[O2] 1.4 TSI - konczy sie gwarancja i "usterki"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiek.koVal.
    Classic
    • 2010
    • 11

    [O2] 1.4 TSI - konczy sie gwarancja i "usterki"

    Ja niestety nie mogłem być na spocie, a widzę że się działo i było by się z kim zabrać.
    koVal
  • adamkrak1
    Drive
    • 2009
    • 59

    #2
    [O2] 1.4 TSI - konczy sie gwarancja i "usterki"

    Witam!

    Wkrotce konczy sie 2 letnia gwarancja na moja O2 FL 1.4TSI, przebieg 26kkm.
    Bylem miesiac temu na przegladzie serwisowym - olej, filtry, cos tam w zawieszeniu zmienili.

    Ale sa dwa objawy, ktore zostaly bez odpowiedzi:

    (1) Silnik po odpaleniu klekocze i to dosyc glosno, cos jak starszy diesel. Gdy jest cieply, to nie zdarza sie to, a raczej nie zdarzalo, bo juz klekocze. Ten dzwiek trwa kilka sekund.
    Serwis odpowiedzial, ze to lancuch rozrzadu sie tlucze, gdy nie jest nasmarowany.
    Jak na moj gust, to jest to najglosniejszy lancuch w okolicy

    Aha - podsunalem im informacje, ze to wentylator chlodnicy sie tlucze. Dzwonili w czasie naprawy do mnie i mowili, ze byla trefna seria wentylatorow i zalatwiaja nowy... ale sie wycofali z tego pomyslu. Zostalo, ze to lancuch.

    (2) Nie calkiem zimny silnik nie chce odpalic. Musze pokrecic 4-5 razy i dopiero zaskoczy.
    Przed jazda do serwisu sadzilem, ze to wina paliwa, bo akurat bylem po 2 tankowaniach na tej samej stacji. Ale do dzis lalem juz PB95 z wielu stacji, w roznych krajach i dalej to samo - cieply, po paru godzinach stania nie chce zaskoczyc. Nie zawsze sie to zdarza, moze przy co 5 rozruchu.
    Tutaj serwis rowniez niewiele poradzil, ale nie objawilo sie to u nich, a ja podejrzewalem paliwo.

    Pytanie teraz:
    - co moga sugerowac powyzsze objawy ?
    - jak sie zabezpieczyc na wypadek zwlekania serwisu do czasu, az minie gwarancja ? objawy sa, diagnoze (z lancuchem) wydali, ze w porzadku.. a jak sie okaze po paru miesiacach ze cos szlag trafi ? moze da sie ich wtedy scignac, ze nieprawidlowa diagnostke ?

    Dziekuje z gory za sugestie. A Octavki jestem bardzo zadowolony, zasadniczo to jeszcze nic sie nie zepsulo, ale jakies symptomy zblizania sie czegos zlego sa...


    pozdrawiam
    AdamKrak Pierwszy

    Komentarz

    • czesio73
      Drive
      • 2011
      • 64

      #3
      Zamieszczone przez adamkrak1
      O2 FL 1.4TSI
      To nie są zbyt udane silniki. Gdzieś na forum był wątek o ich awaryjności.
      Zamieszczone przez adamkrak1
      Serwis odpowiedzial, ze to lancuch rozrzadu sie tlucze, gdy nie jest nasmarowany.
      Tak, a świstak zawija w sreberka :diabelski_usmiech
      Może być, że napinacz i łańcuch do wymiany.
      Bo jak zrobi bum to
      Ja na twoim miejscu zażądał bym pisemnej opinii, że wykonali kompleksową diagnozę przy takim a takim przebiegu i objawy nie powodują konieczności wymiany czegokolwiek w rozrządzie. Powinni też określić czy np. powinieneś skontrolować ten łańcuch ponownie i przy jakim przebiegu.

