[O1] Wycieraczki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wogolebiewski
    Classic
    • 2013
    • 2

    [O1] Wycieraczki

    to może taki samochód:

    [ Dodano: Sro 25 Sty, 12 18:40 ]
    może z profilu będzie łatwiej?......z południa Europy w każdym razie

    [ Dodano: Czw 26 Sty, 12 11:09 ]
    jeszcze jedno zjęcie?

    auto z Anonimowej Lombardskiej Fabryki Samochodów
  • gandalf0777
    Classic
    • 2011
    • 6

    #2
    [O1] Wycieraczki

    Witam,

    Wycieraczki mojej skody odmówiły ostatnio posłuszeństwa.

    Po zbadaniu problemu stwierdziłem, że nastąpiło to na skutek zabrudzenia mechanizmu.

    Postąpiłem zgodnie z opisem http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55632, ale niestety podczas walki z zapieczoną osią wycieraczki zniszczyłem wspomnianą oś. Podejrzewam, że nie będę mógł nigdzie kupić samej osi i będę musiał kupić cały mechanizm.

    I teraz moje pytanie: czy mogę kupić odpowiedni mechanizm od Golfa III/IV który będzie pasował? Części do tych modeli na złomowiskach jest więcej niż do Octavii, a nie uśmiecha mi się kupowanie nowej części...

    Pozdrawiam,
    Gandalf

    Komentarz

    • grzesiu2400
      Ambiente
      • 2009
      • 193
      • Octavia I (1U2)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM

      #3
      Ale mechanizm wcale taki drogi nie jest

      Sądzę że na złomowisku dużo taniej nie zawołają a taki zamiennik trochę pomacha na szybce

      Komentarz

      • rss
        L&K
        • 2009
        • 1098

        #4
        jesli juz to predzej z golfa IV niz III. najlepiej wez zwloki starego na szrot i porownaj.
        a przy skladaniu wszystkiego nie zapomnij nawalic na oski smaru grafitowego.

        jak Cie to urzadza to w srode/czwartek moge sprawdzic w ETCE czy nr czesci do Golfa i Octavii sa takie same.
        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
        _________________________________________
        Do sprzedania:
        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
        zaciski do hamulcow 280mm.

        Komentarz

        • gandalf0777
          Classic
          • 2011
          • 6

          #5
          @rss - Hmm byłoby bardzo miło, gdybyś mógł sprawdzić Nawet jeśli mnie się już nie przyda, to może ktoś kiedyś będzie też tego szukał.

          @grzesiu - czy używałeś może takiego zamiennika? Cena atrakcyjna, choć wygląda na tandetę - ciekawe, czy nie rozleci się po miesiącu :/

          Pozdrawiam,
          Gandalf

          Komentarz

          • grzesiu2400
            Ambiente
            • 2009
            • 193
            • Octavia I (1U2)
            • AKL 1.6 MPI 101 KM

            #6
            Owszem założyłem w zeszłym roku taki zamiennik i nadal śmiga bez problemów, i nic nie wskazuje żeby miało się coś rozsypać. A z używkami też rożnie bywa.

            Komentarz

            • gandalf0777
              Classic
              • 2011
              • 6

              #7
              Hmm chyba kupię ten zamiennik. Napiszę wkrótce o moich spostrzeżeniach podczas montażu

              Komentarz

              • Don Corleone
                Ambiente
                • 2008
                • 123
                • Octavia I combi (1U5)
                • AGU 1.8 20VT 150 KM

                #8
                Pracuję w hurtowni Skody więc miałem styczność z tymi zamiennikami. Ogólnie była do tej pory jedna reklamacja. Wynikała z tego, że była/jest jakaś partia która ma ramiona nie przyspawane lecz tylko przynitowane do osiek. Obciążenie staje się dla nitów zbyt duże i mechanizm nie przenosi pracy silnika... Poza tym cisza więc pewnie działają, ale do swojego auta bym tego nie założył :P Oryginał kosztuje w okolicach 180-190 zł.
                Skoda Octavia Laurin&Klement 1.9 TDI '00
                Skoda 130 L '86
                Skoda Felicia LXi '98 + LPG - dupowóz

