wycieraczki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotrrr
    Classic
    • 2012
    • 2

    wycieraczki

    oba oleje pewne. oba od naszych forumowych sprzedawcow
  • dnq
    Classic
    • 2011
    • 2

    #2
    wycieraczki

    Witam, jestem tu nowy Mam problem z wycieraczkami...
    Wsiadlem do samochodu odpalilem wycieraczki i w ogole sie nie ruczyly, pozniej ruszaly sie tak jakby chcialy a nie mogly. Albo ruszaja sie i staja w polowie szyby. Co moze byc problemem?

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      masz na 90% zatarte oski wycieracek wymiana albo czyszczenie i smaeowanie
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • Robson2011
        Classic
        • 2011
        • 38

        #4
        Witam
        Masz zapieczone sfożnie w wycieraczkach trzeba wyjąc mechanizm i go nasmarować

        Komentarz

        • dnq
          Classic
          • 2011
          • 2

          #5
          Dzieki bardzo, a moglby mi ktos wytlumaczyc jak to zrobic? Wybaczcie mi za takie pytania ale ja jestem "zielony" w tych sprawach. Mam na mysli - gdzie to jest i jak to wyjac?

          Komentarz

          • Robson2011
            Classic
            • 2011
            • 38

            #6
            Proszę powodzenia

            Komentarz

            • suchy
              Rider
              • 2009
              • 682

              #7
              dnq, Użyj opcji "Szukaj", ponieważ temat był wiele razy już wałkowany.
              Było, minęło:
              RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.

              Komentarz

              • Udesky
                RS
                • 2007
                • 1692
                • Octavia I (1U2)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Przerabiałem to parę dni temu.
                Jeśli nie będziesz mógł wybić któregoś z trzpieni to możesz użyć małego ściągacza do łożysk lub młotek i deska (jako amortyzator) tak aby nie zjechać gwintu na główce. Bo może iść na prawdę ciężko.
                Po nasmarowaniu wycieraczki zapie.... jak szalone. Normalnie w szoku byłem. :szeroki_usmiech
                W Polsce nie ma kryzysu.
                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                Komentarz

                • 4x4BKF
                  L&K
                  • 2010
                  • 1279

                  #9
                  Mały przewodnik po naprawie wycieraczek
                  Zdejmujemy kapselki i odkręcamy śruby zabezpieczające ramiona:

                  Następnie za pomocą ściągacza do łożysk zdejmujemy wycieraczki. Szarpanie i używanie wariantu siłowego może nam pokrzywić ramiona i/lub ramę mechanizmu wycieraczek.

                  Kiedy mamy już na wierzchu rozpinamy pierścień sprężysty (kombinerki, śrubokręt) i ostrożnie aby nie pogubić podkładek i nie zmienić jej kolejności rozbieramy sworznie.
                  Kolejność podkładek od dołu sworznia:
                  Sprężysta, normalna, o- ring gumowy u góry kolejny o-ring, podkładka zwykła i zabezpieczenie.

                  Na koniec składamy w odwrotnej kolejności.
                  Szczególną uwagę zachować przy rozpinaniu kostki. Wrto także śrubki i nakrętki odkładać gdzieś dalej niż na przysłowiowy akumulator bo potem będziemy szukać po autem lub w osłonie silnika.
                  Na osiach wycieraczek (pod ramieniem z piórem) powinny być założone plastikowe kapturki (na pierwszym zdjęciu pod kluczem widzimy brak takowego kapturka i ten sworzeń zardzewiał, na zdjęciu nr 3 jest ori, a na ostatnim dorobiona z potrzeby chwili podkładka) a pod nimi powinien znajdować się towot/wazelina techniczna.
                  Załączone pliki
                  4x4

                  Komentarz

                  Pracuję...