1.6 Bfq - problemy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mroko
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 659
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #51
    A odepnij jeszcze całą wiązkę od centralki gazowej i zobacz czy nadal będzie problem z tym błędem.
    Dobre by było zobaczyć wogóle w którym miejscu się podpieli żeby uzyskać sygnał prędkości obrotowej bo może coś źle podpieli i powoduje to zakłócenia w sygnale czujnika prędkości obrotowej. Możesz spróbować namierzyć gdzie jest podpięty szary przewód idący od centralki gazowej (komputera od gazu). Ale sprawdź jeszcze z odpięciem tej wiązki czy się coś poprawi.
    Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

    Komentarz

    • adi2009
      Ambiente
      • 2009
      • 105

      #52
      Jak odepnę wiązkę od gazu to nie odpalę silnika. Piłuję, piłuję i nic. Zostawiam po weekendzie w firmir Abart we Wrocku samochód. Mają mi przetrzepać całą instalację pod kątem poprawności montażu. Jeżeli nic nie wymyślą to LPG zostanie wyłączone i będę się cieszył jazdą na PB. Już od kilku dni jeżdżę tylko na PB i dosłownie p****olę LPG. Nie wiem tylko czy ją całkowicie wymoinrować z auta czy zostawić.
      Jeszcze biorę pod uwagę kupno innego auta, tym razem diesla ale jak czytam jak mocno są awaryjne nowe dieselki to się odechciewa.

      Komentarz

      • mroko
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 659
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #53
        Z tą odpietą wiązką to może tak być bo wtedy przerywa się chyba obwody wtryskiwaczy więc to akurat nam nic jednak nie powie. Niech dobrze przejrzą tą instalacje bo moim zdaniem jest coś w niej spie....
        Zamieszczone przez adi2009
        Jeszcze biorę pod uwagę kupno innego auta, tym razem diesla ale jak czytam jak mocno są awaryjne nowe dieselki to się odechciewa.
        Zauważ że dopóki partacze nie spartolili Ci tej instalacji LPG to wszystko z autem było dobrze więc moim zdaniem nie ma co narzekać na auto tylko na panów od instalacji. Znam sporo ludzi którzy mają te silniki i jeżdżą na gazie właśnie BRC i nie mają żadnych problemów tak więc naprawdę miałeś poprostu pecha że trafiłeś na nieodpowiednich ludzi. Mam nadzieje że teraz uda się chłopakom znaleźć co boli Twoją czeszkę i zmienisz o niej zdanie :wink:

        Daj oczywiście znać po weekendzie czy coś się udało zdziałać.
        Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

        Komentarz

        • adi2009
          Ambiente
          • 2009
          • 105

          #54
          POd który przewód trzeba się podłączyć do zczytywania obrotów?
          Wiem, że u mnie jest podpięty pod czujnik wału. Stąd też generowany jest błąd. Z tego co się dowiedziałem powinienem się podłączyć przy samym ECU benzyny żeby błąd wału nie był generowany. Ja jednak chcę wogole się podłączyć pod czujnik wałka. Podpowiedzcie pod który przewód?
          Wydaje mi się że 1 to będzie + zasilania drugi to masa a trzeci to sygnasł pod który trzeba się podpiąć. Dobrze myślę?

          Komentarz

          • mroko
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 659
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #55
            Zamieszczone przez adi2009
            Stąd też generowany jest błąd.
            Czyli po odpięciu przewodu od obrotów błąd się nie pokazuje?

            Zamieszczone przez adi2009
            Z tego co się dowiedziałem powinienem się podłączyć przy samym ECU benzyny
            Tak dokładnie powinno być podpięte przy samym sterowniku. Nie pamiętam tylko który to był pin przy sterowniku ale może uda się dojść po kolorach kabli.

            W razie czego możesz się podpiąć pod cewkę. W cewce to będzie przewód fioletowo-żółty to jest pin3 w tej 4-pinowej kostce przy cewce. I tutaj możesz się podpiąć przy cewce nie musisz przy sterowniku. aaaa tylko trzeba przestawić w sterowniku gazu że sygnał obrotów jest z cewki więc musiałbyś mieć interfejs-a albo gdzieś podjechać żeby Ci przestawili.
            Daj znać jak coś uda się zrobić.

