1800-2000 RPM i szuranie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Italyanos
    Classic
    • 2010
    • 14

    1800-2000 RPM i szuranie

    Zamieszczone przez 4x4BKF
    Doprowadzenie z zewnątrz powietrza bezpośrednio do paleniska (pod ruszt) będzie miało inną wymierną korzyść - mianowicie piec nie będzie zabierał przez palenisko ogrzanego już powietrza z hali
    wczoraj odpaliliśmy kocioł, zajebista sprawa, w ciągu 30min z 11stopni na hali zrobiło sie około 19 a po kolejnej godzinie 27 :shock: hala wielkosci około 350m2
    Teraz jak sie grzeje tak na luzie to jest około 19 stopni a wcale dużo płyty do kotła nie wrzucamy, jednak nadmuchowe ogrzewanie robi robotę :!:

    Obliczyłem że spokojnie wystarcza nam odpady z produkcji do grzania na bieżąco przez całą zimę a prąd który zużywa wentylator będzie mnie kosztował około 50zł miesięcznie.

    Reasumując, koszt miesięczny ogrzania 350 metrowej hali nie licząc zakupu pieca, komina i innych akcesorii (w sumie około 5500zł) wychodzi gratis :diabelski_usmiech
  • KetInSzu
    Ambiente
    • 2008
    • 106

    #2
    1800-2000 RPM i szuranie

    Witam!

    Mój szkodnik coś szura jak przyspieszam. Na II i na III biegu, sporadycznie na IV, kiedy dodaję gazu gdzieś przy 1800RPM się zaczyna a kończy prawie równo na 2000 RPM.

    W tym zakresie obrotów słychać "szur-szur-szur-szur..." niezależnie od prędkości auta - fsęsie tak samo to brzmi na II, III jak i IV biegu.

    Będę dźwięczny bardzo za pomysły, co oglądać i gdzie niuchać, aby szurania się pozbyć. Podgłaśnianie radia nie wchodzi w grę ;P
    KetInSzu
    This is TRAKCJAAA!
    Było:
    Escort 1.8D '94 zielony
    Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
    Jest:
    Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

    Komentarz

    • kabanos
      RS
      • 2011
      • 4544
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Wg mnie to turbulum się odzywa.

      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

      Komentarz

      • Mihau
        RS
        • 2009
        • 7460
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        #4
        Też mi się tak wydaje. Miałem podobne szuranie w 1.9 TDI AHF i diagnoza DGW to najprawdopodobniej zapieczone łopatki w turbinie.
        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

        Komentarz

        • KetInSzu
          Ambiente
          • 2008
          • 106

          #5
          Hm. Wstępna diagnoza u mecha to padająca już dwumasa (215tyś przebieg...), ale o turbulum też zapytam.

          W razie czego jest sens zapieczone łopatki jakoś czyścić, czy regeneracja/wymiana?
          KetInSzu
          This is TRAKCJAAA!
          Było:
          Escort 1.8D '94 zielony
          Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
          Jest:
          Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

          Komentarz

          • Tony065
            RS
            • 2009
            • 2487
            • Octavia I (1U2)
            • ARX 1.8 20VT 150 KM

            #6
            dawno byłeś u DGW? jeśli mówił o turbulum a nie wspomniał o 2-masie, to tak jest. padająca 2-masa daje inne sygnały /stuki, puki, ślizganie sprzęgła itd./. kierownice możesz sam rozruszać lub dać całe turbo do czyszczenia.
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz

            • Mihau
              RS
              • 2009
              • 7460
              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

              #7
              Zamieszczone przez Tony065
              dawno byłeś u DGW?
              no ponad rok temu i samochodu już nie ma.
              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

              Komentarz

              • sew1981
                RS
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2009
                • 10917
                • Fiat

                #8
                KetInSzu, jak z Toba ma taki żywot co zielona...to szura ze złości :wink:

                Komentarz

                • Tony065
                  RS
                  • 2009
                  • 2487
                  • Octavia I (1U2)
                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  Mihau, sorry, z telefonu pisałem i nie wszystko widać.
                  w kwestii auta autora wątku, to podtrzymuję opinię. ma nalatane 215kkm i co z tego? jak poprzednik szanował lub gdzieś tam po drodze wymienił 2-masę, to jest ok. miałeś już takie auto i pewne rzeczy powinieneś sam rozpoznawać.
                  btw, KetInShuto kombi czy htb?
                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                  @ by Tune-up Gdańsk
                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                  Antek

                  Komentarz

                  • KetInSzu
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 106

                    #10
                    @Tony065 z moją zieloną nie miałem właściwie żadnych problemów (pomijając to co sam nabroiłem). Dwa i pół roku udanego pożycia ;P Więc doświadczenie w diagnostyce mam znikome.