                Komentarz

                • b707
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1272

                  #9
                  Ja parę dni temu założyłem zamiennik VIKA. Aczkolwiek nie jestem do końca zadowolony, otwór którym łączy się mechanizm z silnikiem w zamienniku jest o jakieś 0,5mm większy w wyniku czego na stożkowym wale silnika osiada niżej i za cholerę nie da się go zamontować tego oryginalną nakrętką. Potrzebna jest podkłada... ale ta powoduje iż nakrętka jest wyżej i u mnie jedno z ramion mechanizmu o nią ociera. Rozwiązaniem jest niska nakrętka.

                  Ogólnie prawda jest taka że cały ten mechanizm jest jak na Niemców wyjątkowo nie przemyślany bo są duże możliwości regulacyjne przez co dojście do odpowiedniego ustawienia trochę zajmuje. Zwłaszcza iż po założeniu wycieraczek, które generują opór dla mechanizmu może się okazać że nie wszystko jest tal super jak było na sucho... U mnie właśnie stąd wyszedł problem z nakrętką. bez wycieraczek nic nie haczyło a teraz haczy.

                  Na innym forum wyczytałem, że VIKA jest prawie identyczna z oryginałem i bez problemu można ją wykorzystać jako zbiór części zamiennych [ośki + oringi]. Dlatego ja w najbliższym czasie podejmę się regeneracji oryginału.
                  Adam

                  Komentarz

                  • gandalf0777
                    Classic
                    • 2011
                    • 6

                    #10
                    Kupiłem i zamontowałem wspomniany zamiennik. Niestety okazało się (jak często zresztą bywa), że jego jakość odpowiada cenie.

                    Mechanizm zamontowałem bez problemu. Przykręciłem wycieraczki i przez chwilę byłem zadowolony. Do pierwszego deszczu

                    Po dłuższym działaniu wycieraczek okazało się, że obluzowały się one na ośkach łączących je z mechanizmem. Skręciłem je ponownie, tym razem TROCHĘ mocniej (nie kręciłem oczywiście z całej siły). Zerwałem przy tym gwint na jednej z osiek, wobec czego musiałem ponownie wymontować cały mechanizm i założyć do niego moją jedyną sprawną oryginalną ośkę. Z duszą na ramieniu skręciłem całość - niestety okazao się, że nie można dobrze przykręcić wycieraczki do ośki zamiennika. Oryginalna ośka działa dobrze, natomiast zamiennik po pewnym czasie od przykręcenia się obluzowuje i prawa wycieraczka lata sobie po szybie jak chce.

                    No cóż, mogłem się tego spodziewać. Co teraz według Was powinienem zrobić? Domagać się zwrotu pieniędzy za zamiennik i kupić oryginał? Czy może jakimś sposobem próbować przytwierdzić wycieraczkę do ośki zamiennika tak, aby się znowu nie obluzowała?

                    Pozdrawiam serdecznie

                    Komentarz

                    • KrawaT
                      Drive
                      • 2008
                      • 47

                      #11
                      może jakieś śruby nie odkrecające sie ? te z plastikowym oczkiem ?

                      apropo ja miałem identyczny problem z wycieraczkami zaśniedziały mi ! zrobilem banalną naprawe !

                      na tych osiach co są przymocowane wycieraczki porobiłem dziury wiertarką i włożyłem to na noc do pojemnika z WD40, w waszym przypadku wystarczy w te dziury wpuscic odpowiednio duzo WD40 i zaczeły sie ruszać, później do tych dziurek nacisłem smary i chulają do dzis
                      PolskaJazda.pl

                      Komentarz

                      • morfeusz747
                        Drive
                        • 2010
                        • 84

                        #12
                        Witam,

                        Właśnie pojawił się u mnie problem z wycieraczkami, a mianowicie gdy włączę 1 bieg ledwo ledwo chodzą po szybie już nie mówię o najszybszym biegu bo wycieraczki stają w połowie, lecz gdy pochodzą parę minut to zaczynają się "rozkręcać" i chodzić normalnie na każdym biegu. Z czym to jest związane?

