[O1] Drzwi otwieraja sie za drugim razem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartusg
    Classic
    • 2010
    • 5

    [O1] Drzwi otwieraja sie za drugim razem

    Dziękuję wszystkim!
  • kubeki
    Drive
    • 2009
    • 40

    #2
    [O1] Drzwi otwieraja sie za drugim razem

    Witam,
    Z racji tego, ze mam kilka dni urlopu postanowiłem doprowadzić do ładu zamki w drzwiach (a właściwie brak kontrolki otwartych drzwi na liczniku, brak światła wewnątrz samochodu po otwarciu drzwi, brak światełka w drzwiach). Po zaczerpnięciu wiedzy z forum wytypowałem jako główny powód w/w usterek mikrostyk. Po wymontowaniu zamka wymieniłem mikrostyk według opisów na forum ale coś mnie podkusiło i rozebrałem ten zamek dalej aby dostać sie do tych "zimnych lutów" o których tez tu trochę było pisane (zamek został rozebrany prawie na części pierwsze). Po obejrzeniu tych lutów stwierdziłem ze są ok ( a nawet mój strach przed ponownym ich lutowaniem to stwierdził) zacząłem wszystko składać do kupy i montować w drzwi. Wszystko fajnie się poskładało pomontowało aż tu na koniec niespodzianka. Po mojej "naprawie" wygląda to teraz tak, że drzwi od pasażera otwierają się w następujący sposób: po otwarciu pilotem drzwi się otwierają (dynks w drzwiach unosi się do góry) ale z zewnątrz za pomocą klamki drzwi już nie można otworzyć-trzeba dodatkowo przekręcić kluczykiem od zewnątrz aby otworzyć drzwi klamką. Jednak ów otwarcie następuje dopiero po dwukrotnym pociągnięciu za klamkę. Po otwarciu kluczykiem drzwi reagują w ten sam sposób, że trzeba dwukrotnie pociągnąć za klamkę. Stąd moje pytanie czy miał już ktoś z czymś takim do czynienia? Gdzie mógłbym szukać przyczyny- czy po stronie złego montażu zamka czy może to coś z elektronika.

    Na koniec dodam, że wymiana mikrostyku powiodła się połowicznie tzn. styk działa ok ale nie łączą kable z zamkiem. Powodem tego jest popsute to "złącze" czy jak się to zwie. Stad moje kolejne pytanie czy naprawa tego polega na wymianie tylko samego "złącza" ( (jakiś magik jest w stanie to łatwo wykonać)? Czy trzeba wymienić całą wiązkę przewodów czy może trzeba ciąć kable i sztukować? Sory może to głupie pytanie ale na elektronice to ja się kompletnie nie znam. Dodam jeszcze zdjęcie tego "złącza", będzie to link bo inaczej nie umiem.



    Na koniec dodam/"przestrzegę" pozostałych, że te zimne luty to chyba nie jest taka łatwa sprawa. Na zdjęciach wygląda wszystko fajnie ale w rzeczywistości są to bardzo małe luty do których potrzeba chyba jakiejś "dokładniejszej" lutownicy.

    Aha jutro kolejna część walki z zamkiem. Mam jednak wrażenie, że polegnę także POMOCY ;d
    Z racji na późną porę zakończenia "naprawy" mam nadzieje, że nic nie namieszałem opisując moja usterkę.

    Moja skoda to: rok prod. 2002, silnik AKL, centralny zamek z pilota (nie scyzoryk), mam chyba ten moduł komfortu-dziś dopiero to zobaczyłem bo naprawiłem tez wkładki i moglem przekręcać kluczyk(szyby podnoszą się lub opuszczają w zależności czy kluczyk przytrzymam w pozycji otwartej czy zamkniętej-chociaż to z moich bardzo krótkich obserwacji nie działa za każdym razem, muszę się tym pobawić) i po załączeniu alarmu wszystkie szyby się podnoszą do góry.

    Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

    Komentarz

    • phrix
      L&K
      • 2007
      • 1000
      • Audi
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      ...że trzeba dwukrotnie pociągnąć za klamkę - Stąd moje pytanie czy miał już ktoś z czymś takim do czynienia? ...
      Standard po grzebaniu w zamku. Prawdopodobnie źle osadziłeś zamek zbyt wysoko lub zbyt nisko. Poluzuj zamek na imbusach i delikatnie podbij go do góry - tam gdzie jest język zamka jest gruba blacha która powinna się zlicować lub schować z wycięciem blachy w drzwiach. (już nie pamiętam czy musisz dać go do dołu czy do góry) Zamek przestanie haczyć i drzwi zaczną otwierać się za pierwszym razem. Jest jeszcze opcja, że linka od klamki jest zbyt luźna i trzeba ją podregulować (regulacja torxem z boku zamka) ale moim zdaniem to ta pierwsza przyczyna.

      Co się tyczy problemów z odryglowaniem to sprawdź ustawienie siłownika, jest to wszystko bardzo delikatne często jego przestawienie rozwiązuje problem.
      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

      _

      Komentarz

      • kubeki
        Drive
        • 2009
        • 40

        #4
        Ustawienia siłownika? Masz na myśli tą część zamka w której znajdują się plastikowe zębatki oraz "zimne luty"? Tam należało by poprzestawiać ustawienia tych trybików?

