Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

kontrolka układu kontroli składu spalin

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • kontrolka układu kontroli składu spalin

    Ciągnij od dołu nad popielniczką.

  • #2
    kontrolka układu kontroli składu spalin

    Witam

    Zapaliła mi się dziś ww. kontrolka (pomarańczowa ikonka silnika) i niestety nie chce zgasnąć Z tego co piszą w instrukcji samochód powinien jeździć w trybie awaryjnym - w moim przypadku jednak jeździ normalnie. Nie zauważam też żadnych problemów związanych z pracą czy mocą silnika - jest normalnie. Jako, że do serwisu umówiłem się dopiero na poniedziałek - czy można tym samochodem normalnie jeździć do tego czasu? I jeszcze jedna sprawa - w niedzielę dolewałem olej do silnika, dolałem ok pół litra tak, że na bagnecie miałem minimalnie powyżej max'a - czy to mogło po kilku dniach spowodować zapalenie się tej kontrolki? Sam olej jest ok, dolewałem go już wcześniej bez problemów

    Komentarz


    • #3
      mati76, Masz instalację gazową?
      mkII 20VT (600h worked)
      Roooooomster

      Komentarz


      • #4
        To jest 1.9 TDI 2009 rok, BXE jak się nie mylę

        Komentarz


        • #5
          W moim BXE 2007r miało miejsce zapalenie się kontrolki z powodu niewłaściwego składu spalin. Silnik nie wchodził w awaryjną pracę, a po kilku odpaleniach z przejechaniem łącznie ok 20 km kontrolka samoczynnie gasła. Zdarzyło się to kilka razy z powodu niewłaściwego odpalania silnika (alarm).

          Komentarz


          • #6
            Właśnie ktoś mi sprzedał hipotezę, że w Skodach ta kontrolka lubi się zapalać od ostrego hamowania z użyciem ABS... Trochę mi się to wydaje bez związku ale żona mówi, że krótko przed zapaleniem się kontrolki właśnie ostro hamowała bo jej jakiś palant zajechał drogę...

            Komentarz


            • #7
              cytat z instrukcji "Lampka kontrolna  włącza się po włączeniu zapłonu.
              Jeżeli lampka kontrolna nie wyłączy się po uruchomieniu silnika lub włączy się podczas
              jazdy, w samochodzie jest usterka, mająca wpływ na skład spalin. Wybrany przez układ
              sterowania silnika program awaryjny umożliwi dojechanie do najbliższej specjalistycznej
              stacji obsługi z ograniczoną mocą silnika."
              Error 404 (str 31)
              Wniosek z tego, że jeśli jazda odbywa się spokojnie to nie odczuwasz żadnych zmian jednak gdy spróbujesz poszarżować autko pokaże co go boli :szeroki_usmiech
              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez tomus7
                Wniosek z tego, że jeśli jazda odbywa się spokojnie to nie odczuwasz żadnych zmian jednak gdy spróbujesz poszarżować autko pokaże co go boli :szeroki_usmiech
                No właśnie próbowałem poszarżować i jest ok, nic go nie boli jechałem 150, wchodziłem na obroty pow. 3 tyś. Przyspiesza normalnie, brzmi normalnie, pracuje równo jak zwykle i raczej nie dymi (choć oceniałem tylko na podstawie tego co widziałem w lusterku bo byłem sam)

                [ Dodano: Pon 13 Cze, 11 12:31 ]
                ok, właśnie siedzę w serwisie i wymieniają mi przewody podciśnieniowe - zobaczymy czy pomoże...

                Komentarz


                • #9
                  Właśnie dzisiaj u mnie się zapaliła, w trakcie małego koreczka w Gdańsku i to przy jakim przebiegu 820 km hm dziwne auto ledwo odebrane, a już pierwsza awaria
                  oktavia tour 1,6 LPG - pierwsza fotka
                  Pozdrawiam

                  Komentarz


                  • #10
                    witam. Mi również zapalała się ta kontrolka i czasem gasła. po kasowaniu błędów było ok tak do paru dni. Wtedy oddałem na czyszczenie EGR i wszystko wróciło do normy

                    Komentarz


                    • #11
                      Kiedy u mnie pierwszy raz się zapaliła (ok 500km od odbioru) postanowiłem postępować zgodnie z instrukcją. Do ASO daleko, więc dzwonię. Pan z serwisu ASO poinformował mnie abym niezwłocznie się zatrzymał się i dzwonił po lawetę. W aso nie było, to dzwonię do assistance skody. Tutaj odbiera operator i pyta: "-Jedzie?", -Jedzie, "Zauważył Pan coś niepokojącego w pracy samochodu, głośniej pracuje, brak mocy?", - Nie, "W takim razie proszę kontynuować jazdę". I tyle. Potem okazało się, że skoda ma aktualizację softu i do jakiego warsztatu nie pojadę to nic nie załatwię. Problem rozwiązałem w salonie VW. Można serwisować skodę w VW, w warszawie może być nawet tańszy od ASO skody :shock: .
                      W tryb awaryjny nie wszedł, nie obcinał obrotów.
                      Kolego Jazzhond poszukaj na forum o żółtym silniczku. Miałem ten kłopot. Muszą Ci zrobić tak żeby się nie zapalało. Pisać maile do serwisu i do landirenzo. I zachwywać maile, mogą się przydać do korespondencji z SAP.

                      Komentarz


                      • #12
                        Ok, mam nadzieję, że problem rozwiązał się(nie tylko chwilowo). No cóż po przejrzeniu różnych postów dotankowałem 3/4 wyjeżdżonego gazu i po przejechaniu mniej więcej ok 22km kontrolka się wyłączyła - czyli krótko mówiąc wszystko zależy od stacji, na której kupuje się gaz
                        oktavia tour 1,6 LPG - pierwsza fotka
                        Pozdrawiam

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez jazzhond
                          Ok, mam nadzieję, że problem rozwiązał się(nie tylko chwilowo). No cóż po przejrzeniu różnych postów dotankowałem 3/4 wyjeżdżonego gazu i po przejechaniu mniej więcej ok 22km kontrolka się wyłączyła - czyli krótko mówiąc wszystko zależy od stacji, na której kupuje się gaz
                          Obyś się nie mylił, problemy same się nie rozwiązują. A w ogóle to autor tematu ma problem z dizelkiem, więc ja stąd spadam.

                          Komentarz


                          • #14
                            W tamtym roku miałem podobnie, autko było nowe po około 700km wystąpił podobny objaw kontrolka sterowania silnikiem motor nie wszedł w żaden tryb awaryjny bo dalej jeździł tak samo. Okazało się że problemem był przerwany wężyk gumowy w komorze silnika, bez problemu zrobili to w ASO ich tłumaczenia że może coś przy montażu. Po czterech msc. problem znowu wystąpił z doświadczenia podniosłem maskę i znowu wężyk "przegryziony" wtedy było już jasne

                            Tak więc samo zaświecenie kontrolki nie musi świadczyć o nie wiadomo czym Za tym pierwszym razem miałem tak że ruszyłem spod domu i dopiero przy hamowaniu się zerwał już do końca i kontrolka się zaświeciła.

                            Zajrzyj pod maskę czy nie masz jakiś śladów po mieszkańcach.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez blind_walker
                              mati76, Masz instalację gazową?
                              mam to samo z instalcją gazową. 1,6mpi. co to moze być

                              jaki węzyk był dziurawy czy przegryziony? mozesz opisać to dokładniej bądz jakaś fotka???
                              Reni

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X