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Z wymiana mechanizmu za 100zl i nie kombinowaniu dalej :twisted: Pewnego dnia nie wstana
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • morfeusz747
                            Drive
                            • 2010
                            • 84

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Z wymiana mechanizmu za 100zl i nie kombinowaniu dalej :twisted: Pewnego dnia nie wstana
                            najlepsze jest to że rok temu było to robione

                            Komentarz

                            • yukisan
                              Classic
                              • 2011
                              • 4

                              #15
                              Dziękuję kolegom za wskazówki. Dziś okazały się niezwykle pomocne. Opiszę w czym miałem problem :
                              1. Zdjęcie ramion wycieraczek. Prysnąłem obie WD40 pół godziny przed demontażem. Jedna zeszła w miarę lekko, ale z drugą mocowałem się z 15 min bez ściągacza.
                              2. Maskownicę odpina się do góry, a nie wysuwa - jak zrozumiałem z instruktażu.
                              3. Ze stalowymi zapinkami obchodziłem się jak z jajkiem. Cóż - jedna mi prysnęła nie wiadomo gdzie podczas montażu. Wybrnąłem z sytuacji przewiercając trzpień w poprzek na wylot pod śrubę M3.
                              Całość zajęła mi jakieś 2 godzinki bez pośpiechu.
                              Jeszcze raz dziękuję.

                              Komentarz

                              • b707
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1272

                                #16
                                Zamieszczone przez gandalf0777
                                Oryginalna ośka działa dobrze, natomiast zamiennik po pewnym czasie od przykręcenia się obluzowuje i prawa wycieraczka lata sobie po szybie jak chce.
                                Ona się nie obluzowuje!

                                Mechanizm VIKA ma wadę fabryczną. Polega ona na złym połączeniu trzpienia z tą blachą na dole. Ponoć tak jest z każdym egzemplarzem :evil: Wystarczy wyjąć mechanizm, zamontować ramie wycieraczki, trzymając za blaszkę i ruszać ramieniem... luz jest bardzo zauważalny, a spora część sprzedawców o nim wie.

                                U mnie również przy pierwszym deszczy prawa zaczęła latać jak chce. Ostatecznie zdecydowałem się na oryginał.
                                Adam

                                Komentarz

                                • guzolot
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 473

                                  #17
                                  Panowie, na stronie skodaczesci.pl jest oryginalny mechanizm, ale na zdjęciu nie ma tych cięgien ciągających za te krótkie ramiona pod trzpieniami. To tak powinno być? ze starych się to przekłada?
                                  Zamienniki mają te cięgna...
                                  Ale wczoraj kupiłem zamiennik w sklepie moto za 80zł i nie działał nawet 10 min. Narobiłem się ze 2h i w d.pe poszła cała robota. Obrobiły się mocowania ramion w trzpieniach. Oddali kasę.

                                  Zastanawiam się, czy po prostu nie pójść do ASO i kupić oryginałów.
                                  Boli mnie tylko te 220PLN :/
                                  W intercarsie nie widzę tego elementu... same pióra...

                                  Andrzej
                                  Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                  ---


                                  A to moja skodzinka:
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                  Komentarz

                                  • lookashECL
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 416
                                    • Rapid (NH3)

