1.6 Bfq - problemy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Subaru
    Rider
    • 2005
    • 640

    #26
    Błąd się nigdy nie skasuje sam. Nawet jak akumulator odłączysz, bo zapisywany jest do pamięci EPROM, która nie kasuje się po odłączeniu zasilania.
    Koniki są po to by je karmić

    Komentarz

    • adi2009
      Ambiente
      • 2009
      • 105

      #27
      Oczywiście zgodzę się z tym że błąd się sam nie skasuje ale błąd czujnika G28 wyskakuje zawsze na wyłączonym silniku i to nie tylko u mnie. On po prostu nie dział przy wyłączonym silniku i wtedy wyświetla się malfunction (nie działa). Po odpaleniu silnika zmienia się na sporadyczny.

      Komentarz

      • mroko
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 659
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #28
        Zamieszczone przez adi2009
        Nie wiem tylko gdzie te całe o-ringi kupić, które są pomiędzy kolektorem górnym i dolnym.
        To raczej serwis tylko to nie są oringi tylko takie specjalne uszczelki. Raczej poprostu sprawdzić czy zostały założone albo czy nie są uszkodzone.

        Apropo tej rury to ja kupiłem na www.skodaczesci.pl musiałem ją co prawda podgrzać przy zakładaniu na przepustnice bo była za ciasna ale ogólnie była dobrej jakości.
        Zamieszczone przez adi2009
        jak nasiskam na biegu jałowym energicznie hamulec to obroty delikatnie sie zxmieniają
        To jest normalne.
        Zamieszczone przez adi2009
        I co zrobić z tym czujnikiem prędkości obrotowej G28
        Spróbuj z tym odłączeniem bezpiecznika od instalacji gazowej tak jak wcześniej pisałem zobaczymy czy pomoże.

        Co do poduszki to jeżeli wywala błąd poduchy kierowcy to ją odepnij i podepnij rezystor 2,2 ohma. Jeżeli błąd da się skasować to walnęła poducha a jak nie to taśma lub przewody w skrajnym przypadku sterownik. W przypadku taśmy trzeba sprawdzić przejście między wejściem do taśmy a kostką przy poduszce.

        Co do zamka to woda w bagażniku raczej nie powinna mieć wpływa na centralny zamek bo tam nie ma nic z nim związanego. Może trzeba przelutować styki w zamku drzwi kierowcy bo może są zimne luty. Z tego co pamiętam na forum jest manual tylko nie mogę teraz go znaleźć na szybko.

        [ Dodano: Pon 18 Kwi, 11 12:54 ]
        adi2009, podesłałem Ci na maila kilka pomocnych informacji.
        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

        Komentarz

        • adi2009
          Ambiente
          • 2009
          • 105

          #29
          Obserwacji ciąg dalszy. Za niedomykające się drzwi chyba jednak odpowiada wiązka kabli w drzwiach. Dzisiaj troche je pomiętoliłem i kontrolka otwartych drzwi zaczęła przygasać. Muszę teraz tylko znaleźć który do przewód.
          Kolejna sprawa - silnik. Ciągle myślę o nieszczelności w dolocie a kąt przepustnicy mam za mały na biegu jałowym. Wynosi zaledwie 0,8-1,2%. Książkowo powinien wynosić min 1,5. Stąd chyba ilośc powietrza na przepływomierzu w wysokości ok 1,4g/s. Dzisiaj zrobiłem mały test. Wcisnąłem bardzo delikatnie pedał gazu tak, żeby kąt przepustnicy wskoczył na 1,6%. Od razu lambda w grupie 001powędrowała na ok 2-5%, ilość powietrza ok 2,1-2,1g/s - czyli wartości książkowe. Ale lambda w grupie 032 korekcja addytywna dalej była na 13,3%. Jak to rozumieć?Uwalona przepustnica czy trzeba ją zaadoptować? Chyba źle to zrobiłem po czyszczeniu albo wogóle. Chcoiaż przed czyszczeniem tez miała kąt otwarcia 0,8-1,2%.
          Koledzy mam taką prośbę. Jak ktoś z Was posiada silnik 1.6BFQ to podłączcie proszę Vaga i sprawdźcie wartości w geupie 001,002,032. Wszystkie odbiorniki prądu wyłączone. Silnik nagrzany do 90st. Klima off, światła off, radio off. Ciekawi mnie jakie Wy macię kąty przepustnicy na biegu jałowym, ilość zasysanego powietrza, lambda i korektę addytywną.

