[O1] piszczenie przy silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marek_Gie
    Classic
    • 2011
    • 12

    [O1] piszczenie przy silniku

    Zamieszczone przez natash
    Dlaczego konia?
    wstęp do pewnego artykułu, który znalazłem ostatnio...o dziwo artykuł z roku 2000...i po co autorzy się męczyli ???

    "Opory tarcia w połączeniach ruchowych silnika spalinowego w sposób zasadniczy wpływają na sprawność ogólną. O ile prowadzi się szerokie badania możliwości poprawienia sprawności ogólnej poprzez racjonalizację procesów termodynamicznych, to działaniom zmierzającym do ograniczania strat tarcia nie poświęca się należytej uwagi. Proste kalkulacje oparte na modelu newtonowskim cieczy dowodzą, że straty tarcia np. w filmie olejowym między powierzchnią boczną tłoka, a gładzią cylindra mogą się zawierać w granicach od kilku [W] do wartości przekraczającej 1 [kW]. Takie różnice w sprawności procesów termodynamicznych nie są wręcz możliwe. Reasumując należy stwierdzić, że ograniczenie strat tarcia w silniku daje znacznie większe możliwości zmniejszenia zużycia paliwa przez samochody niż prace nad polepsze-niem procesów termodynamicznych"

    no a Ty poszedłeś (zostałeś skierowany) w odwrotnym kierunku (w kontekście zwiększenia strat tarcia w silniku).

    [ Dodano: Pią 09 Mar, 12 21:45 ]
    Zamieszczone przez Pidziek
    Fals albo faul

    koleżeńska pomoc
    Roomster 1.2 TSI
    Golf VI 1.6 TDI
    Impreza GT
  • mazurkiewicz4
    Classic
    • 2010
    • 11

    #2
    [O1] piszczenie przy silniku

    Witam. Mam taki problem, przy uruchomieniu rano silnika 1.9 tdi coś przez chwilę zapiszczy dopuki nie przygazuję lekko i wszystko mija , co to takiego może być ?

    Komentarz

    • jad
      Drive
      • 2009
      • 62

      #3
      Pasek klinowy. Do naciągnięcia albo do wymiany.
      Pozdrawiam,
      Jacki

      Komentarz

      • JanuszSz
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2835
        • Superb II combi (3T5)

        #4
        Zamieszczone przez jad
        Pasek klinowy. Do naciągnięcia albo do wymiany.
        Po pierwsze,to w silniku TDI nie ma paska klinowego,tylko wielorowkowy.
        Po drugie nie ma opcji "naciągnięcia" paska wielorowkowego,bo za prawidłowe naciągnięcie odpowiada samonapinacz.
        Jeśli pisk dochodzi z okolic paska wieloklinowego,może to być znakiem,że któraś rolka się zaciera i przez moment pasek przesuwa się po niej nie obracając jej.
        Trzeba by zdjąć pasek i kolejno posprawdzać wszystkie rolki,także tę od napinacza,alternator,pompę wspomagania i sprężarkę klimatyzacji.Jeśli któryś z tych elementów opornie się porusza,lub posiada luz poprzeczny lub wzdłużny należy go wymienić.
        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

        Komentarz

        • jad
          Drive
          • 2009
          • 62

          #5
          Zamieszczone przez JanuszSz
          Zamieszczone przez jad
          Pasek klinowy. Do naciągnięcia albo do wymiany.
          Po pierwsze,to w silniku TDI nie ma paska klinowego,tylko wielorowkowy.
          Po drugie nie ma opcji "naciągnięcia" paska wielorowkowego,bo za prawidłowe naciągnięcie odpowiada samonapinacz.
          W 100% racja, ale wciąż się mówi klinowy i piszczy jak nie jest naciągnięty, zwłaszcza na zimno, i tego będę się trzymał :lol: Nawiasem, jak trzeba, to napinacz też się wymienia.
          Tutaj jest info z obrazkami, tylko nie do tego silnika.
          Pozdrawiam,
          Jacki