                                    #18
                                    Witajcie,
                                    Ja również męczyłem się dłuższy czas z wycieraczkami.
                                    Zapiekły się sworznie, więc rozebrałem je.
                                    Jednak nie obyło się bez komplikacji ...... pękł sworzeń od kierowcy.
                                    Postanowiłem kupić zamiennik ............. pieprzoną VIKE :evil:
                                    Zamontowałem, a wycieraczki dostały totalnego luzu.
                                    Wycierka od strony kierowcy tak machała, że obijała o słupek kierowcy.
                                    Doginałem ramie wycieraczki, wyginałem pióra ale bez rezultatu :evil:
                                    Narobiłem zdjęć Octy znajomego wojtello, którego serdecznie pozdrawiam !!!
                                    Postanowiłem więc jeszce raz wszystko i rozebrać i posprawdzać.
                                    Okazało się, że ta zasrana VIKA nie odpowiada oryginałowi (jest za duża i ma straszne luzy na cięgnach). Postanowiłem zreanimować stary oryginalny mechanizm a VIKA była dawcą organów :twisted:

                                    Także apeluje .............. nie montujcie tego szajsu jakim jest VIKA co najwyżej może posłużyć na części.


                                    wojtello pozdro dla żonki i Majki
                                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                    Komentarz

                                    • guzolot
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 473

                                      #19
                                      jak wyjąłeś trzpienie z obudowy? U mnie było zapieczone, że ni cholery nie chciało wyjść.
                                      Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                      ---


                                      A to moja skodzinka:
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                      Komentarz

                                      • lookashECL
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 416
                                        • Rapid (NH3)

                                        #20
                                        Problem miałem tylko z trzpieniem od strony pasażera.
                                        Za cholerę nie chciał sie ruszyć, a co dopiero wybić.
                                        Zdjąłem z niego zabezpieczanie i oringi następnie przez dłuższy czas lałem WD40 i rozruszałem dziada. Ale z wyciągnięciem go były problemy. Próbowałem uderzać małym młotkiem modelarskim prze kawałek deseczki. Ale po chwili się wkur... i pieprzem ostro bo nie chciało iść. Niestety sprasowałem gwint....... więc kupiłem zamiennik VIKA i on posłużył jako dawca trzpienia. Acha jako smaru użyłem silikonu TECHNICOL, który jest wodoodporny.
                                        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                        Komentarz

                                        • guzolot
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 473

                                          #21
                                          Czyli jak kupię nowy mechanizm w ASO warto go od razu rozebrać i posmarować jakoś odpowiednio? Smarem grafitowym? Zwykłym? Nic nie robić tylko przykręcić?
                                          W starym ułamał się gwint... zamiennik oddałem - oddali kasę. Pozostaje chyba kupić oryginał.
                                          Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                          ---


                                          A to moja skodzinka:
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                          Komentarz

                                          • lookashECL
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 416
                                            • Rapid (NH3)

                                            #22
                                            Na pewno nie zaszkodzi rozebrać i nasmarowac po swojemu.
                                            Pozatym w nowym mechanizmie nie znajdziesz tyle smaru ile ty napakujesz
                                            Samaruj, smaruj ...... bo kto nie smaruje ten nie jedzie

                                            Ja uzyłem smaru silikonowego ale słyszałem że garfit tez daje rade tylko jest mniej odporny na temperature i może spływać po swożniach ale ile w tym prawdy to nie wiem.
                                            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                            Komentarz

                                            • mobi65
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 291

                                              #23
                                              ja polecam smar miedziany stosowany do smarowania zaciskow hamulcowych

                                              Komentarz

                                              • guzolot
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 473

                                                #24
                                                Poszedłem do aso i kupiłem nówkę sztukę. Aż miło popatrzeć, zero jakichkolwiek luzów, wielowypust na mocowaniu konkretny. Facet powiedział, że stare miały wadę konstrukcyjną i się zapiekały. W tych nowych są zmienione materiały i się nie zapiekają.
                                                Nie wiem ile w tym prawdy, ale z braku czasu i chęci nie rozbierałem ich. Nie wiem czy dobrze zrobiłem.
                                                Przełożyłem cięgna ze starych (dość mocne szarpnięcie konieczne) i przykręciłem całość.

                                                Wycieraczki śmigają aż miło.
                                                Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                                ---


                                                A to moja skodzinka:
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  Trzeba przyznac ze w Tourach I ten problem juz chyba nie wystepuje, bo malo kto sie zali na forum - wiec mozliwe ze cos zmienili
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...