          Komentarz

          • opermon
            Rider
            • 2008
            • 318
            • Octavia II (1Z3)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #30
            U mnie wygląda to tak

            Grupa 001:
            1- obroty 640, 672, (640-900)
            2- temp. 87, (80-115)
            3- regu. lambda przed katali. 1,6- 2,0 (-10 ... 10%)
            4- wrunki dla nastawnika 10111111, (1x111111)

            Grupa 002:
            1- obroty 640, 672 (640-900)
            2- obciążenie silnika 26,7 (15,0...35,0%)
            3- czas wtrysku 2,06 (2,0...4,0)
            4- masa zassysanego powietrz. 2,2 (2,0... 4,5)

            Grupa 0032:
            1- wartość addytywna -8,6 (-14,0...14,0)
            2- wartość multiplikatywna 0,8 (-10,0... 10.0)
            3- puste
            4- puste
            W nawiasach wartości zadane.
            Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

            Komentarz

            • adi2009
              Ambiente
              • 2009
              • 105

              #31
              A mógłbyś mi jeszcze zrobić grupę 003?
              Chciałbym żebyś sprawdził mi kąt przepustnicy i jakbyś mógł zrób odczyty dla obciążenia silnika ok 15-18%.
              Dzisiaj przyszła do mnie przesyłka z rurą przepływomierza. Weszła bardzo ciasno na przepływke i przepustnicę. No i wyniki się poprawiły. Nie jest idealnie ale zawsze to coś.
              A więc przy obciążeniu silnika ok 22% powietrze przepływa przez przepływkę w okolicy 2g/s, lambda w grupie 001 waha się w przedziale od -1 do 1, kąt przepustnicy ok 1,2-1,6% natomiast korekcja addytywna w grupie 032 ok 13%. Nie jest jeszcze idealnie ale już dużo lepiej. Po tym jak uszczelnilem odcinek pomiędzy przepustnicą a przepływką zaczęło mi wywalać zapłony na 3 cylindrze. Oczywiście na biegu jałowym. Pewnie gdzieś przy nim jest nieszczelność. Zamówiłem dzisiaj komplet oringów do układu dolotowego. W piątek rozbieram cały i uszczelniam. Ciekawe czy coś się zmieni.

              Komentarz

              • mroko
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 659
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Ważne że jest już jakaś poprawa.
                A szarpanie zniknęło?
                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                Komentarz

                • adi2009
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 105

                  #33
                  Dzisiaj ściągnąłem kolektor dolotowy. Przeczyściłem i przed założeniem posmarowałem uszczelki pastą uszczelniającą grafitową. Jak już wszystko złożyłem to zauważyłem, że przewód odpowietrzania skrzyni korbowej jest cały popękany. W zasadzie ta harmonijka cała jest rozsypana. Może tędy zaciąga lewiznę przez odmę w rurze filtra powietrza. Znacie oznaczenie tej rury do 1.6BFQ?
                  W skodzie w Zgorzelcu już nic nie zamawiam bo na głupie uszczelki czekałem tydzień i do dzisiaj ich nie przywieźli.

                  Komentarz

                  • opermon
                    Rider
                    • 2008
                    • 318
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #34
                    Ja u siebie kupowałem od nich http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2772#.
                    Co do danych z Vaga to nie podam Ci ich przy obciążeniu 15-18% bo mam automat świateł. Jeżeli chodzi o ustawienie przepustnicy na kanale 003 to:
                    1- obroty 672,
                    2- masa zasys. powietrza 2,12
                    3- kąt przepust. 2,4
                    Przepraszam, że tak długo to trwało ale nie miałem ostatnio za bardzo czasu.
                    Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                    Komentarz

                    • adi2009
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 105

                      #35
                      Dzięki za pomoc. Też tam kupię.
                      Uszczelniłem ten przewód od odmy folią aluminiową i taśmą izolacyjną póki co. Niestety nic to nie dało dalej na LPG wypadają zapłony. Na benzynce tylko na biegu jałowym bez jakiegokolwiek obciążenia. Zdjąłem cały kolektor, uszczelniłem pastą i nic. Nie po to zakładałem LPG żeby teraz jeździć na PB. Jedno co się zmieniło po uszcelnieniu odmy to lambda w grupie 1 oscyluje -4 do 0 natomiast korekcja addytywna +6 - +8 a ta druga -1,2. W tym momencie wychodzi że wszystko jest raczej ok. Dodam że zapłony uciekają po dobrym nagrzaniu się silnika. Może to jednak układ zapłonowy - cewka, przewody, świece?
                      Jakby cewka padała to nie wywalołoby podwójnie zapłonów tzn jeżeli 2 na pierwszym to i na drugim cylindrze?

