Spalanie a cisnienie w oponach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gregor-p
    Classic
    • 2012
    • 37

    Spalanie a cisnienie w oponach

    Zamieszczone przez alfee
    Agamek12 napisał/a:
    ale chciałbym mieć...


    Jakbyś poznał koszty serwisów i ubezpieczenia, to szybko by ci przeszła ta ochota posiadania :P
    No no ...dawać dalej puki Octi stoi na podwórku
    Ale fakt.... ubezpieczenie dwa i pół raza wyższe... pali jak smok ... na serwisie jeszcze nie byłam Nic na plus nie przemawia patrząc rozsądnie
  • Cubarius
    Ambiente
    • 2011
    • 148

    #2
    Spalanie a cisnienie w oponach

    Witam,

    nie wiem czy to ten temat, ale mysle, ze chyba tak ten dzial Powiedzcie mi, jesli sie ktos orientuje czy posiadajac cisnienie w oponach rzedu 1,3 bara zamiast 2,2 jaka moze byc roznica w spalaniu paliwa benzyna lub gaz? Mieliscie taki przypadek?
    Aby zawsze dotrzeć do celu...

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      no bedzie ale ile dokładnie to ciężko wyczuć, trzeba by przetestować tylko po co?
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • Jacek Wo.
        Ambiente
        • 2010
        • 221

        #4
        Re: Spalanie a cisnienie w oponach

        Obniżenie ciśnienia o 0,5 bara powoduje wzrost zużycia paliwa nawet o 5% w wyniku zwiększonego ugięcia, a co za tym idzie generowania większych temperatur i większego oporu toczenia. Wzrost oporów toczenia w takim przypadku może wynosić 15%. W zależności od pokonywanych dystansów może to się przełożyć na pełen bak lub więcej w skali roku.
        [ Dodano: Pon 11 Kwi, 11 20:27 ]
        Niskie ciśnienie opon wpływa nie tylko na większe zużycie paliwa. Czy wiesz, że zagrożone jest także Twoje bezpieczeństwo? Dowiedz się więcej.

        Komentarz

        • picia136
          Rider
          • 2011
          • 374

          #5
          Po pierwsze szkoda opon po potniesz ranty. bo będąza bardzo obciążone na brzegach
          Elektronika,SSWiN,CCTV,Informatyka,Akwarystyka

          Komentarz

          • krzysiek13
            L&K
            • 2010
            • 1155

            #6
            W dodatku będzie się kiepsko prowadzić. Co to w ogóle za pomysł? :roll:
            Octavia

            Komentarz

            • Cubarius
              Ambiente
              • 2011
              • 148

              #7
              Pytam, gdyz kupilem octavie 2.0 w gazie i jadac kilkaset kilometrow zauwazylem, ze cos duuuuuzoooo gazu mi wzial (pi razy oko 15l/100km) Co wiecej chodzilo mi ciezko wspomaganie. Stad pierwsze co to chcialem skontrolowac gaz (nie mieli u mnie Elpigazu ze stella sterownika, ale juz jestem umowiony w zakladzie z elpigazem) i ilosc plynu we wspomaganiu kierownicy. A skoro ciezko chodzi to sprawdzilem cisnienie. No i 1,3 to troche malo. Dorzucilem powietrza, dolalem plynu i jest ze wspomaganiem OK. Ale zastanawiam sie czy moglem duzo stracic na paliwie jezdzac od kupna na 1,3 bara w oponach Zobacze jak bedzie po regulacji gazu, bo jak sie juz okazalo kiedy swieci rezerwa w butli z gazem nie oznacza to, ze to juz koniec gazu, tylko, ze moge jeszczeeeee pojezdzic... Duzo pytan, ale chce moja Octavia pojezdzic, wiec wole ja dopiescic, zeby sobie smigala na dalsze trasy, bo tesciowie daleko mieszkaja, a zona w ciazy, wiec komfort jak najbardziej wskazany Jak na razie nie zaluje zakupu. Pozdrowienia jestem tu nowy

