Z tego, co pamiętam, montowany był fabrycznie radioodtwarzacz kasetowy Symphony. Potem zmienili na Symphony z odtwarzaczem CD i wyjściem na zmieniarkę.
Octavia 2.0 AQY szarpie, nierówna praca
Zwiń
X
-
Octavia 2.0 AQY szarpie, nierówna praca
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum
Nie dawno kupiłem moją pierwszą octavię, wybrałem model 2.0 benzyna (AQY) z roku 2000r. Kiedy ją kupowałem w D miała 23kkm. Wymieniłem rozrząd, świece, kable, filtry, olej i nie wahając się zbyt długo zamontowałem lpg BRC sequent 24. Po jakimś czasie ok 1000km silnik zaczął szarpać i nierówno pracować, spalanie wzrosło o 50% pokazało się "check engine" okazało się, że zagięty był 1 pin od modułu zapłonowego(gazownik), dodatkowo wypłukało mi silnik ponieważ sugerując się niemiecką dokładnością zawierzyłem, że lany był olej syntetyczny i taki tez wlałem. Po wyczyszczeniu wężyków i naprawie modułu było ok. I znów po 1000km "check engine" i kłopoty jw. Komputer pokazał chyba wszystko: sondę1, przepływkę, sondę 2... . Wszystkie wymienione w komputerze el. zostały sprawdzone i żaden nie okazał się uszkodzony. Błąd został skasowany i sinik zaczął pracować prawie poprawnie tzn. na wolnych obrotach lekko latały obr. Przejechałem 300km i znów :check engine"-wymieniłem uszczelki pod kolektorem ssącym (obie), przepływkę i nadal bez zmian. Nie wiem już co robić, może któryś z Was szanowni Forumowicze zetknął się z podobnymi objawami?
Na chwilę obecną wyświetla "check engine" czyli jest w trybie serwisowym, po skasowaniu usterki pewnie znów będzie dobrze przez 300km. Dlaczego silnik faluje na wolnych obr. i wchodzi w tryb serwisowy? Spalanie zwiększyło się o około 20%. Stracił także moc.
Z góry dziękuję za zainteresowanie i pomoc.
-
-
Kolego wymień świece i kable Ja mam to samo u siebie teraz i świece i kable są tego przyczyną.A co do check engine to kiedyś mi mój mechanik powiedział że właśnie wywala kontrolkę przy błędach świec Pozdro i daj znać czy to pomogło."Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."
"Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)
www.zoltar.bielsko.pl
Komentarz
-
-
dzięki Panowie, gazownika znam dobrego szkoda, że do niego nie pojechałem zakładać gaz tylko skuszony ceną do innego. Nie wiem czy problem jest elektryczny... właśnie tego usiłuję się dowiedzieć, ale tracę już koncepcje. Wygląda na to, że gdzieś może być nieszczelność ponieważ wczoraj wyczułem spaliny jak grzebałem pod maską. Najbardziej mnie dziwi fakt, że w trybie awaryjnym tak źle pracuje. Po skasowaniu błędu niby ok poza lekko falującymi obrotami na postoju.
Komentarz
-
-
bardzo ciekawy pomysł. W sumie trzeba by spróbować. Pamiętam, że raz jak wyskoczył błąd "check engine" i silnik miał objawy jak opisałem to na gazie nie dało się jechać, więc wrzuciłem na stałe na benzynę i błąd po około 100km sam się skasował i nastąpiła poprawa (choć nadal lekko falowały obroty)
Komentarz
-
-
Falowanie obrotów może być z przepustnicy. Wg mnie jest źle wystrojony. Jedź do kogoś kto się na tym zna i niech Ci go wystroi. Kup sobie kabel do diagnostyki lpg. Kiedyś się tym interesowałem, ale zrezygnowałem z zakupu instalacji. Taki kabelek to nie jest duży wydatek (w porównaniu do tego co już wydałeś na nieudolnego mechanika)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szymonzxOd poniedziałku zabieram się za autoSPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
Gazownik musiał wyjąć wtyczkę z komputera ... na 90% tam się uszkodziło złącze. Nie kontaktuje jakiś pin itp.
Na 90% jazda na benzynie nie pomoże bo będzie nadal siało błędami.
Gazownik pewnie wie co się stało tylko pali głupa. bo tych wtyczek się nie naprawia a wymiana to jest "druciarstwo"Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szymonzxPsyhoDad czyli mówisz, że to, że się samoczynnie naprawiło (raz) to dzieło przypadku? Wykluczyć nie można. Sprawdzę tę wtyczkę, może gazownik popsuł i dwie. Na razie jeżdżę na benzynie ponieważ kompa mam dopiero w przyszłym tyg. umówionego. Dzięki Panowie za pomysły!
Takie symptomy które opisujesz potwierdzało by tą diagnozę.
Jak będziesz następnym razem u mechanika zwróć mu uwagę na te elementy.Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
Witam
PO przeczytaniu objawów w Twoim aucie mogę powiedzieć, że masz źle zestrojoną instalację gazową, niestety nie da się zestroić instalacji na postoju tak jak to robi większość gazowników, zestroić można tylko przy próbie drogowej, minimalne zestrojenie to przejechanie 20 km w cyklu mieszanym.
Ja mam Fabię 2.0 AZL jest to ten sam silnik z nowszym osprzętem, silnik dostanie moc dopiero jak instalacja gazowa zostanie prawidłowo zestrojona, jest trochę przy tym zabawy, ale naprawdę fajnie chodzi ten silnik na gazie.
Kolega ma Octavkę 2.0 AQY ma podobnie jak ja komputer Stag do gazu, mogę powiedzieć że bardzo fajnie się go ustawia i jest przejrzysty program.
Najprościej możesz sprawdzić czy jest dobrze zestrojona instalacja gazowa jadąc na gazie spokojnie i przy użyciu pełnej mocy, po czym przejdź na benzynę i to samo, jeżeli straci moc to po ponownym odpaleniu może się zapalić check engine lub w czasie jazdy, wtedy będzie wiadomo, czy dawka jest za bogata czy uboga.Skoda Fabia 2.0 AZL Elegance
Komentarz
-
-
przejechałem już na benzynie około 200km i nadal żadnej poprawy. W najbliższym czasie (w tym tyg.) jadę pod komputer, aby skasować błąd, następnie pojeżdżę na benzynie i zobaczę czy kontrolka się zapali. Wtedy będę miał odpowiedź czy to wina gazu (choć cały czas tak podejrzewam). Sprawdzę także tą wtyczkę do kompa, może faktycznie jakiś "zimny lut".
Komentarz
-
-
U mnie na beznynie dobrze pracował a na gazie potrafił się sterownik restartować, gaz całkowicie się wyłanczał itp przygody.
Po wymianie przewodów podciśnieniowych (radze kupić w sklepie z cześciami do ciężarówek 1m przewodu Tekalan + opalarka 10minut i po problemie) przez już ok 8tyś km zero problemów.
Przy okazji radzę też zerknąć na przewody w materiałowym oplocie idace od zaworu zwrotnego serwa do zaworu EGR one też lubią się przecierać.
Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz