Skoda Oktavia 2 1.6 benzyna

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mlody692
    Classic
    • 2012
    • 10

    Skoda Oktavia 2 1.6 benzyna

    Miło mi powitać Was.
    Od 1.5 m-ca jestem posiadaczem oktavii i dopiero wtajemniczam się w jej wdzięki Wcześniej jeździłem seicento tak więc gabarytowo i silnikowo zmiana na maksa :P
    Postaram się być na najbliższym spotkaniu i zapoznać się z Wami.
  • Maxim2
    Drive
    • 2011
    • 89

    #2
    Skoda Oktavia 2 1.6 benzyna

    Witam wszystkich bardzo serdecznie i mam takie pytanie ,czy ktoś miał morze podobny problem .Od pewnego czasu zwłaszcza przy redukowaniu biegów na nisze słychać jakby takie żenżenie natomiast przy przyspieszaniu nawet szybkim wchodzeniu na obroty jest cisza ,i oczywiście przy normalnej jeździe cisza .Natomiast przy redukcji przy wchodzeniu w zakręty słychać żenżenie (jeśli zrobię redukcje na prostej drodze też) . Mam skrzynie manualną to raczej nie wymaga żadnej wymiany oleju .czy ktoś może z kolegów bardziej doświadczonych ma jakieś sugestie ,troszkę mnie to denerwuje ,choć do trzeszczących plastików na nierównościach już się przyzwyczaiłem ale to to troszkę inna sprawa proszę o informacje pozdrawiam

    Komentarz

    • Subaru
      Rider
      • 2005
      • 640

      #3
      A zobacz czy jak stoisz na luzie i dodajesz gazu to także coś rzęzi?
      Koniki są po to by je karmić

      Komentarz

      • Maxim2
        Drive
        • 2011
        • 89

        #4
        Witam serdecznie dzisiaj zauważyłem że jak stoje na luzie i dodam gazu tak mocniej to zaczyna rzęzić i oczywiscie podczas jazdy kiedy przed wejsciem w zakręt redukuje bieg na 2 i puszczam sprzęgło i wtedy zaczyna rzęzić też. Jak stoje na luzie i bawie sie gazem to rzęzi ,zastanawiam sie czy moze być to coś poważnego .Nie wiem czy to może być coś związane ze sprzęgłem wydaje mi sie że nie.Niedawno byłem na przeglądzie i mówiłem mechanikowi ze na postoju jak wcisnę sprzęgło to skrzypi mechanik powiedział żeby się tym nie przejmować (mechanik z serwisu Skody) proszę o informacje pozdrawiam

        Przepraszam za podwójny post

        Komentarz

        • Subaru
          Rider
          • 2005
          • 640

          #5
          Czy to sie dzieje jak

          1)wciskasz sprzęgło?
          2)w trakcie redukcji z wyższego biegu na niższy
          3)w momencie kiedy łączysz napęd i puszczasz sprzęgło
          4)jak napęd jest połączony
          5)jak wciskasz gaz po redukcji gdy już połączysz napęd?
          Koniki są po to by je karmić

          Komentarz

          • Maxim2
            Drive
            • 2011
            • 89

            #6
            Witam serdecznie dzisiaj zauważyłem że jak stoje na luzie i dodam gazu tak mocniej to zaczyna rzęzić i oczywiscie podczas jazdy kiedy przed wejsciem w zakręt redukuje bieg na 2 i puszczam sprzęgło i wtedy zaczyna rzęzić też. Jak stoje na luzie i bawie sie gazem to rzęzi ,zastanawiam sie czy moze być to coś poważnego .Nie wiem czy to może być coś związane ze sprzęgłem wydaje mi sie że nie.Niedawno byłem na przeglądzie i mówiłem mechanikowi ze na postoju jak wcisnę sprzęgło to skrzypi mechanik powiedział żeby się tym nie przejmować (mechanik z serwisu Skody) proszę o informacje pozdrawiam

