Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] wymiana błotnika lewy - rdza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] wymiana błotnika lewy - rdza

    Zamieszczone przez m0t0
    Zamieszczone przez niedziela67
    sprubuj sprawdzić czy masz taki przekaźnik,mi układ nie działał i kiedyś po dojściu do przekaźników zobaczyłem ucięty przewód idący do -, podłączyłem go i w ten sposób zapomniałem o swiatłach.Ty możesz zrobić odwrotnie
    Czyli po tej operacji swiatla swieca Tobie gdy masz ustawione 0 i jak przekreccisz kluczyk tak?
    jak przekręce kluczyk mam postój jak zapali silnik to mijania,
    octavkę mam z austri
    sory ze tak późno byłem w delegacji i bez zasiegu kompa
    cezar262

  • #2
    [O1] wymiana błotnika lewy - rdza

    Witam
    Panie, panowie mój lewy błotnik a zwłaszcza jego dolna cześć jest w tragicznym stanie rdza, rdza i jeszcze raz rdza ( wina poprzedniego właściciela).
    Noszę się z zamiarem wymiany błotnika i nasuwają się następujące pyt.:
    - skoda kolor srebrny ( polska salonowa) ale podejrzewam że nie dobiorę idealnie podobnego błotnika pod kolor
    - czy kupować zamiennik nowy ( około 80 zł ) i jeśli już to L + P czy szukać używki na allegro (około 150 zł).
    - jeśli zmiennik to czy pasuje on bez problemu do auta czy w grę wchodzi kombinatoryka stosowana.?
    Pozdrawiam
    Auto: Skoda Octavia I
    Kolor: Srebrny
    Pojemność: 1,8T 20V
    Moc: 150KM
    Typ silnika: AGU
    Gaz: STAG-4

    Komentarz


    • #3
      Najtaniej wyjdzie kupienie używki w tym samym kolorze. trzeba się jednak trochę naszukać bo nie tak łatwo jest znaleźć odpowiedni kolor z powłoką lakierniczą w dobrym stanie. Większość albo ma wgniotki albo porysowany lakier. Ja po miesiącu śledzenia allegro znalazłem błotnik w idealnym stanie .
      Wprawdzie to był błotnik do peugeota żony, może do octy będzie łatwiej.

      Komentarz


      • #4
        fidodido, pytaj tu Link
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz


        • #5
          To ja wiem allegro już przejrzałem, i jak widzisz podałem ceny używki i nowego zamiennika tyle że nie pytałem gdzie szukać a co wybrać.?:
          - skoda kolor srebrny ( polska salonowa) ale podejrzewam że nie dobiorę idealnie podobnego błotnika pod kolor
          - czy kupować zamiennik nowy ( około 80 zł ) i jeśli już to L + P czy szukać używki na allegro (około 150 zł).
          - jeśli zmiennik to czy pasuje on bez problemu do auta czy w grę wchodzi kombinatoryka stosowana.?
          Auto: Skoda Octavia I
          Kolor: Srebrny
          Pojemność: 1,8T 20V
          Moc: 150KM
          Typ silnika: AGU
          Gaz: STAG-4

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez fidodido
            jak widzisz podałem ceny używki i nowego zamiennika tyle że nie pytałem gdzie szukać a co wybrać.?:
            no zgadza się. I do rozważenie przez Ciebie co wybrać :?:
            -ja wybrałbym używany (w dobrym stanie oczywiście). Ten z aukcji mógłbyś obejrzeć osobiście i wtedy może wydatek ceny błotnika i ewentualnego detailingu.
            -zamiennik (niepewność jego jakości w dłuższej eksploatacji). No chyba, że znana jest jakość konkretnego zamiennika-producenta.
            -wchodzi w grę lakierowanie, zamiennika na pewno. Używka może podejdzie lub też lakierowanie.
            -z tego wychodzi oszczędność ok. 80-90 zł. jeżli byłby to zamiennik
            - :?: :?: :?:
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez endryu
              wchodzi w grę lakierowanie, zamiennika na pewno.
              Pytanie jak polakierują - zaraz będzie fura wyglądała jak bita. Ja bym szukał używki w dobrym stanie i nie na 2 końcu polski tylko lokalnie żeby sobie obejrzeć.

