Zamieszczone przez natash
"Opory tarcia w połączeniach ruchowych silnika spalinowego w sposób zasadniczy wpływają na sprawność ogólną. O ile prowadzi się szerokie badania możliwości poprawienia sprawności ogólnej poprzez racjonalizację procesów termodynamicznych, to działaniom zmierzającym do ograniczania strat tarcia nie poświęca się należytej uwagi. Proste kalkulacje oparte na modelu newtonowskim cieczy dowodzą, że straty tarcia np. w filmie olejowym między powierzchnią boczną tłoka, a gładzią cylindra mogą się zawierać w granicach od kilku [W] do wartości przekraczającej 1 [kW]. Takie różnice w sprawności procesów termodynamicznych nie są wręcz możliwe. Reasumując należy stwierdzić, że ograniczenie strat tarcia w silniku daje znacznie większe możliwości zmniejszenia zużycia paliwa przez samochody niż prace nad polepsze-niem procesów termodynamicznych"
no a Ty poszedłeś (zostałeś skierowany) w odwrotnym kierunku (w kontekście zwiększenia strat tarcia w silniku).
[ Dodano: Pią 09 Mar, 12 21:45 ]
Zamieszczone przez Pidziek
koleżeńska pomoc
Komentarz