Skoda Octavia 1.9 TDI, 90 KM, silnik z tego co wiem chyba ALH, moze ktos mial podobny problem. W ruchu miejskim zadnych problemow, pali na dotyk, przyspiesza sprawnie, dziala rowniutko. Wczoraj na trasie 5-ty bieg, gaz. Doszedl do 140 km/h i ... jak by mu cos mocy odjelo, ale nic nie pali sie na desce, auto nie zwalnia, tylko szybciej nie pojedzie. Zwalniam do ok 100, potem gaz i taki sam objaw przy tej samej predkosci, obroty do 3000. Rozpedzil sie do max 160 km.h ale to juz bylo lekko z gorki.
Co to moze byc ? Awaria czy jakas blokada ? Na luzie podkrecic silnik moge nawet do konca skali tylko nie pojedzie szybciej, jak pisalem, niz ok 140-150 km/h. Mial ktos podobny objaw ?
cześć. sprawy dwie:
1. popraw opis w profilu, no chyba, że problem z autem służbowym.
2. najpawdopodobniej to notlauf, ale bez podpięcia pod komputer, to wróżenie z fusów.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
cześć. sprawy dwie:
1. popraw opis w profilu, no chyba, że problem z autem służbowym.
2. najpawdopodobniej to notlauf, ale bez podpięcia pod komputer, to wróżenie z fusów.
Witam
OK, poprawione. O notlaufie mi wspominano, mam VAGa i kabelek, moze dam rade sam to zdiagnozowac. Czy w okolicy Sosnowca mozecie polecic miejsce gdzie usuwaja takie usterki w cenie nizszej niz zakup innej Octavii ?
ok. skoro masz VAG-a i kabel, to czy umiesz zrobić logi dynamiczne? wtedy wszystko widać co i gdzie boli. u mnie notlauf wyskakiwał, jak miałem źle wyregulowaną gruchę po wymianie, ale ekipa z TUNE-UP wykonała profi robotę i teraz śmigam, aż miło.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Ale jakby lapal notlaufa, to czy nie byloby tez objawow przy wyzszych obrotach na 3-cim i 4-tym biegu? Ja kiedys mialem wlasnie takie objawy przy notlaufie - nie tylko na 5-tce przy 130-140?
Jak dla mnie objawy pasuja do padnietego przeplywomierza - i objawy sa idealnie zgodne z tym co kiedys mialem w octavii ojca. 1.9tdi 90KM (agr) - wszystko hulalo pieknie, ale ponad 130,140 nie jechal, jakby mu ktos zalozyl blokade.
Ale jakby lapal notlaufa, to czy nie byloby tez objawow przy wyzszych obrotach na 3-cim i 4-tym biegu? Ja kiedys mialem wlasnie takie objawy przy notlaufie - nie tylko na 5-tce przy 130-140?
Może być tak że jedziesz w mieście i nie katujesz i docisniesz nawet do 180 i nie przeładuje rozgrzeje sie turbo i nagle - oby nie w połowie tira - nagle padnie moc...
czy to przepływka czy to zawór czy to zapieczenie łopatek nie ma znaczenia jest to klasyczny notlauf - na to składa się wiele rzeczy a co dokładnie to bez dynamicznych logów g.. będzie wiadomo.
ok. skoro masz VAG-a i kabel, to czy umiesz zrobić logi dynamiczne? wtedy wszystko widać co i gdzie boli. u mnie notlauf wyskakiwał, jak miałem źle wyregulowaną gruchę po wymianie, ale ekipa z TUNE-UP wykonała profi robotę i teraz śmigam, aż miło.
Witam
Podpinalem kabel z lapem do auta i robilem sobie jakies testy, jestem laikiem w temacie. Mozesz, jesli to w miare latwe do opisania, podpowiedziec jak to zrobic ?
Komentarz