Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Trzesacy sie silnik. Podejscie drugie :)))

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Trzesacy sie silnik. Podejscie drugie :)))

    Zamieszczone przez natash
    Jak to zrobić, bo ja chętnie bym przebadał moją oliwę.
    Notebook z VCDS-em do auta, podłączasz się, szukasz w Instruments parametru Oil Temperature, włączasz logowanie i jeździsz po reprezentatywnym dla siebie odcinku.
    Potem log do Excela i możesz sobie wykresy pstryknąć. Jak nie będzie Ci się chciało, to podeślij log - wizualizację chętnie zrobię.
    Jeżeli chodzi o analizy oleju, to proces osobistego od A do Z wysyłania opisałem tutaj:
    Forum - Octavia Club Polska
    Z tego co kojarzę, to kolega Pidziek oferuje taką usługę - pytaj go na PW.
    Wiem też, że kolega wlyszkow z forum Subaru nałogowo wysyła paczki swoje i kolegów do Blackstone - być może można się dogadać i podłączyć.

    Zamieszczone przez innova
    natomiast ja Amerykańczykom tak za bardzo nie wierzę że robią to uczciwie
    Na pewno metoda generuje pewną zmienność między dwoma pomiarami te samej próbki. Wynika to jak sądzę nie tylko z ograniczeń samej metody ale i niejednorodności badanej mieszaniny. Ponieważ mam dane z 2 ran-ów na tej samej próbce i znam rozbieżności, to korespnduję sobie z Blackstone, żeby ustalić jakiej dokładności stosowanej przez siebie metody się spodziewają.
    Tym niemniej jeżeli w jednej próbce dla analogicznego przebiegu na oleju w dotartym silniku masz 22 ppm żelaza, a w drugiej 80 ppm, to nawet uwzględniając błędy metody różnica jest istotna.

    Zamieszczone przez innova
    Czy oprócz rozróżnienia miasto/trasa wprowadzać/zapewniać jakieś dodatkowe elementy do "środowiska" testowego
    Ja staram się po prostu wykorzystywać okazje (i cierpliwość żony), żeby mieć dane z jak największej liczby pomiarów w różnych temperaturach otoczenia i rodzajach jazdy.
    Dla mnie osobiście najciekawsze są pomiary:
    - trasy, którą auto pokonuje codziennie z i do pracy w różnych temperaturach otoczenia (koniecznie startując rano, na zimno).
    - temperatury przy dłuższej jeździe autostradowej.

    Pierwsze pozwala mi się zastanowić nad tym czy i jak długo poruszam się w temperaturze / lepkości "roboczej".
    Drugie pokazuje na ile dany olej zbliża się do wartości każące zastanowić się nad bezpieczeństwem jego eksploatacji.

    Zamieszczone przez innova
    w dieslu i jego temperaturze "pracy" (tu wiele czynników) osobiście nie widzę szansy na zaistnienie takiego problemu, to jest zmartwienie szczęśliwych posiadaczy silników benzynowych
    Wiem, że masz takie przekonanie (Twoje prawo). Ja takiej jednoznacznej pewności nie mam.
    Zamieszczone przez innova
    olej mniej lepki trudniej zagrzać
    W większości przypadków to prawda, ale jeżeli już doprowadzisz mniej lepki olej do bardzo wysokiej temperatury, to może być kiepsko.
    Z tego też względu zadałem wcześniej pytanie na jak długo i o ile kolega Kapuhy przekracza 85 st. na 5w40. Gdyby nie zdarzało się to często i/lub przekroczenia były nieznaczne, to przejście na 0w30 wydaje się być dobrym pomysłem (bo teoretycznie temp. na tym oleju mogą być o te kilka stopni niższe, więc lepkość będzie tym bardziej "po bezpiecznej stronie" i od początku niższa - mniej obciążająca silnik po rozruchu).
    Zamieszczone przez innova
    nowe oleje typu race to 0W-20 i to w zastosowaniu w silnikach beznynowych i wyścigach długodystansowych
    Olej typu race służy do tego, by go skatować i wylać. Jeżeli gigantyczne ilości molibdenu pozwalają mu dobrze przeżyć rajd, to wcale nie oznacza, że będą dobrze chroniły przed zużcyiem i zanieczyszceniami w długodystansowej eksploaatacji cywilnej.
    Zamieszczone przez innova
    a jak już spróbujesz to wtedy możesz mnie zjechać
    Ja spróbuję i jeżeli się nie sprawdzi, to nie omieszkam Cię zjechać :diabelski_usmiech
    Jak się sprawdzi też nie omieszkam o tym napisać.

  • #2
    Trzesacy sie silnik. Podejscie drugie ))

    Witam ponownie.

    Trzoche poobserwowalem Octe i zauwazylem ze silnik trzesie sie przy wysprzeglaniu kiedy np dojezdzam do skrzyzowania :-/ noe za kazdym razem , ale mam wrazenie ze coraz czesciej :-/ hamowanie w takim przypadku wzmaga te drgania :-/
    Pomaga dodanie delikatne gazu i wtedy silniczek pracuje rowno. Natomiast co ostatnio zauwazylem to ze kiedy silnik pracuje rowno i wcisne sprzeglo i je odpuszcze to zaczyna sie trzasc :-/
    PodejrZenie w takim razie pada na dwumas :-//// czy jest zasadne?

