[O1] Szarpie tylko na gazie 1.8T AUM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • homique
    Drive
    • 2012
    • 45

    [O1] Szarpie tylko na gazie 1.8T AUM

    Mihau, przegląd się zbliża, zobaczymy jak przez kilka tysięcy km zachowywał się będzie Motul. Spokojnie :wink:
  • richi9
    Rider
    • 2011
    • 427

    #2
    [O1] Szarpie tylko na gazie 1.8T AUM

    Witam ... Mam nie wielki problem...Założyłem instalacje LPG pojeździłem pare dni i było git...
    Było teraz coś sie pokićkało. szarpie na gazie podczas przyspieszania... Głownie na 2 i 3 biegu gdy jest największe obciążenie. Byłem u gaziarza błedów na sterowniku gazu i osprzęcie gazu nie znalazł. więc dalej ,błedy na sterowniku kompa a tu litania. nawet nie spisałem tylko reset i czysto jest ( prawdopodobnie przy instalowaniu gazu goście nie skasowali błedów...). Po skasowaniu dalej szarpie tez tylko na gazie na PB jest Git...Ale po skasowaniu błedów przez 15 kilometrów nie wykazało... Cewki prawdopodobnie by wykazało gdyby wypadały zapłony na gazie...
    co Wy na to . świece prawie nówki... mieszczą się w normie...

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Re: Szarpie tylko na gazie 1.8T AUM

      Zamieszczone przez richi9
      Witam ... Mam nie wielki problem...Założyłem instalacje LPG pojeździłem pare dni i było git...
      Było teraz coś sie pokićkało. szarpie na gazie podczas przyspieszania... Głownie na 2 i 3 biegu gdy jest największe obciążenie. Byłem u gaziarza błedów na sterowniku gazu i osprzęcie gazu nie znalazł. więc dalej ,błedy na sterowniku kompa a tu litania. nawet nie spisałem tylko reset i czysto jest ( prawdopodobnie przy instalowaniu gazu goście nie skasowali błedów...). Po skasowaniu dalej szarpie tez tylko na gazie na PB jest Git...Ale po skasowaniu błedów przez 15 kilometrów nie wykazało... Cewki prawdopodobnie by wykazało gdyby wypadały zapłony na gazie...
      co Wy na to . świece prawie nówki... mieszczą się w normie...
      Cewki jak wspomniałeś dałoby się poznać również podczas postoju samochodu (np na światłach) poprzez "wypadanie zapłonów". Jaki masz reduktor i wtryski? A najlepiej podaj całą konfigurację. Jeśli dzieje się to podczas większego obciążenia, to podejrzewam że reduktor nie wyrabia. Są instalacje, gdzie podczas takich obciążeń jest natychmiastowe przełączenie na PB, coby nie było cudów chociażby podczas wyprzedzania. Czy podczas delikatniejszego przyspieszania też tak się dzieje, czy tylko jak wskazówka obrotomierza znajdzie się w tej ciekawszej części tarczy? Niech Ci gaziarz zmieni reduktor na jakiegoś Skorpiona GT i gitara
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • richi9
        Rider
        • 2011
        • 427

        #4
        Właśnie reduktor jest oki założony z nadmiarem do 220 km...astanawiam sie nad filtrami ale tak szybko 300km. własnie delikatne przyspieszanie a nawet ruszanie i jest to szarpanie....Chociaż ruszanie to może być wina ASR lub też nagłej zmiany obciążenia...
        Pojeżdżę tydzień i kompem błedy przeskanuje...
        pytanie dodatkowe czy wypadanie zapłonów jest tej samej pozycji co błedy na sterowniku silnika...

        Komentarz

        • Artek89
          Classic
          • 2010
          • 23

          #5
          150 koni jakie posiada AUM nie powinno stanowić problemu dla każdego reduktora... ja mam reduktor KME SILVER (dodam że jest to reduktor na który jest najwięcej narzekań na forach...) i pracuje bez żadnych problemów temperatura gazu nawet przy bardzo dużych obciążeniach nie spada poniżej 10 stopni.

          Moim zdaniem problem tkwi w niewłaściwie wyregulowanej mieszance gazu... ewentualnie mogą być za małe dysze w wyzyskiwaczach bo nawet najgorsze VALTEKI przy dobrze dobranych dyszach starczą do tego silnika.

          Jak możesz napisz dokładnie jaką masz instalacje zamontowaną tzn jakiej firmy i jakie podzespoły łącznie z rozmiarem dysz.

