[O1] luz na kolumnie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tank102
    Drive
    • 2008
    • 63

    [O1] luz na kolumnie

    lu5asz, poza tym jakbyś kiedyś próbował wymienić oryginalną (plastikową) kierownicę na gwarancji, bo np szybko się starła to życzę powodzenia :wink:
    Diesel, diesel uber alle!
  • chimek11
    Rider
    • 2007
    • 482

    #2
    [O1] luz na kolumnie

    witam

    od miesiaca jestem w posiadaniu drugiej O1.
    i niestety także ona posiada luz na kolumnie kierownicy.

    lata cała na nierównościach albo jak nacisnę mocno na hamulec.

    potrzebuje wymienic w niej łożyska, szczególnie te górne

    potrzebuje oznaczenie tego łożyska i czy wymieniał już to ktoś samemu?

    jak tam u Was jest z tymi kolumnami? moja octa ma jedynie 134 tysiace nalatane.
    na forum mkIV też dużo osób się żali na ten temat.


    pozdr.

    Komentarz

    • tom.tom
      Rider
      • 2009
      • 296

      #3
      chimek11, jeżeli jest to ten luz który mam na mysli - czyli: auto stoi z wyłączonym silnikiem, a Ty energicznie krecisz kierownicą o 10-15 stopni lewo - prawo - lewo - prawo i słyszalnie i wyczuwalnie stuka - to niestety tak jest od nowości. Moja tak ma (od nowosci luz na szczęście nie narasta) i wszystkie w salonie, które sprawdzałem, tak miały.

      Ten luz objawia się także podczas np. przejazdu przez dziurę lub przez tory kolejowe - wyczuwalny na kierownicy dla osób które zwracają uwagę na takie rzeczy.

      Nie dawało mi to spokoju i sprawdziłem gdzie jest dokładnie ten luz (w serwisach rozkładają rece i mówią że ten typ tak ma). Otóż luz pochodzi z przekładni kierowniczej a nie z kolumny. Jest on spowodowany luzem pomiedzy wałkiem wyjsciowym a łożyskiem wałeczkowym znajdującym się w górnej części przekładni. Sprawdza się to w taki sposób, że trzeba zdemontować plastiki nad pedałami i jedna osoba chwyta ręką wałek który "wychodzi" z podłogi, a druga osoba szarpie kierownicą w prawo - lewo. Wyczujes zwtedy jak ten wałek dyla we wszystkie strony o parę dziesiątych mm. Gdy odkrecisz dolny przegub Cardana od tego wałka i bedziesz szarpał samym wałkiem, też to wyczujesz.

      W teorii luz ten powinien zostac wytłumiony przez cisnienie hydrauliczne na zaworze nadążnym, który znajduje się na tym wałku - ale w tym typie tak nie jest. Np. przekładnie do Skody Fabii też mają ten luz w stanie spoczynku, ale już po uruchomieniu silnika luz ten znika i jest niewyczuwalny - wytłumiony.

      Natomiasty jeżeli luz jest faktycznie na kolumnie kierownicy, to na pewno nie na łozyskach.
      Trzeba wpierw sprawdzić: 1. dokręcenie wszystkich śrub trzymających kolumnę 2. Sprawdzic czy nie poluzowała sie nakretka mechanizmu levera (ta dźwigienka do podnoszenia i opuszczania kolumny) 3. Spradzić czy luz nie powstał na wielowypuscie gdzie nachodzą na siebie poszczególne rury kolumny (tam gdzie kolumna składa sie przód - tył)

      Jeżeli chodzi o wymianę łożysk - to zwykle są to łożyska specjalne, które nie są w normalnej sprzedaży. Dostaniesz je w punktach regeneracji przekładni kierowniczych. Ale na 99 % to nie łożyska. One mają trwałość ogromną, nie zajedziesz ich normalnie kręcąc kierownicą.

      tom
      Pozdrawiam tom_tom

      Komentarz

      • zepter00
        RS
        • 2008
        • 2304

        #4
        Sprawdź czy wsunięcie - skrócenie osiowej regulacji kolumny kierownicy o 2-3-4 cm nie likwiduje całkowicie problemu.
        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

        Komentarz

        • prot
          Classic
          • 2009
          • 1

          #5
          Miałem podobny problem. W serwisie dowiedziałem się, że luz na "jeden palec" jest dopuszczalny. Kiedy zrobił się wiekszy, dokręcili dwie śruby/nakrętki (nie chcieli powiedzieć dokładnie) i luz się zmniejszył. Teraz znowu mam na "jeden palec". Dziwne, skoro już coś dokręcali, mogli ten luz zniwelować całkowicie.

          Komentarz

          • Cubarius
            Ambiente
            • 2011
            • 148

            #6
            prot, wiesz moze juz jakie to srubty trzeba dokrecic, zeby zniwelowac lub zmniejszyc ten luz?
            Aby zawsze dotrzeć do celu...

            Komentarz

            Pracuję...