            Pozdrawiam
            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

            Komentarz

            • adi2009
              Ambiente
              • 2009
              • 105

              #56
              Podpiąłem się pod cewkę pod pin 1 taki szaro niebieski.
              Błędu już żadnego nie wywala:-)
              W sofcie BRC jest ustawione że obroty bierze z czujnika wału i odczytuje je. Musiałem tylko zmienić mnożnik bo wyświetlało 15obr/min. Teraz już pokazuje jak trzeba, czasy wtrysków idealnie takie same jak na benzynie a zapłony jak wypadały tak wypadają. Masakra...
              Jeszcze zauważyłem, że jak odpalam zimny silnik to przez kilka sekund dziwnie coś klekocze, jakby pod samochodem. Myslałem, ze to katalizator ale on by raczej dzwonił cały czas. Poczytałem na forum i możliwe ze są to popychacze zaworów ale raczej pojade z tym do mechanika. Na LPG nie ma już rady.
              Muszę zrobić jeszcze coś z przewodem od AIRbaga i autko idzie do sprzedania.
              teraz jest z nim wszystko ok tzn. nie wywala błędów jeździ dobrze na benzynie... ale na benzynie a to się nie opłaca. No i jest już chęć na nową furę;-)
              A tak sie zastanawiam czy przewód nr 1 od cewki nie jest połączony z przewodem nr 1 czujnika wału? Teraz coś mi świta że kolorki są podobne. Będę musiał to sprawdzić.

              Komentarz

              • mroko
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 659
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #57
                W tym momencie jak już jest wszystko ok na benzynie to trzeba zaprogramować dobrze mape od gazu. Z tego co wiem w BRC ustawia się jakiś mnożnik korekcji. Druga sprawa jest taka że może być walnięty któryś wtryskiwacz od gazu i wtedy też będzie pokazywało wypadanie zapłonów. Dobrze by było żeby jakiś dobry gaziarz teraz spróbował ją ustawić.

                Zamieszczone przez adi2009
                Jeszcze zauważyłem, że jak odpalam zimny silnik to przez kilka sekund dziwnie coś klekocze,
                Na zimnym silniku klekoczą np wtryskiwacze od gazu bo się wtedy rozgrzewają. I jest to normalne. Zobacz czy to przypadkiem nie one.

                Pozdrawiam
                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                Komentarz

                • huwe
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 976

                  #58
                  brc nie ma funkcji podgrzewania wtryskiwaczy

                  [ Dodano: Czw 30 Cze, 11 17:04 ]
                  a jeszcze jedno mi chodzi po głowie: czy czasem majstry nie poknociły kolejności odcięcia wtryskiwaczy - tzn czy 1 odpowiada 1, 2 - itd.
                  jeśli masz softa brc to w funkcjach serwisowych można znaleźć przełącznik ręczny do symulacji pracy benzyna gaz - tzn= wrzucasz gaz, czekasz aż zaczyna szarpać. i wtedy z ręki odłączasz wtryski gazowe - przekładając je na benzynkę. robi się to parami - tzn 1 z 4 i 2 z 3.czyli pół silnika idzie na gazie, drugie pół na benzynie. może w ten sposób trafisz na np padnięty wtrysk, co też jest całkiem możliwe.
                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                  Komentarz

                  • adi2009
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 105

                    #59
                    Kurde ciągle mi się wydaje, że to może być lewe powietrze tylko już nie wiem gdzie szukać. Zapłony wypadają a do tego silnik kuleje na biegu jałowym. Jak tylko podniosą sie obroty np do 800obr/min to już jest o niebo lepiej. Wymienie jeszcze uszczelki w kolektorze dolotowym, na przepustnicy i pozakładam objemki na wszystkie przewody podciśnienia od lpg oraz od węzyków wtryskowych gazu. Wsystkie są tylko ponaciągane.
                    Zapłony wypadaja losowo na każdym cylindrze wiec to raczej nie wtryskiwacz. Nie wiem jak sprawdzić czy nie puszcza przy serwie.

