[O1] 1.9 Tdi problem podczas rezerwy paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Yaro323
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O1] 1.9 Tdi problem podczas rezerwy paliwa

    McGan, Zwrotnice to Ty w kazdej opcji wiekszej od seryjnej potrzebujesz przesiadajac sie z tych 280mm i zaciskow FSIII, no chyba ze cos juz grzebales
  • etosz
    Classic
    • 2010
    • 19

    #2
    [O1] 1.9 Tdi problem podczas rezerwy paliwa

    Witam użytkowników. Z moją Octavią 1.9 TDI dzieją się dziwne rzeczy-gdy poziom paliwa zbliża się do rezerwy auto zaczyna ciężko palić , podczas podjeżdżania pod górkę potrafi zgasnąć i trzeba wówczas ją odpowietrzać luzując wtryski. Odwiedziłem już 3 zakłady mechaniczne, które mi "polecono" i wszyscy oczywiście twierdzą, że układ uszczelnili, nie łapie powietrza na lewo a i tak problem nadal jest.Jest paliwo wszystko gra-ppoziom spada i wciąż to samo. Nikt nie potrafi mi pomóc. Problem wyszedł podczas ostrych mrozów-jeśli ta info może być przydatna. Poza tym auto wydaje mi się średnio dynamiczne-wcześniej miałem passata b5 z tym samym silnikiem 110 KM i tam na 3 i 4 potrafił wsadzić w fotel-tu jest słabiej a masa chyba jest mniejsza? w dwóch miejscach sprawdzano kąt wtrysk i sprawność na komputerze i ponoć jest ok. Proszę o propozycje

    Komentarz

    • Damianjg
      Rider
      • 2008
      • 621

      #3
      Moze pływak jest źle wyregulowany i zawyża stan paliwa??

      Komentarz

      • etosz
        Classic
        • 2010
        • 19

        #4
        Odkręcałem podczas takich przypadków gaśnięcia w tylnej kanapie ten duży korek do baku paliwa-ON jest także nie są to przypadki braku paliwa w baku.

        Komentarz

        • Maciek Zadębie
          Drive
          • 2011
          • 65

          #5
          Moim zdaniem zaczyna Ci "padać" pompa paliwa.....
          Pozdrawiam
          Maciek
          Czekałem na białego Scouta 1.8TSI.......i się doczekaliśmy...trwało to 4 m-ce
          www.anatoliandog.pl

          Komentarz

          • richi9
            Rider
            • 2011
            • 427

            #6
            O ile dobrze pamietam to nie ma tam zwykłej pompy paliwa w baku a pompa wtryskowa sama zasysa paliwo... Moim zdaniem albo syf w baku i blokuje ssak paliwa tworzy się podciśnienie i gdzieś zasysa powietrze bo łatwiej, filtr paliwa tez może wadzić np woda w nim...Ogladnij kolanka na wyjściu se smoka z baku moga byc pękniete i ciagnie powietrze ...
            Warto by było przeczyścic bak i przegladnąć układ doprowadzania paliwa bo takie zapowietrzanie układu moze doprowadzic do przytarcia pompy wtryskowej.
            Ostatnie co mi przychodzi do głowy to przcieki na pompie wtryskowej.

            Komentarz

            • lilo
              RS
              • 2006
              • 4315
              • Mercedes-Benz

              #7
              Zamieszczone przez richi9
              O ile dobrze pamietam to nie ma tam zwykłej pompy paliwa w baku a pompa wtryskowa sama zasysa paliwo
              Tak tylko że pompa paliwa żeby mogła zaciągnąć paliwo musi mieć pompkę podawczą , więc kolega Maciek Zadębie, może mieć rację .
              Jeżeli wszystkie metody już zawiodą to możesz zamontować pompkę elektryczną na przewodzie która będzie wspomagać pompkę podawczą , mam taki patent zrobione w Nissanie terrano bo mi też padła pompka podawcza w pompie wtryskowej .
              Daniel

              Komentarz

              • richi9
                Rider
                • 2011
                • 427

                #8
                Zdarza sie że zamiast pompy paliwa w baku jest tzw. gruszka do podpompowania paliwa...
                Ale łatwo to sprawdzic odpinajac przewód przy pompie i przekręcając kluczyk...
                Ja obstawiam że jest tylko pompa wtryskowa i sama sobie zaciaga...
                Pompa wtryskowa nie wymaga pompy paliwa w baku bo jest to pompa ssąco tłocząca, natomiast w nowszych systemach wtryskowych (pompowtryski) wystepuje pompa tandem podpieta pod wałek , a w systemach CR jest pompa w baku i podaje paliwo do pompy wyskiego ciśnienia a ta tłoczy paliwo na szyne wspólna pod wymaganym cisnieniem.

