Problem z odpaleniem - Skoda Octavia 1.9 TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • hydrosik
    Classic
    • 2013
    • 3

    Problem z odpaleniem - Skoda Octavia 1.9 TDI

    Zamieszczone przez kiki
    Na pewno chcesz tylko czopka?
    Tak, mi się niesamowicie te maszyny podobają, no i ten dźwięk :shock: A, że może będzie nareszcie okazja motorek zakupić, to jak najbardziej jestem chętny. Aha - gdzie kupujecie części mechaniczne do motocykli? Jestem bardzo świeży w temacie i jeszcze sporo nie wiem, ale to kwestia czasu - jak z każdym tematem.
  • arturbeb
    Classic
    • 2011
    • 23

    #2
    Problem z odpaleniem - Skoda Octavia 1.9 TDI

    Posiadma Skode Octavie I 2002 r 1.9TDI AGR i mam następujący problem. Raz na jakiś czas - średnio zdarza się to 1 x na 1-2 tyg, mam problem z odpaleniem auta. Po zgaszeniu lampki sygnalizującej rozgrzanie świec żarowych przekręcam kluczyk, słyszę że rozrusznik kręci, kręci, kręci, ale nie może zaskoczyć. Ponowna próba i to samo. Do tej pory za trzecim razem odpalał. Nigdy nie przytrafiło mi się to na ciepłym silniku tylko zawsze na zimnym przy wyjeździe z garażu. Po takiej przygodzie nie pojawia się ta sytuacja przez ok 1-2 tyg i potem znowu to samo.
    Na początku myślałem ze to świece żarowe, auto ma już prawie 10 lat więc świece mogły się już "skończyć". Wymieniłem świece na nowe BERU i 3 dni później przy wyjeździe z garażu znów to samo. Przy odpaleniu auto kręciło i kręciło, ale dopiero 3 próba umożliwiła odpalenia auta.
    Zastanawiam sie jeszcze nad akumulatorem, bo aktualnie założony ma już 4 lata (VARTA BLUE dynamic 74 AH 680A) i może już nie ma takiego prądu rozruchu. Jutro pojadę przetestować AKU.
    Macie może jakieś pomysły co może się dziać lub jak powinna wyglądać diagnostyka? Problem "niestety" pojawia się raz na jakiś czas i zawsze na zimnym silniku więc ciężko pojechać do ASO i powiedzieć że mam problemy z odpaleniem auta, bo powiedzą: "no jak przecież odpala"...?

    Dodam jeszcze ze w maju był wymieniany rozrząd i "mechanicy" nie ustawili kąta wtrysku - i VAG pokazywał że był w górnej granicy, tylko ze nie miałem problemu z odpalaniem. To ze nie było ustawionego kąta wtrysku stwierdził inny mechanik (oczywiście ustawił odpowiedni kąt wtrysku). Problemy pojawiły się ok 3 mc po wizycie u ostatniego mechanika, który ustawił kąt.

    Komentarz

    • K_Popiel
      Rider
      • 2010
      • 608

      #3
      Świece żarowe można sobie odpuścić ponieważ nie podgrzewają one komory spalania przy dodatnich temperaturach, kontrolka zapala się zapewne na chwilkę i gaśnie. Jeżeli kąt wtrysku ustawiony jest prawidłowo, faktycznie sprawdź akumulator. Swoją drogą napisałeś że kąt wtrysku był ustawiony w górnej granicy, zastanawiam się czy "mechanicy" dobrze ustawili rozrząd, u mnie po wymianie rozrządu kąt wtrysku nie wymagał praktycznie żadnej korekty, minimalna odchyłka od ideału, cały czas w granicach tolerancji.
      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
      ------------------------------------------------------

      Komentarz

      • arturbeb
        Classic
        • 2011
        • 23

        #4
        Dzisiaj sprawdzałem akumulator. Wg badań wszystko jest idealnie ,łącznie z rozrusznikiem. Czyli tak... odpadają świece, odpada akumulator...dla pewności pojade jeszcze sprawdzić kąt wtrysku, ale nie wiem czy sam mógłby się zmienić... ktos ma jeszcze jakieś pomysły? Tak jak wspominałem sytuacja nei jest notoryczna tylko pojawia sie od czasu do czasu. gdzies na forum wyczystałem że może być tez zapowietrzony ukł paliwowy (jakaś rurka doprowadzająca paliwo). najgorsze jet to szukanie po omacku... :?

        Komentarz

        • mobil
          Ambiente
          • 2009
          • 139

          #5
          Może być pompa paliwa albo przytkany brudny filtr paliwa. Bo chyba w końcu ci zapala jak zaście paliwo do pompoo wtryskiwaczy?
          http://emmu.pl
          ----------------------------------------------------------
          W końcu robi się to, co się lubi.

