Ja niestety nie mogłem być na spocie, a widzę że się działo i było by się z kim zabrać.
[O2] 1.4 TSI - konczy sie gwarancja i "usterki"
Zwiń
X
-
[O2] 1.4 TSI - konczy sie gwarancja i "usterki"
Witam!
Wkrotce konczy sie 2 letnia gwarancja na moja O2 FL 1.4TSI, przebieg 26kkm.
Bylem miesiac temu na przegladzie serwisowym - olej, filtry, cos tam w zawieszeniu zmienili.
Ale sa dwa objawy, ktore zostaly bez odpowiedzi:
(1) Silnik po odpaleniu klekocze i to dosyc glosno, cos jak starszy diesel. Gdy jest cieply, to nie zdarza sie to, a raczej nie zdarzalo, bo juz klekocze. Ten dzwiek trwa kilka sekund.
Serwis odpowiedzial, ze to lancuch rozrzadu sie tlucze, gdy nie jest nasmarowany.
Jak na moj gust, to jest to najglosniejszy lancuch w okolicy
Aha - podsunalem im informacje, ze to wentylator chlodnicy sie tlucze. Dzwonili w czasie naprawy do mnie i mowili, ze byla trefna seria wentylatorow i zalatwiaja nowy... ale sie wycofali z tego pomyslu. Zostalo, ze to lancuch.
(2) Nie calkiem zimny silnik nie chce odpalic. Musze pokrecic 4-5 razy i dopiero zaskoczy.
Przed jazda do serwisu sadzilem, ze to wina paliwa, bo akurat bylem po 2 tankowaniach na tej samej stacji. Ale do dzis lalem juz PB95 z wielu stacji, w roznych krajach i dalej to samo - cieply, po paru godzinach stania nie chce zaskoczyc. Nie zawsze sie to zdarza, moze przy co 5 rozruchu.
Tutaj serwis rowniez niewiele poradzil, ale nie objawilo sie to u nich, a ja podejrzewalem paliwo.
Pytanie teraz:
- co moga sugerowac powyzsze objawy ?
- jak sie zabezpieczyc na wypadek zwlekania serwisu do czasu, az minie gwarancja ? objawy sa, diagnoze (z lancuchem) wydali, ze w porzadku.. a jak sie okaze po paru miesiacach ze cos szlag trafi ? moze da sie ich wtedy scignac, ze nieprawidlowa diagnostke ?
Dziekuje z gory za sugestie. A Octavki jestem bardzo zadowolony, zasadniczo to jeszcze nic sie nie zepsulo, ale jakies symptomy zblizania sie czegos zlego sa...
pozdrawiamAdamKrak Pierwszy
-
-
Zamieszczone przez adamkrak1O2 FL 1.4TSI
Zamieszczone przez adamkrak1Serwis odpowiedzial, ze to lancuch rozrzadu sie tlucze, gdy nie jest nasmarowany.
Może być, że napinacz i łańcuch do wymiany.
Bo jak zrobi bum to
Ja na twoim miejscu zażądał bym pisemnej opinii, że wykonali kompleksową diagnozę przy takim a takim przebiegu i objawy nie powodują konieczności wymiany czegokolwiek w rozrządzie. Powinni też określić czy np. powinieneś skontrolować ten łańcuch ponownie i przy jakim przebiegu.
Komentarz
-
-
adamkrak1, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=41911 - tutaj trzeba było się dopisać.
Zamieszczone przez czesio73To nie są zbyt udane silniki. Gdzieś na forum był wątek o ich awaryjności.Tak, a świstak zawija w sreberka :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czesio73To nie są zbyt udane silniki. Gdzieś na forum był wątek o ich awaryjności.
adamkrak1, , wróć do aso i poproś o opinię na piśmie. Skoro zgłaszasz, że praca silnika się zmieniła a serwis uważa że wszystko jest ok - to niech się pod tym podpiszą. Tylko musi być ślad w dokumentacji, że było zgłaszane jeszcze na gwarancji, dotyczy to zarówno rozrządu, jak i nieudanego rozruchu. W chwili obecnej problem nieodpalania silnika nie istnieje dla ww aso - jak sam napisałeś
Zamieszczone przez adamkrak1Tutaj serwis rowniez niewiele poradzil, ale nie objawilo sie to u nich
I jeszcze jedno:
Zamieszczone przez adamkrak1A Octavki jestem bardzo zadowolony, zasadniczo to jeszcze nic sie nie zepsulo, ale jakies symptomy zblizania sie czegos zlego sa...Ty się ciesz z jazdy, będzie co ma być.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czesio73To nie są zbyt udane silniki. Gdzieś na forum był wątek o ich awaryjności.moskwicz
Komentarz
-
-
POMOCY!
