Duże spalanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czes
    Classic
    • 2010
    • 14

    Duże spalanie

    ja dzisiaj warkę łoję :P
  • cezary 70
    Elegance
    • 2009
    • 940

    #2
    Duże spalanie

    Witam mam mały problem z mją octą zaczeła mi dużo palić paliwa co dziennie więcej (cały czas ta sama droga do pracy i z pracy i ta sama prędkość jak ją nabyłem spalanie było 4,8 do 5,2 a teraz 7,1) . Szkodnik nie kopci w miarę ma przyspieszenie jak na silnik 1.9 101km w zegarach nic się nie pali . Brak wycieków paliwa , proszę o podpowiedż co się może dziać . Jak podepnę kompa to powinno wskazać problem (filtr paliw, powietrza wymieniłem . Pozdrawiam
    cezary

    Komentarz


    • #3
      A wymieniałeś rozrząd ? U mnie po wymianie był ustawiony zły kąt i tez palił o 2 litry więcej.

      Komentarz

      • orzeu
        Classic
        • 2010
        • 31

        #4
        u mnie skok zużycia paliwa o 1l był przez walnięty czujnik temp. paliwa i cieczy chłodzącej, ale to wyszłoby Ci po podpięciu pod komputer. Ogólnie diagnostyka przez interfejs to pierwsze co bym zrobił na Twoim miejscu.
        Mój Skodillac

        Komentarz

        • Skfarek
          RS
          • 2010
          • 4795
          • Octavia I (1U2)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          A u mnie od września skoczyło spalanie - jak tylko powracali ludzie z urlopów i do domu toczę się przez 40 min :diabelski_usmiech Kolejny wzrost w październiku jak studenci wrócą :wink:
          Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
          6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
          Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

          Komentarz

          • ciuk15
            Rider
            • 2009
            • 406

            #6
            Witam, mam podobny problem w O2. Spalanie w trasie wychodziło mi kolo 5.0 l/100km, a teraz nie potrafię zejść poniżej 6 l nawet przy spokojnej jeździe. W mieście utrzymuje kolo 8- 9.5 l i nic nie schodzi , kiedyś mimo korków tak nie było. Samochód ma już 215 000 km ale wątpię żeby poprzednie wyniki nie były realne. Olej jest w normie, nie kopci chyba że przycisnę przy wyprzedzaniu , ale to delikatnie. Miał ktoś może podobny przypadek. Z samochodem nic się nie działo tylko raptem spalanie skoczyło. Proszę o wszelkie sugestie.

            Pozdrawiam
            1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
            2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
            3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
            4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

            Komentarz

            • Subaru
              Rider
              • 2005
              • 640

              #7
              orzeu, zgadzam się z kolegą. Podepnij pod Vaga i zobacz czy czujnik temperatury płynu chłodzącego działa, bo nawet na rozgrzanym silniku komputer myśli że jest zimny i daje inną dawkę paliwa
              Koniki są po to by je karmić

              Komentarz

              • tomekc
                Ambiente
                • 2009
                • 128

                #8
                U mnie w starszym wolnossącym dieslu spalanie skoczyło z 5,8 na 7,5 po zalaniu świńskiej ropy. I utrzymało się wysokie po wlaniu dobrej. Po wymianie filtra paliwa(łącznie miał ok 20k, wymieniłem jakieś 2k km po przygodzie z ropą) i zapobiegawczo filtra powietrza wszystko wróciło do normy.

                Komentarz

                • ciuk15
                  Rider
                  • 2009
                  • 406

                  #9
                  Panowie co do paliwa to leje tylko ON Verve i to nie od kilku dni ale lat. a co do filtra paliwa to mam założony nowy gdyż przypuszczałem, że to może być przyczyna ale nic nie pomogło. zostaje mi Vag i to w tym tygodniu i zobaczymy.