          Komentarz

          • sebu
            L&K
            • 2008
            • 1304
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Zamieszczone przez jad
            ale wciąż się mówi klinowy i piszczy jak nie jest naciągnięty
            jad,wiele osób mówi ja sam też nieraz powiem pasek klinowy,ma prawo piszczeć jak nie jest naciągnięty.
            Zamieszczone przez jad
            Tutaj jest info z obrazkami, tylko nie do tego silnika.
            Tak jak napisałeś nie do tego silnika.Tylko,nijak się ma to do silników diesla,bo w dieslach,tak jak napisał
            Zamieszczone przez JanuszSz
            Po drugie nie ma opcji "naciągnięcia" paska wielorowkowego,bo za prawidłowe naciągnięcie odpowiada samonapinacz
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            • jad
              Drive
              • 2009
              • 62

              #7
              Zamieszczone przez sebu
              Zamieszczone przez jad
              Tutaj jest info z obrazkami, tylko nie do tego silnika.
              Tak jak napisałeś nie do tego silnika.Tylko,nijak się ma to do silników diesla,bo w dieslach,tak jak napisał
              Zamieszczone przez JanuszSz
              Po drugie nie ma opcji "naciągnięcia" paska wielorowkowego,bo za prawidłowe naciągnięcie odpowiada samonapinacz
              :roll:
              Dotąd bym się ze wszystkim zgodził w 100%, ale z tego, co wiem, napinacz jest i w dieslach, jak i w benzynowych Octaviach...


              Edit: mazurkiewicz4, najlepiej otwórz rano maskę, poproś kogoś, żeby uruchomił auto i posłuchaj, skąd piszczy. Pasek klinowy jest bardzo prawdopodobny, ale to nie jedyna możliwość.
              Pozdrawiam,
              Jacki

              Komentarz

              • sebu
                L&K
                • 2008
                • 1304
                • Octavia II (1Z3)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #8
                Zamieszczone przez jad
                napinacz jest i w dieslach, jak i w benzynowych Octaviach...
                Oczywiście,że jest,tylko się trochę różni
                Załączone pliki
                Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                jak pomogłem to daj punkcik
                sprzęgło od G 60

                Komentarz

                • jad
                  Drive
                  • 2009
                  • 62

                  #9
                  Jest różny, bo choćby mocowanie musi być inne. Nie napisałem, że napinacz jest taki sam, tylko że w obu wersjach jest napinacz - nie rozumiem, o co Ci chodzi? Chyba schodzimy z tematu? Myślę, że tego, że napinacz jest różny nie wynika, co piszczy w aucie kolegi, który założył temat? Praca z paskiem klinowym w obu wersjach wygląda podobnie, stąd obrazki będą przydatne, o ile w ogóle piszczy pasek klinowy, czego jeszcze do końca nie wiadomo. To zresztą łatwo sprawdzić, trzeba otworzyć maskę i posłuchać. Dopóki kolega nie posłucha, gdzie mniej więcej w aucie piszczy , dalsza dyskusja chyba nie ma sensu.
                  Pozdrawiam,
                  Jacki

                  Komentarz

                  • sebu
                    L&K
                    • 2008
                    • 1304
                    • Octavia II (1Z3)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez jad
                    Nie napisałem, że napinacz jest taki sam
                    a ja nic takiego nie twierdzę :?
                    Zamieszczone przez jad
                    Dopóki kolega nie posłucha, gdzie mniej więcej w aucie piszczy , dalsza dyskusja chyba nie ma sensu.
                    Zgadzam się w 100%,
                    Mam nadzieję,że kolegamazurkiewicz4, jak znajdzie przyczynę,to opiszę ją i w jaki sposób się jej pozbył. :lol:
                    Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                    jak pomogłem to daj punkcik
                    sprzęgło od G 60

                    Komentarz

                    • jad
                      Drive
                      • 2009
                      • 62

                      #11
                      sebu,
                      Pozdrawiam,
                      Jacki

                      Komentarz

                      • Krzylu
                        Rider
                        • 2008
                        • 256

                        #12
                        rzuć okiem na koło pasowe na wale

                        Komentarz

                        Pracuję...