[O1] szarpie na wolnych obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomekyoyoyo
    Classic
    • 2011
    • 5

    [O1] szarpie na wolnych obrotach

    kurde bo chyba źle panowie zrozumieliście chodzi konkretnie o nowy używany blok i wal, a nówki ze sklepu korby panewki i inne pierdoły. To też kosztuje 4 koła ? :?
  • discard
    Classic
    • 2010
    • 21

    #2
    [O1] szarpie na wolnych obrotach

    Witam. Skoda Octavia 2.0 B+G.
    Na wolnych obrotach silnik zaczął coś szarpać. Takie dziwne szarpanie i bujanie silnikiem. Jak daję wiecej gazu podczas jazdy, to cos tak jakby delikatnie poszarpywał przy nagłym "rozpędzaniu". Tak jakby sie delikatnie dławił. Gdy rano jest zimny, to po odpaleniu gdy próbuje ruszyc, to po wcisnięciu gazu tak jakby tracił moc. Obroty spadają i nie ma mocy, żeby ruszyć. Dopiero przy 2000-2500 idzie. Jak się zagrzeje rusza normalnie. Pozostaje tylko problem szarpania na biegu jałowym - tego bujania i wypadania zapłonów oraz poszarpywania przy rozpędzaniu (tak do 3000) bo potem juz nie szarpie. Ostatnio tez jechałem tak z 80km/h po prostej drodze, prędkość stała i nagle tak jakby ktos "odłączył" dopływ paliwa, zaczął zwalniać, tak jakby sie zadławił. Trwało to ze 3 sek i po tym czasie wszytsko wróciło do normalnosci. Takie szarpniecie jakbym odpalał z popychu i dalej ok.

    Świece ok, kable nowe, cewka pół roku temu wymieniana. Kompresja ok.

    Po podłączeniu wychodzi:
    błąd sporadyczny - wypadanie zapłonu na jednym/wielu cylindrach
    błąd 1314 - elekroniczny moduł sterujący pracą silnika.

    Prosze o pomoc.

    Komentarz

    • zabieg2
      Classic
      • 2011
      • 15

      #3
      witam. U mnie w octavii tour 1.6 z gazem też pojawił się podobny problem, ale dotyczy on tylko odpalania po dłużym ( całą noc) postoju. Auto dławi się, obroty falują, a mocy do ruszenia nie ma żadnej. Po chwili, jak przygazuję, to łapie właściwe obroty. W czasie jazdy, bez względu na prędkość, nie mam potem żadnych problemów. W warsztacie jeszcze nie byłem, dlatego jestem ciekaw opinii.

      Komentarz

      • daneczek76
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3642
        • Toyota

        #4
        Sprawdził bym pompę paliwa , filtr paliwa wymienil na nowy, i sitko przy pompie oczyścił.
        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

        Komentarz

        • bws34
          Rider
          • 2011
          • 543

          #5
          Kolego a spróbuj tych błędów nie kasować tylko z nimi jeździć.U mnie paradoksalnie jak wykasuję błędy (odnośnie wypadania zapłonu na cylindrach) to auto szarpie itp.A jak się błąd pojawi to problem znika
          "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

          "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

          www.zoltar.bielsko.pl

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            Zamieszczone przez discard
            Ostatnio tez jechałem tak z 80km/h po prostej drodze, prędkość stała i nagle tak jakby ktos "odłączył" dopływ paliwa, zaczął zwalniać, tak jakby sie zadławił. Trwało to ze 3 sek i po tym czasie wszytsko wróciło do normalnosci. Takie szarpniecie jakbym odpalał z popychu i dalej ok.
            jak rozumiem jechałeś na benzynie nie na gazie - możesz też sprawdzić wtryski paliwa.
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • discard
              Classic
              • 2010
              • 21

              #7
              Tak. Jechałem na paliwie. Po wykasowaniu błędów nic sie nie poprawia.
              Na gazie to samo, a nawet jeszcze gorzej, więc to chyba nie pompa ani filtr paliwa, ani wtryski.
              Bo gdyby to było cos z tych rzeczy to na gazie by chodził ok. Dobrze rozumuje?

