[O1] Alternator ładuje po przygazowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawlopawlo2
    Classic
    • 2012
    • 21

    [O1] Alternator ładuje po przygazowaniu

    dokładnei ja czekam od 24 października a bedą dopiero produkować w 5 tygodniu lutego
  • parasite
    L&K
    • 2011
    • 1368

    #2
    [O1] Alternator ładuje po przygazowaniu

    Witam,
    Mam następujący problem, który już mnie powoli denerwuje i chcę go raz na zawsze rozwiązać. Mianowicie po odpaleniu silnika świeci cały czas kontrolka ładowania i znika dopiero po przygazowaniu do 3 tys. obrotów.
    Alternator jest ok. bo mechanik wymienił mi szczotki, łożysko i coś tam jeszcze. Na stole alternator śmiga i wszystko jest ok. Dopiero wyszło to po zamontowaniu go w aucie.
    Wymieniany był regulator napięcia i tu mechanik nie był pewny czy ten, który zamontował jest ok. Oryginał to Bosch 1 197 311 548 EL 14V, zamontowany zamiennik to Hart 515 331 i z tego co znalazłem w internecie jest to zamiennik tego własnie regulatora, chociaż niepokoi mnie oznaczenie 14,40V przy opisie. Czy to może być powodem takiego zachowania alternatora?

    Druga możliwość, którą znalazłem w internecie, to spalona dioda w liczniki. Jednak nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji jak się do nie dobrać lub jak ją sprawdzić bez rozbierania auta. Jeśli ktoś by podzielił się instrukcją wymiany byłbym wdzięczny.
    AGR 112KM, 232Nm
    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

    Komentarz

    • peb
      Rider
      • 2010
      • 254
      • Roomster (5J)

      #3
      Witam
      Zmierz napięcie ładowania. powinno być około 14,2V. Jeżeli jest niższe to regulator.
      Wyprzedaż garażowa
      Różności od książek przez budowlankę po części moto

      https://sprzedajemy.pl/oferty-uzytko...e=60&offset=60

      Większość ofert dla OCP do negocjacji :P

      Komentarz

      • parasite
        L&K
        • 2011
        • 1368

        #4
        Zamieszczone przez peb
        Witam
        Zmierz napięcie ładowania. powinno być około 14,2V. Jeżeli jest niższe to regulator.
        Napięcie po uruchomieniu silnika - 12.3V, po przygazowaniu 13.96 i powolutku wzrasta. W ciągu minuty do 14.03.
        Czyli szukać regulatora? Skoro to jest odpowiednik tego, którego wymontował to może ten zamontowany również jest zły. Ten Boscha ma 14V na obudowie. Ktoś podobno już coś robił przy alternatorze więc może zamontował inny. Mam pełną elektrykę więc chyba powinien być jakiś mocniejszy z tego co wyczytałem.
        AGR 112KM, 232Nm
        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

        Komentarz

        • agrala
          Rider
          • 2011
          • 397

          #5
          Dlaczego wymieniales regulator napiecia? Jezeli z powodu krotkich szczotek to proponuje przelozyc z nwego do oryginalu. Czasami tak jest z tanimi zamiennikami.
          Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
          Emulator czujnika poziomu oleju G266
          Napraw sterowników AIRBAG

          Komentarz

          • parasite
            L&K
            • 2011
            • 1368

            #6
            Byłem dzisiaj w Bosch Service i sprawdzili stary regulator. Jednak jest padnięty. Nowy 180zł. Tylko kwestia jest tak, że nie mam pewności, że ten, który wyjąłem jest odpowiedni. Coś już był robione więc może ktoś włożył inny.
            Aktualnie mam regulator Hart 515 331, ten który wyciągnąłem z alternatora to Bosch 1 197 311 548 EL 14V 483. Hart jest jego odpowiednikiem więc powinien chodzić. Z tego co znalazłem jest to regulator do alternatora 90A. Może ktoś wie jaki alternator montowali w modelu z 10/98r wersja SLX z grzanymi siedzeniami, klimatyzacją, szyberdachem i el. szybami? Nie ma tam mocniejszego alternatora 120A? Niestety tabliczka jest nieczytelna.

            W Boschu chcą mi znów wyjmować alternator, a mechanik już go sprawdzał na stole, więc wolałbym tego uniknąć.