              [ Dodano: Pon 11 Kwi, 11 21:00 ]
              Krzysiek13, ja jestem za jezdzeniem na prawidlowym cisnieniu opon. Zreszta sprawdzam czesto, bo to daje komfort jazdy Ale nie moge odpowiadac za poprzednich wlascicieli Ale dobrze, ze jestecie. Mam zamiar sie tu zadomowic Na razie sie rozgladam

              [ Dodano: Pon 11 Kwi, 11 21:04 ]
              A czy cisnienie moze wywolywac przy jezdzie od 120 km/h w gore dziwne dzwieki podczas jazdy. Trzyma sie drogi dobrze, ale to jest cos typu tyryryryry (przepraszam za kolokwializm, ale tak to slysze) robi sie glosno w aucie
              Aby zawsze dotrzeć do celu...

              Komentarz

              • krzysiek13
                L&K
                • 2010
                • 1155

                #8
                Cubarius, trudno powiedzieć czy to spowoduje dźwięki :szeroki_usmiech Niewielu jest zawodników co jeździło na tak niskim ciśnieniu, sam to sprawdź. Popatrz, czy nie ma kamyczków i napisz co to za opony i jaki rozmiar, to może coś będzie wiadomo.
                Octavia

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1085
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Wszystkie "mądre" instrukcje i poradniki, oraz dobre rady wszędzie słuchane zawsze zalecają przed każdą jazdą sprawdzić światła, ciśnienie w oponach, poziom płynu hamulcowego, poziom płynu spryskiwaczy, ilość paliwa, czystość kloszy reflektorów, czystość tablic rejestracyjnych.
                  Bez przesady z tymi sprawdzeniami, ale ja mam już taki odruch, że przed wejściem do samochodu, zawsze zerknę na opony chociaż z jednej strony, a obowiązkowo na wszystkie, łącznie ze sprawdzeniem ciśnieniomierzem gdy planowany wyjazd nieco dalej. Moim zdaniem tego nie należy zapominać i lekceważyć.

                  Komentarz

                  • czay
                    Drive
                    • 2011
                    • 42
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Nie wiem, czy przy wszystkich silnikach tak jest, ale ja normalnie mam mieć z tyłu 2,1 a przy obciążeniu 3 (czy 3,1 nawet). Z tego powodu zaopatrzyłem się nawet w kompresor, który stoi sobie w garażu i przydaje się, jak mam wyjazd całorodzinny.
                    Przy okazji zastanawiam się, jakie powinno być ciśnienie z tyłu normalnie przy instalacji lpg (oprócz butli mam w bagażniku pełnowymiarowe koło z zapasu)

                    Komentarz

                    • ruwado
                      RS
                      • 2009
                      • 14885
                      • Octavia IV (NX3)

                      #11
                      Na logikę, jak są rozpłaszczone na glebie, to chyba autko może chlać i może też wydawać różne dźwięki
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        przy małym ciśnieniu będzie oczywiście palić więcej.
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14885
                          • Octavia IV (NX3)

                          #13
                          Zamieszczone przez szkoda
                          przy małym
                          :wink:
                          u autora było więcej niż małe Ten samochodzik powinien pływać po drodze. Do zwiększenia przyczepności obniża się ciśnienie minimalnie (0,2 np), a nie do 1,3.
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz

                          • oolsztyniak
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6647
                            • Superb II combi (3T5)
                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                            #14
                            mając 1,3 bara w jednej oponie nie czułeś , że auto słabo się prowadzi i sciąga w którąś strone?
                            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                            Komentarz

                            • Cubarius
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 148

                              #15
                              Ha, no wlasnie ja jezdze na prawidlowym cisnieniu. Tylko zastanowil mnie fakt, ze przy butli z gazem oraz kolem zapasowym w bagazniku no i pewnej ilosci paliwa w baku beznzyny poprzedni wlasciciel mogl miec cisnienie w 4 oponach po 1,3 bara. A swoja droga sprawdze teraz przy tankowaniu i jezdzie na dluzsza trase jaka bedzie roznica w spalaniu z prawidlowym cisnieniem :twisted:
                              Aby zawsze dotrzeć do celu...