            Komentarz

            • Subaru
              Rider
              • 2005
              • 640

              #7
              Według mnie to łożysko oporowe w skrzyni
              Koniki są po to by je karmić

              Komentarz

              • Maxim2
                Drive
                • 2011
                • 89

                #8
                Witaj kol Subaru dzięki za informacje ,drogi koszt naprawy ,najciekawsze jest to ze przy dodawaniu gazu na luzie ze nie zawsze tak samo rzęzi raz mocniej a niekiedy słabiej ,Szlak człowieka może trafić jakie te autka robią teraz słabe autko ma pięć latek delikatny przebieg 63000 i już takie cuda trzeba będzie podjechać do jakiegoś mechanika żeby to zobaczył na razie pozdrawiam

                [ Dodano: Wto 19 Kwi, 11 23:38 ]
                Zamieszczone przez Subaru
                Według mnie to łożysko oporowe w skrzyni
                Witaj kol subaru gdzieś na innym forum przeczytałem jakie są objawy walniętego łożyska na wciśniętym sprzęgle słychać chrobotanie jak się puści to cisza ,u mnie takie objawy nie występują Stojąc na luzie nic nie słychać czy sprzęgło jest wciśnięte czy puszczone ,dopiero gdy go podgazuje tak do 5000 obr metaliczne rzężenie ,może to nie sprzęgło oporowe.

                Komentarz

                • ruwado
                  RS
                  • 2009
                  • 14885
                  • Octavia IV (NX3)

                  #9
                  Zamieszczone przez Maxim2
                  jakie są objawy walniętego łożyska na wciśniętym sprzęgle słychać chrobotanie jak się puści to cisza
                  dokładnie tak miałem w lanosie - na postoju z puszczonym cisza, po wciśnięciu sprzęgła - szuranie

                  [ Dodano: Sro 20 Kwi, 11 09:08 ]
                  Zamieszczone przez Maxim2
                  powiedział żeby się tym nie przejmować (mechanik z serwisu Skody)
                  to raczej takim stwierdzeniem nie należy się przejmować bo oni zawsze tak mówią. Trzeba sie przejąc i szukać przyczyny. Dla nich jak cos szumi, buczy, ociera, to nic poważnego (bo po co się głowić). jak coś pierdzielnie za kilka km - od razu będzie widać co i wtedy wymienią. Oczywiście możliwe że za większe pieniądze. I o to chodzi.
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz

                  • Subaru
                    Rider
                    • 2005
                    • 640

                    #10
                    Maxim2, Witaj. Nie zrozumiałem dokładnie o co chodzi. Jeśli ten metaliczny dźwięk słychać przy wyższych prędkościach obrotowych to może być wina napinacza paska klinowego

                    Zamieszczone przez ruwado
                    Maxim2 napisał/a:
                    powiedział żeby się tym nie przejmować (mechanik z serwisu Skody)
                    to raczej takim stwierdzeniem nie należy się przejmować bo oni zawsze tak mówią. Trzeba sie przejąc i szukać przyczyny. Dla nich jak cos szumi, buczy, ociera, to nic poważnego (bo po co się głowić). jak coś pierdzielnie za kilka km - od razu będzie widać co i wtedy wymienią. Oczywiście możliwe że za większe pieniądze. I o to chodzi.
                    Zgadzam się w 100%. Nie wiedział od czego się tak robi i nie chciało się pomyśleć ani dobrze sprawdzić
                    Koniki są po to by je karmić

                    Komentarz

                    • Maxim2
                      Drive
                      • 2011
                      • 89

                      #11
                      Witaj. Nie zrozumiałem dokładnie o co chodzi. Jeśli ten metaliczny dźwięk słychać przy wyższych prędkościach obrotowych to może być wina napinacza paska klinowego