          AUM jest bardzo wygodnym silnikiem do zamontowania gazu oraz jest to jeden z najmniej problemowych silników.

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez Artek89
            150 koni jakie posiada AUM nie powinno stanowić problemu dla każdego reduktora... ja mam reduktor KME SILVER (dodam że jest to reduktor na który jest najwięcej narzekań na forach...) i pracuje bez żadnych problemów temperatura gazu nawet przy bardzo dużych obciążeniach nie spada poniżej 10 stopni.

            Moim zdaniem problem tkwi w niewłaściwie wyregulowanej mieszance gazu... ewentualnie mogą być za małe dysze w wyzyskiwaczach bo nawet najgorsze VALTEKI przy dobrze dobranych dyszach starczą do tego silnika.

            Jak możesz napisz dokładnie jaką masz instalacje zamontowaną tzn jakiej firmy i jakie podzespoły łącznie z rozmiarem dysz.

            AUM jest bardzo wygodnym silnikiem do zamontowania gazu oraz jest to jeden z najmniej problemowych silników.
            Też pomyslałem o ustawieniach, ewnetualnie o układzie wtryskowym, dlatego spytałem o całość konfigu. Zgadzam się, że AUM się pięknie gazuje i powinien bez problemu przyspieszać w całym zakresie obrotów. Ten silnik nie stanowi żadnego problemu dla LPG i nie wymaga cudacznych komponentów. Napisałem o Scorpionie, bo ten napewno dostarczy gazu tyle ile trzeba z duuużym nadmiarem :twisted:

            [ Dodano: Nie 17 Kwi, 11 22:35 ]
            Zamieszczone przez richi9
            Właśnie reduktor jest oki założonyz nadmiarem do 220 km...astanawiam sie nad filtrami ale tak szybko 300km. własnie delikatne przyspieszanie a nawet ruszanie i jest to szarpanie....Chociaż ruszanie to może być wina ASR lub też nagłej zmiany obciążenia...
            Pojeżdżę tydzień i kompem błedy przeskanuje...
            pytanie dodatkowe czy wypadanie zapłonów jest tej samej pozycji co błedy na sterowniku silnika...
            Co do wypadania zapłonów, to nie diagnozowałem akurat tego, ale najlepiej to poczujesz właśnie na postoju, jak cyklicznie, co jakiś czas silnik zgubi na chwilke obroty. Na chwilkę, to znaczy tak do sekundy oczywiście. Dostanie króciutkiej przerwy. Nie miałem jednak "przyjemności" diagnozować tegu u siebie.
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • jacog
              Rider
              • 2008
              • 420
              • Felicia I (6U1)

              #7
              richi9, grupa 15 i 16 (odczyt blokow pomiarowych). Jak wypadaja tylko na jednym cylindrze do podmien cewki cylindrami.

              Napisz jakie komponetny lpg zamontowali

              Komentarz

              • agrala
                Rider
                • 2011
                • 397

                #8
                Wypadanie zaplonow nie musi byc spowodowane uszkodzona cewka, przewodami czy swiecami. U mnie jak szarpal na LPG to tez wyskakiwaly bledy od wypadania.
                Odczytaj jeszcze raz bledy i zobacz czy nie ma bledu od skladu mieszanki - moim zdaniem to jest przyczyna. Jezeli nie bedzie bledow to zobacz w bloku 33 jest podawane napiecie odczytane przez sonde - zobacz jaka jest wartosc napiecia gdy silnik szarpie.
                Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                Emulator czujnika poziomu oleju G266
                Napraw sterowników AIRBAG

                Komentarz

                • jacog
                  Rider
                  • 2008
                  • 420
                  • Felicia I (6U1)

                  #9
                  A najlepiej to zrobic log na 2/3 biegu na tej grupie. Ja stroilem instalacje majac na bieżąco odczyt z sondy - bez tego raczej nigdy nie bedzie tak samo jechac na obu paliwach. Po montazu gazu i regulacji na trasie ale bez wgladu w AFR przyspieszenie do 100kmh bylo o sekundę gorsze a na wykresach "mocy/momentu" z gtecha rr bylo widac, że w stosunku do benzyny leci na pysk powyżej 3.5krpm.

                  Ale i tak najpierw gosc musi byc pewien, ze cewki sa ok. Jaka jest ich jakosc w AUM kazdy wie a w przypadku LPG jest to szczegolnie wazne (na benzynie problemu mozna nie odczuc).

