spadek mocy oraz duze spalanie po wymianie turbo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radekw33
    Classic
    • 2012
    • 2

    spadek mocy oraz duze spalanie po wymianie turbo

    Zmień termometr :P
  • malvin13
    Classic
    • 2010
    • 6

    #2
    spadek mocy oraz duze spalanie po wymianie turbo

    Witam szanownych forumowiczów. Moja historia:
    Posiadam skodę octavią 1.9 TDI 130KM rocznik 2003. Nad prawym kołem ( pod intercoolerem) pojawił mi się olej. Doświadczony mechanik od razu stwierdził że to turbo, więc wykręciłem turbo i dałem do regeneracji w turbotechnika.prv.pl. Pan od regeneracji stwierdził iż nie ma wycieków oleju a następnie wyczyścił turbo i go poskręcał ( brak regeneracji). Zamontowałem turbo i du.. Samochód nie ma kopa ( tak jakby turbo się nie włączało na obrotach) oraz zaczęło się duże spalanie. Dodatkowo silnik zaczął kopcić przez bagnet a przy większym gazie również z tłumika. Czytając forum wymieniłem filtr powietrza ( spora poprawa) oraz wyczyściłem przepływomierz ( mechanik de facto to zrobił po zamontowaniu dwóch nowych przepływomierzy które se niby nie radziły) i umocowałem rure od intercoolera z ktrorej spadła opaska. Dodatkowo wyczyściłem EGR w którym uszkodziłem ten zawór który steruje otwarciem przez co ciągle mam błąd EGR na VAGu. Z tego co mi wiadomo błąd EGR nie powinien mieć wpływu na spalanie oraz na moc silnika. Skończyły mi się pomysły. Pomóżcie proszę...

    Zrobiłem logi dynamiczne start 3000 do 5000 obrotów na rozgrzanym silniku z grup 03,08 oraz 11. poniższe można wkleić do pliku csv i excel ladnie pokaze

    Monday,04,July,2011,12:04:45
    038 906 019 KJ ,,1.9l R4 EDC G000SG 5256,

    ,Group A:,'003,,,,Group B:,'008,,,,Group C:,'011
    ,,Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle,,Engine speed,IQ driver's req,IQ via rpm(Torq),IQ via MAF,,Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
    ,TIME,790-870,230-310,210-350,40-75%,TIME,2850-3150,65-70,47-51,47-60,TIME,2850-3150,2200-2400,2100-2600,35-80%
    MARKER,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP, /min, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, /min,,, %
    ,0.00,3360,850.0,818.3,4.8,0.40,3444,36.5,49.4,41. 7,0.80,3507,1956.0,2016.0,70.5
    ,1.21,3570,850.0,715.4,4.8,1.63,3654,34.0,48.3,36. 2,2.03,3717,1920.0,1908.0,70.5
    ,2.45,3780,850.0,715.4,4.8,2.85,3843,33.5,47.5,37. 1,3.24,3906,1908.0,1944.0,73.3
    ,3.64,3948,850.0,705.6,4.8,4.04,4032,32.7,46.9,36. 0,4.44,4074,1872.0,1896.0,75.3
    ,4.84,4137,850.0,666.4,4.8,5.24,4179,31.6,44.7,33. 5,5.64,4242,1836.0,1824.0,77.3
    ,6.04,4305,850.0,637.0,4.8,6.43,4326,30.7,42.5,31. 3,6.83,4389,1788.0,1776.0,78.1
    ,7.23,4431,850.0,607.6,4.8,7.63,4473,29.4,40.1,30. 2,8.02,4494,1752.0,1752.0,77.3
    ,8.42,4536,850.0,602.7,4.8,8.84,4578,27.7,37.9,28. 5,9.24,4599,1704.0,1740.0,77.3
    ,9.66,4641,850.0,583.1,4.8,10.07,4662,24.4,35.4,26 .1,10.49,4683,1632.0,1668.0,76.1
    ,10.90,4725,850.0,568.4,4.8,11.30,4746,23.9,33.8,2 5.0,11.70,4767,1584.0,1656.0,78.9
    ,12.10,4788,850.0,529.2,4.8,12.50,4788,22.0,32.7,2 2.8,12.90,4809,1572.0,1548.0,75.7
    ,13.30,4830,850.0,509.6,4.8,13.70,4830,19.5,31.3,2 1.7,14.10,4851,1512.0,1524.0,76.1
    ,14.50,4851,850.0,504.7,4.8,14.88,4872,19.2,28.5,2 2.0,15.28,4872,1512.0,1524.0,76.9
    ,15.68,4893,850.0,499.8,4.8,16.08,4914,19.2,25.5,2 1.7,16.48,4914,1512.0,1524.0,76.5
    ,16.88,4935,850.0,494.9,4.8,17.28,4935,17.3,23.3,2 0.6,17.68,4956,1464.0,1452.0,75.3
    ,18.08,4935,850.0,470.4,4.8,18.48,4956,17.0,21.7,2 0.3,18.88,4956,1476.0,1452.0,75.3
    ,19.28,4956,850.0,460.6,4.8,19.68,4977,15.4,21.1,2 0.6,20.08,4893,1212.0,1344.0,55.8
    ,20.48,4893,850.0,396.9,4.8,20.88,4851,2.2,29.4,19 .8,21.28,4809,1200.0,1488.0,55.4
    ,21.68,4767,850.0,460.6,4.8,22.08,4725,0.0,34.3,18 .9,22.48,4683,1176.0,1392.0,53.8
    ,22.89,4620,850.0,392.0,4.8,23.29,4557,0.3,38.2,18 .9,23.71,4494,1152.0,1344.0,54.2
    ,24.12,4452,850.0,392.0,4.8,24.54,4347,0.0,42.3,19 .8,24.94,4200,1104.0,1320.0,53.4
    ,25.34,4011,850.0,406.7,4.8,25.74,3864,0.0,47.5,20 .6,26.14,3717,1068.0,1284.0,51.8
    ,26.54,3570,850.0,396.9,4.8,26.94,3486,0.0,49.1,20 .6,27.34,3444,1056.0,1248.0,51.0
    ,27.74,3402,460.0,401.8,4.8,28.14,3360,3.0,49.4,20 .6,28.55,3318,1200.0,1236.0,52.2
    ,28.97,3297,520.0,411.6,4.8,29.38,3255,6.9,49.7,21 .4,29.80,3255,1296.0,1296.0,53.0
    ,30.20,3234,595.0,480.2,4.8,30.60,3234,10.7,50.0,2 3.6,30.98,3213,1308.0,1380.0,58.2
    ,31.40,3192,515.0,490.0,4.8,31.80,3192,3.8,50.2,21 .4,32.20,3150,1044.0,1224.0,50.2
    ,32.60,3108,405.0,411.6,4.8,33.00,3087,0.0,50.5,20 .9,33.40,3045,1032.0,1200.0,49.8

