[O2] Pierwszy "fakap" w moim TSI...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gżehó
    Drive
    • 2007
    • 49

    [O2] Pierwszy "fakap" w moim TSI...

    pozdro dla kierownika srebrnej (?) O1 (ASZ?) skręcającej o 6:10am z Lazurowej na S8, stałem za Tobą na światłach, mrygłem, trąbłem - zero reakcji
    mam wrażenie, że co parę dni się spotykamy na S8 z rańca, tzn. Ty mnie dymasz, bo ja się dopiero rozgrzewam
    Skoda Octavia Kombi 1.9TDi manual '98
    Mercedes W201 190D '92 automatic
    Mercedes W124 300D '93 automatic
  • kowal 2002
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 5161

    #2
    [O2] Pierwszy "fakap" w moim TSI...

    Zrobiłem dziś po Wa-wie kilka ładnych kilometrów i klima jak zwykle pięknie "mroziła".
    Ok. godz. 16 ruszam z pod firmy do domu i już po kilkuset metrach czuję, że nagle w aucie robi się ciepło - klima przestała chłodzić bez żadnego ostrzeżenia. Przejechałem kawałek kręcąc i pstrykając czym się da, ale bez skutku.
    Zjazd na pobocze, laptop z bagażnika, kabelek i wynik :


    Address 08: Auto HVAC Labels: 3T0-907-044.clb
    Control Module Part Number: 3T0 907 044 BD HW: 3T0 907 044 BD
    Component and/or Version: Climatronic H16 0402
    Software Coding: 0000000002
    Work Shop Code: WSC 73430 790 00163
    ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010 (SK35)
    2 Faults Found:

    9480465 - Control Circuit for A/C Compressor
    B10A9 11 [008] - Short to Ground
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 4
    Reset counter: 117
    Mileage: 13471 km
    Date: 2005.14.28
    Time: 16:06:09

    9480469 - Control Circuit for A/C Compressor
    B10A9 15 [009] - Open or Short to Plus
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 15
    Reset counter: 77
    Mileage: 13469 km
    Date: 2005.14.28
    Time: 16:03:56


    Myślę, cholera, jakaś kicha ze sterowaniem kompresora, pewnie zamokła na nim wtyczka ( 30 min wcześniej byłem na "bezdotykowej" - co za gów.o :evil: ). Zajrzałem na szybko pod machę, ale wtyczka wygląda na suchą a "pomacać" nie ma jak, bo wszystko wokół gorące.
    40 min. później jestem pod domem ( nie wiem jak mogłem kiedyś jeździć prawie 5 lat bez klimy :shock: ). Jeszcze raz skanowanko, błąd taki sam. Ok, sprawdzam panel sterowania w konsoli; wtyczki siedzą, uszkodzeń nie widać. Nic myślę, sprawdzę jeszcze kable, czy gdzieś się nie przetarły przy sprężarce. Tam też wszystko OK a dalej przewody wchodzą w gruby peszel i tyle je widać. Ale zerkam na schemat i okazuje się, że "po drodze" jest jeszcze 4 pinowa wtyczka ( w komorze silnika, po lewej stronie, z przodu, mniej więcej pod wlotem powietrza ). Sprawdzam i wszystko staje się jasne:









    Nie wiem czy wtyczka wypadła sama z zatrzasku, czy nie była zatrzaśnięta od początku, ale widać po skorodowanym wewnątrz przewodzie, że trwało to jakiś czas a kręcący się wentylator "zrobił swoje".

    Przewody polutowane, zaizolowane, wtyczka zamocowana i klima znów śmiga jak nowa.

    Jak będziecie zaglądać u siebie pod maskę to zerknijcie na wszelki wypadek na to miejsce, bo zapowiadają ciepełko i można zostać niemile zaskoczonym...
    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      #3
      kowal 2002, no to miałeś przygodę!

      dobrze, że opanowałeś temat w 100%

      co mnie nie zaskoczyło
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • Kaziunciu
        Drive
        • 2010
        • 85

        #4
        U mnie też ta wtyczka wypadła, zauważyłem przez przypadek,

        Komentarz

        • dziadekk
          Rider
          • 2011
          • 355
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Kowal 2002, ale Mistrzu z Ciebie-gratuluję!

          Komentarz

          • czyzyk64
            Elegance
            • 2008
            • 866

            #6
            ciekawe jak wyglada wykonanie instalacji w innych samochodach z grupy VW. Zauwazyłem, że Skoda ma dość dużo wpadek.

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Tak przy okazji, to w tej wiązce przewodów dwa są od sterowania kompresora a dwa pozostałe od sterowania alternatorem. Także jak komuś nagle wywali błąd ładowania to tez warto tam najpierw zajrzeć...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                #8
                w ASO by pewnie szukali cały dzień
                Po lewej stronie, znaczy po stronie kierowcy?
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Enriquez, tak po stronie kierowcy. Pomiędzy chłodnicą a obudową filtra powietrza...

                  A co do ASO to właśnie już miałem "wizję" rozebranego do połowy przodu, bo "to panie na 100% sprężarka, mieliśmy już takie przypadki...", a potem ori sprężarka do sprzedania na lewo...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • czyzyk64
                    Elegance
                    • 2008
                    • 866

                    #10
                    ASO to niestety porażka, mało tam pracuje kompetentnych osób.......

                    Komentarz

                    Pracuję...