[O1] problem ze swiatlami lub elektryka ogolnie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WPOWER80
    Classic
    • 2011
    • 1

    [O1] problem ze swiatlami lub elektryka ogolnie

    Cena z kablem - 600/bez 500
  • Pil
    Classic
    • 2010
    • 9

    #2
    [O1] problem ze swiatlami lub elektryka ogolnie

    Witam,

    nie odzywam się tu za często, ale tym razem potrzebuję pomocy. Mam problem z elektryką w Octavii I. Zaczęło się jakiś miesiąc temu, gdy po wyłączeniu migacza, słychać było jeszcze przez kilkadziesiąt sekund tykanie przekaźnika (tego pod przyciskiem świateł awaryjnych). Przez parę następnych godzin jazdy, po każdym użyciu migaczy, przekaźnik tykał. Miałem się tym zająć, ale następnego dnia wszystko działało już prawidłowo i przez miesiąc miałem spokój. W zasadzie już o sprawie zapominałem, gdy okazało się, że nagle straciłem tylne światła mijania, podświetlenie deski rozdzielczej, światełka w schowku i jedno światło stopu. Sprawdzałem bezpieczniki, żarówki i wszystko było ok. Po jakimś czasie zauważyłem, że gdy włożę kluczyk do stacyjki, ale nie będę go przekręcał, włączę światła i wrzucę kierunkowskaz to wszystko wraca do normy, czyli pojawia się podświetlenie deski, świecą światła mijania z tyłu i mam oba światła stopu. Gdy wyłączę kierunkowskaz znów wszystko gaśnie. Czy jest na forum jakiś elektryk albo ktoś kto miał samochód z podobną przypadłością?

    Dodam, że naczytałem się na forum o prawdopodobnych przyczynach, połączyłem brak świateł z cykaniem przekaźnika sprzed miesiąca i wymyśliłem, że to może być zużyta manetka kierunkowskazów. Nie bez bólu wymieniłem ją na nową, ale nic się nie zmieniło

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2330
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Pil, nie jestem na 100% pewny ale może to wina stacyjki skoro wszystko funkcjonuje poprawnie po włożeniu kluczyka do stacyjki a po przekręceniu już nie,ja bym po modził przy stacyjce. pozdrawiam :szeroki_usmiech
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • Pil
        Classic
        • 2010
        • 9

        #4
        Zamieszczone przez ROBAL_26
        Pil, nie jestem na 100% pewny ale może to wina stacyjki skoro wszystko funkcjonuje poprawnie po włożeniu kluczyka do stacyjki a po przekręceniu już nie,ja bym po modził przy stacyjce. pozdrawiam :szeroki_usmiech
        Też pomyślałem o stacyjce, ale po pierwsze nie wiem co miałbym z nią zrobić, a po drugie nie wystarczy włożenie kluczyka, trzeba jeszcze włączyć migacz (wtedy migacz nie będzie migał, ale wszystkie inne światła i podświetlenia będą świecić prawidłowo).

        Komentarz

        • agrala
          Rider
          • 2011
          • 397

          #5
          Sprobuj poczyscic masy przy lampach
          Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
          Emulator czujnika poziomu oleju G266
          Napraw sterowników AIRBAG

          Komentarz

          • tomus7
            RS
            • 2010
            • 1896
            • Peugeot

            #6
            musisz wymienić to ustrojstwo zaznaczone na czerwono
            Załączone pliki
            ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
            http://www.bunkry.pl/pl/index.html
            a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
            http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
            Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

            Komentarz

            • Pil
              Classic
              • 2010
              • 9

              #7
              Tomus, możesz napisać co to za część dokładnie (nazwa czy numer katalogowy?). Sam pewnie już tego nie wymienię, ale przynajmniej może pomogę elektrykowi. Skąd wiesz, że to ta część. Poprzednio byłem prawie na 100% przekonany, że to dźwignia kierunkowskazów, ale to jednak nie było to :P

              Agrala: szczerze wątpię żeby to było coś przy lampach bo za dużo padło na raz. Poza tym przy odpowiedniej konfiguracji kierunkowskazu i stacyjki wszystkie światła działają.