            Ma ktoś schemat jak się dorwać do tej diody w liczniku lub to jakoś sprawdzić?
            Ewentualnie ma może ktoś namiary na dobry i pewny serwis we Wrocławiu?
            AGR 112KM, 232Nm
            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

            Komentarz

            • Homer00
              Classic
              • 2008
              • 18

              #7
              Mysle, ze grzebanie w liczniku nic ci nie da Kup regulator i bedzie ok. Mialem podobny problem ja robilem pasata niby reg. nowy ale kichawa. A za 100-150 kupisz caly alternator przeloz szczotki do reg. i ewentulanie zobacz gdzie lepiej wyglada komutator i jeszcze zostana ci graty do nastepnej naprawy

              Komentarz

              • parasite
                L&K
                • 2011
                • 1368

                #8
                Zamieszczone przez Homer00
                Mysle, ze grzebanie w liczniku nic ci nie da Kup regulator i bedzie ok. Mialem podobny problem ja robilem pasata niby reg. nowy ale kichawa. A za 100-150 kupisz caly alternator przeloz szczotki do reg. i ewentulanie zobacz gdzie lepiej wyglada komutator i jeszcze zostana ci graty do nastepnej naprawy
                Kwestia tylko jaki alternator. Czy 90A ,czy 120A. Zakładając, że mam 90A to czy stanie się coś jak wrzucę tam alternator 120A? Wersja SLX z pełną elektryką, łącznie z grzanymi siedzeniami więc chyba tu siedziały mocniejsze alternatory?
                AGR 112KM, 232Nm
                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2320
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  parasite, w bagażniku masz wlepę z kodami wyposażenia i w niej są zawarte takie rzeczy jak właśnie jaki jest zamontowany alternator,z jakim akumulatorem auto wyjechało z fabryki,i czy miało takie wyposażenie jakie masz obecnie,po prostu czy poprzedni właściciel czegoś nie dołożył, także zajrzyj do bagażnika i pod wykładziną będzie wlepa.pozdro :szeroki_usmiech
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • Homer00
                    Classic
                    • 2008
                    • 18

                    #10
                    Nawet jesli powinna byc 90-tka to bym zalozyl 120

                    Komentarz

                    • ROBAL_26
                      RS
                      • 2010
                      • 2320
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      #11
                      Homer00, no nie wiem czy to było by dobre :roll:
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz

                      • Homer00
                        Classic
                        • 2008
                        • 18

                        #12
                        A dlaczego nie jesli masz akumulator 72-80ah to bedzie ok alternator wyrobi naladuje itp. odbiornikom nic nie bedzie

                        Komentarz

                        • parasite
                          L&K
                          • 2011
                          • 1368

                          #13
                          Według naklejki kod alternatora 8GL: 120A. Akumulator J0L: 340 A (70 Ah).
                          AGR 112KM, 232Nm
                          Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                          Komentarz

                          • ROBAL_26
                            RS
                            • 2010
                            • 2320
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            parasite, więc możesz zastosować taki regulator,najlepiej jakby to był ori ,bo płacisz i jesteś pewny,a nie jak z zamiennikami.
                            pozdro :szeroki_usmiech
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz

                            • parasite
                              L&K
                              • 2011
                              • 1368

                              #15
                              Zamieszczone przez ROBAL_26
                              parasite, więc możesz zastosować taki regulator,najlepiej jakby to był ori ,bo płacisz i jesteś pewny,a nie jak z zamiennikami.
                              pozdro :szeroki_usmiech
                              Dzięki za info. W takim razie szukam oryginału Boscha.
                              AGR 112KM, 232Nm
                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                              Komentarz

                              • Polon
                                Rider
                                • 2010
                                • 315

