Kolego, wykręć cewkę - sprawa banalna - dwie śruby 10tki i odpinasz dwa kable. Obejrzyj ją dokładnie, moja miała niewielkie pęknięcie, chyba ze starości już i pod plastikiem było widać więc napuchnięcie. Po wymianie cewki problem ze stawaniem w mokre dni ustał.
Kolega czasem czyta czego dotyczy problem czy wali po przeczytaniu tytułu? Teraz o turbinie przy wolnossaku, a jakiś czas temu polecałeś komuś by w Octavii I założył halogeny i zakodował VCDSem jako dzienne.
Nie każda Octavia to dwójka i nie każdy silnik to BMN. I czasem warto przeczytać całość niż pisać głupoty.
pzdr
Cewka do wymiany, a czujnik położenia wałka jest w aparacie zapłonowym i to jest czujnik halla. Bzdury niektórzy piszą...
Dlaczego sądzisz, że bzdury?
Wyczytałem na innym forum, że jeśli czujnik przełożenia wału jest zepsuty to występują też czasami problemy z zapalaniem silnika, a takie też się u mnie pojawiają.
Może jeszcze najpierw sprawdzić ten czujnik niż kupować nową cewkę?
Chciałem odkopać temat. Moja bryczka to Octavia 1Z3 z silnikiem 1.9 BXE. Nasze skody, jeśli dobrze kojarzę to w większości między maską a błotnikami nie posiadają kanału odprowadzającego wodę. Jak pada to leci do środka. Żaden w tym problem w nowym samochodzie. Jednak moja miła ma już 14 lat i gdy elektronika (przewody, złączki) jakie znajdują się na podłużnicy przed akumulatorem zaczynają pływać, moja deska rozdzielcza zaczyna świecić się jak choinka. Jak wszystko podeschnie wszystko wraca do normy. Do tego silnik szarpie, przygasa, czasem nie da się jechać. Najdziwniejsze to, że gdy samochód zgaszę i odpalę wszystko jest ok do póki nie próbuję ruszyć. Wtedy silnik protestuje a na desce widzę większość kontrolek z olejm , check engine, abs, esp itd. (migają, lub zapalają się na stałe... różnie). W zeszłym roku na sprężarce od klimy straciłem masę, wpiąłem się bezpośrednio z akumulatora i jest ok, ale te przewody idą właśnie w tym zalewanym miejscu, więc pewnie jest gdzieś przetarcie i stąd te zwarcia. Pytanie jest takie, czy ktoś ma patent na odprowadzanie wody która wpada do komory silnika w szparze między pokrywą a błotnikiem?
Komentarz