[O1] Problem z odpalaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DARON135
    Classic
    • 2011
    • 31

    [O1] Problem z odpalaniem

    Brak pewności bo na szybko to robiłem, ale już drugi raz sprawdziłem i są wyprowadzone piny w tym gruszkowym ładnie. To jak mówisz że na tej gruszce można odpalić nowsze VCDSy niż 11.3 Millenium?

    A i co to trzeba usunąć by kabel sam się naprawiał jak to mówiłeś, i czy usunięcie naprawi już uwalony kabel czy usuwać trzeba z nieuwalonego?
  • acero1964
    Ambiente
    • 2010
    • 118

    #2
    [O1] Problem z odpalaniem

    Witam

    Ostatnio pojawił mi się problem z odpalaniem samochodu na zimno np jak postoi całą noc.
    Na ciepłym silniku i dobrze niewychłodzonym nie ma problemu.
    Kręci normalnie, odpala wskazówka skacze ponad 1000 rpm, spada do 800 i w tym momencie silnik zaczyna się dusić trzęsie autem i obroty powoli spadają do zera i gaśnie.
    Można próbować wciskać gaz i w wielkich bólach silnik jakoś się podnosi i nie gaśnie.
    Problem występuje nie zawsze na zimnym silniku, ale jak już wystąpi to przez pierwszą minutę jazdy słabo reaguje na wciśnięcie gazu i coś tak jedzie choćby nie chciało. za chwilę się unormuje sytuacje i wszystko jest ok. jeśli problem przy odpaleniu nie wystąpi to też nic nie muli i dobrze reaguje na gaz. wymienione mam już świece i kable ale problem dalej występuje. na kompie oczywiście zero błędów.... 3 dni z rzędu nie ma problemu a potem przez 3 dni jest problem. i tak w kółko już 2 tygodnie :x

    Komentarz

    • ms251
      Classic
      • 2010
      • 7

      #3
      Witam, spróbuj wyczyścić przepływkę a i przepustnicę nie zawadzi, aczkolwiek stawiam na przepływkę.

      Komentarz

      • acero1964
        Ambiente
        • 2010
        • 118

        #4
        robiłem sobie logi dynamiczne kilka dni temu i wyszło że przepływka jest w porządku, no ale mogę spróbować przeczyścić

        Komentarz

        • mario7510
          Classic
          • 2011
          • 2

          #5
          czesc ...
          jestem tu nowy , wiec moze na poczätek wszystkich pozdrawiam...
          a moje pytanie jest takie mam octavie w dieslu z silnikem 1.9TDi 110 konnym ,muj problem polega na tym ze auto ma problemy z odpalaniem na cieplym rozgrzanym silniku, o wskazuwki i mozliwosci rozwiäzania tego problemu bede bardzo wdzieczny ...pozdrawiam wszystkich uzytkownikuw octavek

          Komentarz

          • acero1964
            Ambiente
            • 2010
            • 118

            #6
            świece i kable wymienione, przepływka i przepustnica wyczyszczona, brak efektu...
            ma ktoś więcej pomysłów ?

            Komentarz

            • PanPys
              Classic
              • 2009
              • 19

              #7
              A czy masz Climatronic ? I Czy przypadkiem problem nie występuje tylko przy włączonym ?

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10993
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                mario7510, po pierwsze popraw profil na Octavia 1
                po drugie poszukaj wątków o ciepłym silnku i problem z odpalaniem - było mnóstwo razy
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • acero1964
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 118

                  #9
                  Zamieszczone przez PanPys
                  A czy masz Climatronic ? I Czy przypadkiem problem nie występuje tylko przy włączonym ?
                  nie wiem czy to do mnie czy do kolegi mario, ale climatronic mam i nie ma to żadnego wpływu czy jest włączony czy nie, zauważyłem na vag comie jedną dziwną rzecz jeszcze, ostatni blok w grupie 001, jest ciąg jedynek i zer, jedna z tych jedynek oznacza iż temperatura bodajże silnika jest poniżej 85 stopni chyba, ale sam czujnik pokazuje powyżej 85, jakiś taki dziwny konflikt jakby, zastanawiam się czy to może ma jakiś wpływ hmmm....

                  Komentarz

                  • obloz
                    Classic
                    • 2010
                    • 41
                    • Opel

                    #10
                    Zamieszczone przez acero1964
                    ostatni blok w grupie 001, jest ciąg jedynek i zer, jedna z tych jedynek oznacza iż temperatura bodajże silnika jest poniżej 85 stopni chyba, ale sam czujnik pokazuje powyżej 85, jakiś taki dziwny konflikt jakby, zastanawiam się czy to może ma jakiś wpływ hmmm....
                    A to nie jest ściśle powiązane z READINESS - to jest jak wchodzisz w ENGINE ( w vag-com) ? Jak masz właśnie w readiness wszędzie PASS to wtedy w ENGINE-> ostatnia blok w 001 będą w nim same 1-nki ???
                    Tak mi się wydaje, oder...?
                    Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      acero1964, a u ciebie nie ma przypadkiem dwóch czujników temp.? Jak jest wysypany ten od kompa silnika to takie jazdy właśnie się dzieją, na desce wszystko jest niby OK ( ten czujnik pracuje dobrze ) a komp dostaje świra ( bo choć jest np. +20 st na zewnątrz to widzi np. -15 st ).
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • obloz
                        Classic
                        • 2010
                        • 41
                        • Opel