              Komentarz


              • #8
                Co ten poprzedni wlasciciel robil z tym blotnikiem? Ja mam z 98 roku i nie ma sladow rdzy normalnie pogratulowac Czechom dobrej roboty.

                Przy okazji szukam wiśniowego zderzaka tylniego do O1 przed FL. Na allegro brak...
                +LPG Elpigaz IV gen :-)

                Komentarz


                • #9
                  jeździł gdzieś chyba po lesie i w coś chyba przywalił bo gdy odkręciłem nadkole tam gdzie rdza i włożyłem węza z woda wypłukałem 2 garście liści i tyleż samo czarnoziemu
                  Auto: Skoda Octavia I
                  Kolor: Srebrny
                  Pojemność: 1,8T 20V
                  Moc: 150KM
                  Typ silnika: AGU
                  Gaz: STAG-4

                  Komentarz


                  • #10
                    To normalka, u mnie tez bylo w jednym nadkolu (auto z rodziny to wiem ze jedzone po miescie tylko i wylacznie). To jest piach, liscie itd splukiwane z rynny na dole szyby. Faktycznie osadza sie to w tym miejscu (kazde auto jakie widzialem mialo to tak wymyslone - bez sensu). Woda przecieka a syf zostaje i trzyma wilgoc co sprzyja rudej jak kazdy wie.

                    Nie mam takiego lamanego klucza - grzechotki by odkrecic drugie nadkole i wywalic ten syf. Obalam teze o jedzeniu po lesie.
                    +LPG Elpigaz IV gen :-)

                    Komentarz


                    • #11
                      teza nie obalona bo widać ze tam gdzie rdza czymś zaczepione było zresztą rdza już zrobiła swoje
                      Auto: Skoda Octavia I
                      Kolor: Srebrny
                      Pojemność: 1,8T 20V
                      Moc: 150KM
                      Typ silnika: AGU
                      Gaz: STAG-4

                      Komentarz


                      • #12
                        Podpinam się pod temat - może ktoś mi napisać mały tutorial jak wymienić błotnik ? Czy to jest jakieś mega skomplikowane - na co szczególnie zwrócić uwagę. Będę wdzięczny !

                        Komentarz


                        • #13
                          Nie jest to wcale a wcale skomplikowane, musisz tylko odkręcić trochę śrubek i dla wygody zdjąć koło bądź mieć odpowiednio skręcone. Szczególnie zwróć uwagę na to, gdzie kładziesz śrubki, by nie pogubić .
                          Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
                          Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

                          Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
                          Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

                          Komentarz


                          • #14
                            mam w sumie to samo, to się wypowiem, że z tym kołem dobry pomysł je odkręcić, bo inaczej musisz mieć zginany klucz albo bardzo krótki klucz, żeby wykręcić te imbusy/torxy. Możesz próbować odkręcać na maksymalnym skręcie koła, ale nie wiem, na ile to będzie ułatwienie.
                            PS. Tutaj jest pokaz slajdów (bo trudno to nazwać filmem instruktażowym) z demontażu w O1.
                            Swoje podszybie próbowałem zassać starym jamnikiem od Zelmera, ale cudów tam nie wyciągniesz, szczególnie jak paprochy jeszcze mokre (czyli prawie zawsze).
                            Albo zdejmujesz maskę i zbierasz od góry, albo nadkole i zbierasz od dołu. No i przed skręceniem się upewnij, że widzisz otwór na spływ wody w całej okazałości, bo inaczej psu na budę czyszczenie. Plus, jak masz możliwość użycia/dospawania/chwycenia na magnes jakieś alu siatki/filtra na paprochy, to warto się nad tym zastanowić, aby życie w przyszłości sobie ułatwić.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez RafauB Zobacz wpis
                              Możesz próbować odkręcać na maksymalnym skręcie koła, ale nie wiem, na ile to będzie ułatwienie.
                              To duże ułatwienie, bo inaczej tak jak mówisz ciężko będzie nawet samą końcówką podejść
                              Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
                              Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