      Komentarz

      • Ayu
        RS
        • 2009
        • 4154

        #4
        adamkrak1, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=41911 - tutaj trzeba było się dopisać.
        Zamieszczone przez czesio73
        To nie są zbyt udane silniki. Gdzieś na forum był wątek o ich awaryjności.
        Tak, a świstak zawija w sreberka :diabelski_usmiech
        Sam sobie odpowiedziałeś. CAXA nie są awaryjne aż tak jak piszesz.

        Komentarz

        • keraj998
          Rider
          • 2008
          • 359
          • Volkswagen

          #5
          skoda przez VW powoli zaczyna schodzić na psy :shock:
          "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

          Komentarz

          • Krzysiek25
            Ambiente
            • 2008
            • 154
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Zamieszczone przez czesio73
            To nie są zbyt udane silniki. Gdzieś na forum był wątek o ich awaryjności.
            Analizując w ten sposób forum można dojść do wniosku, że skoda nie ma i nigdy nie miała udanych silników.

            adamkrak1, , wróć do aso i poproś o opinię na piśmie. Skoro zgłaszasz, że praca silnika się zmieniła a serwis uważa że wszystko jest ok - to niech się pod tym podpiszą. Tylko musi być ślad w dokumentacji, że było zgłaszane jeszcze na gwarancji, dotyczy to zarówno rozrządu, jak i nieudanego rozruchu. W chwili obecnej problem nieodpalania silnika nie istnieje dla ww aso - jak sam napisałeś
            Zamieszczone przez adamkrak1
            Tutaj serwis rowniez niewiele poradzil, ale nie objawilo sie to u nich
            więc jak Ci coś naprawdę padnie po gw, to bulisz 100%. Jeśli masz zaufanie do aso, trochę wolnego czasu i chcesz zdiagnozować ten objaw, to umów się na jazdę testową i spróbuj doprowadzić autko do stanu, w którym zgaśnie przy serwisancie. Inaczej nie masz raczej co liczyć na przychylność w razie prawdziwej awarii.

            I jeszcze jedno:
            Zamieszczone przez adamkrak1
            A Octavki jestem bardzo zadowolony, zasadniczo to jeszcze nic sie nie zepsulo, ale jakies symptomy zblizania sie czegos zlego sa...
            A zdajesz sobie sprawę, że wstając rano każdego dnia z łóżka zbliżasz się coraz bardziej do nieuchronnego końca? Ty się ciesz z jazdy, będzie co ma być.

            Komentarz

            • moskwicz
              Drive
              • 2011
              • 42

              #7
              Zamieszczone przez czesio73
              To nie są zbyt udane silniki. Gdzieś na forum był wątek o ich awaryjności.
              Taaaa i pięć innych wątków, że to fajne i póki co nieawaryjne silniki. Niewiadomą jest przyszłość i przebiegi ponad 100 tys km, ale póki co nie ma mowy o wyższej awaryjności niż kazdy inny silnik.
              moskwicz

              Komentarz

              • Carolco
                Ambiente
                • 2010
                • 116

                #8
                POMOCY!

                Witam.

                Niebawem kończy się gwarancja i pozostają dwa ważne problemy nie rozwiązane. Czy ktoś z Was miał między 80-120km/h taki dźwięk, jakby wjeżdżało się na pasy na szosie (takie "specjalne", aby kierowca usłyszał)? Coś jakby buczenie. Wspomnę, że powyżej 120-130km/h to ustaje. Dodatkowo w deszczu przeważnie tego nie ma. Serwis nie wie co to może być.

                Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.



                1.4 TSI MINT

                Komentarz

                • SS
                  RS
                  • 2010
                  • 16209
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Carolco, u mnie było podobnie. W serwisie regulowali/dokręcali drzwi i ucichło.
                  Pisał Sebastian

                  Komentarz

                  • fan
                    Elegance
                    • 2009
                    • 760

                    #10
                    Re: POMOCY!

                    Zamieszczone przez Carolco
                    Witam.

                    Niebawem kończy się gwarancja i pozostają dwa ważne problemy nie rozwiązane. Czy ktoś z Was miał między 80-120km/h taki dźwięk, jakby wjeżdżało się na pasy na szosie (takie "specjalne", aby kierowca usłyszał)? Coś jakby buczenie. Wspomnę, że powyżej 120-130km/h to ustaje. Dodatkowo w deszczu przeważnie tego nie ma. Serwis nie wie co to może być.