                        #12
                        kowal 2002 Ja też mam AQY i jest jeden czujnik ( 4-pionwy), gwoli ścisłości w kolorze zielonym. Kiedyś u siebie zdiagnozowałem ( przez przypadek) awarie właśnie niego. Wszedłem do Engine i Instruments porównałem temperatury. Miałem ponad 30 st. C różnicy - między tym co miałem na wskaźniku a tym co dostawał ECU.
                        Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

                        Komentarz

                        • ahmed799
                          RS
                          • 2009
                          • 6871
                          • Ford

                          #13
                          acero1964, miałem podobnie kiedyś jak Ty wymieniłem wkład pompy paliwa i wszystko od tamtej chwili jest oki.

                          филип
                          Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                          Komentarz

                          • obloz
                            Classic
                            • 2010
                            • 41
                            • Opel

                            #14
                            Tak mi się przypomniało - acero1964 dopiero teraz zwróciłem uwage na to, że masz LPG. Jakiś czas temu miałem całkiem podobne objawy jak u ciebie - reaguje z pewnym opóźnieniem na dodanie gazu, trzeba troche pokręcić rano jak się odpala samochód , itd...

                            DO rzeczy - sprawdź w Vag-Com grupę 032 - i zobacz jakie masz poprawki na I-szej i II-giej sondzie lambda. Jeżeli masz wartości na dużym "minusie" ( -8 lub -9 %), to właśnie tak będzie się zachowywał motor przy pierwszym odpalaniu. u siebie metodą prób i błędów ustawiłem tak czasy wtryskiwaczy LPG, że mam poprawki odpowiednio I-sza sonda ( -3 ; -2 % podobnie jak na benzynie) i II-ga sonda od -1% do +3%.
                            W takim ustawieniu samochód pracuję ładnie i spalanie też jest na normalnym poziomie.

                            Powiedz acero1964 masz jakieś błędy ? i czy READINESS masz wszedzie PASS ??
                            Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #15
                              Zamieszczone przez obloz
                              kowal 2002 Ja też mam AQY i jest jeden czujnik ( 4-pionwy), gwoli ścisłości w kolorze zielonym. Kiedyś u siebie zdiagnozowałem ( przez przypadek) awarie właśnie niego. Wszedłem do Engine i Instruments porównałem temperatury. Miałem ponad 30 st. C różnicy - między tym co miałem na wskaźniku a tym co dostawał ECU.
                              Właśnie o to mi chodziło ( źle się wyraziłem poprzednio ). W firmie koleś miał OI z LPG i dokładnie takie same objawy. Wymienił w ciemno czujnik i nie pomogło. Wywalało błędy z lambdy itp. Chyba nawet brał się za wymianę lambdy ale bez skutku. Po sprawdzeniu obu temperatur okazało się, że ten wymieniony czujnik też był uszkodzony. Kolejna wymiana i wszystko wróciło do normy.
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • acero1964
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 118

                                #16
                                no tak u mnie nie ma absolutnie żadnych błędów, szkoda bo może łatwiej było by zdiagnozować o co chodzi :P w grupie 032 miałem -12,5 % i auto już było u gazownika, poustawiał jeszcze raz gaz i się znacznie poprawiło ale nie do końca, zrobię sobie dziś jeszcze raz logi zobaczę jak wygląda grupa 032. generalnie po świecach kablach, czyszczeniu i regulacji gazu poprawiło się znacznie, przez ostatnie 7 dni zgasł tylko raz o 6 rano, aczkolwiek widać po odpaleniu czasem nawet jak nie zgaśnie że coś już go prawie bierze. no nic na początek zrobię logi w drodze powrotnej z pracy jak będzie dalej na minusie to do gazownika, potem o tej pompie pomyślę :wink:

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #17
                                  acero1964, ale błędów nie musi być, bo temperatura może nie być poza zakresem, tyle tylko, że jest np. zaniżona o 30-40 st. Jeśli silnik jest zimny ( nie był np. odpalany przez kilka godzin ) to można te wskazania zweryfikować nawet bez odpalania. Jak na zewnątrz masz np. 25 st. to czujniki powinny pokazywać coś podobnego ( powiedzmy ok. 20 st ). Jak pokazuje 10 st. albo mniej to masz 100% pewności, że czujnik jest uszkodzony.
                                  Jeśli wskazania wyglądają OK, to trzeba sprawdzić jeszcze na odpalonym i grzejącym się powoli silniku, bo czasem czujnik głupieje od wstrząsów, albo po delikatnym podgrzaniu.
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • acero1964
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 118

                                    #18
                                    ok kowal 2002 popatrzę na tą temperaturę. tymczasem zrobiłem sobie logi dynamiczne dla grupy 032 popatrzcie Panowie jak to wygląda
                                    jeden odczyt w grupie 032 jest na -7% to chyba nie dobrze co ?

                                    link: http://vaglog.rtnet.pl/acero1964_54996.html

                                    Komentarz

                                    • mario7510
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 2

                                      #19
                                      ok dziekuje za odpowiedz , poszukam tak jak mi podpowiedziales...

                                      Komentarz

                                      Pracuję...