                    Komentarz

                    • tom.tom
                      Rider
                      • 2009
                      • 296

                      #60
                      adi2009

                      ja dzisiaj wymieniałem świece i okazało się że lewe powietrze dostaje się przez wygryzioną uszczelkę na kolektorze wlotowym - wymieniłem wszustkie 4 uszczelki i silnik chodzi równo jak złoto ! Aż się zdziwiłem, czemu te uszczelki tak wygryzło. Auto ma dopiero 56 tys km przejechane i to była 1 wymiana świec... Świece zreszta nie wytrzymuja 60 tys jak w instrukcji, nastepna wymiana bedzie po 40 tys. Moje po 56 tys prawie nie mają środkowej elektrody.

                      tom
                      Pozdrawiam tom_tom

                      Komentarz

                      • g_jetson
                        Classic
                        • 2011
                        • 32

                        #61
                        Kolego tom.tom pamiętasz może jakie miałeś błędy na vagu? Mam zdaje się podobny problem i ostatnio podejrzewam uszczelkę kolektora bądź nieszczelność kolektora. Moje podejrzenia nie wzięły się z nikąd tylko od strzałów w jego okolicy. Link do mojego wątku http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50607

                        Komentarz

                        • adi2009
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 105

                          #62
                          Czy jakiś kolega mógłby zamieścić etkę kolektora dolotowego 1.6 bfq z 2007r. Potrzebuję oznaczenia uszczelek na kolektorze dolotowym, zarówno tych na górze jak i tych na dole.

                          Komentarz

                          • waldistan
                            Drive
                            • 2011
                            • 61
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BGU 1.6 MPI 102 KM

                            #63
                            O1 1.6 BFQ z 2003
                            W sklepie podali mi nr 475.931 Elring
                            Potrzebne są 4 szt.

                            [ Dodano: Sro 26 Paź, 11 10:19 ]
                            Dzisiaj właśnie zakupiłem te uszczelki.
                            Tu są fotki:

                            O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003

                            Komentarz

                            • adi2009
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 105

                              #64
                              Uszczelki wymieniłem. Na biegu jałowym parametry trzyma książkowe ale dalej nie chodzi jak trzeba (do momentu włączenia klimy. Obroty wzrastają i nie buja silnikiem). Byłem u kolejnego gazownika, który stwierdza że wszystko ustawione jest ok a dalej wypadają zapłony podczas jazdy na LPG. Zrobiłem ostatnio 150km z podłączonym laptopem i okazuje się że zapłony wylatują losowo na każdym cylindrze. Świece, przewody WN, cewka zapłonowa już zostały wyliminowane. Przepływomierz kiedyś podmieniłem na używnay, który był brudniejszy od mojego i na ok 30km pomogło. Póżniej znowu szarpało. Dzisiaj odpiałem przepływomierz i jeździłem troszkę. Na LPG na biegu jałowym chodzi jak zegarek, nic nie buja silnikiem. Aż byłem miło zaskoczony. Na PB nie zdążyłem sprawdzić. Podczas jazdy zapłony także wypadały ale bardzo niezbyt często i mogłem przy małej prędkości na 4 biegu wcisnąc pedał gazu w podłogę i nie wypadały pod obciążeniem. Przyspieszał równo. Myślicie że jest sens kupić nową przepływkę? Jeszcze chodzi mi po głowie żeby odpiąć sondę lambda przed katem i zobaczyć jak się będzie silnik zachowywał na biegu jałowym na PB i podczas jazdy na LPG. I bardzo mnie zastanawia dlaczego prawie cały czas na biegu jałowym stuka zaworek od węgla aktywnego. Gdzie się odpina sondę lambda?