                    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
                    Sprawdz,czy przy otwartych oknach tez to wystepuje bo powinno znikac.Serwis nigdy nic nie wie,wczoraj odebralem z ASO fotel po 4 naprawie i dalej jest lipa!Powiedz tym durniom,ze to problem z uszczelkami w drzwiach,czasami wystarczy regulacja drzwi.Jesli nie pomoze regulacja to bedziesz musial podkleic uszczelki tasma dwustronna.

                    [ Dodano: Sob 23 Cze, 12 07:45 ]
                    Zamieszczone przez adamkrak1
                    (1) Silnik po odpaleniu klekocze i to dosyc glosno, cos jak starszy diesel. Gdy jest cieply, to nie zdarza sie to, a raczej nie zdarzalo, bo juz klekocze. Ten dzwiek trwa kilka sekund.
                    Serwis odpowiedzial, ze to lancuch rozrzadu sie tlucze, gdy nie jest nasmarowany.
                    (2) Nie calkiem zimny silnik nie chce odpalic. Musze pokrecic 4-5 razy i dopiero zaskoczy.
                    Przed jazda do serwisu sadzilem, ze to wina paliwa, bo akurat bylem po 2 tankowaniach na tej samej stacji. Ale do dzis lalem juz PB95 z wielu stacji, w roznych krajach i dalej to samo - cieply, po paru godzinach stania nie chce zaskoczyc. Nie zawsze sie to zdarza, moze przy co 5 rozruchu.
                    Nie odpuszczaj bo po skonczonej gwarancji zostaniesz z problemem i wtedy bedzie lipa.Co do problemu nr 2 to najlepiej jakbys to nagral np telefonem i pokazal w ASO skoro u nich nigdy to sie nie wydarzylo.Co do problemu nr 1 to pojedz do ASO i zagroz,ze pojedziesz do niezaleznego rzeczoznawcy po opinie(na pismie),naciskaj zeby naprawili na gwarancji.p.s.jesli uwazaja,ze to normalne to niech odpala nowe auto salonowe i zobacz czy tez tak "klekocze".
                    Respect All,Fear No One!

                    Komentarz

                    • Tichy
                      Rider
                      • 2010
                      • 544

                      #11
                      Zamieszczone przez czesio73
                      To nie są zbyt udane silniki.
                      Jak zwykle najlepszymi specjalistami od TSI są posiadacze innych silników...

                      Komentarz

                      • LUKI
                        RS
                        • 2005
                        • 5776

                        #12
                        Tichy,

                        +1
                        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                        Komentarz

                        • dees
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 217

                          #13
                          Poradnik Auto Swiat nr6 czerwiec 2012. Bardzo ciekawy artykuł na temat rozrządów w silnikach TSI.
                          pryncypal

                          Komentarz

                          • mazen
                            Classic
                            • 2010
                            • 20

                            #14
                            wymień nie tam żaden łańcuch tylko koło zmiennych faz rozrządu , ja tak zrobiłem i jest cicho , łańcuch raczej jest przy tym przebiegu w porządku , może być jeszcze jego napinacz ale to raczej wada 1,2 tsi ,serwis Plichta Gdańsk , tam zadzwoń to ci poradzą co i jak , muszą to zrobić na gwarancji bo jak odpuścisz to w najlepszym przypadku zaświeci się kontrolka check engine i silnik kulawo zgaśnie , ale może pierdyknąć ostro i wtedy albo wymiana albo naprawa , po gwarancji ponad 10 000 tysi , pozdro

                            Komentarz

                            • comando
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 244

                              #15
                              adamkrak1, też mam taki hałas przy rozruchu. Podobno wina rozrządu. Zamówili nowy i kazali dalej jeździć dopóki nie przyjedzie.

