Picasso_26 - masz rację w tym co mówisz. Ale: trzeba użyć małych magicznych szczypczyków do pierścieni Segera
(które mam od kolegi a on chyba od swojego taty
Takiem małe, stare, polskie albo nawet ruskie
Seger wychodzi do strzału - naprawdę.



Ja nie jestem za odkręcaniem rurek, ponieważ raz zakręcona miedziana rurka się utwardza w miejscu gdzie jest spęczona pod śrubą, i po drugim czy trzecim dokręceniu już nie siada tak, jak za pierwszym razem. Potem wali gazem pod maską. Dla mnie wyciąganie reflektora to jakiś kosmos, łatwiej mi odkręcić parę wkrętów i zdjąć zderzak. Przy okazji robię przegląd bebechów pod zderzakiem itd... Gazu też wypalać nie trzeba, bo elektrozawór jest zamknięty. Sprawdźcie moją metodę, jest naprawdę jakieś 3x szybsza.
Picasso_26, a tak nawiasem, to fajnie że dzięki Tobie w końcu zaczęła się jakaś konstruktywna dyskusja na temat samodzielnej obsługi Omegasa. Było już dosyć problemów z ASO, dywagacji, domysłów. Razem dajemy radę
Co do resetu korekcji czasów wtrysku o które pytasz - właśnie niech się wypowie filip_auto jak to robili. Według tego co jest opisane w różnych źródłach, to w OBD II teoretycznie powinien skasować długookresowe korekcje (LONG FT X) po długotrwałym odłączeniu akumulatora.
"5.5.1. Zapis i odczyt wartości
parametru LONG FT X z pamięci
RAM sterownika
Pamięć RAM jest pamięcią z której program sterujący może
dane odczytywać i do niej zapisywać. Dane w pamięci RAM
są przechowywane tylko wówczas, gdy sterownik jest zasilany
energią elektryczną. Odłączenie akumulatora lub sterownika
od instalacji elektrycznej samochodu powoduje utratę
danych, zapisanych w pamięci RAM sterownika.
Przed pierwszym uruchomieniem silnika samochodu po:
• wyprodukowaniu;
• odłączeniu zasilania od sterownika;
• odłączeniu akumulatora od instalacji elektrycznej samochodu;
• skasowaniu wartości parametrów LONG FT X poleceniem
z testera diagnostycznego (niektóre testery mają taką
funkcję);
wartości parametrów LONG FT X, we wszystkich przedziałach
warunków pracy silnika, są równe zero.
Jeśli w określonym przedziale warunków pracy silnika, zostanie
wyznaczona nowa wartość parametru LONG FT X,
z wykorzystaniem procedury adaptacji czasu wtrysku, to w
pamięci RAM, zastępuje ona poprzednią wartość dla tego
zakresu warunków pracy. Zasada ta obowiązuje wszystkie
przedziały warunków pracy silnika."
(które mam od kolegi a on chyba od swojego taty
Takiem małe, stare, polskie albo nawet ruskie
Seger wychodzi do strzału - naprawdę.Ja nie jestem za odkręcaniem rurek, ponieważ raz zakręcona miedziana rurka się utwardza w miejscu gdzie jest spęczona pod śrubą, i po drugim czy trzecim dokręceniu już nie siada tak, jak za pierwszym razem. Potem wali gazem pod maską. Dla mnie wyciąganie reflektora to jakiś kosmos, łatwiej mi odkręcić parę wkrętów i zdjąć zderzak. Przy okazji robię przegląd bebechów pod zderzakiem itd... Gazu też wypalać nie trzeba, bo elektrozawór jest zamknięty. Sprawdźcie moją metodę, jest naprawdę jakieś 3x szybsza.
Picasso_26, a tak nawiasem, to fajnie że dzięki Tobie w końcu zaczęła się jakaś konstruktywna dyskusja na temat samodzielnej obsługi Omegasa. Było już dosyć problemów z ASO, dywagacji, domysłów. Razem dajemy radę

Co do resetu korekcji czasów wtrysku o które pytasz - właśnie niech się wypowie filip_auto jak to robili. Według tego co jest opisane w różnych źródłach, to w OBD II teoretycznie powinien skasować długookresowe korekcje (LONG FT X) po długotrwałym odłączeniu akumulatora.
"5.5.1. Zapis i odczyt wartości
parametru LONG FT X z pamięci
RAM sterownika
Pamięć RAM jest pamięcią z której program sterujący może
dane odczytywać i do niej zapisywać. Dane w pamięci RAM
są przechowywane tylko wówczas, gdy sterownik jest zasilany
energią elektryczną. Odłączenie akumulatora lub sterownika
od instalacji elektrycznej samochodu powoduje utratę
danych, zapisanych w pamięci RAM sterownika.
Przed pierwszym uruchomieniem silnika samochodu po:
• wyprodukowaniu;
• odłączeniu zasilania od sterownika;
• odłączeniu akumulatora od instalacji elektrycznej samochodu;
• skasowaniu wartości parametrów LONG FT X poleceniem
z testera diagnostycznego (niektóre testery mają taką
funkcję);
wartości parametrów LONG FT X, we wszystkich przedziałach
warunków pracy silnika, są równe zero.
Jeśli w określonym przedziale warunków pracy silnika, zostanie
wyznaczona nowa wartość parametru LONG FT X,
z wykorzystaniem procedury adaptacji czasu wtrysku, to w
pamięci RAM, zastępuje ona poprzednią wartość dla tego
zakresu warunków pracy. Zasada ta obowiązuje wszystkie
przedziały warunków pracy silnika."
Komentarz