                  Komentarz

                  • richi9
                    Rider
                    • 2011
                    • 427

                    #10
                    A więc dane komponentów.
                    Reduktor AC typ R01
                    zbiornik stako
                    układ sterujacy Stag "4"
                    listwa Valtek

                    Komentarz

                    • agrala
                      Rider
                      • 2011
                      • 397

                      #11
                      Ten reduktor obsluguje wrdlug producenta do 150km wiec moze byc toche maly.
                      Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                      Emulator czujnika poziomu oleju G266
                      Napraw sterowników AIRBAG

                      Komentarz

                      • richi9
                        Rider
                        • 2011
                        • 427

                        #12
                        tak czytałem do 150 ....
                        Ale ja mam serie 150 koni więc powinno byc oki ,mało tego szarpanie jest na dole obrotów...A tam zgodnie z treotią powinien w zupełności wystarczyć a zamulać może dopiero na górze gdzie wydatek jest duży...
                        ale moze się mylę ... poza tym szarpanie jest już na obrotach rzedu 2000 obrotów, i małym obciążeniu...

                        Komentarz

                        • huwe
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 976

                          #13
                          ja obstawiam cewki. i wcale nie muszą generowac błędu. najlepiej nie katować siebie i silnika. jeśli chcesz to rób sam - zaciąg softa do staga ze strony ac, kup kabelek i doświadczaj ; albo jeź do machera, który zakładał - w stagu masz możliwość wyłączania każdego z osobna wtryskiwacza gaz-benzyna. w momencie szarpania zamieniaj wtryski benzyna-gaz. najszybciej złapiesz uwalony komponent. a co do 150 km - jednak troszku za mały ten reduktorek - zawsze należy brać poprawkę na fakt, że jeśli komponent pracuje niemalże non stop na 100% swojej nominalnej wydajności, to szybciej ulegnie wyeksploatowaniu niż element z niewielkim nawet, ale jednak zapasem.
                          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                          Komentarz

                          • richi9
                            Rider
                            • 2011
                            • 427

                            #14
                            a jest możliwośc sprawdzenia cewek...
                            np maszynka?

                            Komentarz

                            • Northeusz
                              RS
                              • 2010
                              • 1677
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez richi9
                              a jest możliwośc sprawdzenia cewek...
                              np maszynka?
                              Najpewniej, chociaż może i nie najprościej jest przekładać jedną, dodatkową, dobrą cewkę kolejno i sprawdzać, czy praca silnika się zmienia. Jak po którejś zmianie problemy ustąpią, co trafiłeś w uwaloną cewkę. Co do reduktora to dobra byłaby zmiana na bardziej wydajniejszy, z większym zapasem. Od przybytku głowa nie rozboli, a jak jeszcze będziesz kiedyś chciał zrobić moda na 180 - 190 KM? :twisted:
                              Pozdrawiam
                              Northeusz

                              Komentarz

                              • bodo87
                                Classic
                                • 2010
                                • 38

                                #16
                                Według mnie źle wyregulowana instalacja jeżeli jest nowa i masz gwarancję powinieneś odstawić auto do gazownika i żądać pracy jak na benzynie!!! Jak pracuje na benzynie prawidłowo to jest problem w instalacji LPG. A valteki do tego silnika to porażka spadek mocy bedziesz miał napewno odczuwalny...
                                VAG DIAGNOSTYKA TORUŃ OKOLICE!!!

                                ALARMY CENTRALNE ZAMKI MONTAŻ!!!

                                Komentarz

                                • richi9
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 427

                                  #17
                                  byłem na kontroli instalacji , podpieli pod kompa i stwierdzili że z instalacją jest wszystko oki...
                                  Gośc stwierdził iz wina może być po stronie cewek świec...

                                  Komentarz

                                  • agrala
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 397

                                    #18
                                    Czy kontrola polegala tylko na podlaczeniu komputera?
                                    Nie bylo zadnej jazdy testowej z komputerem?
                                    Napisz na czym polegala ta kontrola
                                    Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                                    Emulator czujnika poziomu oleju G266
                                    Napraw sterowników AIRBAG

                                    Komentarz

                                    • Artek89
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 23

                                      #19
                                      no to przeprowadź najlepszy test... przejedz 100 kilometrów na benzynie i zobacz czy na benzynie jest podobne zachowanie...