                      Komentarz

                      • mroko
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 659
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #36
                        A czy próbowałeś wyjąć bezpiecznik od instalacji gazowej albo odpiąć całkiem komputer sterujący tak jak pisałem wcześniej? Moim zdaniem problem wypadania zapłonów jest związany z błędem czujnika prędkości obrotowej silnika.
                        Kiedyś pytałeś kiedy włącza się instalacja czy po przekręceniu kluczyka. Wczoraj sprawdziłem u znajomego w Octavii BFQ z Instalacją BRC i od razu po przekręceniu kluczyka zapalają się diody na wskaźniku (od poziomu gazu i stanu pracy).

                        Jakby cewka padła to raczej byś w ogóle auta nie mógł odpalić albo by również szarpało na benzynie. W silniku BFQ są dwie cewki: jedna daje zapłon na 1 i 3 cylinder a druga na 2 i 4. A u Ciebie na których wywala zapłon?
                        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                        Komentarz

                        • adi2009
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 105

                          #37
                          U mnie na każdym wywala zapłon. Na jednym więcej na innym mniej. Przyznam szczerze, że nie wyjąlem jeszcze bezpiecznika od LPG. Jeżeli cewka daje zapłon na 1 i 3 oraz 2 i 4 to w zasadzie powinno wywalać zapłony jednocześnie na 1 i 3 lub 2 i 4 i to w tej samej ilości. Załóżmy że na 1 cylindrze wywaliło 2 zapłony to na 3 powinno wywalić też 2? Dobrze rozumię?

                          Komentarz

                          • mroko
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 659
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez adi2009
                            Jeżeli cewka daje zapłon na 1 i 3 oraz 2 i 4 to w zasadzie powinno wywalać zapłony jednocześnie na 1 i 3 lub 2 i 4 i to w tej samej ilości. Załóżmy że na 1 cylindrze wywaliło 2 zapłony to na 3 powinno wywalić też 2? Dobrze rozumię?
                            No nie do końca. Ponieważ gdy jest zapłon na 1 cylindrze to na 3 jest tylko przeskok iskry na świecy ale nie ma zapłonu ponieważ w jednej chwili masz zapłon tylko na jednym cylindrze a nie na dwóch i komputer wyłapie tylko wypadanie zapłonu na jednym cylindrze. Jeżeli jedna z cewek byłaby całkowicie padnięta to teoretycznie liczba wypadających zapłonów na dwóch cylindrach będzie taka sama ale wypadanie nie będzie się działo w tym samym momencie.

                            Mam nadzieje że w miarę jest to zrozumiałe.
                            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                            Komentarz

                            • adi2009
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 105

                              #39
                              W którym miejscu znajduje się połączenie przewodu masy z silnikiem?

                              Komentarz

                              • mroko
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 659
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #40
                                Na załączonym zdjęciu masz pokazane ale nie do końca jestem pewien czy to jest ten przewód ale sprawdź. Coś w ogóle udało Ci się dodatkowego ustalić z Twoim problemem bo ostatnio nie miałem czasu zaglądać na forum?
                                Załączone pliki
                                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                Komentarz

                                • adi2009
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 105

                                  #41
                                  Wczoraj odwiedziłem mechanika. Stwierdził, że to wina przepływomierza. Podmienił i silnik zaczął równiej pracować na biegu jałowym. Przejechalem się i po 15 minutowej przejażdżce na LPG na rozgrzanym silniku nie było żadnych objawów. Jak już wracałem do domu znowu zaczęło szarpać. Wygląda to tak jakby komputer po zapisaniu nowych nastawów powodował szarpanie. Podobnie było jak kiedyś uszczelniłem dolot. Przez pewien czas było ok po czym znowu zaczął szwankować.
                                  Macie jakies pomysły? Świece, przewody WN, cewka to na pewno nie to. Może to wina przepustnicy? Jak wyłączę wszystkie odbiorniki w aucie, łącznie z klimatronikiem to nie mogę utrzymać obrotów np na poziomie 3000. Same rosną w górę. Oczywiście na biegu jałowym

