Zamieszczone przez Mihau
[O1] ryglowanie zamka tył nie działa
Zwiń
X
-
[O1] ryglowanie zamka tył nie działa
Tagi: Brak
-
-
[O1] ryglowanie zamka tył nie działa
witam
Ledwo uporałem się z problemami w klapie a tu czekają następne.
Mianowicie nie działa mi zamykanie/otwieranie centralnego zamka w drzwiach lewych tylnych.
Działa czujnik otwarcia drzwi (widać wskaźnik na liczniku). Przy wciskaniu przycisku na pilocie nie ma w drzwiach żadnego dźwięku.
Chce sprawdzić elektrykę przy zamku.
Czy muszę go wyjmować?
Jaki klucz jest potrzebny (spline m8 czy inny)?
Mógłby mi ktoś podać opis kabelków które wchodzą do zamka? Byłbym wdzięczny za schemat instalacji bo ten z Etzolda jest nieczytelny.
-
-
greglow, niestety zmuszony będziesz wyjąć zamek i go rozebrać aby poprawić zimne luty,ponieważ tylne drzwi są stanowczo rzadziej używane w porównaniu do drzwi kierowcy które są najczęściej używane,
miłej zabawy. 8) pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
kolego sprawdź najpierw te kable w peszlu miedzy słupkiem a drzwiami zanim zamek wybebeszysz na stół. Ja to już przerabiałem 2 razy - raz poszedł właśnie kabel od zamka a teraz od szyby. Jeden kabelek poszedł przy kostce a drugi już troszkę dalej. Te kabe szybko parcieją i się łamią. Powodzenia
Komentarz
-
-
witam
dzięki za rady. Zacznę od sprawdzania kabli przy słupku. Jednakże przed wymontowaniem zamka chciałbym sprawdzić miernikiem czy w ogóle prąd dochodzi do zamka.
Czy ktoś umiałby mi powiedzieć które kabelki są stricte od centralnego? Do zamka wchodzi kostka z 6 kablami i chciałbym je sprawdzić po kolei.
Komentarz
-
-
greglow, ja ci mówię na 100% zimne luty no chyba że do auta wsiadasz przez drzwi pasażera :szeroki_usmiech w kostce jest 6 pinów 2 podają na zmianę raz na jeden plus raz na drugi w zależności czy otwierasz czy zamykasz,a 4 pozostałe są od mikrostyków z zamku tzn w zintegrowanej obudowie z silniczkiem i na podstawie pozycji cięgna w środku dają znać czy może go zamknąć czy nie. pozdrawiamBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
W międzyczasie rzuciłem okiem na kable w łączniku. Hmm jestem szczerze zdziwiony jakim sposobem coś tam może się złamać. Kable idą bez jakichkolwiek załamań a do tego są ściśle oplecione czymś w rodzaju miękkiej czarnej taśmy izolacyjnej. Jeśli w tym miejscu te kable miałyby być złamane czy zaśniedziałe ty tylko chyba gdyby to ktoś zrobił z premedytacją. Szkoda mi tej izolacji więc zakładam że kable są ok. Jutro sprawdzę przewody a jak będą ok i jak zdobędę klucz wezmę się za zamek. Oczywiście dam znać o wynikach.
Rewiduję poglądy...
Rozebrałem na części klamkę i zamek zupełnie niepotrzebnie. Ale w sumie dużo się nauczyłem. Jeśli chodzi o zamek i mikrostyki to mam zdjęcia i mogę wrzucić jeśli by ktoś potrzebował. W każdym bądź razie mikrostyki są dwa (trzybolcowe) z czego z każdego mikrostyku użyte są dwa bolce. W gniazdku do zamka znajduje się 6 przewodów z czego najbardziej interesujące są żółty i szary - zasilanie silniczka ryglowania drzwi. Jeśli instalacja jest sprawna to w momencie zamykania centralnego to woltomierz przez chwilę wskaże napięcie. Pozostałe 4 bolce to mikrostyki.
Jeśli chodzi o moją usterkę to okazało się że najciemniej pod latarnią. Złącze podnoszenia szyb łączy wszystkie kable wiązek w drzwiach. I okazało się że zgniły bolce i gniazda zarówno we wtyczce jak i w gnieździe... Po zlutowaniu dizała! Całe trzeba było rozgrzebać i polutować. No ale na dłuższą metę kiepsko temu wróżę...
U mnie nie działał centralny bo gniazdo żółtego kabla było zgnite a i czerwono-żółty kabel miał zgnity bolec i gniazdo.
Komentarz
-
Komentarz