                Komentarz

                • lilo
                  RS
                  • 2006
                  • 4315
                  • Mercedes-Benz

                  #9
                  Zamieszczone przez richi9
                  Pompa wtryskowa nie wymaga pompy paliwa w baku bo jest to pompa ssąco tłocząca, natomiast w nowszych systemach wtryskowych (pompowtryski) wystepuje pompa tandem podpieta pod wałek
                  Zauważ jedno ja mam pompo wtryski i mam pompę elektryczną w zbiorniku która włącza się na kilka sekund przed uruchomieniem silnika .
                  Gruszka o których piszesz to były kiedyś w starych autach które nie miały ręcznej pompki podawczej i służyły one do pod pompowania paliwa .
                  Daniel

                  Komentarz

                  • richi9
                    Rider
                    • 2011
                    • 427

                    #10
                    A no to ciekawostka kolega ma Borę i nie ma w baku pompy a pompe tandem.
                    Natomiast autor postu ma silnik 110 konny a więc na pompie w tryskowej, a nie na pompowtryskach.

                    Komentarz

                    • lilo
                      RS
                      • 2006
                      • 4315
                      • Mercedes-Benz

                      #11
                      Zamieszczone przez richi9
                      110 konny a więc na pompie w tryskowej, a nie na pompowtryskach.
                      Wiem o tym i tak jak kolega Maciek Zadębie, ja też skłaniam się ku temu że może być to wina słabej pompy wtryskowej :idea:
                      Daniel

                      Komentarz

                      • richi9
                        Rider
                        • 2011
                        • 427

                        #12
                        Nie to bym zostawił jako ostateczność...
                        Napoczątek założył bym przed sama pompą wężyki paliwowe przeźroczyste...To pozwoli na określenie czy faktycznie układ sie zapowietrza...Za pompa też można taki wężyk założyć....
                        I tak bym zaczoł...Jeżeli wężyki zacznie zaciągać podciśnienie to podpowiada duże opory przepływu np zatkany przytkany ssak w baku...
                        Tu chyba sie zgodzimy

                        Komentarz

                        • lilo
                          RS
                          • 2006
                          • 4315
                          • Mercedes-Benz

                          #13
                          Zamieszczone przez richi9
                          np zatkany przytkany ssak w baku...
                          Tu chyba sie zgodzimy
                          No w tej kwestii tak :P
                          Zamieszczone przez richi9
                          Napoczątek założył bym przed sama pompą wężyki paliwowe przeźroczyste
                          w tej też
                          Daniel

                          Komentarz

                          • rudi01
                            Classic
                            • 2011
                            • 3

                            #14
                            Mam bardzo podobny problem z tym samym silnikiem (1,9TDI). Podczas zbliżania się poziomu paliwa do 1/4 pojemności baku występuje problem z odpaleniem. Zaobsewrowałem, że podczas rozruchu w przewodzie pomędzy filtrem i pompą wtryskową jest powietrze zamiast paliwa. Sprawdziłem przewody widoczne pomiędzu bakiem i filtrem - nie są zdniecione.
                            Na filtrze mam zrobione ok 8 tyś.

