pulsacyjne hamowanie na ABS

Zwiń
X
Zwiń
Posty
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Konjad
    Classic
    • 2010
    • 34

    pulsacyjne hamowanie na ABS

    U nas wynagrodzenie za urlop wyliczane jest ze średniej naszych trzymiesięcznych zarobków. Może u was też tak jest.
  • jefry
    Rider
    • 2009
    • 411

    #2
    pulsacyjne hamowanie na ABS

    Szlachcianki i Szlachcice,

    Pytanie dzisiaj wyskoczył mi dzieciak przed maskę...( nie udało mi się go upolować 8) ) jako że wcześniej nie miałem samochodu z ABS zrobiłem buta w hamulec puściłem i znowu buta w hamulec... zauważyłem że pedał hamulca stał się twardszy niż przed pierwszym hamowaniem. Przy pierwszym hamowaniu czuć było że ABS się załącza...( bicie pod pedałem ). Po zatrzymaniu i ruszeniu pedał hamulca przeszedł do poprawnej "formy". Czy tak powinno być ??
    Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

    Komentarz

    • Psycho Dad
      Rider
      • 2009
      • 629

      #3
      Tak powinno być , pompa od systemu abs poniosła ciśnienie w układzie hamowania. jak zablokujesz koła i włączy się abs to już nie warto kombinować, trzymasz wciśnięty pedał skupiasz się bardziej na ominięciu przeszkody lub drodze ucieczki.
      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

      Komentarz

      • jefry
        Rider
        • 2009
        • 411

        #4
        Dzieki Psycho Dad, Piwko dla Ciebie.
        Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

        Komentarz

        • beaviso
          Elegance
          • 2010
          • 767
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          To da się wyleczyć Mi przestawienie się z pierwotnych nawyków jazdy samochodami wyłącznie bez ABS, na nawyki prawidłowego korzystania z ABS, zajęło mniej więcej rok / 30 kkm. Na początku też trochę odpuszczałem jak tylko poczułem działanie ABS, teraz adaptacja do typu samochodu jest natychmiastowa. Gdy czuję działanie ABS w O2, to cisnę jeszcze mocniej, a gdy czuję poślizg w aucie bez ABS, to odrobinę puszczam. Ale na początku ABS mi się nie podobał :lol:

          M.
          666 4U

          Komentarz

          • jefry
            Rider
            • 2009
            • 411

            #6
            Zamieszczone przez beaviso
            To da się wyleczyć Mi przestawienie się z pierwotnych nawyków jazdy samochodami wyłącznie bez ABS, na nawyki prawidłowego korzystania z ABS, zajęło mniej więcej rok / 30 kkm. Na początku też trochę odpuszczałem jak tylko poczułem działanie ABS, teraz adaptacja do typu samochodu jest natychmiastowa. Gdy czuję działanie ABS w O2, to cisnę jeszcze mocniej, a gdy czuję poślizg w aucie bez ABS, to odrobinę puszczam. Ale na początku ABS mi się nie podobał :lol:

            M.
            nie chodzi oto że nie umiem jeździć chociaż zawsze można by było lepiej... nauczony przez dziadka który jeździł samochodami i uczył mnie od malucha do jazdy na pulsacji to inna sprawa. Przy ABS na śniegu wiem opór i uciekasz w stronę gdzie patrzysz. Sprawdza się ale mnie chodziło że w Warszawie jest bardzo gorąco zacząłem czuć ze samochód zaczyna nie hamować ale już tracić przyczepność ( może kwestia psychiki ) ( zaznaczam opony mam sprawne ) to puszczam i dalej opór na hamulec. Zatrzymałem się ze 2 -3 m przed gówniarzem... wiec nie było strachu ale ciekawe jakby się zachował samochód jak bym tylko trzymał hamulec... wg. mnie nie zahamowałby... i jednak upolował bym gnoja.
            Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez jefry
              wg. mnie nie zahamowałby... i jednak upolował bym gnoja.
              to sobie spróbuj na pustej drodze, co za problem, nie ma co się zastanawiać.
              pulsacja powinna ogłupiać ABS i wydłużać drogę hamowania, jak już dojrzejesz do testów to z ABSem ciśniej ze wszech sił
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • jefry
                Rider
                • 2009
                • 411