                      Witaj kol Subaru chodzi konkretnie o ten pasek który połączony jest z alternatorem ,co morze być z tym napinaczem .Jak byłem w serwisie podniósł go na podnośnik spojrzał od spodu po dodawał trochę gazu i mówi ze nic nie słyszy ,ale wiadomo troszkę problemów i najlepiej powiedzieć ze wszystko jest dobrze .Wracając do napinacza paska klinowego co może powodować taki metaliczne rzężenie łożysko się wyrobiło proszę o oświecenie pozdrawiam

                      Komentarz

                      • Subaru
                        Rider
                        • 2005
                        • 640

                        #12
                        Tak, mogło się już wyrobić. Jaki masz przebieg?
                        Koniki są po to by je karmić

                        Komentarz

                        • Maxim2
                          Drive
                          • 2011
                          • 89

                          #13
                          Witaj kol Subaru mój przebieg to 63000km ,dzisiaj po przyjechaniu na ciepłym silniku zacząłem go troszkę gazować i dzisiaj nie rzęziło ,być morze jak byłem w warsztacie i mechanik go sprawdzał to też trafił na taki moment że nie rzęziło na razie troszkę pojeżdżę i będę nasłuchiwał i oczywiście opisze na forum pozdrawiam

                          Komentarz

                          • Subaru
                            Rider
                            • 2005
                            • 640

                            #14
                            Wg mnie za mały przebieg żeby napinacz się rozleciał. A to napewno z silnika dochodzi? Może to coś z zawieszenia?
                            Koniki są po to by je karmić

                            Komentarz

                            • Maxim2
                              Drive
                              • 2011
                              • 89

                              #15
                              Witaj kol Subaru przebieg nie jest zbyt duży ,morze faktycznie masz racje że coś z zawieszeniem tylko co by mogło tak rzęzić sam jestem ciekaw na razie pozdrawiam

                              Komentarz

                              • Subaru
                                Rider
                                • 2005
                                • 640

                                #16
                                Witam. A do kiedy masz przegląd? Jak wytrzęsiesz go na rolkach podczas przeglądu to będziesz wiedział czy to coś z zawieszenia
                                Koniki są po to by je karmić

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14885
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Maxim2
                                  morze faktycznie masz racje że coś z zawieszeniem
                                  wg. mnie jeśli jest to związane z dodawaniem gazu i ze zmiana biegów - to raczej nie zawieszenie. Układ napędowy. Silnik? osprzęt? sprzęgło? skrzynia?
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz

                                  • Maxim2
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 89

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Subaru
                                    Witam. A do kiedy masz przegląd? Jak wytrzęsiesz go na rolkach podczas przeglądu to będziesz wiedział czy to coś z zawieszenia
                                    Witaj kol Subaru właśnie miesiąc temu byłem na przeglądzie w serwisie skody nic mi nie mówił podbił na kolejny rok ,przed przeglądem już to było słychać. Ale faktycznie to chyba musi być coś z zawieszeniem jak go odpalę i nie dodaje gazu tylko chodzi spokojnie na luzie to słychać jakby jakaś obudowa była luźna coś nie dokręcone są takie metaliczne drgania .Powiem szczerze samochód z wyglądu mi się bardzo podoba silnik ma od Vw mało pali ale jakość wykonania tych plastików to tandeta i te dźwięki raczej z zawieszenia po 63 tyś na razie pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • Subaru
                                      Rider
                                      • 2005
                                      • 640

                                      #19
                                      Ale jeśli ma taki przebieg to raczej sprzęgło jest ok, napęd też powinien być ok. Wg mnie to może być jakaś głupota. Przy dodawaniu gazu generują się drgania i coś z tego powodu rzęzi co nie koniecznie musi oznaczać napęd
                                      Koniki są po to by je karmić

                                      Komentarz

                                      • Maxim2
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 89

                                        #20
                                        Witaj kol Subaru przebieg nie jest duży to raczej nie powinno być coś poważnego ,będę tak jeździł no chyba że dźwięki się nasilą to wtedy pojadę do serwisu niech szukają nic mi więcej nie pozostaje pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        Pracuję...