czy warto w tym roku przedłużać tam czy szukać czegoś innego, spadnie mi wartość pojazdu po roku, było 37k...
zależy czy agent przyznał Ci zniżki, obecnie w PZU jest zniżka za nowe OC i dodatkowo od niedawna nowe AC + zniżki specjalne. Idź najpierw i dowiedz ile wyliczył, a jak wyjdzie drożej to idź gdzie indziej Spróbuj w firmie UNIQA, mają bardzo dobre oferty dla skody (jest zniżka za markę i model, za superba dają nawet 25% zniżki).
Witam Was wszystkich. Mam wielki problem. Opowiem po kolei. Dzisiaj wybrałem się na małą wycieczkę. W dwie strony 60 km, więc spoko. W jedną stronę zajechałem bez problemu. Natomiast wracając już, ujechałem zaledwie 5 km. Samochód działał bez problemów, nie było odczuwalnej żadnej różnicy. Zaniepokoił mnie jednak wskaźnik temperatury. Było powyżej 90 st, w sumie to koło 110. Postanowiłem stanąć na poboczu, jednak zanim samochód zgasiłem temperatura była prawie maksymalna. Otworzyłem oczy i od razu rzucił mi się zbiornik płynu chłodniczego, ponieważ zamiast pomarańczowej cieczy, która była dotychczas, w zbiorniku było czarno. Olej znalazł się w płynie chłodniczym. Pierwsza myśl jaka mnie naszła to wiadomo, uszczelka pod głowicą. Sprawdziłem olej, i na bagnecie było jeszcze w normie, a olej nie był mętny, ani nie wyglądał jakby była w nim jakaś inna ciecz. Później już nie próbowałem odpalać samochodu, wiadomo od razu laweta. Powiedzcie mi mniej więcej, czy to właśnie może być uszczelką pod głowicą, czy sama głowica jest uszkodzona. Proszę Was o wstępną analizę, bo i tak samochód muszę oddać do mechaniora. I jeszcze chciałem Was zapytać, czy znacie w Sosnowcu dobrego mechanika, a zarazem takiego co mnie ogromnie nie skasuję za usługę. Pozdrawiam.
Wróżenie z fusów to dobra rzecz dla wróżki. Olej w płynie chłodzącym to problem, więc bez zdjęcia głowicy się nie obędzie. Po zdjęciu głowicy będziesz wiedział wszystko bo przy wymianie uszczelki głowica i tak do szlifowania
A może być to spowodowane zepsutą chłodniczką oleju ? Bo może się okazać, że mechanik wymieni mi uszczelkę pod głowicą, wyszlifuje ją, powymienia wszystkie płyny, a ja trochę pojeżdżę i problem się powtórzy. I kasa pójdzie wtedy w błoto, a zareklamować pewnie nie będę mógł..
A może być to spowodowane zepsutą chłodniczką oleju ? Bo może się okazać, że mechanik wymieni mi uszczelkę pod głowicą, wyszlifuje ją, powymienia wszystkie płyny, a ja trochę pojeżdżę i problem się powtórzy. I kasa pójdzie wtedy w błoto, a zareklamować pewnie nie będę mógł..
Ale chłodnice oleju są typu olej -> powietrze. a nie olej -> woda
Na 90% Uszczelka pod głowicą i jak koledzy mówią bez zdjęcia to wróżenie z fusów.
po za tym i tak cie czeka wymiana płynu i oleju ...
Sprawdź pod korkiem oleju czy nie ma "masła".
Odpal auto i zobacz czy w zbiorniczku wyrównawczym robi się piana jeśli tak to masz kolejny punkt zaczepienia do uszczelki.
Czeka Cie wymiana oleju , płynu chłodniczego i płukanie chłodnicy i komory silnika.
Pamiętaj o sprawdzeniu szczelności głowicy i o jej planowaniu.
U znajomego w firmówce też był taki objaw , uszczelka podobno była wymieniona , silnik wypłukany w mimo to "masło" nadal się zbiera pod korkiem i nikt nie wie dlaczego.
Troche kosztowna zabawa ta uszczelka :?
Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
masła nie mam pod korkiem, ani na bagnecie. auto postało cała noc no i płyn znów jest pomarańczowy, ale to chyba z racji tego, że olej ma inną gęstość to spadł na dół. Wiadomo płyny wszystkie będą do wymiany, dzisiaj bądź jutro ma podjechać mechanik i zobaczyć co to może być.
A może być to spowodowane zepsutą chłodniczką oleju
Nie jestem pewny jak wygląda u ciebie podstawa filtra oleju bo jeżeli jest ona chłodzona cieczą to istnieje taka możliwość i jest to dość typowa usterka , tylko tak jak piszę nie jestem pewny jaką ty masz podstawę u siebie .
Sprawdź tę podstawę i jak idą do niej dwa węże to od niej bym zaczął , wystarczy ja wymontować i sprawdzić pod ciśnieniem .
przepraszam wszystkich za błędne dane. mianowicie oleju nie ma w układzie chłodzenia. dzisiaj odpalałem samochód i wszystko jest w porządku do momentu rozgrzania auta. Jak dostaje temperatury to nie załącza się wentylator. Wąż do dużego obiegu jest zimny, także jest problem z chłodzeniem. Myślicie, że to może być termostat ?
No właśnie coś czytałem, że to trzeba z cała obudową, bo coś plasticzek się psuję ; ) dzięki wielkie wszystkim za chęć pomocy. Jutro będę już po wymianie i dam znać, czy pomogło.
No i okazało się, że to termostat. Także groszowe sprawy. Dzięki wielkie za pomoc wszystkim. Pozdrawiam gorąco ! ; )
Wymień przy okazji płyn w układzie chłodzącym. Czarny kolor po przegrzaniu świadczy o dużej ilości osadu, czyli o tym, że płyn bardzo dawno nie był wymieniany.
Komentarz