                              Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
                              Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Matfiejkos Zobacz wpis

                                To duże ułatwienie, bo inaczej tak jak mówisz ciężko będzie nawet samą końcówką podejść
                                Z resztą, jak dalej będzie tak ładna pogoda kusić do tego, by siedzieć na zewnątrz, to prawdopodobnie sam się za to zabiorę po wypłacie i w jakiś luźny dzień. Chociaż nie wiem, na ile to odkopującego temat będzie interesować :>

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zawsze będzie jakaś kolejna informacja na forum, zależy co napiszesz po wymianie
                                  Srebrna Szczała 1.6 Octavia I FL Classic - sprzedana po 15 latach
                                  Jeszcze srebrniejsza Szczała 1.8T Octavia I FL Elegance

                                  Zapraszam do obejrzenia mojego auta i luźnych pogaduch
                                  Škoda Octavia I FL Elegance+ 1.8T 4x4

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Odpisuję z dużym opóźnieniem, ale jestem kilka tygodni po wymianie błotnika.
                                    Moje spostrzeżenia na szybko, być może komuś się przydadzą:
                                    1. Kupno na allegro błotników w kolorze innym od koloru samochodu to nie koniec świata. Jeśli nie macie jakiegoś ekstrawaganckiego lakieru, można chociaż spróbować poszukać np. w casto czy innym budowlanym/farbiarskim odpowiedniego spreja z farbą. Ja do swojego granatowego bolidu nabyłem 2 puszki farby (2 dychy/sztuka), które wyglądają 1:1 z ori lakierem. Jedyne mankamenty to wprawa nakładającego (u mnie niska, więc pod światło widać, gdzie poprawiałem ).
                                    2. Przy kupnie innych, niż oryginalne (i z papierami z ASO) części patrzcie na rozstaw otworów. Ja z teściem musiałem 4 czy 5x przymierzać, zanim wszystko siadło tak, jak oryginalny lewy (inna sprawa, że też go sobie zbiłem wymuszając na cofającym dostawczaku, więc na wiosnę kolejny do wymiany :f ). Niemniej, nawet te jedynie z podkładem i kosztem farby wychodzą super tanio w porównaniu do roboty u blacharza. W Krakowie rzeknęli, że montaż i malowanie...to 5 stówek (nie licząc ceny błotnika). Podziękowałem, sam zrobiłem całość za mniej, jak dwie.
                                    3. Przy odkręcaniu torxów warto mieć albo krótki, łamany kluczyk, albo krótką grzechotkę. Alternatywnie można też po prostu odkręcić koło (ja się za to nie brałem, potem nie skręce i będzie problem, bo jak tu jeździć z 3 kołami i 4 w bagażniku?), albo (co polecam) pokręcić kołem na maxa tak, żeby był łatwy dostęp do aktualnego torxa.
                                    4. Jeśli rdza wyłazi na zewnątrz (tzn. widać ją, a nie tylko nadmuchaną rdzą blachę) to znak, żeby wymienić błotnik najlepiej przed następną zimą. Mój na starcie poprzedniej zimy był właściwie nie do pomyślenia, że chrupie. Starczyło kilka miesięcy przeciętnego dbania o samochód i przy demontażu wychrupiał tak, że podczas odkręcania i zawadzania grzechotką o blachę od wewnątrz...błotnik się posypał i dosłownie wykruszył.
                                    5. Przy zmianie błotnika w pakiecie z nadkolem warto popatrzeć na dopasowanie elementów do siebie - u mnie nadkole delikatnie odstaje w najniższym punkcie błotnika i zwyczajnie nie umiem nagiąć jednego do drugiego. Teść polecił przezroczysty silikon i trzeba się tym zająć, zanim zaczną solić. Szpara jest niewielka (u mnie góra 2 mm), ale już starczy, żeby napchać błotka. A nie daj Boże zapiecze się korek na samym dnie błotnika (to chyba jest korek, u mnie z ori wyszedł śrubokrętem na podważkę), do tego zimowa sól i nieszczęście znacznie przyspieszone.
                                    6. Nie szarpcie się z bocznym światełkiem - trzeba je zdjąć wsadzając ręcę od dołu, nad koło, po zdjęciu plastiku z otoczenia koła (nadkola). W innym wypadku raz dwa można światełko urwać (chociaż dobrze się klei zwykłym klejem na twarde plastiki czy kropelką).
                                    7. Warto popatrzeć na mocowania na rozpych (te 3 śruby łączące blachę z nadkolem) - otwory mogą być za duże i trzeba szukać rozmiar większych. U mnie wypadają i powinienem się rozejrzeć za jakimś sklepem z częściami.
                                    Cała reszta jest dostępna tutaj na forum, poradnik dot. kolejności odkręcania śrubek do wymiany błotnika jest 10/10, stosowałem go i całość zdjąłem sam. Do montażu przyda się druga osoba, bo samemu może być bida.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Odkopuję temat, gdzie jest ten poradnik montażu błotnika, nie znajduję go w wyszukiwarce forumowej.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez pepiczek Zobacz wpis
                                        co ten poprzedni wlasciciel robil z tym blotnikiem? Ja mam z 98 roku i nie ma sladow rdzy normalnie pogratulowac czechom dobrej roboty.