                            rudi01

                            Komentarz

                            • bobasek
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 326

                              #15
                              w pojeździe innej marki od wiosny do jesieni lałem 100% bio (z stacji bliska) żeby było taniej i w ubiegłym tygodniu msiałem wyjąć i wyczyścić zbiornik bo zrobił się 2cm grubości kożuch pływający sobie po wierzchu
                              pełny zbiornik wszystko grało, 1/4 i mniej nie dało się jechać, brak mocy, z tyłu batory, kłopot z odpałem - przy niskim stanie paliwa ten kożuch całkowicie i szczelnie oklejał ujęcie paliwa w zbiorniku
                              przez te 7 miesięcy zużyłem ok 1000l paliwa, a glut powstał wielkości średniej pizzy z "piczahut"
                              5,5l/100

                              Komentarz

                              • richi9
                                Rider
                                • 2011
                                • 427

                                #16
                                No panowie to jest nic u kolegi silnik nie chodził przy temperaturze -5stopni i wiecej , paliwo zamarzało ale nie w baku a w filrze na dnie spuszczanie wodu raz w tygodniu pomogło a stacja BP i Orlen To że przewody nie są zgniecione nic nie zmienia gdzieś łapie powietrze na przewodach z baku na pompę. Pompa ciągnie paliwo a gdy ciagnie to jest podciśnienie to pociagnie to co łatwiej. A po zgaszeniu powietrze sie cofa . weź wężyk z woda i trzymaj palec na końcu jak go puścisz to woda ucieka i w baku tak samo. Rozumiesz zasade...

                                Komentarz

                                • chimek11
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 482

                                  #17
                                  bobasek,

                                  tez nie raz jezdziłem na bio
                                  nie zauważyłem nic podobnego u siebie.

                                  teraz jak zobaczyłem cene bio na poziomie paliwa typu verva itp, szok. 20 gr drożej niż zwykły ON na bliskiej, bo tam tankowałem bio.
                                  nie wiem o co w tym chodzi.

                                  Komentarz

                                  • sew1981
                                    RS
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2009
                                    • 10917
                                    • Fiat

                                    #18
                                    do końca nie wiadomo co autor ma za samochód, bo w podpisie ma napisane octavia 2....to może ma pompowtryski i ma 105 a nie 110 km. Chyba że się walnął i ma OI 110 km.

                                    Komentarz

                                    • adamadam
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 45

                                      #19
                                      tankowałem przez pewien czas bio ( do momentu gdy cena sie wyrównała ze zwykłym ON) i postanowiłem w szkodniku wymienic filtr paliwa. operacja prosta jak budowa cepa-wykrecic i odpiac stary filtr zalac nowy paliwem podpiac i wkrecic, ale jak zawsze wystapiły problemy. szkodnik odpalił pochodził 5 min i zgasł, ( w przewodach pojawiło sie powietrze ( miedzy filtrem a pompa) wiec zalałem ponownie filtr pod sufit, zakreciłem i odpalił. 5 min i padł. po godzinie grzebania i sprawdzania układu paliwowego znalazłem przyczyne --- zatkany przewód doprowadzajacy paliwo ze zbiornika do filtra. Znalazłem to wykrecajac "koszyk" w baku i oczyszczajac z mazi która zatkała wlot do przewodu paliwowego.

                                      reasumujac jesli kolega ma podobny problem to proponuje podniesc tylna kanape i wyciagnac "koszyk" sprawdzic czystosc a dodatkowo sprawdzic drożnosc przewodów paliwowych ( prosty sposób to sprezone powietrze tyle ze po podłoczeniu potrzebna bedzie strzykawka do zaciągniecia paliwa z baku)

                                      jesli pomogłem to sie ciesze

                                      pozdr
                                      adamadam

                                      Komentarz

                                      • rafalus
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1140
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Mam ten sam problem przy niskim stanie paliwa auto słabiej odpala ,sprawdzam to jeszcze testuje. Na innych forach też jest poruszany ten problem. Po wymianie świec żarowych i filtra paliwa przestałem szukać. Szkoda pieniędzy na bezskuteczne naprawy.
                                        Teraz zaczynam podejrzewać pompę paliwa lub jakąś nieszczelność choć to drugie wątpliwe. http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=292527
                                        Może w takim razie trzeba by dołożyć drugą pompkę jak w artykule powyżej?
                                        nowy cSIMC od Aliego
                                        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                        półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                        Komentarz

                                        • rudi01
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 3

                                          #21
                                          Panowie

                                          W moim autku wystarczyło wymienić oapski zaciskowe na przewodach paliwowych przy filtrze oraz 2 małe O-ringi trójniku w układzie przelewu na filtrze i podziałało.
                                          Powodzenia
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          Pracuję...