                  Pozdrawiam
                  1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                  2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                  3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                  4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    a jaka jest kondycia termostaty jak długo ci sie nagrzewa
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • tomekc
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 128

                      #11
                      Zamieszczone przez ciuk15
                      ON Verve
                      Ekchem - nie chciałem tego pisać ale ta świńska ropa to była właśnie Verva ON w czasie powrotu znad morza kawałek za Włocławkiem w stronę Katowic. I mój wolnossący diesel w ciągu swoich 130k km u mnie miał dosłownie kilka razy zalany nie-premium(tankowałem premium praktycznie odkąd się pojawiło)

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2321
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        koledzy,sprawdźcie vagiem różnice temperatury - porównajcie pozycje wskaźnika w liczniku z wartością na kompie,prawdopodobnie walnięty jest czujnik w cieczy w bloku G62,on odpowiada za dawkę rozruchową jak i za wskazanie poprawnej temperatury na liczniku,może być tak że w zegarach pokazuje 90c a faktycznie będzie mniej,miałem taki przypadek u siebie i po mimo iż silnik był zagrzany to czujnik pokazywał 70c i nie więcej albo wachlował między 70-90-70c ,wymieniajcie tylko i wyłącznie na oryginał i o takim samym kolorze i numerze na nim,każdy kolor ma inną wartość i również będzie inaczej wskazywał .

                        pozdro :szeroki_usmiech
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        • ciuk15
                          Rider
                          • 2009
                          • 406

                          #13
                          german81, nagrzewa się szybko i utrzymuje na blacie 90c, a co do ropy to nigdy nie miałem problemów nawet zima przy ponad -30c odpalałem bez problemów. Wiec pozostaje mi tylko Vag w tym tygodniu i zobaczymy.

                          Pozdrawiam
                          1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                          2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                          3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                          4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                          Komentarz

                          • Subaru
                            Rider
                            • 2005
                            • 640

                            #14
                            Zamieszczone przez ROBAL_26
                            koledzy,sprawdźcie vagiem różnice temperatury - porównajcie pozycje wskaźnika w liczniku z wartością na kompie,prawdopodobnie walnięty jest czujnik w cieczy w bloku G62,on odpowiada za dawkę rozruchową jak i za wskazanie poprawnej temperatury na liczniku,może być tak że w zegarach pokazuje 90c a faktycznie będzie mniej,miałem taki przypadek u siebie i po mimo iż silnik był zagrzany to czujnik pokazywał 70c i nie więcej albo wachlował między 70-90-70c ,wymieniajcie tylko i wyłącznie na oryginał i o takim samym kolorze i numerze na nim,każdy kolor ma inną wartość i również będzie inaczej wskazywał .

                            pozdro :szeroki_usmiech
                            Chyba nie do końca jest tak jak piszesz. Gdzieś czytałem że tych czarnych czujników nie robią. Teraz są tylko zielone. Słyszałem że coś w nich zmienili i nie padają tak szybko jak te czarne. W O1 wymieniałem u rodziców jakiś rok temu, a u siebie wymieniałem wczoraj.

                            Objawy w Octavi były takie że samochód sam przyśpieszał, a jak stał na luzie to wkręcał się na obroty. Temperatura także wariowała na zegarach, ale to był raczej problem termostatu który również wymieniałem.

                            W Superbie zapalił mi się check engine. Dwa razy w odstępie ok 2 miesięcy. Czasem vag wywalił błąd a na zegarach nic się nie wyświetliło. Błąd wynika z tego że najpierw pokazuje prawidłową temperaturę a w pewnej chwili pokazuje -40. Komputer przez to głupieje i wywala błąd.

                            W autach innych forumowiczów się problem z odpaleniem na gorącym silniku ponieważ podawał dawkę paliwa do rozruchu na zimnym.


                            Wg mnie można zaryzykować zamiennik - koszt 25 zł. Jeśli działa prawidłowo to nie ma co przepłacać. Taki czujnik albo działa prawidłowo albo nie działa. To nie jest filtr który może gorzej filtrować, albo wahacz który się wybije po 2 tys km. Takie jest moje zdanie
                            Koniki są po to by je karmić

                            Komentarz

                            • ROBAL_26
                              RS
                              • 2010
                              • 2321
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              Subaru, a co jest lepsze zapłacić za 2 zamienniki ??zł, których po sprzedaniu nie możesz zwrócić czy jednego oryginału ok.65-80zł i być pewnym. co do kolorów to ja ostatnio w sierpniu wymieniałem u siebie G62 i gdybym nie widział go i nie spisał numeru to by mi wcisnął inny , kolor trzonka czujnika jest zależny od ostatniej litery na końcu numeru fabrycznego tj. ... ... ... A ma kolor zielony , a ... ... ... C ma kolor czarny.
                              gdybym nie wymieniał to bym bzdur nie pisał.
                              pozdro :szeroki_usmiech
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz

                              • Subaru
                                Rider
                                • 2005
                                • 640

                                #16
                                Ja w obu autach wkładałem zamienniki po 25 zł szt i również dobrze działają więc w tym konkretnym przypadku nie widzę różnicy między oryginałem a zamiennikiem. Pozdrawiam
                                Koniki są po to by je karmić