                                #16
                                Zamieszczone przez parasite
                                Zamieszczone przez peb
                                Witam
                                Zmierz napięcie ładowania. powinno być około 14,2V. Jeżeli jest niższe to regulator.
                                Napięcie po uruchomieniu silnika - 12.3V, po przygazowaniu 13.96 i powolutku wzrasta. W ciągu minuty do 14.03.
                                Czyli szukać regulatora? Skoro to jest odpowiednik tego, którego wymontował to może ten zamontowany również jest zły. Ten Boscha ma 14V na obudowie. Ktoś podobno już coś robił przy alternatorze więc może zamontował inny. Mam pełną elektrykę więc chyba powinien być jakiś mocniejszy z tego co wyczytałem.
                                Sprawdź jeszcze akumulator. Przy zwartej jednej celi mogą być podobne objawy. Zwarty akumulator może też być przyczyną uszkodzenia regulatora (wskutek przeciążenia).
                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3773
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  a wymieniał ktoś samodzielnie regulator napięcia :?: tzn, czy jest dojście bez demontażu alternatora, czy trzeba alternator (120 A BOSCH) wyjmować :?:
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • parasite
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1368

                                    #18
                                    Zamieszczone przez endryu
                                    a wymieniał ktoś samodzielnie regulator napięcia :?: tzn, czy jest dojście bez demontażu alternatora, czy trzeba alternator (120 A BOSCH) wyjmować :?:
                                    Właśnie wczoraj próbowałem wymienić regulator i już go widziałem, ale niestety nie udało mi się go wymontować. Nie mogłem zdjąć tej plastikowej osłony z alternatora, ponieważ blokuje mnie taka metalowa, zagięta blaszka. Muszę pojechać gdzieś, żeby mi to wymontowali, a przy okazji zmienię napinacz bo chrobocze.

                                    [ Dodano: Nie 12 Cze, 11 12:07 ]
                                    Wczoraj wymieniony został regulator napięci w alternatorze i niestety dioda od ładowania dalej świeci. Jednak alternator zaczyna ładować już przy 1800 obrotach więc jest lepiej. Nie muszę już go wkręcać na 3000. Do tego napięcie ładowania jest idealne ok. 14.2V i nie drgnie przy obciążeniu. Teraz pytanie czy to jednak dioda w liczniku czy dioda na alternatorze. Najpierw sprawdziłbym tą licznikową ale nie wiem gdzie się ona znajduje.

                                    Przy okazji wyszło, że rozrząd mi źle zrobili i najprawdopodobniej pasek szczeliłby dużo wcześniej niż przewiduje to producent. Był założony w odwrotną stronę. :x
                                    AGR 112KM, 232Nm
                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                    Komentarz

                                    • Dinop2
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 14

                                      #19
                                      Czy udało się rozwiązać problem? Mam u siebie dokładnie to samo i nie wiem od czego zacząć wymianę części. Octavia I silnik 2.0

                                      Komentarz

                                      • Maro2225
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 113

                                        #20
                                        Jeśli alternator ładuje od ok1800 obr, padnięta jest jedna z diod alternatora i wzbudza się dopiero przy określonych obrotach. Raz wzbudzona będzie ładowanie aż do zgaszenia silnika, potem od nowa...
                                        Maro

                                        Komentarz

                                        • Dinop2
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 14

                                          #21
                                          Opisze może dokładniej jakie mam objawy. Po rozruchu nie ma ładowania. Po przegazówce do około właśnie 1800-2000rpm zaczyna ładować. Napięcie bez obciążenia ok 13,7V bardzo niestabilne skacze od 13,5V do 13,8V. Po włączeniu świateł, nawiewu i radia spada do około 12,5V. Po włączeniu wszystkich odbiorników spada nawet poniżej 11V. Napięcie na klemach i na alternatorze prawie takie samo różnica max 0,1V. Zmiana obrotów niewiele zmienia jeśli chodzi o napięcie. Po rozebraniu alternatora okazało się, że skończyły się szczotki. Jedna ma skok około 2mm, a druga prawie się nie rusza. Więc problemy przypisałem właśnie zużytym szczotką, ale w sumie do uszkodzonej diody też by pasowały. Co sądzicie? Regulator już kupiłem bo wymiana jest konieczna, zastanawiam się nad diodami, bo demontaż alternatora w moim aucie to naprawdę ciężkie zadanie(silnik 2.0, klimatyzacja i instalacja gazowa zamontowana tuż obok alternatora=kilka godzin demontażu).

                                          Komentarz

                                          • lookashECL
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 416
                                            • Rapid (NH3)

                                            #22
                                            Możesz zacząć od regulatora napięcia.
                                            W`ymontuj i sprawdź każdą z diód miernikiem.
                                            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                            Komentarz

                                            Pracuję...