                              Komentarz

                              • oolsztyniak
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 6647
                                • Superb II combi (3T5)
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                #16
                                Niezły cyrk :lol:
                                Opony do śmietnika pewnie się nadają.
                                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                Komentarz

                                • Cubarius
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 148

                                  #17
                                  oolsztyniak mozesz miec racje, ze przynajmniej przod trzeba bedzie wyminic :evil Zobacze oblukam i znajac zycie pewnie tak bedzie
                                  Aby zawsze dotrzeć do celu...

                                  Komentarz

                                  • oolsztyniak
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 6647
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    #18
                                    oby nie , szkoda forsy
                                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                    Komentarz

                                    • krzysiek13
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1155

                                      #19
                                      w ogóle to jakiś niezły zawodnik to pompował, jak wszędzie jest równo 1,3 :lol: Może 2,3 miało być i się pomylił :szeroki_usmiech
                                      Octavia

                                      Komentarz

                                      • oolsztyniak
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 6647
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                        #20
                                        oczukał go kompresor :lol:
                                        najlepiej mieć takie ciśnienie jak mam w quadzie , 0,3 bara
                                        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                        Komentarz

                                        • Cubarius
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 148

                                          #21
                                          a moze chcial miec 2,3 bara i stwierdzil, ze to sie tyczy cisnienia w dwoch oponach na tyle i w dwoch na przod. To pocisnal po1,15 na opone i zobaczyl, ze to malo to dorzucil jeszcze po 0,15 No ale to ja pewnie bede musial przod wymieniac nie on
                                          Aby zawsze dotrzeć do celu...

                                          Komentarz

                                          • Ths
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 317

                                            #22
                                            U mnie mając ciśnienie ok 2,3 we wszystkich spalanie na trasie ok 430 km wyszło 7,2 - obliczone po zatankowaniu do pełna zbiornika LPG. Zazwyczaj śmigam na ciśnieniu 2.0 przód i 2,1 tył na trasie i zazwyczaj wychodziło 8 - 8,5 litra gazu na 100.
                                            Jednak powszechnie wiadomo, że poprzez wysokie ciśnienie całe zawieszenie dostaje po d...ie

                                            Komentarz

                                            • czay
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 42
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Ja tak jeździłem kiedyś przez 10kkm w GolfieV z ciśnieniem 2,4. Palił może trochę mniej, ale potem okazało się, że muszę z przodu wymienić silentblocki (chyba). Kosztowało z wymianą ok. 250-300 zł. Ale czy to od bardziej napompowanych opon to nie wiem, autko miało wówczas 75 tys km

                                              Komentarz

                                              • Cubarius
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 148

                                                #24
                                                No i wyszlo na moje... <Musze kupic dwie nowe oponki z przodu...
                                                Aby zawsze dotrzeć do celu...

                                                Komentarz

                                                • wicher69
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 55

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez czay
                                                  Ja tak jeździłem kiedyś przez 10kkm w GolfieV z ciśnieniem 2,4. Palił może trochę mniej, ale potem okazało się, że muszę z przodu wymienić silentblocki (chyba). Kosztowało z wymianą ok. 250-300 zł. Ale czy to od bardziej napompowanych opon to nie wiem, autko miało wówczas 75 tys km
                                                  Zawiecho siadło od polskich dróg, nie od ciśnienia 2,4bara. Ja zawsze jak sprawdzam ciśnienie to dobijam do 2,4 na wszystkich kołach. Tak już jeżdżę ze 4 lata (poprzednio innym autem) i jest mi z tym dobrze. Samochodowi też
                                                  zabawa zaczyna się od 2 tys. obr/min

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...