                #8
                Szkoda, nie mówię że jestem boskim kierowcą pytałem o poradę. Potrafie jeździć jak potrafię nie mówię że jestem mistrzem... oczywiście trening czyni mistrza... prosiłem o poradę i zrobił się OT ale jak już OT się nadarzył to wtrącę parę słów:
                1. udało mi się zahamować przed dwoma łosiami ( zwierze ). Na trasie gdzie właśnie był śnieg i nie życzę temu nikomu. ( ZIMA )
                2. Ratowałem się ucieczką przed pojebańcem który uznał że wzniesienie jest odpowiednim miejscem do wyprzedzania. ( ZIMA )
                3. Hamowanie przed Porąbańcem co uznał że kierunkowskazy go nie obowiązują. ( LATO )
                4. Czołówka z typem co Toyotą Yaris starał sie wyprzedzić... i zeszło mu to wieki - ucieczka w pobocze ( LATO ) - ja mogę zginąć ale nie moje Pani...

                heble mam na tyle dobre że buda staje w miejscu. I oby tak zostało i oby nikomu nie przydarzyły się podobne sytuacje...
                Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  acha, jeszcze jedno, o czym, myślę, warto wspomnieć, że posiadanie w samochodzie jakiegokolwiek układu: ABS, ESP itp. wspomagaczy nie załatwia sprawy.
                  jak dla mnie samochód stanowi pewną całość, więc od opony przez hamulce, zawieszenie, amortyzację do układziku elektronicznego i z powrotem wszystko powinno być SPRAWNE, bo w przeciwnym wypadku, żaden z układów nie ma szans na prawidłowe działanie, założenie "typowego polskiego nowego kompletu opon" czyli czterech nieużywanych dwunastoletnich sztuk złożonych z zapasów do typowych polskich "amortyzatorów" z przelotem 200kkm, niestety nie załatwia sprawy

                  swego czasu yarisy wypuszczali na oponach GY GT2 - które są obliczone na przejechanie miliona kilometrów bez oznak zużycia, czyli krótko mówiąc są wykonane z nieścieralnego plastiku
                  na tych oponach KAŻDE hamowanie, w dowolnych warunkach odbywa się z histerycznym wykorzystaniem ABSu, nie sądzę, żeby to świadczyło o jego ułomności.

                  [ Dodano: Pon 11 Lip, 11 20:40 ]
                  Zamieszczone przez jefry
                  Szkoda, nie mówię że jestem boskim kierowcą pytałem o poradę.
                  no ale to chyba otrzymałeś jeżeli chodziło tylko o pedał?
                  nie powinno się pulsować z ABSem, ale do testów jak zwykle gorąco zachęcam, nic tego nie zastąpi i mamy porównanie

                  (nie widzę tu jakiegoś specjalnego OT)
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Sev
                    L&K
                    • 2007
                    • 1295

                    #10
                    Jak w SBJ Tomka Czopika mi mówili to najefektywniejsze hamowanie jest na granicy działania ABS ale to troszkę wyższa szkoła jazdy. Lepiej cisnąć do dechy.
                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez Sev
                      ale to troszkę wyższa szkoła jazdy. Lepiej cisnąć do dechy.
                      no właśnie
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • jefry
                        Rider
                        • 2009
                        • 411

                        #12
                        Rozumiem co napisałeś ale mam wrażenie że atakujesz moją osobę pod względem mojego prowadzenia samochodu. Tak jak ty uważam że nic nie zastąpi ludzkiego wyczucia gazu, sprzęgła, redukcji i kontrowania samochodu ABS ESP ASR i temu podobne to tylko dodatki. Zawieszenie mam sprawne to samo hamulce lekki tuning, to samo ras na TB, ale nic nie zastąpi oczywiście zdrowego rozsądku.

                        Opony mam świeże. I podobnie jak Piramida nie założyłbym opon używanych do motocykla.
                        Moje pytanie zostało satysfakcjonująco wyjaśnione.

                        Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          Zamieszczone przez jefry
                          Rozumiem co napisałeś ale mam wrażenie że atakujesz moją osobę pod względem mojego prowadzenia samochodu.
                          ależ skąd, w żadnym wypadku
                          tak się po prostu WYMANDRZAM :lol:
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • jefry
                            Rider
                            • 2009
                            • 411

