[O1] dziwne zjawisko ze swieca, wypalona

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • paulk
    Classic
    • 2012
    • 3

    [O1] dziwne zjawisko ze swieca, wypalona

    .... 085 czyli bez xenów
    beatnik, masz z tyłu w drzwiach elektrykę?
  • miron1991
    Classic
    • 2011
    • 6

    #2
    [O1] dziwne zjawisko ze swieca, wypalona

    Witam!!

    posiadam Skode Octavie Kombi 1.6 SR symbol silnika : AKL.

    ostatnio gdy jechałem autostrada auto traciło moc gdy zjechałem z niej zaczęło chodzić jak jakiś motor, wziąłem sie za wymianę świec. druga świeca jaka wyjąłem była cala spalona dołu w ogóle nie było, wsadziłem nowe świece ale auto dalej chodzi na jak harley i nie pali na tej jednej świecy. czy ktoś może pomoc?

    z gory dziękuje za odpowiedz i pomoc.

    Komentarz

    • obloz
      Classic
      • 2010
      • 41
      • Opel

      #3
      Jakiś czas temu jak miałem Daewoo Nexie miałem podobną sytuacje na "autostradzie" A4, też utrata mocy, jasny dym z wydechu ( myślałem wpierw ze UPG) - generalnie silnik pracował na 3 cylindry. W moim przypadku świece miałem mocno zaolejone.

      Po zdjęciu głowicy okazało się, że jeden z zaworów sie wypalił - wyglądał jak nadgryziony

      Masz LPG ? Wiesz, taka wypalona świeca może świadczyć od dziury w tłoku po uszkodzony przewód zapłonowy. Sprawdź może na początek przewody zapł., cewkę ( nie wiem jak z aparatem zapl. w silnikach 1.6), kompresje na wszystkich cylindrach i przede wszystkim podłącz pod VAG-COM'a może masz błąd wskazujący na uboga mieszankę ?? lub info. o spalaniu stukowym ??
      Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

      Komentarz

      • zwolin
        Rider
        • 2010
        • 656

        #4
        Zamieszczone przez obloz
        może masz błąd wskazujący na uboga mieszankę ?? lub info. o spalaniu stukowym ??
        I to bym obstawiał w pierwszej kolejności. Zwłaszcza jak masz LPG.
        Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
        O II Tour Combi 1.6
        Mitsu Carisma 4G93 GDI

        Komentarz

        • miron1991
          Classic
          • 2011
          • 6

          #5
          Witam! Nie mam Lpg.

          wczoraj przysluchiwalem sie i znalazlem wąż który leży z tyłu silnika i wchodzi do komory pasazerskiej, dzsiaj jade na kanał sprawdzić co to jest i gdzie wchodzi, aparat zaplonowy jest dobry, kable tez. jeszcze kompresje bede sprawdzal. a zeby sparwdzic wystarczy podpiac tylko ten kabel i w tym programie wszystko wyskoczy tak?

          a moze wiecie co ta za wąż?

          wrzucam zdjecie tego przewodu moze ktos pomoże i powie od czego on jest.
          Załączone pliki

          Komentarz

          • obloz
            Classic
            • 2010
            • 41
            • Opel

            #6
            Zamieszczone przez miron1991
            Witam! Nie mam Lpg.

            wczoraj przysluchiwalem sie i znalazlem wąż który leży z tyłu silnika i wchodzi do komory pasazerskiej, dzsiaj jade na kanał sprawdzić co to jest i gdzie wchodzi, aparat zaplonowy jest dobry, kable tez. jeszcze kompresje bede sprawdzal. a zeby sparwdzic wystarczy podpiac tylko ten kabel i w tym programie wszystko wyskoczy tak?

            a moze wiecie co ta za wąż?

            wrzucam zdjecie tego przewodu moze ktos pomoże i powie od czego on jest.
            Hmm ... jak dla mnie to wygląda jak wąż do nagrzewnicy - ale nie pasuje mi jak on wygląda i gdzie się znajduję. W sensie, że wygląda jak połączony z rurką od kolektora wydechowego??
            Może niech się wypowie, ktoś kto ma silnik 1.6 - co to może być.
            Powiedz miron1991 jak stan płynu chłodniczego ? jest max ?
            Tak się przyglądam silnikowi w okolicy kolektora wydechowego, to masz całkiem dobrze zaolejony silnik w tym miejscu. Wygląda jakby uszczelka pod "klawiaturą" puszczała już olej ( tak mi sie wydaje), chyba że już uszczelka pod głowicą sie kończy?? .

            Co do pomiaru kompresji - to musisz ( najlepiej mechanik ) zdjąć świece i odłączyć całkowicie aparat zapłonowy ( sterowanie z i od niego ) - cewkę też należałoby odłączyć. Dalej wciskasz "gaz do dechy" i kręcisz rozrusznikiem (zastrzegam - to jest mój patent, żeby nie było, że coś źle powiedziałem) . Odpowiednio na przyrządzie ( nie VAG-COM) dostajesz wyniki dla każdego cylindra. Kiedy są odchyłki od normy to można zrobić próbę olejową tzn. do danego cylindra wstrzykuję się małą ilość oleju i wtedy wychodzi czy winne są uszczelniacze czy pierścienie.

            Ciekawy jestem dokładnie co to za wąż - czy to nagrzewnica ??

            A może po prostu uszczelka kolektora wydechowego i/lub dwururki wydmuchało ?? jak ci chodzi silnik jak traktor ?
            Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007

            Komentarz

            • miron1991
              Classic
              • 2011
              • 6

              #7
              Stan plynu nie ulega zmianie,mam pomiedzy. Ten olej to wina panA ktory wymienial olej I rozlal. Dokladnie chodzi jak traktor, teraz wyjechalem z domu jak tylko NA dniach wroce to sprawdze uszczelki. I dalej niestety nie wiem co to za przewod....

              brak kompresji na drugim cylindrze. chyba wymienie silnik..

              Komentarz

              Pracuję...