                                      Co prawda nie będzie to ostateczne rozstrzygnięcie problemu gdyż zasilanie LPG wymaga znacznie lepszego układu zapłonowego niż benzyna... możesz nie odczuć problemu na benzynie. jak masz możliwość to zobacz jak pracuje sonda na benzynie, jak będzie za bogata mieszanka to może być jedna z oznak z wypadania zapłonu.

                                      Komentarz

                                      • Northeusz
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1677
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez richi9
                                        byłem na kontroli instalacji , podpieli pod kompa i stwierdzili że z instalacją jest wszystko oki...
                                        Gośc stwierdził iz wina może być po stronie cewek świec...
                                        Jak gość tylko podłączył kompa i na postoju sobie popatrzył no to niestety, nie tędy droga. Sam Stag w Twojej instalacji sukcesu nie zapewni, chociaż sam w sobie jest bardzo dobry. Jeśli na benie samochód chodzi dobrze, to niech szukanie jednak zaczną od strony instalki LPG, ale nie na zasadzie podpięcia kompa i stwierdzenia "patrz pan, dobrze jest". Niech podepną kompa i na LPG jazda w trasę. I wtedy niech patrzą co niedomaga, podczas jazdy. Wtedy niech nanoszą korekty, bo na postoju to praktycznie każda instalacja pracuje idealnie . Wydasz kasę na cewkę/cewki, później świece, później jeszcze coś, a monter będzie twierdził dalej, że jest ok jeśli chodzi o LPG. Niech jedzie z Tobą z kompem na kolanach i wtedy się okaże, co "nie kaman", czy wtryski, czy reduktor, czy korekty, czy jeszcze coś innego. Ten silnik pięknie się gazuje i na gazie jeździ po prostu wzorowo.
                                        Mam jeszcze jedno pytanie - czy po instalacji i dostosowaniu za pomocą komputera na postoju oni w ogóle jeździli tym samochodem? Przycisneli go pod kątem większego obciążenia? W sensie przyspieszenie, redukcje, wysokie obroty itd? Bo mam wrażenie, że chyba nie
                                        Pozdrawiam
                                        Northeusz

                                        Komentarz

                                        • richi9
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 427

                                          #21
                                          Co do poprawki to właśnie tak było patrz pan jest oki...natomiast przy instalacji wyjeździli cały zbiornik...Wiec tu raczej oki...
                                          Jest nowy objaw na postoju raz po raz faluja obroty na gazie i benzynie... Zafaluje tak raz na 15 sekund. Pracuje idealnie i spadaja obroty tak deczko na obrotomierzy i wyrównuje ...Nic nie zmieniam obciarzenia bez gazu postój...

                                          Komentarz

                                          • Northeusz
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1677
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez richi9
                                            Co do poprawki to właśnie tak było patrz pan jest oki...natomiast przy instalacji wyjeździli cały zbiornik...Wiec tu raczej oki...
                                            Jest nowy objaw na postoju raz po raz faluja obroty na gazie i benzynie... Zafaluje tak raz na 15 sekund. Pracuje idealnie i spadaja obroty tak deczko na obrotomierzy i wyrównuje ...Nic nie zmieniam obciarzenia bez gazu postój...
                                            Jeśli instalke ustawiali podczas jazdy, to podjedź do nich, wsadź gościa ponownie w samochód i niech sprawdzana na bieżąco, podczas występowania dziwnych zjawisk. Masz gwarancję i pełne prawo do wymagania bezproblemowego działania instalacji. Ile $$$ dałeś za całość (jeśli to nie tajemnica) ?
                                            Pozdrawiam
                                            Northeusz

                                            Komentarz

                                            • richi9
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 427

                                              #23
                                              nie tajemnica 2500....
                                              Ale goście maja minus za reduktor a trzy minusy to...to im nie pójdzieMyślę że znajomy rzecznik praw konsumenta sie tym chętnie zajmie...Może zbije cos z ceny :P

                                              Komentarz

                                              • agrala
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 397

                                                #24
                                                Zapros gaziarza na przejezdzke, niech Ci pokaze gdzie jest wyswietlanie cisnienie gazu i zobacz jak depniesz na maksa gaz na 5 biegu z niskich obrotow czy nie spada cisnienie.
                                                Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                                                Emulator czujnika poziomu oleju G266
                                                Napraw sterowników AIRBAG

                                                Komentarz

                                                Pracuję...