[O2] "Fabryczna" instalacja gazowa w O2 1.6 Nowy T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawkier
    Classic
    • 2012
    • 5

    [O2] "Fabryczna" instalacja gazowa w O2 1.6 Nowy T

    dzięki Paolo
    trochę poza tematem olejowym ale jeszcze w granicy płynów do auta... w jakimś katalogu produktów Statoila widziałem płyny do chłodnic (czerwony LL i niebieski) opisane "na pierwszy montaż" dla VAG :idea:
  • Kermit128
    Classic
    • 2011
    • 32

    #2
    [O2] "Fabryczna" instalacja gazowa w O2 1.6 Nowy T

    01.04.2011 odebrałem w Giżycku nową O2 Tour Combi 1.6 z instalacją gazową zamontowaną w salonie dealerskim w Ełku.
    Radość trwała 300 km. Zapaliła się kontrolka składu spalin.
    Niby w zachowaniu pojazdu nic się nie zmieniło, ale jednak żółta kontrolka denerwuje.

    I teraz zaczyna się właściwy opis problemu.
    Dealer sprzedawca twierdzi, że nie ma sprzętu do pełnego serwisu gazu i z Giżycka odsyła mnie do Ełku. Do Giżycka mam 35 km, a do Ełku około 100km.

    Pojechałem do Ełku 09.04 - coś tam pogrzebali, zmienili mapę wtrysków zgasili lampkę, życzyli szerokiej drogi. Nie chcieli nic wpisać do książki. 200 km przejechane na mój koszt, sobota stracona.

    15.04 znowu zapaliła sie kontrolka - sprzedawca to samo, że nie ma sprzętu do pełnego serwisu gazu i z Giżycka odsyła mnie do Ełku.

    28.04 pojechałem 2 raz do Ełku. 200 km na mój koszt + dzień wolny w pracy. Zrobili przegląd po 1000 km, coś tam pogrzebali, zmienili mapę wtrysków, zgasili kontrolkę, życzyli szerokiej drogi.

    29.04 kontrolka zapaliła się znowu...

    I tu pojawia się pytanie do Was. Co robić dalej? Czy to jest normalne, żeby jeździł z nowym autem 3 razy w miesiącu do serwisu? Dealer nic nie proponuje, żadnego rozwiązania - a koszty są moje...
    Skoda Octavia Tour 2 Kombi
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=47552

    Komentarz

    • Papillon
      Classic
      • 2008
      • 27

      #3
      o kurka wodna

      (stary kotlet)nic nie poradzę ale zacząłem zastanawiać się czy warto brać auto z tą instalacją gazową. Czy inni użytkwonicy mieli takie problemy ?
      Pozdrawiam,
      Raz sier-pem, raz mło-tem, czer-wo-ną cho-ło-tę

      Komentarz

      • obrus
        Elegance
        • 2011
        • 783
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        A moze to wina złej jakości gazu?

        Komentarz

        • dziadekk
          Rider
          • 2011
          • 355
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Czyli pierwszy raz zapaliła Ci się po 300 km i zapewne nie było to już na gazie, który zatankowała ASO montująca gaz, tylko zrobiłeś swoje pierwsze tankowanie LPG. Obstawiłbym jakośc LPG, ja tankuję na 2 stacjach - sprawdzonych. Spróbój podpytac kierwców na LPG, gdzie taką w Twojej okolicy pewny gaz i poobserwój na tym pewnym LPG.
          Ja od miesiąca cieszę się zagazowanym turem, sprzedawca zalecał, abym 500-1000km przetoczył się na PB bez szaleństw, tak zrobiłem ze wzgldu na własne doświadczenia z poprzednim samochodem, którym przejechałem na LPG 580tys km i ze łzami się z nim rozstałem a nowy właściciel kręci dalej.
          Był wątek, czy odrazu jeździc na LPG nowym sprzętem i dlaczego? z powodzeniem trzymam się swojej ww. wersji. Pozdrawiam.

          Komentarz

          • Kermit128
            Classic
            • 2011
            • 32

            #6
            @obrus
            Gaz tankowany na różnych stacjach - ale zawsze Orlen. Zasięg 400 km nie pozwala na tankowanie na jednej stacji....(przejechałem w miesiąc 3kkm)

            @dziadekk
            Mi z kolei dealer powiedział, żeby jeździć od razu na gazie, pierwsze tankowanie na stacji Lotos tuż przy salonie - na której salon Skody tankuje wszystkie swoje samochody.

            Ciekawa sprawa, że błędy odnotowywane są w komputerze samochodu - komputer od gazu nie odnotowuje żadnych nieprawidłowości.

            A może to coś z elektryką pojazdu? Ostatnio w trakcie jazdy, bez mojego polecenia, otworzyły się obie przednie szyby, przy prędkości około 70km/h. Nie dały się zamknąć - musiałem się zatrzymać, dopiero wtedy się zamknęły. W ASO powiedzieli, że to pewnie jakiś impuls elektryczny. ASO słyszało o około 10 tego typu przypadkach, które nigdy się nie powtórzyły. W komputerze brak wpisu o tym zdarzeniu.

            W latach 2001-2005 jeździłem Fabią z inst. gazową i przejechałem z nią 80kkm - bez problemów - ale to nie była instalacja dealerska tylko fachowa

            PS
            Ciekawe co na to ubezpeczyciel, jak mi się szyby w pojeździe otworzą w nocy na parkingu z powodu impulsu....
            Skoda Octavia Tour 2 Kombi
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=47552

            Komentarz

            Pracuję...