                            #14
                            Zamieszczone przez szkoda
                            Zamieszczone przez jefry
                            Rozumiem co napisałeś ale mam wrażenie że atakujesz moją osobę pod względem mojego prowadzenia samochodu.
                            ależ skąd, w żadnym wypadku
                            tak się po prostu WYMANDRZAM :lol:
                            Wredny Szkoda :szeroki_usmiech
                            Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez jefry
                              Wredny Szkoda :szeroki_usmiech
                              też coś :!:
                              fajne buty - to jest OT właśnie :lol:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • kabanos
                                RS
                                • 2011
                                • 4544
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Przy naciśniętym pedale hamulca na max wszystko się dzieje na granicy przyczepności (działanie ABS) i wtedy jest najefektywniejsze hamowanie. Po odpuszczeniu pedału w aucie z ABS uciekają nam cenne milisekundy, w którym samochód przebywa jakąś tam drogę (nie chce mi się tego liczyc co i przy jakiej prędkości) dochodzi reakcja kierowcy (nim mózg da sygnał mięśniom itd.), samochodu na ponowne wciśnięcie hamulca i droga hamowania wydłuża się a nie skraca. Zdaję sobie sprawę, że tu chodzi o setne części sekundy, ale czasami właśnie o taki czas chodzi, żeby nie doszło do nieszczęścia. Tak że gdybyś trzymał hamulec do końca to byś się zatrzymał jeszcze wcześniej.

                                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez kabanos
                                  Przy naciśniętym pedale hamulca na max wszystko się dzieje na granicy przyczepności (działanie ABS) i wtedy jest najefektywniejsze hamowanie. Po odpuszczeniu pedału w aucie z ABS uciekają nam cenne milisekundy, w którym samochód przebywa jakąś tam drogę (nie chce mi się tego liczyc co i przy jakiej prędkości) dochodzi reakcja kierowcy (nim mózg da sygnał mięśniom itd.), samochodu na ponowne wciśnięcie hamulca i droga hamowania wydłuża się a nie skraca. Zdaję sobie sprawę, że tu chodzi o setne części sekundy, ale czasami właśnie o taki czas chodzi, żeby nie doszło do nieszczęścia. Tak że gdybyś trzymał hamulec do końca to byś się zatrzymał jeszcze wcześniej.
                                  testy wykazują, że jak dotąd tylko ESP przewyższa reakcje supersprawnych kierowców, od ABSu ciągle możemy być lepsi, ale w 99,999999999999999% nie jesteśmy zapewne
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Sev
                                    L&K
                                    • 2007
                                    • 1295

                                    #18
                                    Starzy instruktorzy w szkołach bezpiecznej jazdy przyznają że zmienili nawyki, nawet przy poślizgu nadsterownym, stara szkoła która mówiła konta+gaz (w FWD) przy ABSie i podstawowym celu nadrzednym czyli zatrzymaniu auta mówi co innego: kontra i hebel w podłogę ale hebel z dosłownym "pierd..nięciem" w pedał ze zacytuję instruktora

                                    I to działa.

                                    Ale mnie dwa razy ABS zawiódł, ześwirował i o mało nie wybombiłem na torze raz w zielone a raz w "psią budę" Bywalcy Niskich Łąk wiedzą o co chodzi
                                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                    Komentarz

                                    • beaviso
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 767
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Sev
                                      Jak w SBJ Tomka Czopika mi mówili to najefektywniejsze hamowanie jest na granicy działania ABS ale to troszkę wyższa szkoła jazdy.
                                      A mi w ABJ Bielaka kazali hamować absolutnie na maxa. Do tego od razu z wciśniętym sprzęgłem, bo wtedy ABS działa najefektywniej (nie jest ogłupiany hamującym silnikiem).

                                      Generalnie rzecz biorąc, na równej i twardej nawierzchni (asfalt bez "tarki") ABS aktualnych generacji zawsze będzie sprawniejszy od kierowcy. Co najwyżej świetnie wyszkolony kierowca może zbliżyć się do optymalnego punktu działania ABS. Inna sprawa, że czasami hamowanie na zablokowanych kołach może być efektywniejsze, ale tylko pod warunkiem, że kierowca potrafi je z zimną krwią odblokować (wcześniej trzymając koła prosto), odzyskać przyczepność na potrzeby wykonania uniku i potem hamować dalej.

                                      Ogólnie od sporu co do wyższości ABS nad wyczuciem kierowcy ważniejsza jest szybkość reakcji kierowcy i jego zdecydowanie. Jak wykazał inny wątek na tym forum, okazuje się, że wielu z kolegów nie jest w stanie zahamować "testowo" na tyle gwałtownie, żeby uruchomić sygnalizację awaryjnego hamowania. Odnosi się to także do działania Brake Assist, które wyciska z hamulców wszystko co fabryka dała, pod warunkiem, że reakcja kierowcy jest odpowiednio gwałtowna.

