Zamieszczone przez wilhelm
[O2] problem z wycieraczkami okresowymi po wymianie tempomat
Zwiń
X
-
[O2] problem z wycieraczkami okresowymi po wymianie tempomat
Tagi: Brak
-
-
[O2] problem z wycieraczkami okresowymi po wymianie tempomat
Witam
W swojej O2 wymieniałem ostatnio tempomat. dziwnym trafem po wykonanej pracy przestały działać wycieraczki okresowe - pozostałe funkcje wycieraczek działają poprawnie :? .
Może ktoś zna możliwą przyczynę usterki i rozwiązanie problemu. Bo ASO w której wymieniałem tempomat jak do tej pory umywa ręce :twisted: :twisted: :twisted: .
prosił bym o pomoc
-
-
ja też nie odłączam nigdy akumulatora, więc to nie to...
A Autoscana robiłeś? Jakieś błędy?
W blokach pomiarowych można zobaczyć, czy fizycznie manetka jest w położeniu "praca przerywana". Nie jestem pewien natomiast czy w ogóle się da "odkodować" coś takiego. Musieliby zakodować, że masz moduł deszczu i zmierzchu, wtedy wycieraczki reagują na deszcz a nie na wajchę, no ale nie wiem czy go masz.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Też myślałem że to czujnik, ale ta wersja nie ma tego na wyposażeniu.
Sprawdzałem u znajomego w serwisie, dzwonił do swojego byłego szefa ze Skody i doszli do wniosku iż najprawdopodobniej to uszkodzona elektronika w łopatce. Ale samej nigdzie nie dostanę, wiec czeka mnie wymiana łopatki z drugiej strony
Chyba najszybsze rozwiązanie
Komentarz
-
-
maciekjas, ale w tej manetce nie ma żadnej "elektroniki". Jest tam tylko kilka rezystorów i styki, musiałbyś coś wyłamać, żeby to zepsuć. Zrób tak jak mówi kolega Enriquez, sprawdź czy VAG nie wyświetla żadnego błędu manetki i czy w blokach pomiarowych widać zmiany położenia przełączników na manetce.
BTW. Czy do wymiany tempomatu trzeba wyciągać sterownik kiery ( ten pod spodem )? Bo może przy składaniu przegiął im się któryś pin od tej prawej manetki i dlatego nie działa czasówka.
EDIT.
Co do całego dnia w ASO, to manetkę można sprawdzić "na stole" byle jakim omomierzem w ciągu 5 minut. Jak jest OK, to albo jest zrypany sterownik kierownicy, albo coś "przypadkiem" przekodowali ( choć też nie wiem jakim cudem ) i jest problem. Masz w ogóle dostęp do VAG-a poza ASO?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Sprawdzałem w dokumentacji i na nieszczęście trzeba zdemontować sterownik ( ten co jest zainstalowany pod kierownicą). Nie mając kabla pojechałem do ASO na wymianę i wyszło jak wyszło. Złożyłem reklamację i czekam na odpowiedź. Zobaczymy co powiedzą.
Co do kabla to miałem, bo pożyczyłem bratu kabel i już do mnie nie wrócił :evil:. Delikatnie mówiąc zaginął w akcji. Muszę kupić Nowy.
Komentarz
-
-
maciekjas, a nie ma tam kogoś z forum, z kabelkiem, żeby podpiąć się na chwilę?
Chodzi głownie o sprawdzenie czy nie ma jakiegoś błędu manetki ( przerwa zwarcie itp ) a jeśli nie ma to co pokazują bloki pomiarowe. Obawiam się, że jeśli ASO coś spi... zepsuło to się do tego nie przyznają, bo to nie mały koszt jest ( szczególnie jeśli uszkodzili sterownik ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
dzięki za pomoc i poświęcony czas.
Dostałem emalie w sprawie reklamacji :shock: :shock: :shock:
"W celu jak najlepszych stosunków z klientami Skoda Auto Polska w porozumieniu z M&M Marszałek usuną ustrkę w Pańskim samochodzie na koszt dealera oraz SAP. Termin wymiany pozwilę sobie ustalić z Panem telefonicznie po otrzymanu części zamiennej"
Sam się zdziwiłem pozytywnie, więc mogę zmknąc temat
jeszcze jedno pytanie ? czy istnieje jakaś forma podziękowań za pomoc na forum??
Komentarz
-
Komentarz