dokładnei ja czekam od 24 października a bedą dopiero produkować w 5 tygodniu lutego
[O1] Alternator ładuje po przygazowaniu
Zwiń
X
-
[O1] Alternator ładuje po przygazowaniu
Witam,
Mam następujący problem, który już mnie powoli denerwuje i chcę go raz na zawsze rozwiązać. Mianowicie po odpaleniu silnika świeci cały czas kontrolka ładowania i znika dopiero po przygazowaniu do 3 tys. obrotów.
Alternator jest ok. bo mechanik wymienił mi szczotki, łożysko i coś tam jeszcze. Na stole alternator śmiga i wszystko jest ok. Dopiero wyszło to po zamontowaniu go w aucie.
Wymieniany był regulator napięcia i tu mechanik nie był pewny czy ten, który zamontował jest ok. Oryginał to Bosch 1 197 311 548 EL 14V, zamontowany zamiennik to Hart 515 331 i z tego co znalazłem w internecie jest to zamiennik tego własnie regulatora, chociaż niepokoi mnie oznaczenie 14,40V przy opisie. Czy to może być powodem takiego zachowania alternatora?
Druga możliwość, którą znalazłem w internecie, to spalona dioda w liczniki. Jednak nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji jak się do nie dobrać lub jak ją sprawdzić bez rozbierania auta. Jeśli ktoś by podzielił się instrukcją wymiany byłbym wdzięczny.
-
-
Witam
Zmierz napięcie ładowania. powinno być około 14,2V. Jeżeli jest niższe to regulator.Wyprzedaż garażowa
Różności od książek przez budowlankę po części moto
https://sprzedajemy.pl/oferty-uzytko...e=60&offset=60
Większość ofert dla OCP do negocjacji :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pebWitam
Zmierz napięcie ładowania. powinno być około 14,2V. Jeżeli jest niższe to regulator.
Czyli szukać regulatora? Skoro to jest odpowiednik tego, którego wymontował to może ten zamontowany również jest zły. Ten Boscha ma 14V na obudowie. Ktoś podobno już coś robił przy alternatorze więc może zamontował inny. Mam pełną elektrykę więc chyba powinien być jakiś mocniejszy z tego co wyczytałem.
Komentarz
-
-
Dlaczego wymieniales regulator napiecia? Jezeli z powodu krotkich szczotek to proponuje przelozyc z nwego do oryginalu. Czasami tak jest z tanimi zamiennikami.Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
Emulator czujnika poziomu oleju G266
Napraw sterowników AIRBAG
Komentarz
-
-
Byłem dzisiaj w Bosch Service i sprawdzili stary regulator. Jednak jest padnięty. Nowy 180zł. Tylko kwestia jest tak, że nie mam pewności, że ten, który wyjąłem jest odpowiedni. Coś już był robione więc może ktoś włożył inny.
Aktualnie mam regulator Hart 515 331, ten który wyciągnąłem z alternatora to Bosch 1 197 311 548 EL 14V 483. Hart jest jego odpowiednikiem więc powinien chodzić. Z tego co znalazłem jest to regulator do alternatora 90A. Może ktoś wie jaki alternator montowali w modelu z 10/98r wersja SLX z grzanymi siedzeniami, klimatyzacją, szyberdachem i el. szybami? Nie ma tam mocniejszego alternatora 120A? Niestety tabliczka jest nieczytelna.
W Boschu chcą mi znów wyjmować alternator, a mechanik już go sprawdzał na stole, więc wolałbym tego uniknąć.
Ma ktoś schemat jak się dorwać do tej diody w liczniku lub to jakoś sprawdzić?
Ewentualnie ma może ktoś namiary na dobry i pewny serwis we Wrocławiu?
