[O1] Octavia milczy, pomocy ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Misialdo
    Ambiente
    • 2011
    • 226

    #26
    Hej dzięki za info. Mam jeszcze jedno pytanie dziś udało mi się wyjąc ten akumulator jest to jednak zwykły Exide 72AH classic bez magicznego oczka I jeszcze kupiłem taki zwykły prostownik NORAUTO i w instrukcji przeczytałem ze mam otworzyć to wieczko co jest w akumulatorze czy to konieczne ? Czy może być zamknięte podczas ładowania ?

    Komentarz

    • Subaru
      Rider
      • 2005
      • 640

      #27
      Misialdo, w akumulatorach starszych typów są takie "korki" czy jak to tam nazwać. Odkręca się je podczas łądowania (ale tylko w przypadku gdy aku był naprawdę mocno rozładowany). Ja podejrzewam że Ty nawet ich nie masz bo już się raczej tego nie spotyka.

      Czy twój prostownik jest automatyczny? Tzn czy ładuje ile wejdzie czy sam się wyłączy i przejdzie w stan podtrzymania gdy naładuje do końca? To też jest ważne żeby nie przedobrzyć
      Koniki są po to by je karmić

      Komentarz

      • ROBAL_26
        RS
        • 2010
        • 2328
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #28
        Misialdo, akumulatory starszej daty mają pod plastykową osłoną mniej więcej na środku akumulatora są wkręcane korki,przed rozpoczęciem ładowania odkręć korki i sprawdź stan elektrolitu w każdej celi,jeżeli widać płyty na wierzchu to dolej wody destylowanej aby je tylko zalać i nie były na wierzchu, ładując aku pozostaw odkręcone korki aby wytwarzające się gazy podczas ładowania miały gdzie się ulatniać, gdyby były zakręcone mogłoby dojść do wybuchu aku i poniesienia szkód ,średnio aku powinno się ładować 10 godzin czyli 10% prądu znamionowego aku tzn 60Ah ładujemy 6A .
        mam nadzieję iż zrozumiałeś, a czy aku jest dobre możesz sprawdzić miernikiem,oraz czy alternator dobrze ładuje.bo może dzień wcześniej ci padł i rozładowałeś aku na maxa.
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz

        • Misialdo
          Ambiente
          • 2011
          • 226

          #29
          Witam ponownie po 10 godzinach ładowania tego nieszczęsnego akumulatora prostownikiem, po męczarniach aby z powrotem włożyć go na swoje miejsce i po próbie odpalenia okazało się ze jest do niczego Nie odpala światła włączyły się na 10 sekund a po włączeniu awaryjnych zaczęło coś brzęczeć i kicha silnik jak pewnie wiecie nawet nie odpalił tylko dało się się słyszeć przy akumulatorze takie przeskakiwanie.

          jak ktoś pisał już wcześniej chyba 5 lat to już koniec żywotności tego akumulatora i pora na nowy, następny wydatek no ale cóż

          Stary akumulator był to Exide 72 AH classic,a co polecacie na nowy akumulator do Skody Octavii I 1, TDI (90 km) rocznik 2002 ?

          proszę o pomoc i pozdrawiam Misialdo

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2328
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #30
            Misialdo, możliwe że padła jedna cela w akumulatorze i ma on 10volt a nie 12volt minimalnego napięcia , ze wskaźnikami i przekaźnikiem dzieje się tak ponieważ jest za niskie napięcie i cewki nie nogą dokładnie złączyć styków,
            ja u siebie mam CENTRE FUTURE 77Ah (przyzwoita cena) ale gdybym miał możliwość jeszcze raz kupienia to raczej wybrał bym BOSCHA SILVERA jest droższy ale wg mnie pewniejszy.

            pozdro
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • Subaru
              Rider
              • 2005
              • 640

              #31
              Ja mam futurę w 2 autach i sobie chwalę. Dodam tylko że nie warto kupić jakiejś lipy bo 20 zł tańsza. Czasem lepiej dołożyć parę groszy i cieszyć się bezawaryjną pracą przez te 5-6 lat
              Koniki są po to by je karmić

              Komentarz

              • Bravais
                Ambiente
                • 2011
                • 164

                #32
                Oj, mam złe doświadczenia z Centrą - po dwóch latach padła mi właśnie Futura 55 Ah...
                Exide - nadal są całkiem przyzwoite. W poprzedniej O2 włożyli mi Boscha, ale na jego temat się nie wypowiem - używałem go rok i O2 się sprzedała razem z aku...
                -jeździ ze mną od 05.2011
                - jeździ ze mną od 04.2015

