[O2] Engine Fault Workshop

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krankor
    Classic
    • 2011
    • 15

    [O2] Engine Fault Workshop

    Małopolskie

    W tygodni Kraków, w weekendy Rabka i okolice (VCDS)
  • jakimoto
    Drive
    • 2010
    • 54

    #2
    [O2] Engine Fault Workshop

    Witam,

    Odpaliłem dzisiaj auto ujechałem z 100m i zazczęła mrygac mi konrolka świec żarowych i pojawił się napis Engine Fault Workshop, zgasiłem auto, odpaliłem na nowo i było ok ujechałem kolejne 30km i ponownie się to stało. Znowu zgasiłem odpaliłem i udało mi się bez problemu dojechac do domu.
    Co to może byc i czy ewentualnie mogę z tym jeździc ponieważ jutro mam trasę 100km w jedną stronę i nie wiem czy do końca mi nie padnie.
    Proszę o pomoc

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      jakimoto, http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=54443&page=2 tu masz cos podobnego
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • lilo
        RS
        • 2006
        • 4317
        • Mercedes-Benz

        #4
        A są jakieś inne objawy :?:
        No i zobacz czy działają światła stopu
        Daniel

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          jakimoto, podnieś maskę, wyłącz silnik i posłuchaj czy z okolic klapki gaszącej nie słychać jakiegoś chrobotania, bądź "bzyczenia" ( tak jakby non stop pracował mały silniczek elektryczny ). Jeśli słychać to prawdopodobnie padła właśnie ta klapka ( w 2,0 TDI BKD to standard, w BMM jest chyba podobna ). Klapka w BKD jest zaznaczona strzałką na fotce:

          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • jakimoto
            Drive
            • 2010
            • 54

            #6
            lilo Objawów innych nie ma. Działo się to na prostej drodze ze stałą prędkością.
            Zaraz pójdę sprawdzę te światła stopu. Choc jak się to działo to nie hamowałem na pewno.

            [ Dodano: Pon 25 Kwi, 11 21:30 ]
            kowal2002 Idę sprawdzic tą klapkę.

            Komentarz

            • lilo
              RS
              • 2006
              • 4317
              • Mercedes-Benz

              #7
              jakimoto, Sprawdź jeszcze to co kowal 2002, pisze będzie coś więcej wiadomo
              Daniel

              Komentarz

              • alfee
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 2583

                #8
                jakimoto, A masz DPF?
                Alfee
                Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                Kawasaki ER5 :-)

                Komentarz

                • jakimoto
                  Drive
                  • 2010
                  • 54

                  #9
                  DPF jest ale kontrolka od tego filtra się nie zapalała w czasie jazdy.
                  Światła stopu są.
                  Nie wiem o jaką klapkę chodzi. Jak silnik chodzi to taki szmer słychać ale od alternatora.
                  Ale jak się gasi silnik to jakiś silniczek przez chwilę jeszcze pracuje. Słychać pisk tylko nie z okolicy jak na tym zdjęciu, ale z okolic turbiny tak z 5 sek jeszcze po zgaszeniu silnika tak jak by coś się domykało

                  Komentarz

                  • alfee
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2583

                    #10
                    jakimoto, IMO to problem z którymś czujnikiem przy DPF. POczytaj tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=100506
                    Alfee
                    Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                    Kawasaki ER5 :-)

                    Komentarz

                    • jakimoto
                      Drive
                      • 2010
                      • 54

                      #11
                      Jak to by był ten czujnik któryś od DPFa to nie powinien ten błąd być cały czas a nie tylko raptem zadziałało się dwa razy na dystansie 40 km. Raz całkowicie zimny silnik zaraz po odpaleniu, drugi raz na rozgrzanym. Za pierwszym razem w ogóle na zimnym silniku to zaczął szarpać i zgasł

                      Komentarz

                      • alfee
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 2583

                        #12
                        Zamieszczone przez jakimoto
                        Jak to by był ten czujnik któryś od DPFa to nie powinien ten błąd być cały czas a nie tylko raptem zadziałało się dwa razy na dystansie 40 km
                        Może przewód któryś przytarty i zaczyna czasami "nie stykać" A może czujnik zaczyna w taki sposób kończyć żywot
                        Alfee
                        Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                        Kawasaki ER5 :-)

                        Komentarz

                        • jakimoto
                          Drive
                          • 2010
                          • 54

                          #13
                          Można z tym jeździc??

                          Komentarz

                          Pracuję...