        Komentarz

        • laurin
          Rider
          • 2009
          • 727

          #5
          Zamieszczone przez kubeki
          Powodem tego jest popsute to "złącze" czy jak się to zwie.
          Co się w nim popsuło ?

          Zamieszczone przez kubeki
          drzwi reagują w ten sam sposób, że trzeba dwukrotnie pociągnąć za klamkę.
          Moim zdaniem za mocno masz naciągniętą linkę na klamce zewnętrznej. Spróbuj ja delikatnie poluzować. Ja jak za mocno naciągnąłem ta lineczkę, to w ogóle drzwi nie chciały się otworzyć ani z wew ani z zew :lol:

          Komentarz

          • kubeki
            Drive
            • 2009
            • 40

            #6
            Co się w nim popsuło ?

            Tak jak na zdjęciu widać złącze/wtyczka ta jest pęknięta. Wsuwając ja w gniazdo zamka nie zatrzaskuje się i przewody tak jakby nie stykały.

            Niedługo idę "naprawiać" dalej. Mam nadzieje, że to kwestia regulacji linek a nie coś w tych trybikach.

            Komentarz

            • laurin
              Rider
              • 2009
              • 727

              #7
              Jak uda ci się dostać samą wtyczkę to moim zdaniem wystarczy ją tylko podmienić i tyle. Ja bym nie pruł całej wiązki...

              Komentarz

              • kubeki
                Drive
                • 2009
                • 40

                #8
                a jak już się ją zdobędzie to możliwe jest wlutowanie tam kabelków? robi się takie coś?

                Komentarz

                • phrix
                  L&K
                  • 2007
                  • 1000
                  • Audi
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zacznij od odpowiedniego zamontowania zamka, wtedy centralny też powinien działać normalnie. Jeżeli wszystko dobrze poskładałeś to raczej postaraj się podnieść zamek niż regulować linkę.

                  Powodem tego jest popsute to "złącze" czy jak się to zwie
                  Co jest nie tak z tą kostką, nie styka jest skorodowana ?? Moim zdaniem szybciej problemem będzie załamany przewód na wiązce przy wyjściu z drzwi. Kostkę można przelutować bez problemu.
                  Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                  _

                  Komentarz

                  • kubeki
                    Drive
                    • 2009
                    • 40

                    #10
                    Już doszedłem do ładu z tym zamkiem. źle go złożyłem. Tam gdzie są te "zimne luty" znajduję się też zębatka ze ślimakiem/gwintem zakończona uchem/oczkiem do którego powinien wchodzić bolec od mechanizmu do którego zamocowany jest ten dynks, który się chowa przy zamkniętych drzwiach. No i ja najzwyczajniej nie wcelowałem tym bolcem w to ucho. Po prawidłowym złożeniu wszystko działa dobrze tj. otwiera się i zamyka tak jak powinno.
                    Dodam jeszcze, że oprócz objawów jakie wczoraj miałem (otwieranie drzwi po dwukrotnym pociągnięciu za klamkę) dodatkowym objawem jaki wczoraj miałem to to że nie za każdym razem otwierały mi się drzwi pasażera (naprawiane) za pomocą pilota. Z uwagi na późną porę i niepewność co do objawu nie chciałem już wczoraj mącić

                    Zamieszczone przez phrix
                    Co jest nie tak z tą kostką, nie styka jest skorodowana ?? Moim zdaniem szybciej problemem będzie załamany przewód na wiązce przy wyjściu z drzwi. Kostkę można przelutować bez problemu.
                    Kostka jak widać na zdjęciu ma ułamany ten kołnierz który powoduje zatrzaśniecie się jej na drugiej połowie kostki. Także narazie jest tak tylko wciśnięta. Po poruszaniu nią wszystkie brakujące światełka, kontrolki zapalają się także prawdopodobnie to jest przyczyna (nie łączy). Teraz muszę skombinować ta kostkę, po kupnie jej będę już widział co dalej robić (czy coś lutować czy może wystarczy rozebrać ją i poprzekładać polutowane już piny).
                    Wydaje mi się, że to jest główną przyczyną. Najpierw muszę zrobić tą kostkę bo ewidentnie niełączy a później jak coś szukać przerw gdzie indziej. Także drzwi pasażera wydają się na obecną chwilę opanowane.

                    Pozostają teraz drzwi od kierowcy. W nich mam chyba popsute wiosełko od wkładki bo przekręcając kluczyk w prawo/lewo nic się nie dzieje-sytuacja chyba do opanowania.
                    Ale mam oto taką zagadkę: Po otwarciu drzwi od kierowcy pali mi się tylko światełko w boczku drzwi i to nie za każdym razem (od czasu do czasu jak się chyba coś tam dobrze połączy). Światło wewnątrz samochodu oraz kontrolka na liczniku nie zapalają się. W związku z tym mam prośbę aby oprócz czynności które ja chce wykonać (sprawdzenie wiązki przy wejściu w drzwi, mikrostyku oraz zimnych lutów) podpowiedzieć co jeszcze można sprawdzić. Wiem, że na początku to powinienem sprawdzić i później dopiero pytać dalej ale jak już opowiadałem o drzwiach od pasażera postanowiłem i oto zapytać przy okazji.
                    Ps. Sory za długie rozbudowane i może niekiedy trochę bezsensowne zdania ale próbuje wszystko dokładnie opisać

                    Komentarz

                    Pracuję...