              Komentarz

              • agrala
                Rider
                • 2011
                • 397

                #8
                To jest kostka stacykji.
                Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                Emulator czujnika poziomu oleju G266
                Napraw sterowników AIRBAG

                Komentarz

                • Pil
                  Classic
                  • 2010
                  • 9

                  #9
                  Poczytałem trochę i wydaje się, że wymiana tej kostki samemu to dość parszywa robota. Poza zdjęciem poduszki, kierownicy i manetek kierunkowskazów (to już umiem ) trzeba jeszcze zdjąć samą stacyjkę, a to bez specjalnego ściągacza do łożysk jest podobno problematyczne. Możecie to potwierdzić lub zaprzeczyć? Wymieniał ktoś taką kostkę samemu? Jest jakiś manual ze zdjęciami w sieci?

                  Mam nadzieję, że wymiana tej kostki rozwiąże sprawę.

                  Komentarz

                  • agrala
                    Rider
                    • 2011
                    • 397

                    #10
                    Na tym zdjeciu ktore ktos wsadzil mozna zobaczyc srubke w tym zazaczonym obszarze, jak dostaniesz sie do niej bez demontazu stacyki to koste wymienisz.
                    Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                    Emulator czujnika poziomu oleju G266
                    Napraw sterowników AIRBAG

                    Komentarz

                    • Krzycho-63
                      Rider
                      • 2007
                      • 628
                      • Superb II (3T4)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Po pierwsze: zdjęcie przedstawia stacyjkę ale nie do octavii(felicja)
                      Po drugie:śrubki są dwie i wystarczy je poluzować aby wyjąć kostkę (w katalogu jako włącznik zapłonu)bez demontażu całej stacyjki.Prawidłowa kostka jest na drugim zdjęciu.
                      Skoda Superb II Ambition
                      2.0 TDI CR 170 KM

                      https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                      Komentarz

                      • Pil
                        Classic
                        • 2010
                        • 9

                        #12
                        Zamieszczone przez Krzycho-63
                        Po drugie:śrubki są dwie i wystarczy je poluzować aby wyjąć kostkę (w katalogu jako włącznik zapłonu)bez demontażu całej stacyjki.Prawidłowa kostka jest na drugim zdjęciu.
                        Czyli co trzeba zrobić żeby to wymienić? Bez odkręcania kierownicy będzie dostęp do tych śrubek, czy trzeba zdjąć kierownicę i kierunkowskazy?

                        Czy mogę natknąć się na jakieś niespodzianki przy wymianie tej kostki? Jestem teraz za granicą i jak mi się auto popsuje to klops.

                        Czy uważasz, że ta kostka to prawdopodobna przyczyna moich problemów?

                        Komentarz

                        • tomus7
                          RS
                          • 2010
                          • 1896
                          • Peugeot

                          #13
                          wrzuciłem zdjęcia jako pogląd by wskazać w czym problem i gdzie się znajduje drugie to część ori wymiana banalnie prosta szkoda czasu na opis skoro gość potrafi zdemontować poduchę i manetki :diabelski_usmiech
                          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                          Komentarz

                          • Pil
                            Classic
                            • 2010
                            • 9

                            #14
                            Tylko bez sarkazmu :wink: opis jak najbardziej wskazany, im bardziej szczegółowy tym lepiej, wraz z listą potrzebnych narzędzi :P

                            Komentarz

                            • tomus7
                              RS
                              • 2010
                              • 1896
                              • Peugeot

                              #15
                              Pil, kostka wymieniona :?:
                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                              Komentarz

                              • Pil
                                Classic
                                • 2010
                                • 9

                                #16
                                Niestety jeszcze nie. Jestem teraz we Włoszech, gdzie samochody z grupy VAG są bardzo mało popularne. Muszę najpierw zdobyć tę część, potem spróbuję ją wymienić.

                                Czy dostęp do tych śrubek jest możliwy bez zdejmowania kierownicy i manetek?

                                Komentarz

                                Pracuję...