    Komentarz

    • bradley
      L&K
      • 2008
      • 1465

      #3
      Zamieszczone przez malvin13
      Zrobiłem logi dynamiczne start 3000 do 5000 obrotów na rozgrzanym silniku z grup 03,08 oraz 11. poniższe można wkleić do pliku csv i excel ladnie pokaze
      Logi to sie robi od 1500 do 4000, wyzej nie ma sensu krecic.
      Wklejasz tu: http://vaglog.rtnet.pl/


      Zastanawiam sie tez czy pedal gazu byl wcisniety do deski bo cos zyczenie kierowcy strasznie male. Zloguj dla pewnosci grupe 010.
      A przeplywka ucina paliwo, wiec polecam na czas testow, wpiecie diody zamiast przeplywki.
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz

      • rumianko
        Ambiente
        • 2009
        • 160

        #4
        powietrza i paliwa nie ma tyle ile powinno być w 100% położeniu pedału gazu, logi do poprawki i co najważniejsze nie robimy z silnika diesla - benzynowego ciągnąc go do 5000rpm.

        log z gr 3 i 10 wystarczy ale od 1500rpm do 4000 max.
        chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
        Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
        one quoter mile - 13,3 tdikiem.
        promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          #5
          Zamieszczone przez malvin13
          Nad prawym kołem ( pod intercoolerem) pojawił mi się olej. Doświadczony mechanik od razu stwierdził że to turbo
          ja pierdzielę , to już kolejny przypadek super szybkiej diagnozy mechanika dotyczącej turbo i silnika po zobaczeniu mokrego interkulera jaką słyszałem w ostatnim , dość krótkim czasie.
          ale magicy :twisted:
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • malvin13
            Classic
            • 2010
            • 6

            #6
            logi poprawie ale dopiero za dwa tygodnie bo jade na urlop. Zobacze jak sie w trasie bedzie sprawowac

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2009
              • 10917
              • Fiat

              #7
              malvin13, i zmień opis Twój silnik to ASZ. ja miałem rozwalone doloty do IC (sam IC zresztą też), dobrze się im przyjrzyj. Mi właśnie ASZ przez to kopcił ostro.

              Komentarz

              • rumianko
                Ambiente
                • 2009
                • 160

                #8
                mała rozpiska silników tdi pd

                038-906-019-90KM AB,FB,LP,Q; ANU
                038-906-019-100KM AF,AG,BL,CM,CN,DD,DE,DF,DL,FF,FJ,GC,HQ; ATD
                038-906-019-100KM BM,CL,CP,EA,EB,EJ,EK,EL,EM,FN,GG;AVB
                038-906-019-100KM AT,CR,FH,FS,HR,JM,KR,LC,MQ; AXR
                038-906-019-115KM ,A,AN,BR,BS,CD,CE,CJ,H; AJM
                038-906-019-115KM AJ,BK; ATJ
                038-906-019-115KM AR,ET,FC,J,LQ; AUY
                038-906-019-130KM BH,BP,CK,DQ,E,FG,FR,FT,HJ,KJ,LA; ASZ
                038-906-019-130KM BN,DS,DT,EN,EP,EQ,GD,GE,GF,GQ,GR,GT,JE,JL,JS; AVF
                038-906-019-130KM CF,CG,EG,EH,ER,FP,GE,GS,JD,JQ,KE; AWX
                038-906-019-150KM AQ,CL,FE,FK,HH,HK,KG,MS; ARL
                chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                Komentarz