                              Komentarz

                              • LUKI
                                RS
                                • 2005
                                • 5776

                                #16
                                Zamieszczone przez dees
                                Poradnik Auto Swiat nr6 czerwiec 2012. Bardzo ciekawy artykuł na temat rozrządów w silnikach TSI.
                                stara sprawa

                                dotyczy do 06.10
                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                Komentarz

                                • Ceed1
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 461

                                  #17
                                  Zamieszczone przez keraj998
                                  skoda przez VW powoli zaczyna schodzić na psy :shock:
                                  . Bez sensu.

                                  Komentarz

                                  • TomaszW
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 221
                                    • Volkswagen

                                    #18
                                    Zamieszczone przez LUKI
                                    Zamieszczone przez dees
                                    Poradnik Auto Swiat nr6 czerwiec 2012. Bardzo ciekawy artykuł na temat rozrządów w silnikach TSI.
                                    stara sprawa

                                    dotyczy do 06.10
                                    A wszystkich z wcześniejszą datą produkcji Skoda i VW ma w tam gdzie słońce nie dochodzi.

                                    Komentarz

                                    • golibroda
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 530

                                      #19
                                      Klekotanie zdecydowanie rozrząd. U mnie wymieniani na gwarancji komplet i jest cisza.

                                      Coś ta SKODA to lipa ..... ma 13 letniego OPLA i ani szyby nie szumią ani rozrząd nie klekocze a silnik nie ruszany (oprócz eksploatacji).
                                      A teraz telepie mi silnikiem na wolnych obrotach ... dziadostwo ... jak na nowy samochód :twisted:
                                      Pozdrawiam
                                      Piotr

                                      Komentarz

                                      • pandzik
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2254
                                        • Seat

                                        #20
                                        golibroda, Hehe, też mi trzepie czasem na wolnych obrotach. Przenosi sie na całą budę. Raz "na zimno", innym razem "na gorąco". W ASO niestety nie zatrzepało jak powinno. Doradzili zmianę paliwa. Mam monitorować. :P

                                        Komentarz

                                        • golibroda
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 530

                                          #21
                                          Wszędzie gadają tak samo bo ..... sami nie wiedzą I jak nie rozgryziemy tego - to się nie dowiemy.

                                          Zmianę stacji testowałem, bez rezultatu Trzepanie nie związane jest, z żadnym zjawiskiem powtarzalnym.

                                          Na forum poradzili zalać ze dwa razy do pełna 98 i przegonić furkę. A może to EGR albo świece ?

                                          Zrobiłbym logi silnika ale nie wiem jak ( może by coś wyszło ...
                                          Pozdrawiam
                                          Piotr

                                          Komentarz

                                          • Tichy
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 544

                                            #22
                                            w 1.4TSI nie ma EGR...

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Tichy
                                              w 1.4TSI nie ma EGR...
                                              to w ogóle możliwe w dzisiejszych czasach :?: :!: :shock:
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • Eidos71
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2050
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                Zamieszczone przez Tichy
                                                w 1.4TSI nie ma EGR...
                                                to w ogóle możliwe w dzisiejszych czasach :?: :!: :shock:
                                                Jeszcze możliwe... :diabelski_usmiech Ale ktoś już na forum pisał wcześniej, że UE ma zakusy, aby w silnikach benzynowych zacząć stosować filtry cząstek stałych... Więc nie wiadomo, co nam jeszcze przyniesie w przyszłości "europejska fantazja ekologiczna"... :twisted:
                                                Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                                MOJA FURKA

                                                Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                                Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                                Komentarz

                                                • Tichy
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 544

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  Zamieszczone przez Tichy
                                                  w 1.4TSI nie ma EGR...
                                                  to w ogóle możliwe w dzisiejszych czasach :?: :!: :shock:
                                                  Też się zdziwiłem, jak znalazłem tą informację w broszurce serwisowej. Podobno ze względu na charakterystykę pracy turbiny zastosowanie EGR nic by nie dało (nie miał by pola do popisu).

                                                  Mamy za to inny prezent od ekologów w postaci podwyższonych obrotów po odpaleniu (rozgrzewanie katalizatora).

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...