                                        Przy okazji szukam wiśniowego zderzaka tylniego do o1 przed fl. Na allegro brak...
                                        no to cię uświadomię. Masz w idealnym stanie, bo już przynajmniej raz był wymieniany. że też zawsze znajdzie się taki wszystkowiedząconajlepszy


                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez marcjano Zobacz wpis

                                          no to cię uświadomię. Masz w idealnym stanie, bo już przynajmniej raz był wymieniany. że też zawsze znajdzie się taki wszystkowiedząconajlepszy

                                          I tutaj się mylisz
                                          Osobiście widziałem od brata octavie I generacji jeszcze przed liftingiem gdzie błotnik był oryginalny i w bardzo ladnym stanie
                                          Wiec to nie reguła.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez petras Zobacz wpis

                                            I tutaj się mylisz
                                            Osobiście widziałem od brata octavie I generacji jeszcze przed liftingiem gdzie błotnik był oryginalny i w bardzo ladnym stanie
                                            Wiec to nie reguła.
                                            Dobrze. Skoro widziałeś, to tak musi być

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Przymierzam się do wymiany błotników w mojej O1. Kupiłem takie coś:
                                              Link

                                              Może się trochę pospieszyłem, bo chyba powinienem był Was zapytać o opinię zanim kupię no ale trudno. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

                                              Ja kupowałem jeszcze za 260zł za sztukę. Widzę, że co kilka dni cena u tego gościa rośnie .

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez pedropp93 Zobacz wpis



                                                Przymierzam się do wymiany błotników w mojej O1. Kupiłem takie coś:
                                                Link

                                                Może się trochę pospieszyłem, bo chyba powinienem był Was zapytać o opinię zanim kupię no ale trudno. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

                                                pedropp93 jesteś już po wymianie błotników..?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
                                                  pedropp93 jesteś już po wymianie błotników..?
                                                  Wymieniłem i niestety bez szału. Martwiłem się, że kolor będzie do kitu a zamontuje się dobrze a jest zupełnie odwrotnie. Kolor jest idealny ale spasowanie pozostawia wiele do życzenia. Przy drzwiach i przy progu jest jakby grubszy (odstaje krawędź) i ogólnie jakby to nazwać te błotniki takie napuchnięte. Ogólnie nie wygląda tragicznie, przy robieniu progów blacharz powiedział że spróbuje trochę to dopasować, ale no jak zależy Ci na wzorowym wyglądzie to niestety daję 6/10. Tyle, bo z przodu wszystko jest ok i jakoś to wygląda no ale to tyle. Kolor 11/10.

                                                  Mój kolega kupił do swojego golfa też w tym stylu (zamiennik w kolorze) ale u innego sprzedawcy i pasował kolor i spasowanie idealnie, więc jak chcesz to mogę Ci podpowiedzieć na pw gdzie szukać

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X