[O1] ryglowanie zamka tył nie działa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • devilzary
    Classic
    • 2012
    • 14

    [O1] ryglowanie zamka tył nie działa

    Zamieszczone przez Mihau
    blazer47 napisał/a:
    2. Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodzi. Dałem dwa konkretne (różne) radia i poprosiłem o opinię

    Co do samego radia to pierwsze jest z Superba II i montaż go wiąże się z dokupieniem ramki za ok. 150 PLN, drugie radio jest z Octavii II FL i pasuje bez żadnej rzeźby P&P. Montaż zajmuje 10 minut, wiem, bo sam u siebie zmieniałem Swinga na Bolero. Teraz pasi?
    A ja osobiście wybrałbym to radio z superba II i dokupił ramkę, ponieważ radyjko 100zł tańsze więc będzie na zakup ramki, a jak najdzie Cię chęć na columbusa to ramka będzie jak znalazł... co do samego wyglądu radia to te z superba wg mnie też jest ładniejsze...
  • greglow
    Drive
    • 2011
    • 42

    #2
    [O1] ryglowanie zamka tył nie działa

    witam
    Ledwo uporałem się z problemami w klapie a tu czekają następne.
    Mianowicie nie działa mi zamykanie/otwieranie centralnego zamka w drzwiach lewych tylnych.
    Działa czujnik otwarcia drzwi (widać wskaźnik na liczniku). Przy wciskaniu przycisku na pilocie nie ma w drzwiach żadnego dźwięku.
    Chce sprawdzić elektrykę przy zamku.
    Czy muszę go wyjmować?
    Jaki klucz jest potrzebny (spline m8 czy inny)?
    Mógłby mi ktoś podać opis kabelków które wchodzą do zamka? Byłbym wdzięczny za schemat instalacji bo ten z Etzolda jest nieczytelny.

    Komentarz

    • 13karolss
      Ambiente
      • 2010
      • 199

      #3
      zobacz czy w plastikowym laczeniu drzwi z samochodem nie jest kabalek urwany ???
      karol - człowiek który zostal papierzem

      Komentarz

      • ROBAL_26
        RS
        • 2010
        • 2320
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        greglow, niestety zmuszony będziesz wyjąć zamek i go rozebrać aby poprawić zimne luty,ponieważ tylne drzwi są stanowczo rzadziej używane w porównaniu do drzwi kierowcy które są najczęściej używane,
        miłej zabawy. 8) pozdro
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz

        • laurin
          Rider
          • 2009
          • 727

          #5
          kolego sprawdź najpierw te kable w peszlu miedzy słupkiem a drzwiami zanim zamek wybebeszysz na stół. Ja to już przerabiałem 2 razy - raz poszedł właśnie kabel od zamka a teraz od szyby. Jeden kabelek poszedł przy kostce a drugi już troszkę dalej. Te kabe szybko parcieją i się łamią. Powodzenia

          Komentarz

          • greglow
            Drive
            • 2011
            • 42

            #6
            witam
            dzięki za rady. Zacznę od sprawdzania kabli przy słupku. Jednakże przed wymontowaniem zamka chciałbym sprawdzić miernikiem czy w ogóle prąd dochodzi do zamka.
            Czy ktoś umiałby mi powiedzieć które kabelki są stricte od centralnego? Do zamka wchodzi kostka z 6 kablami i chciałbym je sprawdzić po kolei.

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2320
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              greglow, ja ci mówię na 100% zimne luty no chyba że do auta wsiadasz przez drzwi pasażera :szeroki_usmiech w kostce jest 6 pinów 2 podają na zmianę raz na jeden plus raz na drugi w zależności czy otwierasz czy zamykasz,a 4 pozostałe są od mikrostyków z zamku tzn w zintegrowanej obudowie z silniczkiem i na podstawie pozycji cięgna w środku dają znać czy może go zamknąć czy nie. pozdrawiam
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • laurin
                Rider
                • 2009
                • 727

                #8
                Zamieszczone przez ROBAL_26
                ja ci mówię na 100% zimne luty no chyba że do auta wsiadasz przez drzwi pasażera :szeroki_usmiech
                Nie bądź taki pewnie

                Zobaczymy kto miał racje hehehe :szeroki_usmiech

                Komentarz

                • greglow
                  Drive
                  • 2011
                  • 42

                  #9
                  W międzyczasie rzuciłem okiem na kable w łączniku. Hmm jestem szczerze zdziwiony jakim sposobem coś tam może się złamać. Kable idą bez jakichkolwiek załamań a do tego są ściśle oplecione czymś w rodzaju miękkiej czarnej taśmy izolacyjnej. Jeśli w tym miejscu te kable miałyby być złamane czy zaśniedziałe ty tylko chyba gdyby to ktoś zrobił z premedytacją. Szkoda mi tej izolacji więc zakładam że kable są ok. Jutro sprawdzę przewody a jak będą ok i jak zdobędę klucz wezmę się za zamek. Oczywiście dam znać o wynikach.

                  Rewiduję poglądy...
                  Rozebrałem na części klamkę i zamek zupełnie niepotrzebnie. Ale w sumie dużo się nauczyłem. Jeśli chodzi o zamek i mikrostyki to mam zdjęcia i mogę wrzucić jeśli by ktoś potrzebował. W każdym bądź razie mikrostyki są dwa (trzybolcowe) z czego z każdego mikrostyku użyte są dwa bolce. W gniazdku do zamka znajduje się 6 przewodów z czego najbardziej interesujące są żółty i szary - zasilanie silniczka ryglowania drzwi. Jeśli instalacja jest sprawna to w momencie zamykania centralnego to woltomierz przez chwilę wskaże napięcie. Pozostałe 4 bolce to mikrostyki.

                  Jeśli chodzi o moją usterkę to okazało się że najciemniej pod latarnią. Złącze podnoszenia szyb łączy wszystkie kable wiązek w drzwiach. I okazało się że zgniły bolce i gniazda zarówno we wtyczce jak i w gnieździe... Po zlutowaniu dizała! Całe trzeba było rozgrzebać i polutować. No ale na dłuższą metę kiepsko temu wróżę...
                  U mnie nie działał centralny bo gniazdo żółtego kabla było zgnite a i czerwono-żółty kabel miał zgnity bolec i gniazdo.
                  Załączone pliki

                  Komentarz

                  Pracuję...