                Komentarz

                • 4x4BKF
                  L&K
                  • 2010
                  • 1279

                  #33
                  Ja rok temu przed tamtą zima kupiłem Boscha Silver - taki niebieski ze srebrnymi naklejkami, bezobsługowy, 88Ah bodajże.
                  W tym roku w lutym polecielismy z żoną na ok. trzy tygodnie na Filipiny, wóz stał na Okeciu na parkingu, W Polsce byly wtedy niezłe mrozy z tego co mi mówili jak dzwoniłem do domu. Po trzech tygodniach odpalił bez problemu.
                  4x4

                  Komentarz

                  • jefry
                    Rider
                    • 2009
                    • 411

                    #34
                    Zamieszczone przez Bravais
                    Najprościej - weź miernik i sprawdź napięcie na klemach.
                    Bodajże poniżej 11,5 V - aku martwy.

                    A teraz - podłącz po prostu prostownik na noc i sprawdź rano
                    ojjj nie zgodze się że musi być martwy mnie po zmianie GW rozładował sie aku. do 7,3 V podłączyłem u ojca w warsztacie do prostownika i podniósł się ( ALE nie musi być to reguła ) tylko że nie był to zwykły prostownik... stąd może ta różnica.

                    Ja bym raczej zainteresował się co może być przyczyną że aku padło ?? i czy alternator działa poprawnie. Może być gdzieś upływność co powoduje obciążenie mimo że samochodu jest w trybie OFF.
                    Sprawdził bym w ten sposób że wziąć dobre aku przejechać się i sprawdzić po wyłączeniu na aku ile bierze Voltów bo możliwe że coś jest nie hallo i nowy jak kupisz też ci go weźmie szlag trafi.
                    U mnie na wyłączonym aucie jest napięcie 0,00 każdy sie dziwi ale tak jest oczywscie po ustabilizowaniu czyli po około 2 minutach...
                    Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                    Komentarz

                    • 4x4BKF
                      L&K
                      • 2010
                      • 1279

                      #35
                      Zamieszczone przez jefry
                      tylko że nie był to zwykły prostownik... stąd może ta różnica.
                      A na czym polegała jego niezwykłość??
                      Że miał zakres 6-12-24V?? I amperaż 0-150?? I opcję rozruchu??

                      Nie ma znaczenia czy ładujesz zwykłym z marketu czy niezwykłym z warsztatu. Jeśli napięcie ładowania ma dedykowane 12V a natężenie oscyluje w granicach 1/10 pojemności (np. 7A dla baterii 72Ah) to nie ma żadnego znaczenia dla aku.

                      Duży prostownik ma jedynie tą zaletę, że zimą jak nie chce palić nie musisz czekać nie wim ile i zabierać aku do domu w ciepłe miejsce tylko zapinasz klemy, czekasz 3 minuty wsiadasz i kręcisz. Potem tylko odpinasz prostownik, a auto już chodzi i samo sobie dalej ładuje.
                      4x4

                      Komentarz

                      • jefry
                        Rider
                        • 2009
                        • 411

                        #36
                        Zamieszczone przez 4x4BKF
                        Zamieszczone przez jefry
                        tylko że nie był to zwykły prostownik... stąd może ta różnica.
                        A na czym polegała jego niezwykłość??
                        Że miał zakres 6-12-24V?? I amperaż 0-150?? I opcję rozruchu??

                        Nie ma znaczenia czy ładujesz zwykłym z marketu czy niezwykłym z warsztatu. Jeśli napięcie ładowania ma dedykowane 12V a natężenie oscyluje w granicach 1/10 pojemności (np. 7A dla baterii 72Ah) to nie ma żadnego znaczenia dla aku.

                        Duży prostownik ma jedynie tą zaletę, że zimą jak nie chce palić nie musisz czekać nie wim ile i zabierać aku do domu w ciepłe miejsce tylko zapinasz klemy, czekasz 3 minuty wsiadasz i kręcisz. Potem tylko odpinasz prostownik, a auto już chodzi i samo sobie dalej ładuje.