                    Aktualnie turbo raczej wykluczone. Oddałem do czyszczenia, wyjęli, rozebrali na czynniki pierwsze, odczyścili, złożyli do kupy - szura coś nadal.

                    @Tony065 - kombiak ;D Jedyna piękna buda ;P

                    @Sew1981 - przedwczoraj chrzest bojowy przeszła ;D Wyjmowałem opla z błota. A potem przez to błoto. A potem górka ~40% nachylenia ;P
                    KetInSzu
                    This is TRAKCJAAA!
                    Było:
                    Escort 1.8D '94 zielony
                    Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
                    Jest:
                    Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

                    Komentarz

                    • roLLo
                      L&K
                      • 2008
                      • 1063
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Czy te szuranie to miniej więcej coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=fZkVI...eature=related

                      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                      Komentarz

                      • misiek^wro
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 8321

                        #12
                        Wirnik, wirnik i jeszcze raz wirnik.

                        Uszkodzenie nie wynika z kierowniczek, bo chyba goscie co Ci je czyscili to naciagacze. Ja bym nigdy klienta na taka mine nie wpuscil. Kierowniczki albo sie zapiekaja i nie pracuja, albo pracuja ale nie ma mowy o szuraniu. Podobnie sztanga.

                        Takze turbawa na stol, do wymiany czesci wew, uszczelki, wirnik i takie tam, do wypiaskowania obudowa jedna jak i druga no i moze kolektor, a na finiszu do zlozenia i wywazenia na wywazarce.

                        Mialem taka akcje w swoim O1, szuralo straszliwie wlasnie przy dodawanu gazu, najmocniej z nizszych biegow, bo na wyzszych az tak nie krecilem. Po pewnym czasie szurania padla turbawa, dobrze ze silnik nie zaciagnal lopatek wirnika do srodka i ich nie "zjadl".

                        Co do dwumasy - prosty test kola dwumasowego i padajacego sprzegla - postoj, 4ka albo 5tka na skrzyni i probujesz ruszyc. Jak dasz rade ruszyc i nic nie stuka - to konczy sie sprzeglo. Inny test - to rozpezdzasz sie do 50, 5tka na skrzyni i but w podloge. Jak stuka to pada kolo dwumasowe. Ponadto dwumasa daje znaki takze przy gaszeniu, takim stukotem obijajacych sie jakby dwoch metalowych kulek.
                        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                        Komentarz

                        • strzala_1st
                          Drive
                          • 2011
                          • 51

                          #13
                          Zamieszczone przez kabanos13
                          Wg mnie to turbulum się odzywa.
                          Witam

                          Mam to samo. Silnik ASV i też szura. Myślałem że to turbawa, ale niestety turbina miesiąc temu wymieniona i szura dalej. (dodam że turbo nowe nie regenerowane)

                          I to jest właśnie ten dzwięk co w linku wyżej.

                          Turbawa robiona i Grzesia

                          Wiec nie wiem co dalej robić.

                          Auto z przebiegiem 130 tyś. Może to dwumasa??
                          Była O1 2003 1.9 TDI ASV 110 KM, Jest O2 FL 2013 2.0 TDI CR 110KM

                          www.mukozuzia.pl

                          Przekaż Swój 1% podatku Zuzi. Pomóż ratować jej życie.

                          PerfectService by DobryGrześWawa

                          Komentarz

                          • kabanos
                            RS
                            • 2011
                            • 4544
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez strzala_1st
                            Zamieszczone przez kabanos13
                            Wg mnie to turbulum się odzywa.
                            Witam

                            Mam to samo. Silnik ASV i też szura. Myślałem że to turbawa, ale niestety turbina miesiąc temu wymieniona i szura dalej. (dodam że turbo nowe nie regenerowane)

                            I to jest właśnie ten dzwięk co w linku wyżej.

                            Turbawa robiona i Grzesia

                            Wiec nie wiem co dalej robić.

