posiadam Skode Octavie Kombi 1.6 SR symbol silnika : AKL.
ostatnio gdy jechałem autostrada auto traciło moc gdy zjechałem z niej zaczęło chodzić jak jakiś motor, wziąłem sie za wymianę świec. druga świeca jaka wyjąłem była cala spalona dołu w ogóle nie było, wsadziłem nowe świece ale auto dalej chodzi na jak harley i nie pali na tej jednej świecy. czy ktoś może pomoc?
Jakiś czas temu jak miałem Daewoo Nexie miałem podobną sytuacje na "autostradzie" A4, też utrata mocy, jasny dym z wydechu ( myślałem wpierw ze UPG) - generalnie silnik pracował na 3 cylindry. W moim przypadku świece miałem mocno zaolejone.
Po zdjęciu głowicy okazało się, że jeden z zaworów sie wypalił - wyglądał jak nadgryziony
Masz LPG ? Wiesz, taka wypalona świeca może świadczyć od dziury w tłoku po uszkodzony przewód zapłonowy. Sprawdź może na początek przewody zapł., cewkę ( nie wiem jak z aparatem zapl. w silnikach 1.6), kompresje na wszystkich cylindrach i przede wszystkim podłącz pod VAG-COM'a może masz błąd wskazujący na uboga mieszankę ?? lub info. o spalaniu stukowym ??
wczoraj przysluchiwalem sie i znalazlem wąż który leży z tyłu silnika i wchodzi do komory pasazerskiej, dzsiaj jade na kanał sprawdzić co to jest i gdzie wchodzi, aparat zaplonowy jest dobry, kable tez. jeszcze kompresje bede sprawdzal. a zeby sparwdzic wystarczy podpiac tylko ten kabel i w tym programie wszystko wyskoczy tak?
a moze wiecie co ta za wąż?
wrzucam zdjecie tego przewodu moze ktos pomoże i powie od czego on jest.
wczoraj przysluchiwalem sie i znalazlem wąż który leży z tyłu silnika i wchodzi do komory pasazerskiej, dzsiaj jade na kanał sprawdzić co to jest i gdzie wchodzi, aparat zaplonowy jest dobry, kable tez. jeszcze kompresje bede sprawdzal. a zeby sparwdzic wystarczy podpiac tylko ten kabel i w tym programie wszystko wyskoczy tak?
a moze wiecie co ta za wąż?
wrzucam zdjecie tego przewodu moze ktos pomoże i powie od czego on jest.
Hmm ... jak dla mnie to wygląda jak wąż do nagrzewnicy - ale nie pasuje mi jak on wygląda i gdzie się znajduję. W sensie, że wygląda jak połączony z rurką od kolektora wydechowego??
Może niech się wypowie, ktoś kto ma silnik 1.6 - co to może być.
Powiedz miron1991 jak stan płynu chłodniczego ? jest max ?
Tak się przyglądam silnikowi w okolicy kolektora wydechowego, to masz całkiem dobrze zaolejony silnik w tym miejscu. Wygląda jakby uszczelka pod "klawiaturą" puszczała już olej ( tak mi sie wydaje), chyba że już uszczelka pod głowicą sie kończy?? .
Co do pomiaru kompresji - to musisz ( najlepiej mechanik ) zdjąć świece i odłączyć całkowicie aparat zapłonowy ( sterowanie z i od niego ) - cewkę też należałoby odłączyć. Dalej wciskasz "gaz do dechy" i kręcisz rozrusznikiem (zastrzegam - to jest mój patent, żeby nie było, że coś źle powiedziałem) . Odpowiednio na przyrządzie ( nie VAG-COM) dostajesz wyniki dla każdego cylindra. Kiedy są odchyłki od normy to można zrobić próbę olejową tzn. do danego cylindra wstrzykuję się małą ilość oleju i wtedy wychodzi czy winne są uszczelniacze czy pierścienie.
Ciekawy jestem dokładnie co to za wąż - czy to nagrzewnica ??
A może po prostu uszczelka kolektora wydechowego i/lub dwururki wydmuchało ?? jak ci chodzi silnik jak traktor ?
Stan plynu nie ulega zmianie,mam pomiedzy. Ten olej to wina panA ktory wymienial olej I rozlal. Dokladnie chodzi jak traktor, teraz wyjechalem z domu jak tylko NA dniach wroce to sprawdze uszczelki. I dalej niestety nie wiem co to za przewod....
brak kompresji na drugim cylindrze. chyba wymienie silnik..
Komentarz