oba oleje pewne. oba od naszych forumowych sprzedawcow
wycieraczki
Zwiń
X
-
dnq, Użyj opcji "Szukaj", ponieważ temat był wiele razy już wałkowany.Było, minęło:
RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.
Komentarz
-
-
Przerabiałem to parę dni temu.
Jeśli nie będziesz mógł wybić któregoś z trzpieni to możesz użyć małego ściągacza do łożysk lub młotek i deska (jako amortyzator) tak aby nie zjechać gwintu na główce. Bo może iść na prawdę ciężko.
Po nasmarowaniu wycieraczki zapie.... jak szalone. Normalnie w szoku byłem. :szeroki_usmiechW Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Mały przewodnik po naprawie wycieraczek
Zdejmujemy kapselki i odkręcamy śruby zabezpieczające ramiona:
Następnie za pomocą ściągacza do łożysk zdejmujemy wycieraczki. Szarpanie i używanie wariantu siłowego może nam pokrzywić ramiona i/lub ramę mechanizmu wycieraczek.
Kiedy mamy już na wierzchu rozpinamy pierścień sprężysty (kombinerki, śrubokręt) i ostrożnie aby nie pogubić podkładek i nie zmienić jej kolejności rozbieramy sworznie.
Kolejność podkładek od dołu sworznia:
Sprężysta, normalna, o- ring gumowy u góry kolejny o-ring, podkładka zwykła i zabezpieczenie.
Na koniec składamy w odwrotnej kolejności.
Szczególną uwagę zachować przy rozpinaniu kostki. Wrto także śrubki i nakrętki odkładać gdzieś dalej niż na przysłowiowy akumulator bo potem będziemy szukać po autem lub w osłonie silnika.
Na osiach wycieraczek (pod ramieniem z piórem) powinny być założone plastikowe kapturki (na pierwszym zdjęciu pod kluczem widzimy brak takowego kapturka i ten sworzeń zardzewiał, na zdjęciu nr 3 jest ori, a na ostatnim dorobiona z potrzeby chwili podkładka) a pod nimi powinien znajdować się towot/wazelina techniczna.4x4
Komentarz
-
Komentarz