kurde bo chyba źle panowie zrozumieliście chodzi konkretnie o nowy używany blok i wal, a nówki ze sklepu korby panewki i inne pierdoły. To też kosztuje 4 koła ? :?
[O1] szarpie na wolnych obrotach
Zwiń
X
-
[O1] szarpie na wolnych obrotach
Witam. Skoda Octavia 2.0 B+G.
Na wolnych obrotach silnik zaczął coś szarpać. Takie dziwne szarpanie i bujanie silnikiem. Jak daję wiecej gazu podczas jazdy, to cos tak jakby delikatnie poszarpywał przy nagłym "rozpędzaniu". Tak jakby sie delikatnie dławił. Gdy rano jest zimny, to po odpaleniu gdy próbuje ruszyc, to po wcisnięciu gazu tak jakby tracił moc. Obroty spadają i nie ma mocy, żeby ruszyć. Dopiero przy 2000-2500 idzie. Jak się zagrzeje rusza normalnie. Pozostaje tylko problem szarpania na biegu jałowym - tego bujania i wypadania zapłonów oraz poszarpywania przy rozpędzaniu (tak do 3000) bo potem juz nie szarpie. Ostatnio tez jechałem tak z 80km/h po prostej drodze, prędkość stała i nagle tak jakby ktos "odłączył" dopływ paliwa, zaczął zwalniać, tak jakby sie zadławił. Trwało to ze 3 sek i po tym czasie wszytsko wróciło do normalnosci. Takie szarpniecie jakbym odpalał z popychu i dalej ok.
Świece ok, kable nowe, cewka pół roku temu wymieniana. Kompresja ok.
Po podłączeniu wychodzi:
błąd sporadyczny - wypadanie zapłonu na jednym/wielu cylindrach
błąd 1314 - elekroniczny moduł sterujący pracą silnika.
Prosze o pomoc.
-
-
witam. U mnie w octavii tour 1.6 z gazem też pojawił się podobny problem, ale dotyczy on tylko odpalania po dłużym ( całą noc) postoju. Auto dławi się, obroty falują, a mocy do ruszenia nie ma żadnej. Po chwili, jak przygazuję, to łapie właściwe obroty. W czasie jazdy, bez względu na prędkość, nie mam potem żadnych problemów. W warsztacie jeszcze nie byłem, dlatego jestem ciekaw opinii.
Komentarz
-
-
Kolego a spróbuj tych błędów nie kasować tylko z nimi jeździć.U mnie paradoksalnie jak wykasuję błędy (odnośnie wypadania zapłonu na cylindrach) to auto szarpie itp.A jak się błąd pojawi to problem znika"Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."
"Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)
www.zoltar.bielsko.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez discardOstatnio tez jechałem tak z 80km/h po prostej drodze, prędkość stała i nagle tak jakby ktos "odłączył" dopływ paliwa, zaczął zwalniać, tak jakby sie zadławił. Trwało to ze 3 sek i po tym czasie wszytsko wróciło do normalnosci. Takie szarpniecie jakbym odpalał z popychu i dalej ok.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zabieg2witam. U mnie w octavii tour 1.6 z gazem też pojawił się podobny problem, ale dotyczy on tylko odpalania po dłużym ( całą noc) postoju. Auto dławi się, obroty falują, a mocy do ruszenia nie ma żadnej. Po chwili, jak przygazuję, to łapie właściwe obroty. W czasie jazdy, bez względu na prędkość, nie mam potem żadnych problemów. W warsztacie jeszcze nie byłem, dlatego jestem ciekaw opinii.
Komentarz
-
-
discard, Kolego ja napisałem żebyś błędów nie kasował"Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."
"Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)
www.zoltar.bielsko.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PanPysZamieszczone przez zabieg2witam. U mnie w octavii tour 1.6 z gazem też pojawił się podobny problem, ale dotyczy on tylko odpalania po dłużym ( całą noc) postoju. Auto dławi się, obroty falują, a mocy do ruszenia nie ma żadnej. Po chwili, jak przygazuję, to łapie właściwe obroty. W czasie jazdy, bez względu na prędkość, nie mam potem żadnych problemów. W warsztacie jeszcze nie byłem, dlatego jestem ciekaw opinii.
Komentarz
-
-
cytuje:
01314 - Komputer sterujący silnikiem - brak komunikacji
przyczyny występowania:
-nieprawidłowy odbiór danych z komputera sterującego silnikiem poprzez magistralę danych
objawy
szarpanie silnikiem,dławienie,
zobacz
-odczytaj pamięć komputera sterującego silnikiem i zobacz co jest grane
-sprawdź kabloteke od kompa do silnika[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez daneczek76cytuje:
01314 - Komputer sterujący silnikiem - brak komunikacji
przyczyny występowania:
-nieprawidłowy odbiór danych z komputera sterującego silnikiem poprzez magistralę danych
objawy
szarpanie silnikiem,dławienie,
zobacz
-odczytaj pamięć komputera sterującego silnikiem i zobacz co jest grane
-sprawdź kabloteke od kompa do silnika
I jak odczytac te błędy komputera sterującego silnikiem?
Co dzisiaj jeszcze zauważyłem, to, że paliwem smierdzi przy wydechu. Czyli pewnie komputer silnika żle dobiera mieszanke, zapłony wypadają i nie spala dobrze.
Komentarz
-
-
Ja bym na początek wziął się za kable dochodzące do komputera i za kable przy przepustnicy posprawdzał wszystkie wtyczki, styki (wyczyścił),wiązki czy nie ma uszkodzeń lub naderwanych kabli. oczywiście kable od instalacji gazowej też sprawdził bym.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
Komentarz