Komentarz
-
-
Mysle, ze grzebanie w liczniku nic ci nie da Kup regulator i bedzie ok. Mialem podobny problem ja robilem pasata niby reg. nowy ale kichawa. A za 100-150 kupisz caly alternator przeloz szczotki do reg. i ewentulanie zobacz gdzie lepiej wyglada komutator i jeszcze zostana ci graty do nastepnej naprawy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Homer00Mysle, ze grzebanie w liczniku nic ci nie da Kup regulator i bedzie ok. Mialem podobny problem ja robilem pasata niby reg. nowy ale kichawa. A za 100-150 kupisz caly alternator przeloz szczotki do reg. i ewentulanie zobacz gdzie lepiej wyglada komutator i jeszcze zostana ci graty do nastepnej naprawy
Komentarz
-
-
parasite, w bagażniku masz wlepę z kodami wyposażenia i w niej są zawarte takie rzeczy jak właśnie jaki jest zamontowany alternator,z jakim akumulatorem auto wyjechało z fabryki,i czy miało takie wyposażenie jakie masz obecnie,po prostu czy poprzedni właściciel czegoś nie dołożył, także zajrzyj do bagażnika i pod wykładziną będzie wlepa.pozdro :szeroki_usmiechBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Homer00, no nie wiem czy to było by dobre :roll:Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
parasite, więc możesz zastosować taki regulator,najlepiej jakby to był ori ,bo płacisz i jesteś pewny,a nie jak z zamiennikami.
pozdro :szeroki_usmiechBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parasiteZamieszczone przez pebWitam
Zmierz napięcie ładowania. powinno być około 14,2V. Jeżeli jest niższe to regulator.
Czyli szukać regulatora? Skoro to jest odpowiednik tego, którego wymontował to może ten zamontowany również jest zły. Ten Boscha ma 14V na obudowie. Ktoś podobno już coś robił przy alternatorze więc może zamontował inny. Mam pełną elektrykę więc chyba powinien być jakiś mocniejszy z tego co wyczytałem.Pozdrawiam
Komentarz
-
-
a wymieniał ktoś samodzielnie regulator napięcia :?: tzn, czy jest dojście bez demontażu alternatora, czy trzeba alternator (120 A BOSCH) wyjmować :?:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryua wymieniał ktoś samodzielnie regulator napięcia :?: tzn, czy jest dojście bez demontażu alternatora, czy trzeba alternator (120 A BOSCH) wyjmować :?:
[ Dodano: Nie 12 Cze, 11 12:07 ]
Wczoraj wymieniony został regulator napięci w alternatorze i niestety dioda od ładowania dalej świeci. Jednak alternator zaczyna ładować już przy 1800 obrotach więc jest lepiej. Nie muszę już go wkręcać na 3000. Do tego napięcie ładowania jest idealne ok. 14.2V i nie drgnie przy obciążeniu. Teraz pytanie czy to jednak dioda w liczniku czy dioda na alternatorze. Najpierw sprawdziłbym tą licznikową ale nie wiem gdzie się ona znajduje.
Przy okazji wyszło, że rozrząd mi źle zrobili i najprawdopodobniej pasek szczeliłby dużo wcześniej niż przewiduje to producent. Był założony w odwrotną stronę. :x
Komentarz
-
-
Opisze może dokładniej jakie mam objawy. Po rozruchu nie ma ładowania. Po przegazówce do około właśnie 1800-2000rpm zaczyna ładować. Napięcie bez obciążenia ok 13,7V bardzo niestabilne skacze od 13,5V do 13,8V. Po włączeniu świateł, nawiewu i radia spada do około 12,5V. Po włączeniu wszystkich odbiorników spada nawet poniżej 11V. Napięcie na klemach i na alternatorze prawie takie samo różnica max 0,1V. Zmiana obrotów niewiele zmienia jeśli chodzi o napięcie. Po rozebraniu alternatora okazało się, że skończyły się szczotki. Jedna ma skok około 2mm, a druga prawie się nie rusza. Więc problemy przypisałem właśnie zużytym szczotką, ale w sumie do uszkodzonej diody też by pasowały. Co sądzicie? Regulator już kupiłem bo wymiana jest konieczna, zastanawiam się nad diodami, bo demontaż alternatora w moim aucie to naprawdę ciężkie zadanie(silnik 2.0, klimatyzacja i instalacja gazowa zamontowana tuż obok alternatora=kilka godzin demontażu).
Komentarz
-
Komentarz