[O1] Choinka na desce rozdzielczej w trakcie zapalania silni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mikolaj06_1992
    Classic
    • 2011
    • 6

    [O1] Choinka na desce rozdzielczej w trakcie zapalania silni

    Zamieszczone przez tomek
    twierdzili, że pierwotnie był 53 tydzień
    tak właśnie twierdzili.
  • jacek23
    Drive
    • 2010
    • 44

    #2
    [O1] Choinka na desce rozdzielczej w trakcie zapalania silni

    Może ktoś z Was spotkał się z takim nietypowym zachowaniem kontrolek w O1 z silnikiem 1.9 TDI.
    Opisany problem pojawia się sporadycznie, zwykle tylko przy pierwszym odpaleniu silnika po dłuższym staniu (kilka dni).

    1. Po przekręceniu kluczyka zapalają się wszystkie kontrolki a potem kolejno gasną - wszystko wygląda poprawnie.
    2. Ostatecznie pozostaje zapalona tylko kontrolka ładowania akumulatora.
    3. W momencie uruchamiania rozrusznika zapalają się kontrolki ASR i ABS na czas pracy rozrusznika.
    4. Po puszczeniu kluczyka, gdy silnik podejmuje pracę, kontrolki gasną.

    Kontrolki ASR i ABS zapalają się tylko w trakcie pracy rozrusznika i nie za każdym razem. Zwykle przy pierwszym zapalaniu po dłuższym staniu. Poza tym, nie obserwuję żadnych nieprawidłowości i alarmów w trakcie jazdy. Lampki ABS i ASR nie zapalają się.

    Czy ktoś wie co to może być? Czy warto się tym przejmować? A może ten typ tak ma?
    Załączone pliki

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      jacek23, tak się dzieje gdy aku jest słabe

      Komentarz

      • jacek23
        Drive
        • 2010
        • 44

        #4
        Hm, moim zdaniem z aku nie jest raczej źle.
        Kręci całkiem żwawo, ma 2 lata, chociaż wiek nie musi o niczym świadczyć.

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          no niestety tak jest nam sie wydaje ze jest ok ale jednak nie ma wystarczającej ilości prądu dla wszystkich urządzeń Rozruch jest najważniejszy i zabiera znaczną ilość energii

          Komentarz

          • krzysiek13
            L&K
            • 2010
            • 1155

            #6
            Ja mam aku 7-letnie, palił w największe mrozy bez zająknięcia, ale czasami też tak kontrolki mrugną :szeroki_usmiech Czyli pewnie tom2212 ma rację, aku nie jest pierwszej świeżości :P
            Octavia

            Komentarz

            • tom2212
              RS
              • 2008
              • 3892

              #7
              Wiadomo że podczas postoju to parę amper ucieknie przez co aku jest słabsze

              Komentarz

              • bastard
                Classic
                • 2010
                • 14

                #8
                też tak mam w mojej octavi, zakładałem że to norma, w pracy czasem jeżdżę 2 letnim mercedesem sprinterem i sytuacja jest zupełnie taka sama przy każdym odpaleniu silnika pjawiaja sie kontrolki od abs, esp i asr w czasie pacy rozrusznika w mercedesie od nowości.

                Komentarz

                • 13karolss
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 199

                  #9
                  u mnie przed odpaleniem zostaje aku i check engine a potem gasną aha a przy odpalaniu to blysnie u mnie asr - ale blysnie tylko
                  karol - człowiek który zostal papierzem

                  Komentarz

                  • jacek23
                    Drive
                    • 2010
                    • 44

                    #10
                    Zamieszczone przez 13karolss
                    u mnie przed odpaleniem zostaje aku i check engine a potem gasną aha a przy odpalaniu to blysnie u mnie asr - ale blysnie tylko
                    W ramach sprostowania/uzupełnienia mojego pierwszego postu wypadało by dodać, że w moim aucie tuż przed uruchomieniem silnika pozostają zapalone dwie lampki: ładowanie aku i check engine. Ale to chyba nie ma wpływu na opisany problem kontrolek ASR i ABS.

                    Problem faktycznie może wynikać z samo rozładowywania się aku przy kilkudniowych przestojach, jazdy na krótkich odcinkach plus światła mijania używane całą dobę. W niekorzystnych warunkach nawet nowy aku może nie dać rady z powodu niedoładowania.

                    Komentarz

                    • tom2212
                      RS
                      • 2008
                      • 3892

                      #11
                      jest tak jak piszemy

                      Komentarz

                      Pracuję...