                                      M.
                                      666 4U

                                      Komentarz

                                      • aro_40
                                        RS
                                        • 2007
                                        • 1529
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez beaviso
                                        Zamieszczone przez Sev
                                        Jak w SBJ Tomka Czopika mi mówili to najefektywniejsze hamowanie jest na granicy działania ABS ale to troszkę wyższa szkoła jazdy.
                                        A mi w ABJ Bielaka kazali hamować absolutnie na maxa. Do tego od razu z wciśniętym sprzęgłem, bo wtedy ABS działa najefektywniej (nie jest ogłupiany hamującym silnikiem).
                                        Jedno drobne zastrzeżenie...
                                        zdarzyło się, jak to w jeździe miejskiej się zdarza, że gościu przede mną zaczął gwałtownie hamować, więc ja za nim również gwałtownie... On odpuścił trochę, ja również trochę (nie odpuszczając hamulca całkowicie), i wtedy on dołożył znowu mocniej, a ja... mało mu w du.....pę nie wjechałem, bo mi zabrakło siły hamowania hamulec zrobił się tępy i co wtedy ????
                                        If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
                                        _______________________________________
                                        a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM

                                        Komentarz

                                        • Sev
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1295

                                          #21
                                          Zamieszczone przez beaviso
                                          Zamieszczone przez Sev
                                          Jak w SBJ Tomka Czopika mi mówili to najefektywniejsze hamowanie jest na granicy działania ABS ale to troszkę wyższa szkoła jazdy.
                                          A mi w ABJ Bielaka kazali hamować absolutnie na maxa. Do tego od razu z wciśniętym sprzęgłem, bo wtedy ABS działa najefektywniej (nie jest ogłupiany hamującym silnikiem).
                                          Doczytaj do końca co napisałem, to że najefektywniejsze hamowanie i kierowalność, bo o tym mowa, jest na granicy to fakt ale uczą hamować i tak do dechy. To o granicy działania ABS to była "luźna" dyskusja o bardziej zaawansowanych technikach.

                                          Przy okazji, spróbuj jednocześnie wcisnąć mocno pedał hamulca (przywalić w hamulec) i jednocześnie wcisnąć sprzęgło. BZDURA! Wpierw walisz w hamulec podpierając się lewą nogą o nadkole - wówczas jest najstabilniejsza pozycja a po walnięciu w hamulec, trzymając go wciskasz sprzęgło.

                                          Podnosząc obie nogi nie zaprzesz się o fotel i tym samym skuteczność hamowania nie będzie taka jak powinna bo część energii stracisz na dociśnięcie do fotela. Fizyki nie oszukasz.
                                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                          Komentarz

                                          • owen
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 482

                                            #22
                                            Zamieszczone przez szkoda
                                            swego czasu yarisy wypuszczali na oponach GY GT2 - które są obliczone na przejechanie miliona kilometrów bez oznak zużycia
                                            nie chciał bym być niegrzeczny ale nie ma takiej opony która by zniosła tak długi okres eksploatacji,milion kilometrów to jakieś trzy żywoty tego auta :szeroki_usmiech
                                            MOCY PRZYBYWAJ

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #23
                                              Zamieszczone przez owen
                                              Zamieszczone przez szkoda
                                              swego czasu yarisy wypuszczali na oponach GY GT2 - które są obliczone na przejechanie miliona kilometrów bez oznak zużycia
                                              nie chciał bym być niegrzeczny ale nie ma takiej opony która by zniosła tak długi okres eksploatacji,milion kilometrów to jakieś trzy żywoty tego auta :szeroki_usmiech
                                              GT2 jest taką oponą, polecam :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • owen
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 482

                                                #24
                                                Zamieszczone przez szkoda
                                                GT2 jest taką oponą
                                                nie twierdzę że nie ma takiej opony,stwierdzam fakt że pracując w największym koncernie oponiarskim na świecie nie słyszałem by ktoś skonstruował oponę o takim przebiegu
                                                MOCY PRZYBYWAJ

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez owen
                                                  Zamieszczone przez szkoda
                                                  GT2 jest taką oponą
                                                  nie twierdzę że nie ma takiej opony,stwierdzam fakt że pracując w największym koncernie oponiarskim na świecie nie słyszałem by ktoś skonstruował oponę o takim przebiegu
                                                  ups, ja nie wiedziałem, że Ty tak na poważnie ops: :szeroki_usmiech
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...