                        nie niezwykłość tylko możliwość regulacji... ( zrpiostuje że nie prostownik w tym momencie ale stricte zasilacz ) ot cały niuans... Jak by nie było róznicy to by sie ludzie w usta nie całowali... Oczywiscie że jest różnica jak przypierdzielisz większe natężenie przy takim samym napięciu to powinien sie szybciej podnieść... to prawda, ale jak masz "padniety" aku to prostownik nie da ci takich możliwości. Ja swoje aku podnosiłem 2 dni...
                        Napięcie 13V przy natężeniu 3A bo musiał "wstać" i wstał, jak trzeba by było dał bym i 1A ( ale nie było potrzeby ) elektrolit był w stanie ok co nie znaczy że by sie udało. Takich możliwości zwykły prostownik nie ma... poźniej jak już sie troche podniósł to do 5A. Masz takie możliwosci w prostowniku NIE. Stąd powiedziałem że ta nie zwykłość.

                        a tak BTW ładuje się napięciem rzedu 13,7 V przy natężeniu 4-5A ( normalnie ) / zbyt duże przeładuje więc lipa
                        Szybkie 14 V / 7A szybkie ładowanie ( sprawne aku ) - skrajne przypadki
                        Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                        Komentarz

                        • 4x4BKF
                          L&K
                          • 2010
                          • 1279

                          #37
                          jefry, :?: :?: :?: A wiesz to z doświadczenia, lekcji elektrotechniki czy tylko tak słyszałeś :?: :?: :?:
                          4x4

                          Komentarz

                          • jefry
                            Rider
                            • 2009
                            • 411

                            #38
                            z doświadczenia... ( czytaj co napisałem wyżej ) sam podnosiłem aku. wiec nie było to kolega powiedział koledze że tak robił tylko mówie z własnych robót ręcznych... tak sie głupio składa że skończyłem telekomunikacje... a ojca mam elektronika wiec o co ci chodzi ??
                            Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 11198
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez jefry
                              Sprawdził bym w ten sposób że wziąć dobre aku przejechać się i sprawdzić po wyłączeniu na aku ile bierze Voltów bo możliwe że coś jest nie hallo i nowy jak kupisz też ci go weźmie szlag trafi.
                              a ile może brać voltów i czy volty można pobierać?
                              według mojej wiedzy raczej sprawdza się pobierany prąd, nie napięcie.

                              Zamieszczone przez jefry
                              U mnie na wyłączonym aucie jest napięcie 0,00 każdy sie dziwi ale tak jest oczywscie po ustabilizowaniu czyli po około 2 minutach...
                              hm, dziwne, u mnie i w 99,99% procentach aut na wyłączonym aucie napięcie na aku jest ok 12V, a nie 0,00

                              kolega chyba miał słabą tą szkołę, bo ewidentnie myli napięcie elektryczne z natężeniem prądu
                              (dla jasności jestem inżynierem elektroniki :diabelski_usmiech )
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • jefry
                                Rider
                                • 2009
                                • 411

                                #40
                                Zamieszczone przez krzynol
                                a ile może brać voltów i czy volty można pobierać?
                                według mojej wiedzy raczej sprawdza się pobierany prąd, nie napięcie.
                                ok zle wyraziłem się... ile pobiera prądu...

                                Zamieszczone przez krzynol
                                hm, dziwne, u mnie i w 99,99% procentach aut na wyłączonym aucie napięcie na aku jest ok 12V, a nie 0,00
                                jak odepniesz kleme i wezmiesz miernik na wyłączonym bedzie 12 V wątpie... ( nie mówie o mierzeniu samego akumulatora!!!!! ) było by to bezsensowne ...
                                Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                                Komentarz

                                • tryton
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 935

                                  #41
                                  Zamieszczone przez jefry
                                  jak odepniesz kleme i wezmiesz miernik na wyłączonym bedzie 12 V wątpie... ( nie mówie o mierzeniu samego akumulatora!!!!! ) było by to bezsensowne ...
                                  A jaki sens ma mierzenie napięcia w instalacji odłączonej od akumulatora i nie pracującym silniku co wtedy mierzysz ? Cały czas mylisz pojęcia po odłączeniu klemy i wpaleniu AMPEROMIERZA między klemą a akumulator zmierzysz natęrzenie i to ma sens .
                                  Kolega[b]krzynol [b] dobrze prawi słuchaj inżyniera

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 11198
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #42
                                    ja kumam, że się przjęzyczyłeś, spoko

                                    Zamieszczone przez jefry
                                    nie mówie o mierzeniu samego akumulatora
                                    a co mierzysz po wyłączeniu silnika i odpięciu akumulatora?
                                    akumulator czy instalację? bo ja nie rozumiem

