[O1] Problem z hamulcami (przednimi)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robmot
    Classic
    • 2013
    • 1

    [O1] Problem z hamulcami (przednimi)

    Zamieszczone przez tomekjmopl
    Zanim wyczaiłem film z Twoim udziałem musiałem zmęczyć golfistów jakowyś
    A tak coś tam takiego jest. To poczatkowe odcinku które prowadził jeszcze Kornacki, ale jak słyszałem Skoda mu podziękowała
    Podobno ci golfiści, jeżdżacy na co dzien Jaguarami, byli pod wieeeelkim wrażeniem Superba.
  • bartosz825
    Classic
    • 2011
    • 3

    #2
    [O1] Problem z hamulcami (przednimi)

    Witam. Szukam pomoc i informacji na temat problemów z hamulami przednimi w Octavi 1 tdi 110km wersja po face liftingu
    Praktycznie od nowości mam problemy z przednim lewym hamulcem. Cały czas nierówno zużywa się klocek pod kątem góra praktycznie nie zużyta natomiast dół klocka bardzo. Przez co przy 50tys musiałem przetoczyć tarcze i wymienić kolcki w serwisie. Natomiast po 90tyś wymieniłem tarcze i klocki efekt jest identyczny. Na tarczy widać rdzę około 4 minimetrów czyli efekt jest taki sam.

    Pytanie do was czy ktoś się spotkał z podobnym problemem i co mogę zrobić żeby weliminować problem. Z góry dzięki za pomoc.

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Czy przez górę klocka rozumiesz tą część bardziej oddaloną od środka tarczy, a dół klocka to ta część przy środku tarczy? Zacisk był rozbierany? Jak wygląda powierzchnia tłoczka. Czy czopy prowadzące są proste/czyste? Czy oba klocki zewnętrzny i wewnętrzny wykazują podobne objawy?
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • bartosz825
        Classic
        • 2011
        • 3

        #4
        Zamieszczone przez kowal 2002
        Czy przez górę klocka rozumiesz tą część bardziej oddaloną od środka tarczy, a dół klocka to ta część przy środku tarczy? Zacisk był rozbierany? Jak wygląda powierzchnia tłoczka. Czy czopy prowadzące są proste/czyste? Czy oba klocki zewnętrzny i wewnętrzny wykazują podobne objawy?
        Tak dokładnie góra klocka jest bardziej oddalona od środka tarczy (i widoczna jest rdza 4 mm do krawędzi) a dół to część przy środku tarczy (około 5 mm od środka powstało wgłębienie- rysa na tarczy około 2mm głębokości). Poprzedni lewy klocek (od strony kierowcy) był starty pod kątem czujnik zużycia był ścięty. Zacisk nie był rozbierany. W tygodniu mam zamiar koło i sprawdzić jak to wszystko wygląda. Na co mam zwrócić uwagę ? Płyn hamulcowy i układ jest dobrze odpowietrzony.
        Auta nie ściąga podczas hamowania ani nie ma bić.

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2320
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          bartosz825, kowal 2002, ujął już w swoim poście powód twojego problemu,jeden prowadników musi być albo krzywy albo bardzo zabrudzony (obstawiam to drugie) przez co szczęki w jarzmie się kantują (jedna strona ma lżej a druga ciężej) przez co dochodzi do nierównomiernego ścierania okładzin,prowadniki są przykręcane na bodajże imbusa 8-kę,po oczyszczeniu dokręcaj z wyczuciem abyś nie przekręcił gwintu bo będzie ciężko,prowadnice są z jakiegoś stopu bo na pewno nie ze stali i mają nietypowy gwint.
          miłej zabawy pozdro :szeroki_usmiech
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            bartosz825, a kojarzysz co jest napisane na zacisku: FS III czy FN III ( ew. czy zacisk ma od strony koła taki drut/sprężynę )?
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2320
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              pewnie ma FS-III
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #8
                autor w opisie ma AGR, z textu wynika że 110KM, obstawiam FS-III, bo FN-3 i ATE są w ASZ/130KM. no chyba że ma jakiś swap, wtedy jest opcja, że coś przy składaniu się zabrudziło i jest krzywo.
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Tony065, ROBAL_26, też tak podejrzewam, ale chciałem uściślić, bo jak jest AGR i 110KM to różnie może być.

                  bartosz825, jak zdejmiesz zacisk to sprawdź dokładnie te prowadnice po których poruszają się klocki i zacisk ( nie mówię o tych metalowych tulejkach wkręcanych z tyłu zacisku, tylko o tych prostokątnych na których opiera się zacisk i klocki ). Powinny być gładkie, bez żadnych wżerów czy zadziorów. Jak są mocno wyrobione to klocki nie chodzą po nich gładko ( zacinają się właśnie od zewnętrznej strony tarczy ) co powoduje ich mocniejsze zużywanie się od strony wewnętrznej ( bliżej środka tarczy ).

                  TUTAJ masz pokazane jak to powinno wyglądać i działać...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • speedy1953
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 105

                    #10
                    ROBAL_26, Klucz do prowadników to imbus 7mm .
                    0 mandatów za prędkość

                    Komentarz

                    Pracuję...