          Komentarz

          • carfan
            Drive
            • 2008
            • 41
            • Opel

            #6
            Zamieszczone przez mobil
            Bo chyba w końcu ci zapala jak zaście paliwo do pompoo wtryskiwaczy?
            Silnik AGR, a taki ma kolega arturbeb, nie ma pompowtryskiwaczy. To jest silnik na pompie wtryskowej.
            A nie miga kontrolka immo w momencie problemów z odpaleniem? Może to wina immo. Sprawdź jak masz 2 kluczyk czy z nim też są problemy z odpaleniem.
            Jest Vectra C Caravan 1,9 CDTI
            Był VW Sharan 1,8T AJH
            Była Octavia 2 Liftback 1,9 TDI BXE
            Była Octavia 1 Combi 1,9 TDI ASV

            Komentarz

            • pioottr
              Classic
              • 2010
              • 3

              #7
              Sprawdź kolego przekaźnik 109, u mnie zimne luty na nim powodowały takie objawy jak piszesz, powinno je być widać gołym okiem. Przekaźnik rozbierzesz podważając z czuciem plastik. Przekaźnik ten odpowiada m.in. za doprowadzenie prądu do komputera sterującego silnikiem.
              KASOWANIE BŁEDÓW, ODCZYT PIN IMMO, KOREKTA STANU LICZNIKA, WYŁĄCZENIE IMMO W ECU
              TEL. 608 686 303
              GG5991254

              Komentarz

              • mobi65
                Rider
                • 2009
                • 291

                #8
                Zamieszczone przez pioottr
                Sprawdź kolego przekaźnik 109, u mnie zimne luty na nim powodowały takie objawy jak piszesz, powinno je być widać gołym okiem. Przekaźnik rozbierzesz podważając z czuciem plastik. Przekaźnik ten odpowiada m.in. za doprowadzenie prądu do komputera sterującego silnikiem.
                mozliwe tez nie otwierajacy sie zaworek n109 na pompie , ewentualnie brak na nim napiecia oraz egr

                Komentarz

                • arturbeb
                  Classic
                  • 2011
                  • 23

                  #9
                  pioottr, czy ew uszkodzenie przekażnika 109 jest do wykrycia po podłączeniu auta pod komputer? Oczywiście rozbiore przekaźnik i zobacze w jakim jest stanie.
                  mobi65, nie otwierajacy sie zaworek n109 na pompie - jak to zdiagnozować, żeby być pewnym??

                  Czy w/w rzeczy - zaworek i przekaźnik mogą zostać zdiagnozowane przy podłączeniu pod komputer skoro sytuacja z problemem przy odpaleniu pojawia się raz na jakiś czas?

                  Komentarz

                  • mobi65
                    Rider
                    • 2009
                    • 291

                    #10
                    Zamieszczone przez arturbeb
                    pioottr, czy ew uszkodzenie przekażnika 109 jest do wykrycia po podłączeniu auta pod komputer? Oczywiście rozbiore przekaźnik i zobacze w jakim jest stanie.
                    mobi65, nie otwierajacy sie zaworek n109 na pompie - jak to zdiagnozować, żeby być pewnym??

                    Czy w/w rzeczy - zaworek i przekaźnik mogą zostać zdiagnozowane przy podłączeniu pod komputer skoro sytuacja z problemem przy odpaleniu pojawia się raz na jakiś czas?
                    przekaznika nie zdjagnozujesz podlaczasjac autko pod komputer,tylko rozebranie da taka mozliwosc http://www.fotosik.pl/showFullSize.p...1f6fbcc87b1371
                    A dla sprawdzenia zaworka N109 http://www.fotosik.pl/showFullSize.p...c6afb9acffe39a można podpiąć do niego jakiś kawalek kabla prosto z bieguna dodatniego akumulatora, przy dotknięciu do niego końcówki kabla połączonego uprzednio z + akumulatora ten zawór powinien cyknąć - jeśli cyknie za każdym podłączeniem do niego kabla na krótko to znaczy że jest sprawny

                    A sprawdzales klape gaszaca (EGR) ? moze jest zasyfiona nagarem i sie przycina

                    Komentarz

                    • arturbeb
                      Classic
                      • 2011
                      • 23

                      #11
                      [ Dodano: Sob 24 Wrz, 11 14:13 ]
                      po rozebraniu przekaźnika 109 ukazało się troche inne wnętrze niż to które podesłałeś na zdjęciach - u mnie nie znalazłem żadnej płytki PCB z podlutowanymi pinami. NPoniżej dałem zdjęcia przekaźnika który rozebrałem

                      Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.

                      Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.

                      Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.

                      Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.

                      Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                      Co do zaworka n109 no zrobiłem tak jak radziłeś i na ok 100 prób za każdym razem słyszałem "klik"

                      Czy na załączonym zdjęciu poniżej dobrze zlokalizowałem klape gaszącą - element w czerwonym kółku??

                      Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                      Na czym polega procedura przeczyszczenia tego elementu?? może ktoś opisac krok po kroku??
                      z góry dzięki

                      Komentarz

                      • mobi65
                        Rider
                        • 2009
                        • 291

                        #12
                        czyszczenie egr foto relacja czyszczenia egr

                        Komentarz

                        • trooper
                          Rider
                          • 2011
                          • 525
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                          #13
                          109ce (jeśli masz rozebraną) możesz przeczyścić troszkę styki w środku, a szczególnie blaszkę która po podaniu impulsu zwiera. Może być trochę zaśniedziała
                          mobi65 bardzo fajny link, podziękował
                          Moja Balbina

                          Komentarz

                          • arturbeb
                            Classic
                            • 2011
                            • 23

                            #14
                            Po wymianie IC (uszkodzony przez kierownicę powietrza) dolegliwości ustąpiły i nie ma już problemu z odpaleniem. Zamykam więc temat i dziękuje wszystkim za zainteresowanie moim problemem

                            Komentarz

                            Pracuję...