diagnostyka vag (logi, n75)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Joy1978
    Classic
    • 2013
    • 39

    diagnostyka vag (logi, n75)

    a za co?
    brakło by pojemności serwera żeby to wypisać.
  • TomekRs
    RS
    • 2011
    • 1670

    #2
    diagnostyka vag (logi, n75)

    witam, znowu wywalilo tryb awaryjny, poprzedzila to kontrolka swiec zawrowych. Jutro wybieram sie do mechanika i teraz moje pytanie: co powinien zrobic pokoleji, zeby zdiagnozowac usterke i ja wyeliminowac. Z tego co wyczytalem na forum to bedzie zawor N75 ale do tego potrzeba zrobic logi dynamiczne. Wiem, ze ma byc 3 bieg, 1500tys/min obrotow i but do konca, az do odciencia. Jak potem odczytac te logi, jakie powinny byc wartosci, jak sprawdzic ten zawor n75? Jakie moga byc inne usterki powiazane z tymi objawami?
    Tryb awaryjny wywalilo 4 raz w przeciagu 3 miesiecy.

    Komentarz

    • innova
      Rider
      • 2011
      • 554

      #3
      Zamieszczone przez octaviars1
      Wiem, ze ma byc 3 bieg, 1500tys/min obrotow i but do konca, az do odciencia. Jak potem odczytac te logi, jakie powinny byc wartosci, jak sprawdzic ten zawor n75? Jakie moga byc inne usterki powiazane z tymi objawami?
      nie sądzę abyś wyczytał (albo żeby cokolwiek wynikło) z tych logów. Jeżeli to są sporadyczne problemy to raczej zacznij od odczytania błędów jakie sprowadzają samochód w tryb awaryjny i dopiero wtedy jakieś wnioski się być może nasuną.
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
      _______________________________________

      Komentarz

      • TomekRs
        RS
        • 2011
        • 1670

        #4
        ale jak mam to odczytac jak tryb awaryjny zapalil sie w sobote po poludniu i nie mialem mozliwosic zczytania bledow a dzisiaj juz go nie ma ?

        Komentarz

        • K_Popiel
          Rider
          • 2010
          • 608

          #5
          To znaczy trybu awaryjnego nie ma, czy podłączyłeś kompa pod samochód i nie ma żadnych błędów ?
          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
          ------------------------------------------------------

          Komentarz

          • TomekRs
            RS
            • 2011
            • 1670

            #6
            blad pod komputerem wyskoczyl "zbyt niskie cisnienie doladowania" chyba "20093" czy cos w tym stylu, nie zdazylem spisac. Jutro niby umowiony jestem na rozebranie i sprawdzenie wezykow, przewodow itd. Logi dynamiczne zaproponowano mi bez obciazenia, na luzie, no bo to takie same wartosci pokazuje :shock: po czym powiedzieli, ze nie maja jak ich wykonac. Nie chca wsadzac nowego czujnika n75 a chca rozebrac i posprawdzac wszystkie duperele. Co wy na to?

            Komentarz

            • innova
              Rider
              • 2011
              • 554

              #7
              Zamieszczone przez octaviars1
              Co wy na to?
              błąd tego typu będzie zarejestrowany w pamięci kontrolera więc się nie przejmuj, znajdziesz go i nawet powinna być informacja ile razy wystąpił.

              U mnie jakiś miesiąc temu również wskoczył błąd zbyt niskiego ciśnienia doładowania, zdarzyło się raz (wspominałem o tym na forum) a że miałem jeszcze 300km do przejechania to się wkurzyłem i samochód dostał zdrowo po garach. Od tej pory spokój. To się mogło zdarzyć z tytułu bardzo wysokiej temperatury powietrza przez co trudniej wytworzyć odpowiednie ciśnienie w miejscu docelowym (intercooler działa mniej efektywnie między innymi).

              Test o którym wspominasz też wykonywałem, nic z niego nie wyjdzie w normalnych warunkach (chociaż ostatnio jeden kolega przedstawił logi z których wynikało iż turbina rozkręca się na max chociaż wcale nie jest to potrzebne)

              W moim odczuciu z mechanikami nic nie załatwisz, ja bym jeszcze chwilę się wstrzymał i obserwował co będzie w niższych temperaturach. Jak problem będzie nadal Cię nachodzić to raczej bym się spodziewał problemu mechanicznego i wtedy sprawdzanie wszystkich dupereli ma sens.

              Ale najpierw odczytaj kody błędu z pamięci (zwykły AutoScan Ci wyrzuci) bo być może będzie czarno na białym podane co mu nie pasuje.
              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
              _______________________________________

              Komentarz

              • TomekRs
                RS
                • 2011
                • 1670

                #8
                blad to P0209

                Komentarz

                • innova
                  Rider
                  • 2011
                  • 554

                  #9
                  P0209 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 9 (P0209,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 9 - usterka")

                  jesteś pewien że to był ten błąd :?:
                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                  _______________________________________

                  Komentarz

                  • TomekRs
                    RS
                    • 2011
                    • 1670

                    #10
                    chyba cos zle zczytalem.. napewno byl blad zbyt niskiego cisnienia doladowania

                    Komentarz

                    • innova
                      Rider
                      • 2011
                      • 554

                      #11
                      Zamieszczone przez octaviars1
                      napewno byl blad zbyt niskiego cisnienia doladowania
                      tak jak wspomniałem również doświadczyłem raz tego typu błędu, miast do warsztatu pogoniłem samochód w trasie i więcej się to póki co nie powtórzyło. Przyczyny dopatruję się albo w problemie w wytworzeniu odpowiedniego ciśnienia w warunkach wysokich temperatur zewnętrznych lub też mechanicznie jakiś zawór/przepustnica się nie otworzyła. Jeżeli u Ciebie się powtarza to zacznij od rzeczy najprostszej wskazywanej w pierwszej kolejności przez kolegów czyli czyszczenia przepływomierza (ten powinien mieć wpływ również na wszelkie powstałe w następstwie ciśnienia). Gdbyby któryś z czujników źle się czuł to raczej problem przekształciłby się ze sporadycznego w permanentny.
                      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                      _______________________________________

                      Komentarz

                      • TomekRs
                        RS
                        • 2011
                        • 1670

                        #12
                        w warsztacie chca wymienic jakis czujnik, koszt 200zl

                        Komentarz

                        • innova
                          Rider
                          • 2011
                          • 554

                          #13
                          Zamieszczone przez octaviars1
                          w warsztacie chca wymienic jakis czujnik, koszt 200zl
                          spróbuj wybadać o który chodzi i też go (oraz wszystkie styki) najpierw przeczyść jeżeli tylko dasz radę samodzielnie się do niego dobrać.
                          --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                          Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                          _______________________________________

                          Komentarz

                          Pracuję...