                • bari76
                  Drive
                  • 2011
                  • 49

                  #9
                  przede wszystkim sprawdz cisnienie doladowania tz. niech ktos doda gazu do jakichs 3500 a ty sprubuj scisnac gumowy przewod zasilajacy do interkolera jesli bedzie miekki radze jechac do kogos kto ma manualny manometr i sprawdzi bez kompa jakie jest cisnienie doladowania bycmorze masz dziure w interkolerze turbinka dobrze daje ale nie do silnika tylko na wiwat mialem podobny przypadek w perzocie hdi cisnienie doladowania byc przy tych obrotach jakies 1.2 -1.5 bara wiec wystarczy mala dziura i klapa
                  bari

                  Komentarz

                  • malvin13
                    Classic
                    • 2010
                    • 6

                    #10
                    po powrocie wrzucam logi dynamiczne grupy 03 oraz 10 na 3 biegu od 1500 do 4000 obrotów
                    http://vaglog.rtnet.pl/malvin13_52174.html . Jeśli chodzi o intercooler to w sobotę będę się za niego brał ponieważ zauważyłem że jest do połowy mokry

                    Komentarz

                    • german81
                      L&K
                      • 2010
                      • 1414
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      jeszcze raz musisz zrobic logi z grupy 3 ,8 ,11.logi robimy na 3 biegu od 1500do 4000 pedał przyspieszenia w podłodze cały czas.
                      diagnostyka vag 602-614-253

                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2009
                        • 10917
                        • Fiat

                        #12
                        rumianko, co to za ustroństwo to 1.9 tdi pd ANU 90 KM? myślałem że 90 tki tylko na pompie wyłaziły. W jakim aucie ten silnik występuje na pompkach?

                        Komentarz

                        • spanky
                          Drive
                          • 2008
                          • 79

                          #13
                          Zamieszczone przez sew1981
                          rumianko, co to za ustroństwo to 1.9 tdi pd ANU 90 KM? myślałem że 90 tki tylko na pompie wyłaziły. W jakim aucie ten silnik występuje na pompkach?
                          Seat Alhambra
                          VW Sharan
                          www.edc-tuning.pl
                          Chiptuning / Diagnostyka / Hamownia DYNOMET
                          https://www.facebook.com/edctuning

                          Komentarz

                          • malvin13
                            Classic
                            • 2010
                            • 6

                            #14
                            witam ponownie,

                            logi zamieszcze jeszcze w tym tygodniu bo musze peknieta miske olejowa wymienic...
                            Niestety olej w intercolerze wciaz sie pojawia na nowo po wytarciu starego i dlatego tez bede sie bral dzis i jutro za jego rozbieranie.

                            Czy w intercolerze jest olej do jego smarowania ? Skad sie wzial olej w intercolerze. Wieczorem dodam zdjecia.

                            Komentarz

                            • marko.04.16@
                              Classic
                              • 2011
                              • 5

                              #15
                              witam mam problem z utrata mocy i wiekszym spalaniem .wymienilem turbine [rozgałeznik] i nic nie pomogło niby przepływomierz powietrza ale rozłączyłem i tez to nie to komputer pokazal ze wszystko jest ok

                              Komentarz

                              • McGan
                                RS
                                • 2010
                                • 3573
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                malvin13, intercoolera się nie smaruje Olej bierze się z turbo (jeśli się sypie), bądź z odmy (normalne). Generalnie przeważnie w TDI oleju w dolocie troszkę będzie :wink:

                                marko.04.16@, sztangę masz dobrze ustawioną?
                                Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                Komentarz

                                • marko.04.16@
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 5

                                  #17
                                  malvin13,mozesz jasniej /?nieznam sie na tych sprawach.byłem u 5 mechaniorów i kazdy co innego.

                                  [ Dodano: Sro 03 Sie, 11 22:40 ]
                                  jezeli ktos ma jakis pomysl co dolega temu silnikowi i jest z okolic gryfic to skorzystam z porady.tdi90km brak mocy duze spalanie

                                  Komentarz

                                  • bradley
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1465

                                    #18
                                    Zamieszczone przez marko.04.16@
                                    tdi90km brak mocy duze spalanie
                                    Jakie oznaczenie silnika? Bo AHF ma 110KM...
                                    Przydaloby sie zrobic log dynamiczny zeby wiedziec na czym sie stoi.
                                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                    Komentarz

                                    Pracuję...