                                    [ Dodano: Pon 03 Paź, 11 20:17 ]
                                    tryton, no właśnie
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • 4x4BKF
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1279

                                      #43
                                      Zamieszczone przez jefry
                                      z doświadczenia... ( czytaj co napisałem wyżej ) sam podnosiłem aku. wiec nie było to kolega powiedział koledze że tak robił tylko mówie z własnych robót ręcznych... tak sie głupio składa że skończyłem telekomunikacje... a ojca mam elektronika wiec o co ci chodzi ??
                                      No to faktycznie spore doświadczenie masz.
                                      Co do ojca elektronika to mój kolega ma ojca lekarza, ale nie podejrzewam żeby ta wiedza jakoś na niego automatycznie spływała.
                                      A w temacie skończenia telekomunikacji to znam ludzi którzy skończyli wydział mechaniczny a nie potrafia policzyć belki z dwoma punktami podparcia.

                                      Jefry, sorry ale to jest raczej forum praktyczne a nie teoretyczne.

                                      Na prostym przykładzie, silnik trójfazowy kręci się nie w tą stronę co trzeba.
                                      Praktyk zamieni miejscami dwie fazy, a teoretyk powie że trzeba zmienić znak przed macierzą
                                      4x4

                                      Komentarz

                                      • bobasek
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 326

                                        #44
                                        Zamieszczone przez 4x4BKF
                                        A na czym polegała jego niezwykłość??
                                        Że miał zakres 6-12-24V?? I amperaż 0-150?? I opcję rozruchu??
                                        jak już trwa debata o prostownikach to widzieliście gdzieś w sprzedaży prostownik z funkcją odsiarczania?
                                        5,5l/100

                                        Komentarz

                                        • Northeusz
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1677
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez tryton
                                          Zamieszczone przez jefry
                                          jak odepniesz kleme i wezmiesz miernik na wyłączonym bedzie 12 V wątpie... ( nie mówie o mierzeniu samego akumulatora!!!!! ) było by to bezsensowne ...
                                          A jaki sens ma mierzenie napięcia w instalacji odłączonej od akumulatora i nie pracującym silniku co wtedy mierzysz ? Cały czas mylisz pojęcia po odłączeniu klemy i wpaleniu AMPEROMIERZA między klemą a akumulator zmierzysz natęrzenie i to ma sens .
                                          I to jest chyba jedyny i najłatwiejszy sposób określenia upływu prądu na postoju
                                          Pozdrawiam
                                          Northeusz

                                          Komentarz

                                          • Misialdo
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 226

                                            #46
                                            Dziękuję wszystkim za pomoc. jednak osoby które napisały że to AKU miały rację (niestety) Ale teraz pojawił się kolejny problem jak w mojej Skodzince ustawić zegar bo 3 razy przeczytałem instrukcję i nadal nie wiem jak go ustawić ?

                                            PS: wiem na pewno ze ten temat jest bardzo często poruszany na forum ale czy możecie polecić mi jakiś dobry serwis Skody w Krakowie, Który potrafi dobrze naprawić nie zepsuć i nie uczy się na autach. Chyba że polecacie oficjalne serwisy SKODY w Krakowie ? Proszę o rady i informacje lub link jeżeli ten temat był już poruszany na forum, Pozdrawiam.

                                            Komentarz

                                            • 13karolss
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 199

                                              #47
                                              o to tobie chodzilo ???

                                              karol - człowiek który zostal papierzem

                                              Komentarz

                                              • Misialdo
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 226

                                                #48
                                                Tak tylko jedno pytanie ? Kręcimy prawym czy lewym tym dzyndzlem pod Zegarami i czy do ustawiani godzin należy je wciskać czy po prostu kręcić ? Bo nie mogę za nic go ustawić w sensie godziny i minuty ?

                                                Komentarz

                                                • endryu
                                                  RS
                                                  • 2006
                                                  • 3778
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #49
                                                  kręcimy lewym-w lewo godziny, w prawo minuty.
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz

                                                  • Witek1952
                                                    Ambiente
                                                    • 2007
                                                    • 196

                                                    #50
                                                    Sprawny akumulator po kilku godzinach nieużywania powinien mieć 12,60 V . Przed wymianą najpierw go sprawdź. Pod plastykową osłoną akumulatora jest bezpiecznik od alternatora. Sprawdź czy dobrze łączy .Jak wyczyścisz styki profilaktycznie niczego złego nie zrobisz.
                                                    Witek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...