Picasso_26 - masz rację w tym co mówisz. Ale: trzeba użyć małych magicznych szczypczyków do pierścieni Segera (które mam od kolegi a on chyba od swojego taty Takiem małe, stare, polskie albo nawet ruskie Seger wychodzi do strzału - naprawdę.
Ja nie jestem za odkręcaniem rurek, ponieważ raz zakręcona miedziana rurka się utwardza w miejscu gdzie jest spęczona pod śrubą, i po drugim czy trzecim dokręceniu już nie siada tak, jak za pierwszym razem. Potem wali gazem pod maską. Dla mnie wyciąganie reflektora to jakiś kosmos, łatwiej mi odkręcić parę wkrętów i zdjąć zderzak. Przy okazji robię przegląd bebechów pod zderzakiem itd... Gazu też wypalać nie trzeba, bo elektrozawór jest zamknięty. Sprawdźcie moją metodę, jest naprawdę jakieś 3x szybsza.
Picasso_26, a tak nawiasem, to fajnie że dzięki Tobie w końcu zaczęła się jakaś konstruktywna dyskusja na temat samodzielnej obsługi Omegasa. Było już dosyć problemów z ASO, dywagacji, domysłów. Razem dajemy radę
Co do resetu korekcji czasów wtrysku o które pytasz - właśnie niech się wypowie filip_auto jak to robili. Według tego co jest opisane w różnych źródłach, to w OBD II teoretycznie powinien skasować długookresowe korekcje (LONG FT X) po długotrwałym odłączeniu akumulatora.
"5.5.1. Zapis i odczyt wartości
parametru LONG FT X z pamięci
RAM sterownika
Pamięć RAM jest pamięcią z której program sterujący może
dane odczytywać i do niej zapisywać. Dane w pamięci RAM
są przechowywane tylko wówczas, gdy sterownik jest zasilany
energią elektryczną. Odłączenie akumulatora lub sterownika
od instalacji elektrycznej samochodu powoduje utratę
danych, zapisanych w pamięci RAM sterownika.
Przed pierwszym uruchomieniem silnika samochodu po:
• wyprodukowaniu;
• odłączeniu zasilania od sterownika;
• odłączeniu akumulatora od instalacji elektrycznej samochodu;
• skasowaniu wartości parametrów LONG FT X poleceniem
z testera diagnostycznego (niektóre testery mają taką
funkcję);
wartości parametrów LONG FT X, we wszystkich przedziałach
warunków pracy silnika, są równe zero.
Jeśli w określonym przedziale warunków pracy silnika, zostanie
wyznaczona nowa wartość parametru LONG FT X,
z wykorzystaniem procedury adaptacji czasu wtrysku, to w
pamięci RAM, zastępuje ona poprzednią wartość dla tego
zakresu warunków pracy. Zasada ta obowiązuje wszystkie
przedziały warunków pracy silnika."
Ja nie jestem za odkręcaniem rurek, ponieważ raz zakręcona miedziana rurka się utwardza w miejscu gdzie jest spęczona pod śrubą, i po drugim czy trzecim dokręceniu już nie siada tak, jak za pierwszym razem. Potem wali gazem pod maską. Dla mnie wyciąganie reflektora to jakiś kosmos, łatwiej mi odkręcić parę wkrętów i zdjąć zderzak. Przy okazji robię przegląd bebechów pod zderzakiem itd... Gazu też wypalać nie trzeba, bo elektrozawór jest zamknięty. Sprawdźcie moją metodę, jest naprawdę jakieś 3x szybsza.
Picasso_26, a tak nawiasem, to fajnie że dzięki Tobie w końcu zaczęła się jakaś konstruktywna dyskusja na temat samodzielnej obsługi Omegasa. Było już dosyć problemów z ASO, dywagacji, domysłów. Razem dajemy radę
Co do resetu korekcji czasów wtrysku o które pytasz - właśnie niech się wypowie filip_auto jak to robili. Według tego co jest opisane w różnych źródłach, to w OBD II teoretycznie powinien skasować długookresowe korekcje (LONG FT X) po długotrwałym odłączeniu akumulatora.
"5.5.1. Zapis i odczyt wartości
parametru LONG FT X z pamięci
RAM sterownika
Pamięć RAM jest pamięcią z której program sterujący może
dane odczytywać i do niej zapisywać. Dane w pamięci RAM
są przechowywane tylko wówczas, gdy sterownik jest zasilany
energią elektryczną. Odłączenie akumulatora lub sterownika
od instalacji elektrycznej samochodu powoduje utratę
danych, zapisanych w pamięci RAM sterownika.
Przed pierwszym uruchomieniem silnika samochodu po:
• wyprodukowaniu;
• odłączeniu zasilania od sterownika;
• odłączeniu akumulatora od instalacji elektrycznej samochodu;
• skasowaniu wartości parametrów LONG FT X poleceniem
z testera diagnostycznego (niektóre testery mają taką
funkcję);
wartości parametrów LONG FT X, we wszystkich przedziałach
warunków pracy silnika, są równe zero.
Jeśli w określonym przedziale warunków pracy silnika, zostanie
wyznaczona nowa wartość parametru LONG FT X,
z wykorzystaniem procedury adaptacji czasu wtrysku, to w
pamięci RAM, zastępuje ona poprzednią wartość dla tego
zakresu warunków pracy. Zasada ta obowiązuje wszystkie
przedziały warunków pracy silnika."
Komentarz