Witam.
Niebawem kończy się gwarancja i pozostają dwa ważne problemy nie rozwiązane. Czy ktoś z Was miał między 80-120km/h taki dźwięk, jakby wjeżdżało się na pasy na szosie (takie "specjalne", aby kierowca usłyszał)? Coś jakby buczenie. Wspomnę, że powyżej 120-130km/h to ustaje. Dodatkowo w deszczu przeważnie tego nie ma. Serwis nie wie co to może być.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Komentarz
-
-
Re: POMOCY!
Zamieszczone przez CarolcoWitam.
Niebawem kończy się gwarancja i pozostają dwa ważne problemy nie rozwiązane. Czy ktoś z Was miał między 80-120km/h taki dźwięk, jakby wjeżdżało się na pasy na szosie (takie "specjalne", aby kierowca usłyszał)? Coś jakby buczenie. Wspomnę, że powyżej 120-130km/h to ustaje. Dodatkowo w deszczu przeważnie tego nie ma. Serwis nie wie co to może być.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
[ Dodano: Sob 23 Cze, 12 07:45 ]
Zamieszczone przez adamkrak1(1) Silnik po odpaleniu klekocze i to dosyc glosno, cos jak starszy diesel. Gdy jest cieply, to nie zdarza sie to, a raczej nie zdarzalo, bo juz klekocze. Ten dzwiek trwa kilka sekund.
Serwis odpowiedzial, ze to lancuch rozrzadu sie tlucze, gdy nie jest nasmarowany.
(2) Nie calkiem zimny silnik nie chce odpalic. Musze pokrecic 4-5 razy i dopiero zaskoczy.
Przed jazda do serwisu sadzilem, ze to wina paliwa, bo akurat bylem po 2 tankowaniach na tej samej stacji. Ale do dzis lalem juz PB95 z wielu stacji, w roznych krajach i dalej to samo - cieply, po paru godzinach stania nie chce zaskoczyc. Nie zawsze sie to zdarza, moze przy co 5 rozruchu.Respect All,Fear No One!
Komentarz
-
-
Tichy,
+1kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
wymień nie tam żaden łańcuch tylko koło zmiennych faz rozrządu , ja tak zrobiłem i jest cicho , łańcuch raczej jest przy tym przebiegu w porządku , może być jeszcze jego napinacz ale to raczej wada 1,2 tsi ,serwis Plichta Gdańsk , tam zadzwoń to ci poradzą co i jak , muszą to zrobić na gwarancji bo jak odpuścisz to w najlepszym przypadku zaświeci się kontrolka check engine i silnik kulawo zgaśnie , ale może pierdyknąć ostro i wtedy albo wymiana albo naprawa , po gwarancji ponad 10 000 tysi , pozdro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez deesPoradnik Auto Swiat nr6 czerwiec 2012. Bardzo ciekawy artykuł na temat rozrządów w silnikach TSI.
dotyczy do 06.10kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Klekotanie zdecydowanie rozrząd. U mnie wymieniani na gwarancji komplet i jest cisza.
Coś ta SKODA to lipa ..... ma 13 letniego OPLA i ani szyby nie szumią ani rozrząd nie klekocze a silnik nie ruszany (oprócz eksploatacji).
A teraz telepie mi silnikiem na wolnych obrotach ... dziadostwo ... jak na nowy samochód :twisted:
Komentarz
-
-
Wszędzie gadają tak samo bo ..... sami nie wiedząI jak nie rozgryziemy tego - to się nie dowiemy.
Zmianę stacji testowałem, bez rezultatuTrzepanie nie związane jest, z żadnym zjawiskiem powtarzalnym.
Na forum poradzili zalać ze dwa razy do pełna 98 i przegonić furkę. A może to EGR albo świece ?
Zrobiłbym logi silnika ale nie wiem jak( może by coś wyszło ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez Tichyw 1.4TSI nie ma EGR...Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez Tichyw 1.4TSI nie ma EGR...
Mamy za to inny prezent od ekologów w postaci podwyższonych obrotów po odpaleniu (rozgrzewanie katalizatora).
Komentarz
-
Komentarz