witam mam problem skacza obroty silnika podlaczylem kabel serwisowy pokazalo mi regulacja kontroli biegu jalowegoi oraz 00668 napiecie bateri terminal 30 znalazlem na forum podobny problem ale z tego co tam pisza nic nie rozumiem moze ktos powie bardziej po chlopsku co z tym zrobic cz lest to do wymiany jakas czesc czy poprostu regulacja wystarczy prosze o pomoc z gory dziekuje
moze ktos posiada zdjecia jak sie dobrac do przepustnicy
Ściągasz obudowę filtra powietrza i masz przepustnice
Poszukaj na forum tematów o czyszczeniu przepustnicy, falujących obrotach, itp. Trochę tego jest do przeczytania.
Odkręcasz pokrywę z napisem 1.6 o ile ją masz. Potem od filtra powietrza wychodzi tak zwana odma. Do pokrywy filtra powietrza (prawy górny róg, prostokąt) przymocowana jest za pomocą czterech śrubek. Odkręcasz je krzyżakiem i otrzymujesz odmę odkręconą z jednej strony. Teraz ostrożnie, żeby nie urwać odczepiasz przewody idące z komory silnika
To srebrne po środku to przepustnica. Połączona jest z odmą za pomocą zatrzasku - bierzesz kombinerki, chwytasz za zatrzask i ściągasz odmę z przepustnicy lekko ciągnąc do tyłu i kręcąc na boki. Jak jest ok to masz taki widok na przepustnicę.
Jeżeli chcesz ją odkręcić to musisz się po-wygimnastykować i odkręcić cztery śrubki imbusowe. Dwie odkręcisz bez problemu, ale kolejne dwie (te na dole) musisz odkręcić siedząc na środku komory silnika i na oślep. Potem od przepustnicy odczepiasz przewód z płynem chłodniczym (uwaga, będzie ciekło), odczepiasz kostkę z elektroniką i zdejmujesz linkę gazu. Wyciągasz przepustnicę razem z silnikiem krokowym i czyścisz.
Jeżeli wyciągniesz odmę w taki sposób:
To od razu idź kupić nową, bo jak zakleisz to szkotem to będzie Ci brało lewe powietrze i obroty będą skakać od 700 do 1500.
Komentarz