                                  Komentarz

                                  • Subaru
                                    Rider
                                    • 2005
                                    • 640

                                    #42
                                    Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Auto samo mi się wkręcało na obroty na biegu jałowym a niekiedy podczas jazdy. Vag nie pokazuje nic takiego?
                                    Koniki są po to by je karmić

                                    Komentarz

                                    • adi2009
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 105

                                      #43
                                      Chyba udało się rozwiązać problem.
                                      Dzisiaj odłączyłem wtyczkę od EGR.
                                      Po godzinnej jeździe nie stwierdziłem ani jednego szarpnięcia.
                                      Dzisiaj jadę do Wrocławia to sprawdzę jeszcze na trasie. Podejrzewam że sie przycinał, puszczał za dużo spalin do kolektora dolotowego i stąd wypadanie zapłonów. I dlatego chyba przepływomierz pokazywał tak niską ilość powietrza. Teraz nie wiem czy go zaślepiać, wymieniać czy pozostawić z odpiętą wtyczką.

                                      Komentarz

                                      • Subaru
                                        Rider
                                        • 2005
                                        • 640

                                        #44
                                        Jak jest dobrze to bym nic nie cudował. Zobacz tylko czy spalanie nie wzrosło
                                        Koniki są po to by je karmić

                                        Komentarz

                                        • adi2009
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 105

                                          #45
                                          Niestety po ok 30km znowu zaczyna szarpać. Miałem nadzieję, że zaślepienie egra coś da... niestety. Zawsze jest tak samo - coś porobię, zresetuję komputer przez odłączenie zasilania i przez 30km jest ok a poźniej znowu lecą zapłony:-(
                                          Jeszcze dzisiaj zrobiłem taki odczyt Vagiem - kliknąłem na Readiness - 15 i wyskoczyło to co poniżej.
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz

                                          • malylipa
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 27

                                            #46
                                            ciekawy temat

                                            Komentarz

                                            • mroko
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 659
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #47
                                              adi2009,
                                              Secondary Air injection to jest sytem napowietrzania spalin. Przed silnikiem z prawej strony znajduje się taka walcowa puszka do której podpięte są dwa przewody (takie peszle) to jest pompa napowietrzania. Układ powoduje dopalanie resztek w spalinach. Może mieć teoretycznie wpływ na błędne wskazania sondy lambda.
                                              Na maila przesłałem Ci kilka pomocy do zdiagnozowania tego układu.

                                              Pozdrawiam
                                              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                              Komentarz

                                              • adi2009
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 105

                                                #48
                                                Przyszedł chyba czas na sprawdzenie czujnika G28.
                                                Czy możliwe jest że wywala jego błąd bo np rozrząd przeskoczył o 1 ząbek?
                                                Można sprawdzić rozrząd w 1.6 bfq nie wyciągając silnika "w warunkach domowych";-)

                                                Komentarz

                                                • mroko
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 659
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #49
                                                  Jeżeli przeskoczy pasek to wtedy chyba wywala błąd brak synchronizacja z czujnikiem Halla na wałku rozrządu ale nie jestem tego pewien. Tylko jakby przeskoczył rozrząd to podejrzewam że by bardziej wszystko świrowało.
                                                  Rozrząd można sprawdzić nie wyciągając silnika tylko nie wiem czy termostat w tym silniku nie przeszkadza aby sprawdzić znaki na kole zamachowym. Po południu podeśle Ci rysunki w którym miejscu znajdują się znaki.

                                                  Zamieszczone przez adi2009
                                                  Przyszedł chyba czas na sprawdzenie czujnika G28.
                                                  W końcu sprawdzałeś czy znika błąd jak się wyjmie bezpiecznik od instalacji gazowej?

                                                  Pozdrawiam
                                                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                                  Komentarz

                                                  • adi2009
                                                    Ambiente
                                                    • 2009
                                                    • 105

                                                    #50
                                                    Tak. Wyjąłem bezpieczniki od instalacji - bez efektów. Mało tego, dzisiaj kupiłem nowy czujnik w ASO za 360zł wymieniłem i dalej to samo czyli po odpaleniu silnika i skasowaniu błędu nie powraca aż do wyłączenia silnika. A na LPG jak szarpało tak szarpie. Czy juz mogę mieć pewność ze to wina instalacji?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...