Prosiłbym o podpowiedź co może być przyczyną niedoładowania?
Samochód: Skoda Octavia 1.9TDi 110 KM silnik ASV.
Czy przyczyna może tkwić w zaworku N73 czy może w wężykach?
Zaluzje moze troche przycinac dlatego n75 nie wysteruje plynnie doladowania.
Zloguj pojedyczna grupe 011 na 4biegu (zeby byl dluzszy log i czestotliwosc pomiary wieksza)
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Na żaluzje bym raczej nie stawiał ponieważ miałem miesiąc temu wymienianą turbinę (na regenerowaną co prawda) a wczoraj znowu miałem wymienioną na inną (reklamacja bo zaczęła świszczeć). Wcześniej po pierwszej wymianie też miałem takie niedoładowanie ale olałem temat.
Mam też zrobione logi na 4 biegu ale niestety tylko do 3 tyś obrotów bo nie maiłem za bardzo gdzie ich zrobić. Logi zrobiłem po odebraniu dzisiaj auta z warsztatu.
A kiedy był wymieniany filtr powietrza ? Kumpel w swoim samochodzie co prawda nie w skodzie też miał niedoładowanie turbinki i już był umówiony na czyszczenie turbiny ... ale wymienił filtr powietrza na którym już zaczęło rozwijać się życie i samochód jak nie ten.
Filtr miałem wymieniony jakieś 8 tyś km temu, więc w sumie niedawno. Ale sprawdzę jak wygląda. Nie wiem czy to może mieć znaczenie ale wężyk podciśnienia idący do tłumika, tej czarnej bańki wygląda na lekko sfatygowany. Czy jest szczelny to nie wiem.
wężyk podciśnienia idący do tłumika, tej czarnej bańki wygląda na lekko sfatygowany
klilka rzeczy w Twoim aucie sterowane jest podciśnieniem więc przed inwestowaniem w poważne naprawy powinieneś mieć absolutną pewność że wszystkie wężyki są w porządku, weryfikację i ew wymianę można przeprowadzić samemu a koszt dobrego przewodu to kilkanaście złotych za mb
IMO od wężyków podciśnienia należy zacząć diagnozę doładowania, bo n75 choćby miał platynowy tłoczek i tytanową obudowę to na dziurawych wężykach nie bedzie poprawnie działał
rumianko, nie zmienia to faktu, że turbo zaciąga więcej powietrza niż powinno a daje mniejsze ciśnienie. czy w serwisówce jest coś napisane dlaczego taka regulacja?
Komentarz