[O2] problem z wycieraczkami okresowymi po wymianie tempomat

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jojojoziom
    Classic
    • 2011
    • 14

    [O2] problem z wycieraczkami okresowymi po wymianie tempomat

    Zamieszczone przez wilhelm
    Piszą że nie odczytuje doładowania w Golfie 5 2.0TFSI, a sprawdzał ktoś czy zadziała to z O2 RS 2.0TFSI?
    Mam e-mfa w swojej i nie działają informacje związane z doładowaniem. Prędkość, temp oleju, temp wody, obroty, ładowanie akumulatora i ilość paliwa w baku działają. Co ciekawe jak zatankuję do pełna to pokazuje mi maksymalnie 52 litry i dopiero jak jest mniej paliwa to zaczyna schodzić.
  • maciekjas
    Classic
    • 2010
    • 17

    #2
    [O2] problem z wycieraczkami okresowymi po wymianie tempomat

    Witam
    W swojej O2 wymieniałem ostatnio tempomat. dziwnym trafem po wykonanej pracy przestały działać wycieraczki okresowe - pozostałe funkcje wycieraczek działają poprawnie :? .
    Może ktoś zna możliwą przyczynę usterki i rozwiązanie problemu. Bo ASO w której wymieniałem tempomat jak do tej pory umywa ręce :twisted: :twisted: :twisted: .
    prosił bym o pomoc

    Komentarz

    • Enriquez
      RS
      • 2009
      • 7685
      • Superb III (3V3)

      #3
      pewnie Ci się zabrudził przełącznik i to po prostu zbieg okoliczności. Lub co gorsza podminili Ci też wajchę od wycieraczek, ale to takie gdybanie.
      Pozdrawiam
      Marcin

      Komentarz

      • maciekjas
        Classic
        • 2010
        • 17

        #4
        sprawdzałem, czyściłem styki - bez żadnej zmiany w działaniu.
        Zastanawiające jest dla mnie to iż wymieniali to pod napięciem :evil:, rozmontowując pół kierownicy i wyciągając poduchę bez odłączania akumulatora. :shock: Bo poco prawda.
        lepiej mieć w dupie procedury serwisowe

        Komentarz

        • Enriquez
          RS
          • 2009
          • 7685
          • Superb III (3V3)

          #5
          ja też nie odłączam nigdy akumulatora, więc to nie to...
          A Autoscana robiłeś? Jakieś błędy?
          W blokach pomiarowych można zobaczyć, czy fizycznie manetka jest w położeniu "praca przerywana". Nie jestem pewien natomiast czy w ogóle się da "odkodować" coś takiego. Musieliby zakodować, że masz moduł deszczu i zmierzchu, wtedy wycieraczki reagują na deszcz a nie na wajchę, no ale nie wiem czy go masz.
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • maciekjas
            Classic
            • 2010
            • 17

            #6
            Też myślałem że to czujnik, ale ta wersja nie ma tego na wyposażeniu.

            Sprawdzałem u znajomego w serwisie, dzwonił do swojego byłego szefa ze Skody i doszli do wniosku iż najprawdopodobniej to uszkodzona elektronika w łopatce. Ale samej nigdzie nie dostanę, wiec czeka mnie wymiana łopatki z drugiej strony
            Chyba najszybsze rozwiązanie

            Komentarz

            • Enriquez
              RS
              • 2009
              • 7685
              • Superb III (3V3)

              #7
              ja bym najpierw sprawdził vagiem czy na pewno nie działa.
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • maciekjas
                Classic
                • 2010
                • 17

                #8
                Spędziłem cały dzień w serwisie skody, po znajomości próbowali zlokalizować problem. Na początku myślałem że to przekaźnik, ale oni stwierdzili że to elektronika w łopatce.
                Najlepsze jest to, że komputer działa, wycieraczki też ale bez czasowych.

                Dzięki za pomoc
                pozdrawiam
                Maciek

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  maciekjas, ale w tej manetce nie ma żadnej "elektroniki". Jest tam tylko kilka rezystorów i styki, musiałbyś coś wyłamać, żeby to zepsuć. Zrób tak jak mówi kolega Enriquez, sprawdź czy VAG nie wyświetla żadnego błędu manetki i czy w blokach pomiarowych widać zmiany położenia przełączników na manetce.

                  BTW. Czy do wymiany tempomatu trzeba wyciągać sterownik kiery ( ten pod spodem )? Bo może przy składaniu przegiął im się któryś pin od tej prawej manetki i dlatego nie działa czasówka.

                  EDIT.

                  Co do całego dnia w ASO, to manetkę można sprawdzić "na stole" byle jakim omomierzem w ciągu 5 minut. Jak jest OK, to albo jest zrypany sterownik kierownicy, albo coś "przypadkiem" przekodowali ( choć też nie wiem jakim cudem ) i jest problem. Masz w ogóle dostęp do VAG-a poza ASO?
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • maciekjas
                    Classic
                    • 2010
                    • 17

                    #10
                    Sprawdzałem w dokumentacji i na nieszczęście trzeba zdemontować sterownik ( ten co jest zainstalowany pod kierownicą). Nie mając kabla pojechałem do ASO na wymianę i wyszło jak wyszło. Złożyłem reklamację i czekam na odpowiedź. Zobaczymy co powiedzą.

                    Co do kabla to miałem, bo pożyczyłem bratu kabel i już do mnie nie wrócił :evil:. Delikatnie mówiąc zaginął w akcji. Muszę kupić Nowy.

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      maciekjas, a nie ma tam kogoś z forum, z kabelkiem, żeby podpiąć się na chwilę?

                      Chodzi głownie o sprawdzenie czy nie ma jakiegoś błędu manetki ( przerwa zwarcie itp ) a jeśli nie ma to co pokazują bloki pomiarowe. Obawiam się, że jeśli ASO coś spi... zepsuło to się do tego nie przyznają, bo to nie mały koszt jest ( szczególnie jeśli uszkodzili sterownik ).
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        wyglada mi to na ułamaną/wygiętą nóżkę numer 7
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          #13
                          Enriquez, no tak to wygląda, dlatego pytałem o błędy, po komp pokazałby wtedy przerwa w obwodzie przełącznika pracy przerywanej...
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • maciekjas
                            Classic
                            • 2010
                            • 17

                            #14
                            dzięki za pomoc i poświęcony czas.
                            Dostałem emalie w sprawie reklamacji :shock: :shock: :shock:

                            "W celu jak najlepszych stosunków z klientami Skoda Auto Polska w porozumieniu z M&M Marszałek usuną ustrkę w Pańskim samochodzie na koszt dealera oraz SAP. Termin wymiany pozwilę sobie ustalić z Panem telefonicznie po otrzymanu części zamiennej"

                            Sam się zdziwiłem pozytywnie, więc mogę zmknąc temat
                            jeszcze jedno pytanie ? czy istnieje jakaś forma podziękowań za pomoc na forum??

                            Komentarz

                            Pracuję...