              Komentarz

              • PanPys
                Classic
                • 2009
                • 19

                #8
                Zamieszczone przez zabieg2
                witam. U mnie w octavii tour 1.6 z gazem też pojawił się podobny problem, ale dotyczy on tylko odpalania po dłużym ( całą noc) postoju. Auto dławi się, obroty falują, a mocy do ruszenia nie ma żadnej. Po chwili, jak przygazuję, to łapie właściwe obroty. W czasie jazdy, bez względu na prędkość, nie mam potem żadnych problemów. W warsztacie jeszcze nie byłem, dlatego jestem ciekaw opinii.
                Jeżeli masz climatronic, to spróbuj go wyłączyć ( przycisk econ) przed zapaleniem - jeżeli pomoże - to klima do sprawdzenia ( klapa ? sprzęgiełko ? kompresorek ?)

                Komentarz

                • bws34
                  Rider
                  • 2011
                  • 543

                  #9
                  discard, Kolego ja napisałem żebyś błędów nie kasował
                  "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

                  "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

                  www.zoltar.bielsko.pl

                  Komentarz

                  • discard
                    Classic
                    • 2010
                    • 21

                    #10
                    Czy skasowane czy nie i tak to samo.
                    Klima sprawdzona, nabita, serwisowana miesiac temu.

                    Komentarz

                    • zabieg2
                      Classic
                      • 2011
                      • 15

                      #11
                      Zamieszczone przez PanPys
                      Zamieszczone przez zabieg2
                      witam. U mnie w octavii tour 1.6 z gazem też pojawił się podobny problem, ale dotyczy on tylko odpalania po dłużym ( całą noc) postoju. Auto dławi się, obroty falują, a mocy do ruszenia nie ma żadnej. Po chwili, jak przygazuję, to łapie właściwe obroty. W czasie jazdy, bez względu na prędkość, nie mam potem żadnych problemów. W warsztacie jeszcze nie byłem, dlatego jestem ciekaw opinii.
                      Jeżeli masz climatronic, to spróbuj go wyłączyć ( przycisk econ) przed zapaleniem - jeżeli pomoże - to klima do sprawdzenia ( klapa ? sprzęgiełko ? kompresorek ?)
                      Klime mam manualną, poza tym przy uruchamianiu silnika jest wyłaczona.

                      Komentarz

                      • daneczek76
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 3642
                        • Toyota

                        #12
                        cytuje:

                        01314 - Komputer sterujący silnikiem - brak komunikacji
                        przyczyny występowania:
                        -nieprawidłowy odbiór danych z komputera sterującego silnikiem poprzez magistralę danych

                        objawy
                        szarpanie silnikiem,dławienie,

                        zobacz
                        -odczytaj pamięć komputera sterującego silnikiem i zobacz co jest grane
                        -sprawdź kabloteke od kompa do silnika
                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                        Komentarz

                        • discard
                          Classic
                          • 2010
                          • 21

                          #13
                          Zamieszczone przez daneczek76
                          cytuje:

                          01314 - Komputer sterujący silnikiem - brak komunikacji
                          przyczyny występowania:
                          -nieprawidłowy odbiór danych z komputera sterującego silnikiem poprzez magistralę danych

                          objawy
                          szarpanie silnikiem,dławienie,

                          zobacz
                          -odczytaj pamięć komputera sterującego silnikiem i zobacz co jest grane
                          -sprawdź kabloteke od kompa do silnika
                          Odczytaj pamięć komputera sterującego silnikiem. To nie to samo co zczytanie błędów z komputera? Jeżeli nie, to jak to zrobic? Czyli ten błąd 01314 to komputer samochodu pokazał błąd komputera silnika, tak?

                          I jak odczytac te błędy komputera sterującego silnikiem?

                          Co dzisiaj jeszcze zauważyłem, to, że paliwem smierdzi przy wydechu. Czyli pewnie komputer silnika żle dobiera mieszanke, zapłony wypadają i nie spala dobrze.

                          Komentarz

                          • daneczek76
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 3642
                            • Toyota

                            #14
                            Ja bym na początek wziął się za kable dochodzące do komputera i za kable przy przepustnicy posprawdzał wszystkie wtyczki, styki (wyczyścił),wiązki czy nie ma uszkodzeń lub naderwanych kabli. oczywiście kable od instalacji gazowej też sprawdził bym.
                            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                            Komentarz

                            Pracuję...