    Z gory dziekuje za pomoc :-)))))

    Komentarz


    • #3
      Re: Trzesacy sie silnik. Podejscie drugie ))

      Zamieszczone przez fryta1979
      Witam ponownie.

      Trzoche poobserwowalem Octe i zauwazylem ze silnik trzesie sie przy wysprzeglaniu kiedy np dojezdzam do skrzyzowania :-/ noe za kazdym razem , ale mam wrazenie ze coraz czesciej :-/ hamowanie w takim przypadku wzmaga te drgania :-/
      Pomaga dodanie delikatne gazu i wtedy silniczek pracuje rowno. Natomiast co ostatnio zauwazylem to ze kiedy silnik pracuje rowno i wcisne sprzeglo i je odpuszcze to zaczyna sie trzasc :-/
      PodejrZenie w takim razie pada na dwumas :-//// czy jest zasadne?

      Z gory dziekuje za pomoc :-)))))
      Podłącz VAGa i zobacz czy czasem obroty i dawka paliwa nie skacze. U mnie jest to samo i najprawdopodobniej wymaga czyszczenia nastawnik w pompie. Na razie tak jeżdżę, bo właściwie tylko rano przez kilka kilometrów to przeszkadza. Później jest ok.
      AGR 112KM, 232Nm
      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

      Komentarz


      • #4
        U mnie to jest nie zleznie czy silnik cieply czy zimny ::-////

        Panowie

        Wlasnie doczytalem ze w o1 90km niekoniecznie musi byc dwumasa, moze byc jednomasowe kolo. Myslicie mam jednomasowe czy dwu? O1 '99 1.9tdi 90KM

        Komentarz


        • #5
          Według ETOS-a w Octavii z silnikiem AGR od numeru 035 001 wzwyż jest koło zamachowe ze sprzęgłem czyli dwumasa.

          Komentarz


          • #6
            w AGR jest dwumasa co nie znaczy że nie można zastosować zamiennika i np: ktos wymienił na koło zamachowe sztywne + sprzęgło
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez fryta1979
              U mnie to jest nie zleznie czy silnik cieply czy zimny ::-////
              Co nie znaczy, że to nie to samo. U mnie na ciepłym też czasem trzepnie przy dojeżdżaniu.
              AGR 112KM, 232Nm
              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

              Komentarz


              • #8
                Wlasnie czytalem o wymianie na sprzeglo jednomasowe. Jednak po cos ta dwu masa jest. Co sie zmienia po zalozeniu tego sprzegla jednomasowego oprocz kosztow, bo jak domyslam sie robi sie to bo jednomasa jest tansza. Ale jakie sa konsekwencje?

                Komentarz


                • #9
                  tak w woli przypomnienia -koło dwumasowe zamachowe :Koło zamachowe – Wikipedia, wolna encyklopedia
                  Ogólnie jak padnie koło dwumasowe trzęsie nie miłosiernie całą buda auta przynajmniej tak w golfie miałem.
                  Jesli już kupić to firmy LUK

                  Zamieszczone przez fryta1979
                  zauwazylem ze silnik trzesie sie przy wysprzeglaniu kiedy np dojezdzam do skrzyzowania :-/ noe za kazdym razem , ale mam wrazenie ze coraz czesciej :-/ hamowanie w takim przypadku wzmaga te drgania :-/
                  Pomaga dodanie delikatne gazu i wtedy silniczek pracuje rowno. Natomiast co ostatnio zauwazylem to ze kiedy silnik pracuje rowno i wcisne sprzeglo i je odpuszcze to zaczyna sie trzasc :-/
                  Oczywiście twój opis wskazuje że silnik dostaje drgań właśnie od zużycia się w jakimś stopniu dwumasy osobiście czekał bym do całkowitego jej wysrania , sam miałem identyczny objawy w swojej byłej AGR zrobiłem nia potem jeszcze 60 tyś km i sprzedałem auto.
                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                  Komentarz


                  • #10
                    No tak :-))) jezdzic i czekac az padnie :-)))

                    A ktos powie co sie dzieje kiedy zmieni sie na kolo jednomasowe?

                    Komentarz


                    • #11
                      Nic się nie dzieje
                      Ja wymieniłem na jednomasowe, ponieważ koszt był o 600 zł niższy.
                      I nie odczuwam jakiejś zastraszającej różnicy.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez fryta1979
                        No tak )) jezdzic i czekac az padnie ))
                        to sa początkowe objawy w AGR sprzęgło jest pancerne możesz jeszcze długo pośmigać.
                        W rodzinie od nowości Octavia - sprzęgło wymieniliśmy przy przebiegu 240 tyś km , zaznaczam same sprzęgło, dwumasa miała taki lekki objaw drgań ale sobie podarowaliśmy auto zrobiło następne 50 tyś i poszło w świat i nie było problemów.
                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                        Komentarz


                        • #13
                          Dzieki Panowie :-))))

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X