Zanim wyczaiłem film z Twoim udziałem musiałem zmęczyć golfistów jakowyś
A tak coś tam takiego jest. To poczatkowe odcinku które prowadził jeszcze Kornacki, ale jak słyszałem Skoda mu podziękowała
Podobno ci golfiści, jeżdżacy na co dzien Jaguarami, byli pod wieeeelkim wrażeniem Superba.
Witam. Szukam pomoc i informacji na temat problemów z hamulami przednimi w Octavi 1 tdi 110km wersja po face liftingu
Praktycznie od nowości mam problemy z przednim lewym hamulcem. Cały czas nierówno zużywa się klocek pod kątem góra praktycznie nie zużyta natomiast dół klocka bardzo. Przez co przy 50tys musiałem przetoczyć tarcze i wymienić kolcki w serwisie. Natomiast po 90tyś wymieniłem tarcze i klocki efekt jest identyczny. Na tarczy widać rdzę około 4 minimetrów czyli efekt jest taki sam.
Pytanie do was czy ktoś się spotkał z podobnym problemem i co mogę zrobić żeby weliminować problem. Z góry dzięki za pomoc.
Czy przez górę klocka rozumiesz tą część bardziej oddaloną od środka tarczy, a dół klocka to ta część przy środku tarczy? Zacisk był rozbierany? Jak wygląda powierzchnia tłoczka. Czy czopy prowadzące są proste/czyste? Czy oba klocki zewnętrzny i wewnętrzny wykazują podobne objawy?
Czy przez górę klocka rozumiesz tą część bardziej oddaloną od środka tarczy, a dół klocka to ta część przy środku tarczy? Zacisk był rozbierany? Jak wygląda powierzchnia tłoczka. Czy czopy prowadzące są proste/czyste? Czy oba klocki zewnętrzny i wewnętrzny wykazują podobne objawy?
Tak dokładnie góra klocka jest bardziej oddalona od środka tarczy (i widoczna jest rdza 4 mm do krawędzi) a dół to część przy środku tarczy (około 5 mm od środka powstało wgłębienie- rysa na tarczy około 2mm głębokości). Poprzedni lewy klocek (od strony kierowcy) był starty pod kątem czujnik zużycia był ścięty. Zacisk nie był rozbierany. W tygodniu mam zamiar koło i sprawdzić jak to wszystko wygląda. Na co mam zwrócić uwagę ? Płyn hamulcowy i układ jest dobrze odpowietrzony.
Auta nie ściąga podczas hamowania ani nie ma bić.
bartosz825, kowal 2002, ujął już w swoim poście powód twojego problemu,jeden prowadników musi być albo krzywy albo bardzo zabrudzony (obstawiam to drugie) przez co szczęki w jarzmie się kantują (jedna strona ma lżej a druga ciężej) przez co dochodzi do nierównomiernego ścierania okładzin,prowadniki są przykręcane na bodajże imbusa 8-kę,po oczyszczeniu dokręcaj z wyczuciem abyś nie przekręcił gwintu bo będzie ciężko,prowadnice są z jakiegoś stopu bo na pewno nie ze stali i mają nietypowy gwint.
miłej zabawy pozdro :szeroki_usmiech
autor w opisie ma AGR, z textu wynika że 110KM, obstawiam FS-III, bo FN-3 i ATE są w ASZ/130KM. no chyba że ma jakiś swap, wtedy jest opcja, że coś przy składaniu się zabrudziło i jest krzywo.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Tony065, ROBAL_26, też tak podejrzewam, ale chciałem uściślić, bo jak jest AGR i 110KM to różnie może być.
bartosz825, jak zdejmiesz zacisk to sprawdź dokładnie te prowadnice po których poruszają się klocki i zacisk ( nie mówię o tych metalowych tulejkach wkręcanych z tyłu zacisku, tylko o tych prostokątnych na których opiera się zacisk i klocki ). Powinny być gładkie, bez żadnych wżerów czy zadziorów. Jak są mocno wyrobione to klocki nie chodzą po nich gładko ( zacinają się właśnie od zewnętrznej strony tarczy ) co powoduje ich mocniejsze zużywanie się od strony wewnętrznej ( bliżej środka tarczy ).
TUTAJ masz pokazane jak to powinno wyglądać i działać...
Komentarz