                              Komentarz

                              • Polon
                                Rider
                                • 2010
                                • 315

                                #65
                                Re: 1.6 Bfq - problemy

                                Zamieszczone przez adi2009
                                ... przyczyną szarpania są wypadające zapłony na wszystkich cyl. ....Wyświetla mi także błąd 16555 czyli uboga mieszanka..... Szukałem ostatnio nieszczelność plakiem i niestety nic nie znalazłem. Mało tego, jak psikałem w miejsce wpięcia wtrysków gazu do kolektora to plak się zapalił. Może dlatego że w pobliżu są świece zapłonowe?...
                                - Jest także inna metoda sprawdzania ubogiej mieszanki - stara, ale pewna - kolor izolatora świecy zapłonowej. Przy poprawnym składzie mieszanki paliwowo-powietrznej izolator ma kolor jasno brązowy. Przy ubogiej mieszance silnik się przegrzewa i izolator ma kolor prawie biały. Sprawdza się to po dłuższej jeździe.
                                - Przy ubogiej mieszance mogą wypadać zapłony, ponieważ ubogą mieszankę trudniej jest zapalić.
                                - Zapalenie się plaku może świadczyć o zewnętrznych przeskokach iskry do masy w obrębie świec lub przewodów wysokiego napięcia. Tak nie powinno być - żadna iskra nie ma prawa tam się pojawiać i być może to jest dodatkowym powodem wypadania zapłonów.
                                - Jaki przebieg ma ten silnik? Przy słabej kompresji też mogą wypadać zapłony po rozgrzaniu silnika.
                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • adi2009
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 105

                                  #66
                                  Silnik ma 127 tys km. Przewody wymieniłem, świece też.
                                  Jeszcze muszę coś zrobić z przepływomierzem. Po odpięciu silnik pracuje równo na biegu jałowym (na PB i LPG) ale zapłony podczas jazdy na LPG dalej wypadają. Po odpięciu przepływki auto dostaje kopa jakbym mu dołożył turbo.

                                  Komentarz

                                  • Polon
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 315

                                    #67
                                    Zamieszczone przez adi2009
                                    Silnik ma 127 tys km. Przewody wymieniłem, świece też.
                                    Jeszcze muszę coś zrobić z przepływomierzem. Po odpięciu silnik pracuje równo na biegu jałowym (na PB i LPG) ale zapłony podczas jazdy na LPG dalej wypadają. Po odpięciu przepływki auto dostaje kopa jakbym mu dołożył turbo.
                                    Przebieg 127 tys. to niewiele jak na ten silnik. Wygląda to tak, jakby komputer sterujący pracą silnika na gazie dostawał błędne informacje z przepływki i wtryskiwał za mało paliwa (uboga mieszanka). Przy braku przepływki prawdopodobnie przechodzi na parametry domyślne, które mu bardziej odpowiadają. Jeśli na benzynie jest OK, to szukałbym przyczyny w ustawieniach sterownika LPG.
                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • adi2009
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 105

                                      #68
                                      Na benzynie jest ok. Dzisiaj podmienilem przeplywke i silnik pracuje rowno. Nie ma zadnych zlych objawow na pb natomiast na lpg dalej szarpie. Chcialem zrobic autoadaptacje za pomoca programu ale mam problem. Po tym jak zrobi odczyt na biegu jalowym i nalezy obciazyc silnik i zrobic odczyt na biegu jalowym wyskakuje komunikat: odczyt M.A.P poza zakresem. Czym to moze byc spowodowane?

                                      Komentarz

                                      • Polon
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 315

                                        #69
                                        Po numerze błędu skojarzonym z tym komunikatem można dojść do przyczyny.

                                        Tutaj są numery kodów błędów (VCDS):

                                        Jak się kliknie na numer błędu, to wyświetli się opis błędu, objawy, przyczyna oraz metoda naprawy.
                                        Pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • emdzej
                                          Classic
                                          • 2016
                                          • 21
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #70
                                          Przeczytałem całą dyskusję i jestem ciekaw czy adi2009 uporaleś się z problemem w swojej Ovi BFQ ???

                                          Komentarz

                                          Pracuję...