                                Komentarz

                                • ciuk15
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 406

                                  #17
                                  I zostałem dalej z dylematem, byłem dzisiaj w serwisie podłączyli kompa i wszystkie parametry w normie. jedyne co wyszło to 2 świece do wymiany. Może macie jeszcze jakieś propozycje na sprawdzenie. Przypomnę tylko ze wszystkie filtry są nowe olej tez i nie tankuje na marnych stacjach.
                                  1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                                  2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                                  3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                                  4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                                  Komentarz

                                  • Subaru
                                    Rider
                                    • 2005
                                    • 640

                                    #18
                                    A czy dobrze zlicza Ci dystans?

                                    Czy spalanie o którym mówisz to jest to co masz na wyświetlaczu czy sam liczyłeś?
                                    Koniki są po to by je karmić

                                    Komentarz

                                    • ciuk15
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 406

                                      #19
                                      Subaru, z tego co się zorientowałem to dobrze liczy a co do spalania to patrze na to co jest na wyświetlaczu i na zużycie i jakby się pokrywało. Teraz zrobiłem w niedziele ponad 300 km i po trasie wychodzi ponad 6.4 l/100km wiec nie wiem . Mama spory dylemat
                                      1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                                      2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                                      3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                                      4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                                      Komentarz

                                      • Luk@s
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 212

                                        #20
                                        ciuk15 rzuć okiem na dolot powietrza czy nie ma żadnych pęknięć przetarć etc, a obroty masz w normie czy np lekko podniesione do tego co było dawniej ? np. 5 biąty 80km/h ?
                                        service by Auto Tar

                                        Komentarz

                                        • ciuk15
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 406

                                          #21
                                          Luk@s, ostatnio wymieniałem rurę intercoolera i posprawdzałem wszystko i jest ok chyba, że coś przeoczyłem ale mogę jeszcze raz przejrzeć. Co do obrotów to jest wszystko na tym samym poziomie. To jest właśnie najgorsze, ze nie wiadomo co jest. nie jest to może dla niektórych duży wzrost ale dla mnie jest to lekki powód do zaniepokojenia. wszystko mam powymieniane i nie ma żadnych błędów. powiem szczerze ze wolałbym aby coś wykazało niż pozostać w tej nieświadomości. Czekam na kolejne sugestie

                                          Pozdrawiam
                                          1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
                                          2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
                                          3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
                                          4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

                                          Komentarz

                                          • dero
                                            Drive
                                            • 2008
                                            • 53

                                            #22
                                            Witam. Mam ten sam problem z podwyższonym spalaniem w swojej skodzinie ( 1.tdi 90 km, 84 000 tys. przelotu). Po zdiagnozowaniu na kompie wyszło, że jest jakieś zwarcie na dolocie i nie domyka zaworku od przepustnicy. Mechanik wyjął ten zaworek, po sprawdzeniu okazało się że jest sprawny, przeczyścił co mógł i wykasował błąd- poprawa była przez jakiś tydzień i teraz niestety znów muszę obserwować spalanie na poziomie 7,2 l/100km w mieście i 5,8 na trasie. Najgorsze jest teraz to, że nie wiadomo co teraz zrobić, wymienić ten nieszczęsny zaworek pomimo tego, że ten orginalny jest sprawny ?
                                            WCI

                                            Komentarz

                                            • Alonzo_
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2460
                                              • Hyundai

                                              #23
                                              Sugestia była ale nikt z klegów z problemem nie odpowiedział.
                                              Sprawdzaliście kąt na rozrządzie?
                                              U mnie nieodpowiedni kąt powiększył spalanie średnie o ponad 2 litry . Ale to nie samo z siebie było tylko po grzebaniu przy silniku i wymianie pompek.
                                              A czy na jałowym na kompie wam cały czas to samo co było pokazuje? Czy są jakies róznice in plus?

                                              Komentarz

                                              • bobasek
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 326

                                                #24
                                                nie chcę nikogo obrazić ani zrobić przykrości ale czy macie odpowiednie ciśnienie w oponach?
                                                5,5l/100

                                                Komentarz

                                                • Subaru
                                                  Rider
                                                  • 2005
                                                  • 640

                                                  #25
                                                  To raczej nie wina ciśnienia. Musieliby na flakach jeździć żeby spalanie aż tak podskoczyło
                                                  Koniki są po to by je karmić

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...