                            Auto z przebiegiem 130 tyś. Może to dwumasa??
                            Akurat w silnikach ASV to norma, nawet przy nowych samochodzikach.

                            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                            Komentarz

                            • Lashlo
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 1455

                              #15
                              U mnie taki dzwiek byl od nieszczelnej gruszki przy turbinie.

                              Komentarz

                              • KetInSzu
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 106

                                #16
                                Czy jest jakiś prosty patent na sprawdzenie szczelności gruszki?
                                KetInSzu
                                This is TRAKCJAAA!
                                Było:
                                Escort 1.8D '94 zielony
                                Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
                                Jest:
                                Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna

                                Komentarz

                                • kbaran
                                  Drive
                                  • 2005
                                  • 58
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez strzala_1st
                                  Zamieszczone przez kabanos13
                                  Wg mnie to turbulum się odzywa.
                                  Witam

                                  Mam to samo. Silnik ASV i też szura. Myślałem że to turbawa, ale niestety turbina miesiąc temu wymieniona i szura dalej. (dodam że turbo nowe nie regenerowane)

                                  I to jest właśnie ten dzwięk co w linku wyżej.

                                  Turbawa robiona i Grzesia

                                  Wiec nie wiem co dalej robić.

                                  Auto z przebiegiem 130 tyś. Może to dwumasa??
                                  A ja twierdzę że w przypadku ASV TTTM... Mam tak od 170 kkm i 4 lat (pojawiło sie przy jakichś 40kkm). Jak szurało, tak szura a samochód chodzi jak marzenie... Przestało szurać jak przestały chodzić kierownice w trbinie bo grucha przedzewiała... Po wymianie gruchy szura dalej. Ja się nie przejmuję. W wielu ASV występuje ten odgłos przy schodzeniu z obrotów. Zgodzę się że w przypadku innych silników nie należy bagatelizować tego odgłosu ale w ASV polecałbym taki podejście do problemu
                                  ...
                                  O1 ASV & O2 RS

                                  Komentarz

                                  • Krzysiek67
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 19

                                    #18
                                    Ja miałem to samo szuranie. Turbina poszła do remontu. Miałem ją w reku przed zamontowaniem. Wszystko wyglądało elegancko. Żadnych luzów, zgrzytów i innych objawów. po zamontowaniu silnik chodzi pięknie, żadnych wycieków oleju - wcześniej turbina puszczała olej do IC. I co? Szuranie dalej bez zmian. Należy powiedzieć, że szura tylko przy gwałtownym puszczeniu gazu z co najmniej 3 tys. obr. Pełna załamka. Jeździł tak około 3 tys. km i przyszedł czas na wymianę koła pasowego alternatora i koła przy alternatorze. I stał się cud. Szuranie zniknęło i nie powróciło. Już przejechane 5 tys. km i nic cisza. Czy komuś zdarzyło się coś takiego?
                                    Rider

                                    Komentarz

                                    • misiek^wro
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8321

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Krzysiek67
                                      Czy komuś zdarzyło się coś takiego?
                                      Słyszałem o gosciu, co jebnal patykiem w ziemie i sie przed nim wody rozstapily, jeszcze inny magik przebimbrowal wode źródlana w wino, ale Twoj przypadek jest chyba wyjatkowy i jedyny w swoim rodzaju
                                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                      Komentarz

                                      • kabanos
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 4544
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez misiek^wro
                                        Zamieszczone przez Krzysiek67
                                        Czy komuś zdarzyło się coś takiego?
                                        Słyszałem o gosciu, co jebnal patykiem w ziemie i sie przed nim wody rozstapily, jeszcze inny magik przebimbrowal wode źródlana w wino, ale Twoj przypadek jest chyba wyjatkowy i jedyny w swoim rodzaju
                                        Amen

                                        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                        Komentarz

                                        • G60Garret
                                          Drive
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 49

                                          #21
                                          U mnie też szurało, miałem wymienianą gruchę na syreny, oczywiście bez regulacji :evil: , teraz na przeglądzie u DGW wyszło, że było przeładowanie, po regulacji, muszę stwierdzić że słychać prace turbinki, jej świstanie powiedzmy, ale brak jest tego chrobotania takiego metalicznego

                                          Więc może tu leży przyczyna?
                                          Diesel Power i wszystko jasne

                                          Komentarz

                                          Pracuję...